bmw e28 Sharky

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от akula » 12 Сеп 2012, 15:54

:shock: я, за пръв път виждам инжекторна 5ица с часовник, вместо оборотомер.
браво, много запазена петичка, честито. дето има едно пожелание- само гуми да сменяш :yes:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1120
Регистриран на: 4.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от UBAH5 » 12 Сеп 2012, 16:01

Доста е запазена. Браво за попадението и успех :yes:
Изображение
When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от Hobbs » 15 Сеп 2012, 13:52

Малко вдигане на темата - халогените!

Дясно - от хоуммейд към оригинал:

Изображение

\/

Изображение

==========
Ляво - от хоуммейд към оригинал:

Изображение

\/

Изображение


За сега е това:)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от Hobbs » 21 Сеп 2012, 16:33

Здравейте колеги, спешно се нуждая от дебитомер (на картинката има номер - за е28, '84), склонен съм на алтернатива - разбрах, че и от е30, 320ки 92кв ставали, защото били със същият номер, но да върши работа :) :

Изображение.

Също така се нуждая от нови тампони на предните носачи (кривите носачи - 'задни' отпред). Перката на виското се клати ужасно, за това, ако някой има - да пише. Двигателят е м20б20.

Мерси и поздрави!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от TheStorm » 21 Сеп 2012, 17:25


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от M10 » 22 Сеп 2012, 0:02

Какъв е проблема, мотора прекъсва или какво? Ако дебитомера не е тотално скапан може да се премести плъзгача на неизносен участък... да намериш здрав дебитомер некаран на газ е почти невъзможно. Аз имам такава антика но си го пазя за някой ден като се сдобия с Е30 323 за каквото се оглеждам :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от Hobbs » 22 Сеп 2012, 12:40

M10 написа:Какъв е проблема, мотора прекъсва или какво? Ако дебитомера не е тотално скапан може да се премести плъзгача на неизносен участък... да намериш здрав дебитомер некаран на газ е почти невъзможно. Аз имам такава антика но си го пазя за някой ден като се сдобия с Е30 323 за каквото се оглеждам :)


Не прекъсва, а направо няма празен ход - палиш - гасне, махам дебитомера, плали от първото чукване. Дано изкочи някой такъв дебитомер. А за тез тампони никой ли няма идея къде да ги търся?

Мерси
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 23.05.2010
Пол: Мъж

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от g0gata » 22 Сеп 2012, 18:44

за тампоните пробвай в магазина за авточасти ,който в партера на общежитието до спортна зала изгрев. Като слизаш от болницата надолу към спортната зала , общежитието ти се пада точно пред теб. Там съм разпитвал ако нямат с поръчка идват. Има и предни амортисъори за е28 само пълнителите оригинални BOGE- 215лв/бр. :yes:
ИМА ЛИ ЖЕЛАНИЕ... ИМА И НАЧИН
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от Hobbs » 22 Сеп 2012, 18:49

g0gata написа:за тампоните пробвай в магазина за авточасти ,който в партера на общежитието до спортна зала изгрев. Като слизаш от болницата надолу към спортната зала , общежитието ти се пада точно пред теб. Там съм разпитвал ако нямат с поръчка идват. Има и предни амортисъори за е28 само пълнителите оригинални BOGE- 215лв/бр. :yes:


Благодаря ти! Ще ги проверя там :) :yes: :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от M10 » 22 Сеп 2012, 21:46

И все пак трябва да се замери с омметър дебитомера прекъсва ли или е от нещо друго... тегава работа е тоя л-джетроник като не работи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: Чирпан/Бургас
Пол: Мъж
Кара: 120L/E28
Мечтае да кара: E24
Детайли за колата: 05.82 Balticblau metallic

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от 325_TDS » 22 Сеп 2012, 23:47

Ето малко инфо за Л-джет-а. Надявам се, че ще е от полза:

Основен входен параметър, определящ натоварването на двигателя и от там разхода на въздух, е обема на постъпващия въздух, който се отчита от обемен разходомер(дебитомер). Вторият основен входен параметър е обороти на двигателя. Отитат се от датчик(възприемател) на обороти. На основата на тези два входни параметъра се определя цикловата порция гориво.
Впръскването на гориво е импулсно и се извършва от електромагнитни впръсвачи(дюзи), разположени пред всмукателнте клапани, като времето на впръскване зависи от продълцителността на управляващия токов импулс от ЕУБ(електронен управляващ блок). Тъй като налягането на впръскване се потдържа постоянно спрямо всмукателния колектор от регулатор на налягане, то увеличеното време на впръскване води до обогатяване на сместа, и обратното.
Има модели, които са запаметени с компютъра и по този начин системата намира необходимата циклова порция гориво.
Количеството гориво се определя на базата на входните параметри от възприематели(датчици) за температура на въздуха и температура на охл. течност, за положение на дроселовата клапа, скорост на отваряне на дроселовата клапа. На базата на тези параметри, в основните параметри са въведени корегиращи коефиценти, които са по- големи или по-малки от 1.
Цикловата порция гориво се разделя на две порции, като при един оборот на коляновия вал се впръсква половината порция, а другата половина при следващия оборот. Впръскването най- често не е синхронизирано с работата на двигателя. За опростяване на управляващата система, едно изходни стъпало управлява половината дюзи, а друго другата половина.
Обемен разходомер(дебитомер)-с клапа А е свързан плъзгач, който се движи по съпротивителна намотка с подвижно краче. На плъзгача е свързан информационен извод, който според напрежението отчита обема на въздуха в куб. метри на цикъл. При режим на презен ход 0.3-0.5 V. При средни обороти 2-2.5V. При пълно натоварване 4-4.5V. От датчик за температура на въздуха се възприема температурата. В зависимост от температурата на въздуха се променя съпротивлението на датчика и се получава различен пад на напрежение в него. по този начин ЕУБ получава информация за температурата. Тази информация е необходима, за да се пресметне масата на постъпващия въздух, тъй като клапа А отчита обема на въздуха. При някой разходомери е вградена контактна група, която при затворена клапа изключва захранването на горивната помпа с цел предотвратяване на авария при гасене на двигателя, а ключът е в положение на контакт. Върху клапа А има обратен клапан, който при обратно запалване да предотврати повреда на разходомера. Клапа Б се движи в обем с малка хлабина, която намалява пулсациите на основната клапа и от там информацията е постоянна. С винт се регулират оборотите на працен ход.
Недостатък е наличието на триещи части, пружина която може на си промени съпротивлението.
Стартиране на студен двигател- термовремевият ключ(термореле) е затворен и има маса към пусковата дюза, на другия извод се подава + на стартер, впръсква се допълнително количество гориво, с цел по- бързо загряване. Едновременно към нагревателната намотка на ключа се подава напрежение и тя нагрява термопластината в рамките на 8-12 сек. и отваря контактите, и масата на пусковата дюза се прекъсва, като по този начин се предпазва от задавяне на двигателя. Пусковата дюза не работи при топъл двигател. При някои системи L-Jetronic липсва пускова дюза, а основните впръскват повече гориво. При палене на студен двигател се отваря клапан в регулатора за допълнителен въздух, с което се пропуска допълнително количество въздух около дроселовата клапа и се облекчава паленето.
Режим на работа при подгрят двигател и частични натоварния- тогава се поддържа състав на сместа-1 за добра работа на катализатора и минимални токсични нива. В ЕУБ постъпва информация дали в отработилите газове има кислород от ланда сензор. При наличие на кислород постъпва информация 0.8-0.9V, ако няма кислород се подава 0.1-0.1V. При изправен сензор трябва да се регулира всяка секунда- един път обогатява, един път обеднява сместа. Кислородния сензор е покрит с тънък слой платина, а от върте с циркониев диоксид.
При режим на пълно натоварвне, от датчик на дроселовата клапа се отчита, че сме в този режим и тогава ЕУБ увеличава времето на впръскване, като обогарява сместа, като пренебрегва показанията на ланда сензора с цел получаване на максимална мощност.
Oo=00=oO Roses are red, violets are blue, I love my bimmer more than you.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Ловеч
Пол: Мъж
Кара: Е21
Детайли за колата: '81 Е21 м10

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от Slavkov_e21 » 22 Сеп 2012, 23:50

Честита и от мен колега! Да си я караш с кеф, и ти пожелавам безаварийни "возийки" :wave:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 23.05.2010
Пол: Мъж

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от g0gata » 08 Ное 2012, 12:03

Докъде стигна с проекта . Ако ти трябват някакви части свиркай имам нещо в предвид
ИМА ЛИ ЖЕЛАНИЕ... ИМА И НАЧИН
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от akula » 08 Ное 2012, 15:04

ако тази хубавица се кара само на бензин, и си сигурен , че проблема е в графитените писти- намери един избушен газаджииски за 5 лева, ама с не толкова износени писти, и ги смени. естествено, ако подлежат на разглобяване, че аз съм си играл с дебитомери на м30 само. също така л- джета е много капризен на скъсани вакууми и маркучи. няма да е лошо да прегледаш всички вакууми и мракучи за утечки, пръскай с дезодорант за по- сигурно.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от Hobbs » 23 Ное 2012, 10:39

Ето и малко ъпдейт :) Нещата стават бавно, но просто пътувам много, както и части се намират тегаво! Сменени са най-после по окачването тампони и шарнири, остава ми само кормилната щанга да я намеря читава или да рециклирам старата...още не знам какво ще да е. Намерих читав дебитомер от кола, която не е помирисвала газ - въртиш и пали, като държи обороти без проблем! :twisted: В темата за търсене на части съм написал какво ми трябва, ако някой има - моля да се отзове !:) Също така - един мн тъп въпрос, но като не знам - питам: Някой знае ли какво има под тази капачка?

Изображение
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook