bmw e28 Sharky
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: bmw e28 Sharky

браво, много запазена петичка, честито. дето има едно пожелание- само гуми да сменяш

-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- UBAH5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1120
- Регистриран на: 4.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio
Re: bmw e28 Sharky
Доста е запазена. Браво за попадението и успех 


When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...
- Hobbs
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: 18.05.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM
Re: bmw e28 Sharky
Малко вдигане на темата - халогените!
Дясно - от хоуммейд към оригинал:

\/

==========
Ляво - от хоуммейд към оригинал:

\/

За сега е това:)
Дясно - от хоуммейд към оригинал:

\/

==========
Ляво - от хоуммейд към оригинал:

\/

За сега е това:)

- Hobbs
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: 18.05.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM
Re: bmw e28 Sharky
Здравейте колеги, спешно се нуждая от дебитомер (на картинката има номер - за е28, '84), склонен съм на алтернатива - разбрах, че и от е30, 320ки 92кв ставали, защото били със същият номер, но да върши работа
:
.
Също така се нуждая от нови тампони на предните носачи (кривите носачи - 'задни' отпред). Перката на виското се клати ужасно, за това, ако някой има - да пише. Двигателят е м20б20.
Мерси и поздрави!


Също така се нуждая от нови тампони на предните носачи (кривите носачи - 'задни' отпред). Перката на виското се клати ужасно, за това, ако някой има - да пише. Двигателят е м20б20.
Мерси и поздрави!

- TheStorm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: bmw e28 Sharky
Какъв е проблема, мотора прекъсва или какво? Ако дебитомера не е тотално скапан може да се премести плъзгача на неизносен участък... да намериш здрав дебитомер некаран на газ е почти невъзможно. Аз имам такава антика но си го пазя за някой ден като се сдобия с Е30 323 за каквото се оглеждам 

- Hobbs
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: 18.05.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM
Re: bmw e28 Sharky
M10 написа:Какъв е проблема, мотора прекъсва или какво? Ако дебитомера не е тотално скапан може да се премести плъзгача на неизносен участък... да намериш здрав дебитомер некаран на газ е почти невъзможно. Аз имам такава антика но си го пазя за някой ден като се сдобия с Е30 323 за каквото се оглеждам
Не прекъсва, а направо няма празен ход - палиш - гасне, махам дебитомера, плали от първото чукване. Дано изкочи някой такъв дебитомер. А за тез тампони никой ли няма идея къде да ги търся?
Мерси

Re: bmw e28 Sharky
за тампоните пробвай в магазина за авточасти ,който в партера на общежитието до спортна зала изгрев. Като слизаш от болницата надолу към спортната зала , общежитието ти се пада точно пред теб. Там съм разпитвал ако нямат с поръчка идват. Има и предни амортисъори за е28 само пълнителите оригинални BOGE- 215лв/бр. 

- Hobbs
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: 18.05.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM
Re: bmw e28 Sharky
g0gata написа:за тампоните пробвай в магазина за авточасти ,който в партера на общежитието до спортна зала изгрев. Като слизаш от болницата надолу към спортната зала , общежитието ти се пада точно пред теб. Там съм разпитвал ако нямат с поръчка идват. Има и предни амортисъори за е28 само пълнителите оригинални BOGE- 215лв/бр.
Благодаря ти! Ще ги проверя там




- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: bmw e28 Sharky
И все пак трябва да се замери с омметър дебитомера прекъсва ли или е от нещо друго... тегава работа е тоя л-джетроник като не работи.
- 325_TDS
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 375
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: Чирпан/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 120L/E28
- Мечтае да кара: E24
- Детайли за колата: 05.82 Balticblau metallic
Re: bmw e28 Sharky
Ето малко инфо за Л-джет-а. Надявам се, че ще е от полза:
Основен входен параметър, определящ натоварването на двигателя и от там разхода на въздух, е обема на постъпващия въздух, който се отчита от обемен разходомер(дебитомер). Вторият основен входен параметър е обороти на двигателя. Отитат се от датчик(възприемател) на обороти. На основата на тези два входни параметъра се определя цикловата порция гориво.
Впръскването на гориво е импулсно и се извършва от електромагнитни впръсвачи(дюзи), разположени пред всмукателнте клапани, като времето на впръскване зависи от продълцителността на управляващия токов импулс от ЕУБ(електронен управляващ блок). Тъй като налягането на впръскване се потдържа постоянно спрямо всмукателния колектор от регулатор на налягане, то увеличеното време на впръскване води до обогатяване на сместа, и обратното.
Има модели, които са запаметени с компютъра и по този начин системата намира необходимата циклова порция гориво.
Количеството гориво се определя на базата на входните параметри от възприематели(датчици) за температура на въздуха и температура на охл. течност, за положение на дроселовата клапа, скорост на отваряне на дроселовата клапа. На базата на тези параметри, в основните параметри са въведени корегиращи коефиценти, които са по- големи или по-малки от 1.
Цикловата порция гориво се разделя на две порции, като при един оборот на коляновия вал се впръсква половината порция, а другата половина при следващия оборот. Впръскването най- често не е синхронизирано с работата на двигателя. За опростяване на управляващата система, едно изходни стъпало управлява половината дюзи, а друго другата половина.
Обемен разходомер(дебитомер)-с клапа А е свързан плъзгач, който се движи по съпротивителна намотка с подвижно краче. На плъзгача е свързан информационен извод, който според напрежението отчита обема на въздуха в куб. метри на цикъл. При режим на презен ход 0.3-0.5 V. При средни обороти 2-2.5V. При пълно натоварване 4-4.5V. От датчик за температура на въздуха се възприема температурата. В зависимост от температурата на въздуха се променя съпротивлението на датчика и се получава различен пад на напрежение в него. по този начин ЕУБ получава информация за температурата. Тази информация е необходима, за да се пресметне масата на постъпващия въздух, тъй като клапа А отчита обема на въздуха. При някой разходомери е вградена контактна група, която при затворена клапа изключва захранването на горивната помпа с цел предотвратяване на авария при гасене на двигателя, а ключът е в положение на контакт. Върху клапа А има обратен клапан, който при обратно запалване да предотврати повреда на разходомера. Клапа Б се движи в обем с малка хлабина, която намалява пулсациите на основната клапа и от там информацията е постоянна. С винт се регулират оборотите на працен ход.
Недостатък е наличието на триещи части, пружина която може на си промени съпротивлението.
Стартиране на студен двигател- термовремевият ключ(термореле) е затворен и има маса към пусковата дюза, на другия извод се подава + на стартер, впръсква се допълнително количество гориво, с цел по- бързо загряване. Едновременно към нагревателната намотка на ключа се подава напрежение и тя нагрява термопластината в рамките на 8-12 сек. и отваря контактите, и масата на пусковата дюза се прекъсва, като по този начин се предпазва от задавяне на двигателя. Пусковата дюза не работи при топъл двигател. При някои системи L-Jetronic липсва пускова дюза, а основните впръскват повече гориво. При палене на студен двигател се отваря клапан в регулатора за допълнителен въздух, с което се пропуска допълнително количество въздух около дроселовата клапа и се облекчава паленето.
Режим на работа при подгрят двигател и частични натоварния- тогава се поддържа състав на сместа-1 за добра работа на катализатора и минимални токсични нива. В ЕУБ постъпва информация дали в отработилите газове има кислород от ланда сензор. При наличие на кислород постъпва информация 0.8-0.9V, ако няма кислород се подава 0.1-0.1V. При изправен сензор трябва да се регулира всяка секунда- един път обогатява, един път обеднява сместа. Кислородния сензор е покрит с тънък слой платина, а от върте с циркониев диоксид.
При режим на пълно натоварвне, от датчик на дроселовата клапа се отчита, че сме в този режим и тогава ЕУБ увеличава времето на впръскване, като обогарява сместа, като пренебрегва показанията на ланда сензора с цел получаване на максимална мощност.
Основен входен параметър, определящ натоварването на двигателя и от там разхода на въздух, е обема на постъпващия въздух, който се отчита от обемен разходомер(дебитомер). Вторият основен входен параметър е обороти на двигателя. Отитат се от датчик(възприемател) на обороти. На основата на тези два входни параметъра се определя цикловата порция гориво.
Впръскването на гориво е импулсно и се извършва от електромагнитни впръсвачи(дюзи), разположени пред всмукателнте клапани, като времето на впръскване зависи от продълцителността на управляващия токов импулс от ЕУБ(електронен управляващ блок). Тъй като налягането на впръскване се потдържа постоянно спрямо всмукателния колектор от регулатор на налягане, то увеличеното време на впръскване води до обогатяване на сместа, и обратното.
Има модели, които са запаметени с компютъра и по този начин системата намира необходимата циклова порция гориво.
Количеството гориво се определя на базата на входните параметри от възприематели(датчици) за температура на въздуха и температура на охл. течност, за положение на дроселовата клапа, скорост на отваряне на дроселовата клапа. На базата на тези параметри, в основните параметри са въведени корегиращи коефиценти, които са по- големи или по-малки от 1.
Цикловата порция гориво се разделя на две порции, като при един оборот на коляновия вал се впръсква половината порция, а другата половина при следващия оборот. Впръскването най- често не е синхронизирано с работата на двигателя. За опростяване на управляващата система, едно изходни стъпало управлява половината дюзи, а друго другата половина.
Обемен разходомер(дебитомер)-с клапа А е свързан плъзгач, който се движи по съпротивителна намотка с подвижно краче. На плъзгача е свързан информационен извод, който според напрежението отчита обема на въздуха в куб. метри на цикъл. При режим на презен ход 0.3-0.5 V. При средни обороти 2-2.5V. При пълно натоварване 4-4.5V. От датчик за температура на въздуха се възприема температурата. В зависимост от температурата на въздуха се променя съпротивлението на датчика и се получава различен пад на напрежение в него. по този начин ЕУБ получава информация за температурата. Тази информация е необходима, за да се пресметне масата на постъпващия въздух, тъй като клапа А отчита обема на въздуха. При някой разходомери е вградена контактна група, която при затворена клапа изключва захранването на горивната помпа с цел предотвратяване на авария при гасене на двигателя, а ключът е в положение на контакт. Върху клапа А има обратен клапан, който при обратно запалване да предотврати повреда на разходомера. Клапа Б се движи в обем с малка хлабина, която намалява пулсациите на основната клапа и от там информацията е постоянна. С винт се регулират оборотите на працен ход.
Недостатък е наличието на триещи части, пружина която може на си промени съпротивлението.
Стартиране на студен двигател- термовремевият ключ(термореле) е затворен и има маса към пусковата дюза, на другия извод се подава + на стартер, впръсква се допълнително количество гориво, с цел по- бързо загряване. Едновременно към нагревателната намотка на ключа се подава напрежение и тя нагрява термопластината в рамките на 8-12 сек. и отваря контактите, и масата на пусковата дюза се прекъсва, като по този начин се предпазва от задавяне на двигателя. Пусковата дюза не работи при топъл двигател. При някои системи L-Jetronic липсва пускова дюза, а основните впръскват повече гориво. При палене на студен двигател се отваря клапан в регулатора за допълнителен въздух, с което се пропуска допълнително количество въздух около дроселовата клапа и се облекчава паленето.
Режим на работа при подгрят двигател и частични натоварния- тогава се поддържа състав на сместа-1 за добра работа на катализатора и минимални токсични нива. В ЕУБ постъпва информация дали в отработилите газове има кислород от ланда сензор. При наличие на кислород постъпва информация 0.8-0.9V, ако няма кислород се подава 0.1-0.1V. При изправен сензор трябва да се регулира всяка секунда- един път обогатява, един път обеднява сместа. Кислородния сензор е покрит с тънък слой платина, а от върте с циркониев диоксид.
При режим на пълно натоварвне, от датчик на дроселовата клапа се отчита, че сме в този режим и тогава ЕУБ увеличава времето на впръскване, като обогарява сместа, като пренебрегва показанията на ланда сензора с цел получаване на максимална мощност.
Oo=00=oO Roses are red, violets are blue, I love my bimmer more than you.
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
Re: bmw e28 Sharky
Честита и от мен колега! Да си я караш с кеф, и ти пожелавам безаварийни "возийки" 

Re: bmw e28 Sharky
Докъде стигна с проекта . Ако ти трябват някакви части свиркай имам нещо в предвид
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: bmw e28 Sharky
ако тази хубавица се кара само на бензин, и си сигурен , че проблема е в графитените писти- намери един избушен газаджииски за 5 лева, ама с не толкова износени писти, и ги смени. естествено, ако подлежат на разглобяване, че аз съм си играл с дебитомери на м30 само. също така л- джета е много капризен на скъсани вакууми и маркучи. няма да е лошо да прегледаш всички вакууми и мракучи за утечки, пръскай с дезодорант за по- сигурно.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- Hobbs
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: 18.05.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM
Re: bmw e28 Sharky
Ето и малко ъпдейт
Нещата стават бавно, но просто пътувам много, както и части се намират тегаво! Сменени са най-после по окачването тампони и шарнири, остава ми само кормилната щанга да я намеря читава или да рециклирам старата...още не знам какво ще да е. Намерих читав дебитомер от кола, която не е помирисвала газ - въртиш и пали, като държи обороти без проблем!
В темата за търсене на части съм написал какво ми трябва, ако някой има - моля да се отзове !:) Също така - един мн тъп въпрос, но като не знам - питам: Някой знае ли какво има под тази капачка?





Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани