Монтаж на допълнителна (електрическа) водна помпа в е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Монтаж на допълнителна (електрическа) водна помпа в е36
Здравейте колеги
Нещо ми се върти в главата за монтаж на допълнителна (електрическа) водна помпа в е36 както на по новите му наследници е46,е39 ...
BMW e36 318is M42
Имам някакъв план, и съм намятал горе доло водната система на колата и бих искал ако може и колеги НАЯСНО с нещата да кажат тяхното мнение
първо да спомена колата е с газов инжекцион, аз съм си препръзвал водните кръгове след, монтажа на газовата уредба от "газаджии" които разбира се за най лесно бяха взели вода от дросела че им е било най под ръка, няма занчение че там дебита е прекалено недостатъчен да загрява газта, и на около 120 превкл. на бензин
, а и да не забравяме за времето за което редуктора превкл. на газ след като стрелката застане в средата, а температурата настроена за превкл. е 40градуса, сещате се за пародията която бяха направили но както и да е просто "газаджии"
Та аз поразглобих малко и с метален тройник взех вода от изхода на блока (маркуча който е от блока за към клапаните на парното) а връщащия край от редуктора вързах на изхода на парното (маркуча от парното към пластмасовия тройник на двигателя ) от доста време съм така и всичко е наред, при същите настройки на газовате без да се пипат сега превкл. малко преди края на синия сектро
но това не е най важната част, по важното е че сега имам някаква идея да сложа допълнителна електрическа водна помпа, понеже както всички знаем когато зимата колата седи на празен ход парното не е същото както като леко се подаде газ примерно на 1000 оборото (предварително искам да спомена че водния радиатор е сменен парното на колата също е почистено поради причина че аз съм си слага климатика и всичко предварително е проверено и е направена профилактика водна помпа нова с метална турбинка). Сега идва дилемата къде да я монтирам!!!
Миналата събота разглобих всичко отново с идеята да я монтирам или на изхода на блока или на изхода на парното (реално на входа на водния кръг към блока но там както мисля всияки знаят няма никакво място (двигател 318is М42)
Мислех си да я монтирам на входа или на изхода на редуктора но си мисля че така мога да създам отрицателен ефект на това което искам да постигна, поради причината че така водната помпа ще изсмуква водата от входящия си край и ще я предава напред това ме навежда на мисълта че дебита който помпата ще се опитва да изсмуква от изхода на блока може да намали още повече дебита който ще продължава към парното и така да се получи още по слабо парно
Другото което си мисля е да я сложа на изхода на радиатора (след казанчето за пълнене) но тук вече идва моето питане дали там е правилно да бъде и какво би се получило
Опитах се да надраскам набързо схемичката която съм осъществил към момента за да има още по голяма яснота с онагледяване на нещата

Нещо ми се върти в главата за монтаж на допълнителна (електрическа) водна помпа в е36 както на по новите му наследници е46,е39 ...
BMW e36 318is M42
Имам някакъв план, и съм намятал горе доло водната система на колата и бих искал ако може и колеги НАЯСНО с нещата да кажат тяхното мнение
първо да спомена колата е с газов инжекцион, аз съм си препръзвал водните кръгове след, монтажа на газовата уредба от "газаджии" които разбира се за най лесно бяха взели вода от дросела че им е било най под ръка, няма занчение че там дебита е прекалено недостатъчен да загрява газта, и на около 120 превкл. на бензин

Та аз поразглобих малко и с метален тройник взех вода от изхода на блока (маркуча който е от блока за към клапаните на парното) а връщащия край от редуктора вързах на изхода на парното (маркуча от парното към пластмасовия тройник на двигателя ) от доста време съм така и всичко е наред, при същите настройки на газовате без да се пипат сега превкл. малко преди края на синия сектро

но това не е най важната част, по важното е че сега имам някаква идея да сложа допълнителна електрическа водна помпа, понеже както всички знаем когато зимата колата седи на празен ход парното не е същото както като леко се подаде газ примерно на 1000 оборото (предварително искам да спомена че водния радиатор е сменен парното на колата също е почистено поради причина че аз съм си слага климатика и всичко предварително е проверено и е направена профилактика водна помпа нова с метална турбинка). Сега идва дилемата къде да я монтирам!!!
Миналата събота разглобих всичко отново с идеята да я монтирам или на изхода на блока или на изхода на парното (реално на входа на водния кръг към блока но там както мисля всияки знаят няма никакво място (двигател 318is М42)
Мислех си да я монтирам на входа или на изхода на редуктора но си мисля че така мога да създам отрицателен ефект на това което искам да постигна, поради причината че така водната помпа ще изсмуква водата от входящия си край и ще я предава напред това ме навежда на мисълта че дебита който помпата ще се опитва да изсмуква от изхода на блока може да намали още повече дебита който ще продължава към парното и така да се получи още по слабо парно
Другото което си мисля е да я сложа на изхода на радиатора (след казанчето за пълнене) но тук вече идва моето питане дали там е правилно да бъде и какво би се получило
Опитах се да надраскам набързо схемичката която съм осъществил към момента за да има още по голяма яснота с онагледяване на нещата

- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Монтаж на допълнителна (електрическа) водна помпа в е36
Ако те притеснява само това, че зимата при ниски обороти в купето няма да е достатачно топло, си вземи ел.помпа от е34 точно за тази цел. Някои екземляри си я имат заводско и е само за парното..., монтажа става грамотно и си седмото небе от щастие.



Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Re: Монтаж на допълнителна (електрическа) водна помпа в е36
Ами аз имам една от печката на е39 , смених я поради причина че даваше грешка на диагностиката но се оказа че няма нито проблем в помпата понеже работи тествах я нито в финкционирането и на место ама проверих след като вече бях монтирал новата и тествах старата отделно.
И ми се иска да ползвам тази която имам така или иначе ми стои а пак както всички знаем не е и евтина.
Иначе за варианта с помпа от е34 (двата клапана комплект с помпа също е добър
И ми се иска да ползвам тази която имам така или иначе ми стои а пак както всички знаем не е и евтина.
Иначе за варианта с помпа от е34 (двата клапана комплект с помпа също е добър
- mladfen
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: се на жена си
- Мечтае да кара: нещо с шест дросела
Re: Монтаж на допълнителна (електрическа) водна помпа в е36
помпичката от старата С-класа върши страхотна работа, тя там си е монтирана серийно т.е. имат я всички
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!
Re: Монтаж на допълнителна (електрическа) водна помпа в е36
Човека пита къде да я сложи а не от какво да си вземе помпа.
И на мен ми е интересно, защото и при мен се търкаля една помпичка от печка.
И на мен ми е интересно, защото и при мен се търкаля една помпичка от печка.
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Re: Монтаж на допълнителна (електрическа) водна помпа в е36
spirco написа:Човека пита къде да я сложи а не от какво да си вземе помпа.
И на мен ми е интересно, защото и при мен се търкаля една помпичка от печка.

Те колегите много добре са разбрали ама да видим кога ще отговорят точно на въпроса, зажалост това се превърна в практика да не се отговаря с точност на нещата, и това беше една от причините в която и аз спрях да пиша много много в темите, навремето създавах хубави теми кое как се прави, но като виждам че и други от колигите леко полека се оттеглиха реших и аз да седя леко в сянка.
Аз имам идея къде да се сложи описал съм в първия пасто какво мисля и какви са ми притесненията и сега ще почакаме ...
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Монтаж на допълнителна (електрическа) водна помпа в е36
Айде аз 'ше ти отговоря точно,
1. За мен мястото на връзване на изпарителя ти е било перфектно, аз карам от години така и нямам проблем с подгряването, при теб може да не е било обезвъздушено добре
2. Сложи си оригинална водна помпа, не с метална турбина
, обикновено нямат тоя дебит и
проблеми с парно на празен ход, и не само...
3. Ако все пак държиш на ел. помпа, сложи я на тройника на блока, на широкия вход.
п.п. Водата в радиатора се движи на обратно.

1. За мен мястото на връзване на изпарителя ти е било перфектно, аз карам от години така и нямам проблем с подгряването, при теб може да не е било обезвъздушено добре

2. Сложи си оригинална водна помпа, не с метална турбина


3. Ако все пак държиш на ел. помпа, сложи я на тройника на блока, на широкия вход.
п.п. Водата в радиатора се движи на обратно.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани