Прословутите чипове?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 525
Регистриран на: 3.05.2003
Местоположение: София

Прословутите чипове?

Мнение от BMW_325i » 05 Авг 2003, 12:48

Искам да ви питам какво точно правят чиповетв?Променят съотношението бензин/въздух.....?.......това означава ли че ако бузикнат карбуратора на ладочките ше се вдигнат 10-15 кончета?Как бачкат тези чипове?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 28.11.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от Zer0 » 09 Авг 2003, 11:13

Както само каза гориво/въздух/и още много неща...и както вероятно се сещасш чипът по принцип управлява електрониката която от своя страна управлява от запалването до загасянето на двигателя...ладочките са с карбуратор тоест механично управление на тези процеси тоест сети се сам дали има къде да сложиш чип в Лада :wink:

FX Master
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: нафтата да става на пушек
Мечтае да кара: без да плаща
Детайли за колата: '95 E34 525 TDS Touring

Мнение от Deakon » 09 Авг 2003, 15:16

Човека имаше в предвид карбуратора на ладичките, а не да им слага чип :wink: Ако сложиш жигльори с по-голям дебит ще усетиш разлика. Ама чак пък 10-15 кончета ...
If you know about BMW, you either own one or want one.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: Southampton

Мнение от Trevor Wilkinson » 09 Авг 2003, 15:58

Чиповете представляват една карта , като таблица . Входни данни са от въздухомера , термометъра , ламбда сонда (ако има) , оборотомера и още някои други . Според тези входни данни чипа вади изходни данни за ъгъл на изпреварване на запалването , за дюзите кога да се отворят , колко да се задържат отворени и т.н. .
При карбураторите всичко това става механично , отваря се клапана и се смесва горивото с въздуха , които от своя страна също се контролира от една пеперуда .
Теоритично от карбуратора можеш да изцедиш повече коне отколкото от кола с електронно управление . Обаче настройките са ужасна мъка . Ако пипнеш малко карбуратора може да добавиш 5-6 коня . За пове4е обаче ще трябва да смениш карбуратора с по-голям , където въздуха достига до него по-директно , или да сложиш повече карбуратори (по 1 за 2 цилиндъра , или по 1 за всеки цилиндър) . За целта трябва да провериш Holley или Weber , оба4е те не правят нищо за лади и трябва по поръчка , или да напасваш от друг автомобил .
За да върви повече кола с електронно управление не винаги ти трябва чип . Може да промениш някой от сензорите , така че до чипа да стига грешна информация , което може да започне да подава пове4е бензин , и ето ти ги 10-тина коня при обороти за максимална мощност .
Проблема е че ще гори много повече . Докато спортните чипове ги правят да горят малко при ниски обороти и много където има нужда , което като цяло може да доведе до понижаване на разхода .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 525
Регистриран на: 3.05.2003
Местоположение: София

Мнение от BMW_325i » 10 Авг 2003, 11:35

Аз нямам ЛАДА но просто ме интересуваше какво се променя от чипа повече от карбураторчетата.

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook