Болта на диференциала

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 28.11.2009
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: с натегнат шпер
Мечтае да кара: ///M3 E36

Болта на диференциала

Мнение от Kinopi » 10 Окт 2012, 22:44

Става въпрос за този болт който държи и тампона.Беше се счупил и изглеждаше, че е поради ръждата.Свалихме дифа и трябваше на стругар да ходя да го вади.Купих нов болт и уж работата заспа.След 2 дена същото чукане, тампоните на носачите ми бяха за смяна и реших, че заради тях болтовете не издържат.Смених ги и се оказа, че този път болта се е развил.Затегнахме го и след 100 метра имам същото чукане.Самия тампон на дифа има живот поне на пръв поглед, но иначе е за смяна.Може ли болта да се развива заради него и това което ме притеснява е, че ако трябва да се сменя тампона, трябвали да се сваля и целия мост?Болтовете са яко ръждясали и направо не ми се мисли ако някой се скъса.Става въпрос за голямо прасе диференциал. :bchug:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Болта на диференциала

Мнение от Coulthard » 11 Окт 2012, 8:59

купуваш си качествен спрех за ръжда не wd-40, berder или някой българско/китайско извращение за то 3 до 8лв. Пръскаш чакаш и развиваш няма къде да избяга. Ако болта наистина се саморазвива значи или имаш вибрация която постоянно чука в болта, или в резбата имаш хлабина. И двете неща се решават с threadlocker или на български "осигурител за резби" - червен - чистиш резбата отвътре с тънка телена четка мажеш болта с осигурителя - завиваш, стягаш чакаш между 15мин и 30мин и спи града
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Болта на диференциала

Мнение от CTORH » 11 Окт 2012, 9:39

Coulthard написа:купуваш си качествен спрех за ръжда не wd-40, berder или някой българско/китайско извращение за то 3 до 8лв. ...

Кой е качествен?

Coulthard написа:... threadlocker или на български "осигурител за резби" - червен - чистиш резбата отвътре с тънка телена четка мажеш болта с осигурителя - завиваш, стягаш чакаш между 15мин и 30мин и спи града

Ако след време се наложи развиване може ли да се развие след това или веднъж като стегне трябва рязане?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 28.11.2009
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: с натегнат шпер
Мечтае да кара: ///M3 E36

Re: Болта на диференциала

Мнение от Kinopi » 11 Окт 2012, 10:44

Ако сложа по-дълъг болт и го законтря с гайка от другата страна?Притесняваме тогава вибрациите да не счупят болта.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1672
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Болта на диференциала

Мнение от ildivvy » 11 Окт 2012, 13:37

Осигурителя предотвратява развиване от вибрации.След това пак може да се развие с ключ,но иска малко по-голямо усилие.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 28.11.2009
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: с натегнат шпер
Мечтае да кара: ///M3 E36

Re: Болта на диференциала

Мнение от Kinopi » 11 Окт 2012, 13:56

ildivvy написа:Осигурителя предотвратява развиване от вибрации.След това пак може да се развие с ключ,но иска малко по-голямо усилие.

Т.е. ако го напръскам с осигурител няма опасност от счупване така ли?Все си мисля, че и гайка ще е нужна от другата страна :dunno:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 28.11.2009
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: с натегнат шпер
Мечтае да кара: ///M3 E36

Re: Болта на диференциала

Мнение от Kinopi » 11 Окт 2012, 22:32

Сложихме нов по-дълъг болт и го законтрихме, но проблемът остана.А именно хлабина в резбата и от там диф-а играе на горе и на долу.Въпросът ми е, сега трябва да сваля диф-а и с него и болта да отида при стругар, за нова резба и втулка?И може ли да ми направят втулка само по болта? :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Болта на диференциала

Мнение от ogata » 11 Окт 2012, 23:02

Kinopi написа:Сложихме нов по-дълъг болт и го законтрихме, но проблемът остана.А именно хлабина в резбата и от там диф-а играе на горе и на долу.Въпросът ми е, сега трябва да сваля диф-а и с него и болта да отида при стругар, за нова резба и втулка?И може ли да ми направят втулка само по болта? :dunno:

Могат да ти направят и само втулка по болта.
Като тръгнеш да го монтираш освен тредлокъра (аз имам на локтайт и е перфектен, но цената е малко груба) сложи и гайка с пластмаса. Тя играя ролята на пружинна шайба и саморазвиването при тези обстоятелства става малко "мисия невъзможна" :wave:

А, ако имаш едни излишни 60 лв, можеш да се обърнеш към @Ферариста за комплект полиуретанови тампони за целия диф. Пристигат си с целия крепеж + втулките и работата става много стегната. Само една морска грес ще ти трябва за монтажа, но мисля, че той също я предлагаше :yes:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 28.11.2009
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: с натегнат шпер
Мечтае да кара: ///M3 E36

Re: Болта на диференциала

Мнение от Kinopi » 14 Окт 2012, 7:24

Почвам да си мисля, че не е от хлабина в резбата, а че болта се е развивал.Свалихме болта и гайката, сложихме нова закалена гайка,а от страната на главата захванахме с шайба и федер шайба.Около 40км съм минал с нормална газ извънградско и за сега няма проблеми.Днес ще я тествам по-сериозно и се надявам да издържи, но ме съмнява.
ogata написа:А, ако имаш едни излишни 60 лв, можеш да се обърнеш към @Ферариста за комплект полиуретанови тампони за целия диф. Пристигат си с целия крепеж + втулките и работата става много стегната. Само една морска грес ще ти трябва за монтажа, но мисля, че той също я предлагаше :yes:

Идеята е да не стигам до сваляне на моста, понеже всичко е адски изгнило(от англичанка е) и ако почнат да се късат болтовете става много сложна.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Болта на диференциала

Мнение от Dirty M5 driveR » 14 Окт 2012, 14:16

Ти моста няма да го сваляш. Само откачаш стабилизиращата щанга от тампоните й, за да можеш да измъкнеш диференциала навън. Сменяш му тампоните на ушите, сменяш и тампона на магарето и сглобяваш обратно. Не отнема и много време.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Болта на диференциала

Мнение от ogata » 14 Окт 2012, 14:46

Отнема точно 2 часа цялата процедура. Като задачата става определено интересна ако нямаш преса за тампоните, ами се налага да действаш с подръчни материали като камък от гедоре. Да не забравиш греста - точно морска ти трябва ;)
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 28.11.2009
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: с натегнат шпер
Мечтае да кара: ///M3 E36

Re: Болта на диференциала

Мнение от Kinopi » 14 Окт 2012, 17:39

При спокойно каране, болта пак се разви.Купих лепило за болтове и го намазах обилно, след което пак го затегнах, шайба, федер шайба и накрая закалена гайка.Само времето не ми стигна да го оставя да засъхне добре, а ми веднага я подкарах, но леко.Към 2 часа със спиране и тръгване главно извънградско.После след много газ по едно време леко притропа на 2 пъти.Определено се държи в пъти по-добре.Ще я наблюдавам следващите дни и ако проблемът продължи ще направя каквото ме посъветвахте. :bchug:
П.П.Много нерви покрай тоя болт, надявам се с лепилото всичко да е 6 :evil:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 28.11.2009
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: с натегнат шпер
Мечтае да кара: ///M3 E36

Re: Болта на диференциала

Мнение от Kinopi » 22 Окт 2012, 14:16

Преди няколко дена, при нормално каране идваха шумове отзад.Нещо като виене и мисля, че е от диференциала.Почнах да я напъвам и се появи едно като хрупане и тропане от под купето.Намалих и бавно я закарах до нас.Днес тръгнах да я карам при майстор и всичко това освен виенето от дифа го нямаше.Закарах я дозатегнахме болта, сложихме и контра гайка накрая, звуци няма, но виенето остана.Сега си мисля, да не би маслото на дифа да ми е за смяна.Става въпрос за шпер голямо прасе.Ще покарам и ще видя дали пак ще се развие болта.Вече си мисля, че може нещо от скоростната кутия или кардана да предава вибрации и от там болта да се развива. :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Болта на диференциала

Мнение от ogata » 22 Окт 2012, 15:09

Толкова много упражнения можеха да се спестят, ако ме беше послушал да си сложиш комплект здрави тампони.
Относно вибрациите за развиването баш на този болтвиж да не си скъсал моста някъде около планките където се хващат за купето - от там може да е хрупането. Другото което е може да провериш как са ти тампоните - както на двигателя, така и на скоростите - включително и висящият лагер.
За виенето на диференциала - смяната на маслото би трябвало да оправи проблема.
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 28.11.2009
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: с натегнат шпер
Мечтае да кара: ///M3 E36

Re: Болта на диференциала

Мнение от Kinopi » 22 Окт 2012, 15:22

ogata написа:Толкова много упражнения можеха да се спестят, ако ме беше послушал да си сложиш комплект здрави тампони.
Относно вибрациите за развиването баш на този болтвиж да не си скъсал моста някъде около планките където се хващат за купето - от там може да е хрупането. Другото което е може да провериш как са ти тампоните - както на двигателя, така и на скоростите - включително и висящият лагер.
За виенето на диференциала - смяната на маслото би трябвало да оправи проблема.


За тези тампони които ми беше казал, говорих с Ферариста и каза, че не би трябвало да е от тях, също както и всички майстори които съм обиколил.Тампоните на двигателя са ми на 6 месеца, а висящия лагер на 2.Но ще огледам моста по обстойно и тампона на скоростната.
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook