Може ли да се смени само едната биалетка

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 16.07.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 320d '02
Мечтае да кара: M5

Re: Може ли да се смени само едната биалетка

Мнение от elf_78 » 26 Сеп 2012, 18:11

хора сменяйте само това което има нужда.По-добре купи по-скъпа и качествена една.На 3-4 десни може да се наложи да смените само една лява.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Може ли да се смени само едната биалетка

Мнение от Dirty M5 driveR » 26 Сеп 2012, 18:52

Това с различното поведение го забравете. Без да съм пробвал мога да се хвана на бас, че разлика няма да се усети, щом и двете биалетки са здрави. Това са просто шарнирни болтове, и щом нямат луфт в ябълката всичко е ок. Така че сменяш износената и си караш. Купи си хубава, за да не я сменяш пак догодина, че има егати боклуците.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535ix, 2012

Re: Може ли да се смени само едната биалетка

Мнение от landolin » 26 Сеп 2012, 18:58

K_Ilkov написа:така е ама не е от мотора
слава на бога и инженерите на БМВ, че не са ги направили по-тежки от едната страна
представяш ли си след 50/50 баланса, с който се гордеем да са по-тежки от дясно :mhihi:

попринцип дясната страна на окачването е подложена на повече стрес



Стреса е най вече е от дупките по пътищата и най вече от "десните" дупки, защото не се виждат ;)

Същата работа е и с левите фарове, мигачи и калници :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 174
Регистриран на: 7.12.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: BMW

Re: Може ли да се смени само едната биалетка

Мнение от Nedialkov » 26 Сеп 2012, 21:24

Направо ми е странно какви теории за една биалетка.

Умора на материала, как ще усетиш умора на материала в едно желязо дълго 30 сантиметра с два ябълковидни болта в края, та тая умора на материала се измерва в някакви стотни от милиметъра. Да не говорим че на тая стабилизираща щанга има тампони който си поддават до 5 мм без проблеми.

Работата била по 2 - е да ама НЕ. Едната е от дясно другата отляво. Сваляш гумата, отвиваш 2 болта и си в играта. Дали ще ги смениш 2те заедно или 2те по отделно цената е на брой.

На теория - да имаш умора на материала, на практика тая умора я имаш и в дясната и в лява врата и в дясната и в лявата гума.

Като изгори лявата крушка на фара, сменяте ли и дясната че и в нея се е натрупала умора на материала?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Може ли да се смени само едната биалетка

Мнение от vicho » 26 Сеп 2012, 23:31

прекалихте... не сменяйте нищо... карайте си с разбити предници и философствайте :yes:

голям зор да докажете, че някой не е прав :ranting:

бийте катиранара на темата, че някои хора направо нямат спирка :paranoid: :mhihi:

смях и смут!
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Може ли да се смени само едната биалетка

Мнение от JTD » 26 Сеп 2012, 23:43

vicho написа:Понеже явно не знаеш за какво служат биалетките и как те са свързани с окачването на колата ще се опитам да обясня...

Двете биалетки се хващат на стабилизиращата щанга, която от името може да предположим, че се опитва да стабилизира колата и да намали body roll-а до минимум (страничното клатене на колата), а биалетите обират вибрациите. С други думи като смениш едната биалетка тя винаги ще има различни свойства от другата и цялата система няма да работи коректно. Т.е. едната ще обира повече, другата по-малко (умора на материала, дупки и други).

Като сложиш две еднакви (нови) поне ще знаеш, че колата се държи по адекватен начин.

достатъчно добре ли обясних или да продължаваме???

п.с. джамовете са различни елементи на колата и примера ти е неуместен (да не ползвам груби думи)

Сега малко и аз да ти обясня за какво служат биалетките.
Както си го написал "а биалетите обират вибрациите" няма абсолютно нищо общо.
Биалетката сама по себе си служи за връзка на стабилизиращата щанга с окачването на автомобила. В нашия случай с амортисьора. От двете страни има две ябълковидни съединения. Въпросните ябълковидни съединения имат единствена задача да спомагат за съединяването на стабилизиращата щанга с окачването под различен ъгъл, защото двете неща (щангата и окачването) не са постоянно в една и съща равнина. Има и автомобили без биалетки примерно. Това означава ли, че няма кой да обира вибрациите? :lol: Това е единствената задача. Тя реално нищо не обира, както си го написал. За това докато не се появи луфт в ябълковидните съединения е абсолютно безпредметно да я сменяш, защото реално няма характеристики, които да си измени.
Или по друг начин казано с твоите думи "да не ползвам груби думи" да не даваш безпредметни мнения, че чак и потребителите на форума да изкарваш глупави, защото не са си хвърлили парите на вятъра, по съвет даден от теб.

Поздрави :bowdown:
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Може ли да се смени само едната биалетка

Мнение от K_Ilkov » 27 Сеп 2012, 7:55

:yes:
това смятам вече беше достатъчно изчерпателно и смислено като за край на тая биалетена сага :mhihi:

vicho написа:прекалихте... не сменяйте нищо... карайте си с разбити предници и философствайте :yes:

голям зор да докажете, че някой не е прав :ranting:

бийте катиранара на темата, че някои хора направо нямат спирка :paranoid: :mhihi:

смях и смут!

вичка не се напрягай толкова
казах ти и преди в случая си малце туу мъч
тук не е въпроса кой крив кой прав, а да се говори обективно и всеки да си прецени
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 174
Регистриран на: 7.12.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: BMW

Re: Може ли да се смени само едната биалетка

Мнение от Nedialkov » 27 Сеп 2012, 8:03

vicho написа:прекалихте... не сменяйте нищо... карайте си с разбити предници и философствайте :yes:

голям зор да докажете, че някой не е прав :ranting:

бийте катиранара на темата, че някои хора направо нямат спирка :paranoid: :mhihi:

смях и смут!


Тъй като явно аз съм философа (който преди 2 месеца си смени сам точно и само едната биалетка), искам да дам малко обяснение.

Никой няма зор да казва кой е прав и кой е крив, това е ФОРУМ за изразяване на различни гледни точки по даден проблем.

И накрая искам да кажа, че не си карам РАЗБИТАТА предница и съм склонен да ти го докажа в който сервиз прецениш.

И не разбирам как така темата изведнъж стана за катинар, когато получи технически аргументи против твоята теза, малко сякаш не се прави така.

Ако с нещо не съм бил прав ОК, напиши си коментарите и нека ги обсъдим а не "смях и смут" ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Може ли да се смени само едната биалетка

Мнение от Gqbriel » 27 Сеп 2012, 8:19

Аз пък мисля,че по-тъпа тема не е имало скоро :banghead:
И стига сте си мерили :paranoid: ...
@автора - ако това не ти е първа кола тоя въпрос е безмислен
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46, 320д, 136к.с.

Re: Може ли да се смени само едната биалетка

Мнение от dzvonko » 27 Сеп 2012, 8:50

Gqbriel написа:Аз пък мисля,че по-тъпа тема не е имало скоро :banghead:
И стига сте си мерили :paranoid: ...
@автора - ако това не ти е първа кола тоя въпрос е безмислен


Темата може да е тъпа за теб, но като на мен ми е първа кола и първа заминала биалетка и е повече от полезна (надявам се и на други хора да им е полезна) :)

Иначе благодаря на колегите за изчерпателните отвогори :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Може ли да се смени само едната биалетка

Мнение от Gqbriel » 27 Сеп 2012, 8:58

dzvonko написа:
Gqbriel написа:Аз пък мисля,че по-тъпа тема не е имало скоро :banghead:
И стига сте си мерили :paranoid: ...
@автора - ако това не ти е първа кола тоя въпрос е безмислен


Темата може да е тъпа за теб, но като на мен ми е първа кола и първа заминала биалетка и е повече от полезна (надявам се и на други хора да им е полезна) :)

Иначе благодаря на колегите за изчерпателните отвогори :yes:


:yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 7.09.2012
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж
Кара: e46 kupe
Мечтае да кара: e 92

Re: Може ли да се смени само едната биалетка

Мнение от djons2009 » 28 Сеп 2012, 22:23

все пак са 30 лв няма смисъл да се стискаш

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Може ли да се смени само едната биалетка

Мнение от Dirty M5 driveR » 29 Сеп 2012, 18:12

Въпроса не е до спестяване на пари, а в това, че НЯМА смисъл да се сменя здрава част, която един бог знае дали няма да изкара докато човека притежава колата. Както вече беше споменато биалетката няма характеристики, които да промени. Тя е или здрава, или разбита. Не е нужен реглаж след това, за да се сменя и другата с оглед на това да се спести от повторно закачане на стенд. Колегата ако иска нека смени и двете, но то ще е по-желание, а не защото е нужно. Няма лошо да се грижим за колите си, но излишни пари никой няма, и не виждам защо да се харчат, когато не се налага.

И да сме точни - стабилизиращите щанги имат за цел да пренасят тежест към по-слабо натоварените колелета, за да се запазва доброто поведение на автомобила.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Може ли да се смени само едната биалетка

Мнение от JTD » 30 Сеп 2012, 0:29

djons2009 написа:все пак са 30 лв няма смисъл да се стискаш

И защо да има смисъл да ги даваш?
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Може ли да се смени само едната биалетка

Мнение от bai_ILIA » 30 Сеп 2012, 1:43

аз смених дясна биалетка като правих предницата след покупката на колата. смених и 2-та тампона на стабилизиращата щанга. и по пътя на логиката, лявата е поела малко повече усилие и в следсвтие на факта, че всичко освен нея е чисто ново и стегнато.

смених и нея понеже се разтропа след 20 и няколко хиляди км. :lol: карам предимно по магистралата и в Пловдив - тоест хубави пътища.

не съжелявам, че не ги смених и двете заедно барабар с половината предница, но съжелявам, че пак ходих до сервиза да се занимавам с нещо за 22лв...
"Чемодан, вокзал, Москва"

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook