Може ли да се смени само едната биалетка
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- elf_78
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 16.07.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d '02
- Мечтае да кара: M5
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
хора сменяйте само това което има нужда.По-добре купи по-скъпа и качествена една.На 3-4 десни може да се наложи да смените само една лява.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
Това с различното поведение го забравете. Без да съм пробвал мога да се хвана на бас, че разлика няма да се усети, щом и двете биалетки са здрави. Това са просто шарнирни болтове, и щом нямат луфт в ябълката всичко е ок. Така че сменяш износената и си караш. Купи си хубава, за да не я сменяш пак догодина, че има егати боклуците.
- landolin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 25.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 535ix, 2012
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
K_Ilkov написа:така е ама не е от мотора
слава на бога и инженерите на БМВ, че не са ги направили по-тежки от едната страна
представяш ли си след 50/50 баланса, с който се гордеем да са по-тежки от дясно![]()
попринцип дясната страна на окачването е подложена на повече стрес
Стреса е най вече е от дупките по пътищата и най вече от "десните" дупки, защото не се виждат

Същата работа е и с левите фарове, мигачи и калници

- Nedialkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: BMW
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
Направо ми е странно какви теории за една биалетка.
Умора на материала, как ще усетиш умора на материала в едно желязо дълго 30 сантиметра с два ябълковидни болта в края, та тая умора на материала се измерва в някакви стотни от милиметъра. Да не говорим че на тая стабилизираща щанга има тампони който си поддават до 5 мм без проблеми.
Работата била по 2 - е да ама НЕ. Едната е от дясно другата отляво. Сваляш гумата, отвиваш 2 болта и си в играта. Дали ще ги смениш 2те заедно или 2те по отделно цената е на брой.
На теория - да имаш умора на материала, на практика тая умора я имаш и в дясната и в лява врата и в дясната и в лявата гума.
Като изгори лявата крушка на фара, сменяте ли и дясната че и в нея се е натрупала умора на материала?
Умора на материала, как ще усетиш умора на материала в едно желязо дълго 30 сантиметра с два ябълковидни болта в края, та тая умора на материала се измерва в някакви стотни от милиметъра. Да не говорим че на тая стабилизираща щанга има тампони който си поддават до 5 мм без проблеми.
Работата била по 2 - е да ама НЕ. Едната е от дясно другата отляво. Сваляш гумата, отвиваш 2 болта и си в играта. Дали ще ги смениш 2те заедно или 2те по отделно цената е на брой.
На теория - да имаш умора на материала, на практика тая умора я имаш и в дясната и в лява врата и в дясната и в лявата гума.
Като изгори лявата крушка на фара, сменяте ли и дясната че и в нея се е натрупала умора на материала?
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
прекалихте... не сменяйте нищо... карайте си с разбити предници и философствайте
голям зор да докажете, че някой не е прав
бийте катиранара на темата, че някои хора направо нямат спирка
смях и смут!

голям зор да докажете, че някой не е прав

бийте катиранара на темата, че някои хора направо нямат спирка


смях и смут!
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
vicho написа:Понеже явно не знаеш за какво служат биалетките и как те са свързани с окачването на колата ще се опитам да обясня...
Двете биалетки се хващат на стабилизиращата щанга, която от името може да предположим, че се опитва да стабилизира колата и да намали body roll-а до минимум (страничното клатене на колата), а биалетите обират вибрациите. С други думи като смениш едната биалетка тя винаги ще има различни свойства от другата и цялата система няма да работи коректно. Т.е. едната ще обира повече, другата по-малко (умора на материала, дупки и други).
Като сложиш две еднакви (нови) поне ще знаеш, че колата се държи по адекватен начин.
достатъчно добре ли обясних или да продължаваме???
п.с. джамовете са различни елементи на колата и примера ти е неуместен (да не ползвам груби думи)
Сега малко и аз да ти обясня за какво служат биалетките.
Както си го написал "а биалетите обират вибрациите" няма абсолютно нищо общо.
Биалетката сама по себе си служи за връзка на стабилизиращата щанга с окачването на автомобила. В нашия случай с амортисьора. От двете страни има две ябълковидни съединения. Въпросните ябълковидни съединения имат единствена задача да спомагат за съединяването на стабилизиращата щанга с окачването под различен ъгъл, защото двете неща (щангата и окачването) не са постоянно в една и съща равнина. Има и автомобили без биалетки примерно. Това означава ли, че няма кой да обира вибрациите?

Или по друг начин казано с твоите думи "да не ползвам груби думи" да не даваш безпредметни мнения, че чак и потребителите на форума да изкарваш глупави, защото не са си хвърлили парите на вятъра, по съвет даден от теб.
Поздрави

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Може ли да се смени само едната биалетка

това смятам вече беше достатъчно изчерпателно и смислено като за край на тая биалетена сага

vicho написа:прекалихте... не сменяйте нищо... карайте си с разбити предници и философствайте![]()
голям зор да докажете, че някой не е прав
бийте катиранара на темата, че някои хора направо нямат спирка![]()
![]()
смях и смут!
вичка не се напрягай толкова
казах ти и преди в случая си малце туу мъч
тук не е въпроса кой крив кой прав, а да се говори обективно и всеки да си прецени

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Nedialkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: BMW
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
vicho написа:прекалихте... не сменяйте нищо... карайте си с разбити предници и философствайте![]()
голям зор да докажете, че някой не е прав
бийте катиранара на темата, че някои хора направо нямат спирка![]()
![]()
смях и смут!
Тъй като явно аз съм философа (който преди 2 месеца си смени сам точно и само едната биалетка), искам да дам малко обяснение.
Никой няма зор да казва кой е прав и кой е крив, това е ФОРУМ за изразяване на различни гледни точки по даден проблем.
И накрая искам да кажа, че не си карам РАЗБИТАТА предница и съм склонен да ти го докажа в който сервиз прецениш.
И не разбирам как така темата изведнъж стана за катинар, когато получи технически аргументи против твоята теза, малко сякаш не се прави така.
Ако с нещо не съм бил прав ОК, напиши си коментарите и нека ги обсъдим а не "смях и смут"

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
Аз пък мисля,че по-тъпа тема не е имало скоро
И стига сте си мерили
...
@автора - ако това не ти е първа кола тоя въпрос е безмислен

И стига сте си мерили

@автора - ако това не ти е първа кола тоя въпрос е безмислен
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- dzvonko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46, 320д, 136к.с.
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
Gqbriel написа:Аз пък мисля,че по-тъпа тема не е имало скоро![]()
И стига сте си мерили...
@автора - ако това не ти е първа кола тоя въпрос е безмислен
Темата може да е тъпа за теб, но като на мен ми е първа кола и първа заминала биалетка и е повече от полезна (надявам се и на други хора да им е полезна)

Иначе благодаря на колегите за изчерпателните отвогори

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
dzvonko написа:Gqbriel написа:Аз пък мисля,че по-тъпа тема не е имало скоро![]()
И стига сте си мерили...
@автора - ако това не ти е първа кола тоя въпрос е безмислен
Темата може да е тъпа за теб, но като на мен ми е първа кола и първа заминала биалетка и е повече от полезна (надявам се и на други хора да им е полезна)
Иначе благодаря на колегите за изчерпателните отвогори

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- djons2009
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 7.09.2012
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: e46 kupe
- Мечтае да кара: e 92
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
все пак са 30 лв няма смисъл да се стискаш
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
Въпроса не е до спестяване на пари, а в това, че НЯМА смисъл да се сменя здрава част, която един бог знае дали няма да изкара докато човека притежава колата. Както вече беше споменато биалетката няма характеристики, които да промени. Тя е или здрава, или разбита. Не е нужен реглаж след това, за да се сменя и другата с оглед на това да се спести от повторно закачане на стенд. Колегата ако иска нека смени и двете, но то ще е по-желание, а не защото е нужно. Няма лошо да се грижим за колите си, но излишни пари никой няма, и не виждам защо да се харчат, когато не се налага.
И да сме точни - стабилизиращите щанги имат за цел да пренасят тежест към по-слабо натоварените колелета, за да се запазва доброто поведение на автомобила.
И да сме точни - стабилизиращите щанги имат за цел да пренасят тежест към по-слабо натоварените колелета, за да се запазва доброто поведение на автомобила.
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
djons2009 написа:все пак са 30 лв няма смисъл да се стискаш
И защо да има смисъл да ги даваш?
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
аз смених дясна биалетка като правих предницата след покупката на колата. смених и 2-та тампона на стабилизиращата щанга. и по пътя на логиката, лявата е поела малко повече усилие и в следсвтие на факта, че всичко освен нея е чисто ново и стегнато.
смених и нея понеже се разтропа след 20 и няколко хиляди км.
карам предимно по магистралата и в Пловдив - тоест хубави пътища.
не съжелявам, че не ги смених и двете заедно барабар с половината предница, но съжелявам, че пак ходих до сервиза да се занимавам с нещо за 22лв...
смених и нея понеже се разтропа след 20 и няколко хиляди км.

не съжелявам, че не ги смених и двете заедно барабар с половината предница, но съжелявам, че пак ходих до сервиза да се занимавам с нещо за 22лв...
"Чемодан, вокзал, Москва"
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани