Ще се промени ли скороста с по мощен двигател?
Модератор: bum_bum
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Nikolay1 написа:vicho написа:Имаше един пич в канала на бмв-повер в чата който смяташе така
5-та предавка - 3000 рпм 120 км/ч
5-та предавка - 6000 рпм 240 км/ч
И спореше, че е прав, остави друго ми и беше някакво инженерче.![]()
![]()
![]()
Та тоя същия му се обесняваше едно време, че при определен момент, ако дадена кола стигне 300 км/ч при 700 коня, ако ще и 1400 коня да е, 300 ще и В-макса, ама не, та не...
Абе интересно да е
Вичо преди да ме цитираш и да говориш глупости помисли малко, а и отделно, че още не съм дипломиран инженер та по същество:
1. примера за 5та предавка е достатъно прост, но явно ти си по-прост (уви не всеки който учи више е умен)
2. идеята за 700 и 1400к.с. двигателя беше, че ако макс оборотите на 2та двигателя са еднакви и предавателните числа на трансмисиите и диференциала също няма как колата да вдигне по-висока скорост!
П.С. И понеже се притеснявам, че този БМВ сектант и бъдещ инженер(нали в ТУ учеше) пак няма да усвои простотата на дадената информация ще пиша пак: ако имаш 2 зъбни колела(редуктор) които имат отношение 2:1 означава, че ако въртиш първото с 1000об/мин, второто ще се върти с 500об/мин (прочети го 2-3 пъти да не прочетеш пак нещо грешно) значи ако завъртиш първото колело с 2000об/мин второто ще се завърти с 1000об/мин сега разбра ли го ?
П.С.2. По въпроса на момчето може и да си постигнал по-висока скорост с по-мощния двигател в случай, че старият на 5та не е можел да достигне ограничителя си!
Да бе то вярно, че съпротивления не действаха ... сорри

колкото до редуктора, то ясно, само, че силата в случая не беше достатъчна. Как да е, извинявай, не всеки, който учи висше е умен

Хайде мир да има, ти си правия. В ТУ на нищо не ни учат.

поздрави
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
vicho написа: В ТУ на нищо не ни учат
Еми те на нищо не могат да те нау4ат. Само могат да ти покажат къде е клю4а от палатката. А да влезеш вътре е твоята зада4а.
В на4алото не се осъзнава, 4е е така, но дано по късно ти светне

ПП. Личен опит
- Nikolay1
- Кой кашля?
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.04.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: D779676
vicho написа: ... ти си правия.
Да, така е! Поздрави и на теб.
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия
Oня русия
- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
_BoBI_ написа:Отговорете ми на въпроса, ако имате представа
ускоренито ти ще е по-добро,но пък ще имаш повече смяни,ако си с дифа на 325-ца примерно 100 ще ги правиш на 2-ра ,ако с този от 20-ка ще ги правиш на 3-та,и понеже имаш една смяна повече ще загубиш някакво време ,но дали това време ще е повече от това което ще спечелиш като ускорение от късия диф,не мога да кажа...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- S-stail
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
rado_rf написа:Няма да се повиши скоросттаПросто ще набираш по-бързо. Капиши?
Ами ако новият двг. развива с 1000об.
повече от старият, по формулата за скорост излиза,че
макс ск. ще се повиши?
Има и друр вариант ако старият двг. няма мощност да
развърти кутията до прекъсвач на последната предавка.
Давам пример с едно саксо със 90коня двг. правеше 180
на 5та на 4800об./мин.След смяна на двигателя със друг 120к.с.
със същата кутия колата стигаше до прекъсвач на 5та със 210км/ч.
[/quote]
- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
Мене главно ме интересува ускорението повече от 200 даже едвали ще вдигам често, но но времето 0-100 ако слезе на 7 секунди ще бъде доста добре и това без чипове и нищо друго направо ще си е перфектно 

- Trojaneca
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 16.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 M54B30
- Мечтае да кара: F10 N55B30
_BoBI_ написа:Мене главно ме интересува ускорението повече от 200 даже едвали ще вдигам често, но но времето 0-100 ако слезе на 7 секунди ще бъде доста добре и това без чипове и нищо друго направо ще си е перфектно
Ама за какво ти е, ще се дърпаш ли с някой?
- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
R1cerBoy написа:Според мен 0-100кмч ще се увеличи, защото 320 не може да вдигне 100 на втора и ще трябва да смениш една предавка повече
Да ама дифа ще е друг смяната на предавка не е 1 секунда

Мисля, че колкото по-къси са ти скоротите толкова по-добро ще е ускорението, но и максималната скорост ще не намалява значително
Всеедно да си направиш 320-ката да вдига 260 км. тя ще може най-вероятно, но за 10 минути сигурно удължаваш скоростите и получаваш по-висока максимална, немога да го обясня на техничекси език, но това е ясно и го знаеме всички та затова мисля, че 320 с сменет мотор от 325 ще ускорява по-бързо отколкото кола 325 със своя си мотор, трябва да се пробва

Обаче идва един друг въпрос дали на практика ще може да се смени на 320ката само мотора без дифа и без скоростната кутия.
Trojaneca
То не е само за дърпане като караш по-бързо БМВ усещането е още по-яко, колкото повече върви, толкова по-добре
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
_BoBI_ написа:R1cerBoy написа:Според мен 0-100кмч ще се увеличи, защото 320 не може да вдигне 100 на втора и ще трябва да смениш една предавка повече
Да ама дифа ще е друг смяната на предавка не е 1 секунда![]()
Мисля, че колкото по-къси са ти скоротите толкова по-добро ще е ускорението, но и максималната скорост ще не намалява значително
Всеедно да си направиш 320-ката да вдига 260 км. тя ще може най-вероятно, но за 10 минути сигурно удължаваш скоростите и получаваш по-висока максимална, немога да го обясня на техничекси език, но това е ясно и го знаеме всички та затова мисля, че 320 с сменет мотор от 325 ще ускорява по-бързо отколкото кола 325 със своя си мотор, трябва да се пробва![]()
Обаче идва един друг въпрос дали на практика ще може да се смени на 320ката само мотора без дифа и без скоростната кутия.
Trojaneca
То не е само за дърпане като караш по-бързо БМВ усещането е още по-яко, колкото повече върви, толкова по-добре
искаш ясен отговор на въпрос ,на който не може да се отговори еднозначно....колата може и да ускорява по-добре с по-дългия диф,а може и да е по-зле....това при условие че приемеш някаква мярка(дали ще 0-100 или ще е 400м,1км и тн)....иначе на всяка предвака ,ако колата може да сложи силата на асфалта ще ускорява по-добре

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
както казаха колегите- няколко неща играят роля тука ама аз ша го напиша по-разбираемо.
има 2 сценария които регламентират колко ти е в-макс-а..
1. в-макс ти е ограничена от максималните обороти на двигателя (червената линия) на последната предавка. демек ако колата е с 5 скорости и ти можеш да напълниш 5та до червената зона на оборотомера- се казва че в-макса е ограничен от обороти. повечето коли със малки двигатели са на този варянт- просто защото малкия двигател изисква къси предавки за да върви колата добре при нормални скорости на придвижване, но за в-макс са къси.. това положение е много типично и за мотоциклетите.
2. в-макса е ограничена от конете на мотора - при това положение последната предавка не може да се напълни- демек двигателя няма мощност да избута колата и да напълни оборотомера. обикновено този варянт е при по-мощните коли със големи двигатели- там дългите предавки не са проблем и се ползват за да се намали разхода на гориво, но от определена скорост нататъка стават прекалено стръмни и двигателя не може да си напълни оборотомера на последната предавка. повечето големи коли и камиони са така.
винаги се прави компромис- затова и ако примерно на соленото езеро се гони в-макс , се правят много мощни двигатели (над 1700 коня) и се слагат мнооого дълги предавки.. толкова дълги че дори този 1700+ коня двигател не може да отлепи колата на първа.. затова е често срещана гледка колата да я бутат или теглят докато развие примерно 80-100 км/ч за да може да вкава първа и да има някакви обороти (и бууст) че да може да отлепи
във бест-оф има тема за предавките- там е написано малко по-подробно за предавките, въртящия момент и тн..
между другото бмв са една от малкото фирми при които предавките са идеалния компромис за ускорение и в-макс.. последната скорост е така сметната, че двигателя успява да се развърти до червената линия, но ако случайно са му сложени по-дълги предавки, се оказва че няма повече въртящ момент. демек сценария е оптимизиран фабрично.
а за "2000 оборота на 6та = 140км/ч, 4000 = 280, 6000 = 420" - може- ама ша трябват коло 2400 коня за една много плъзгаво фабрично аеродинамично купе.. в реалния свят една кола 500 коня която на 2000 оборота дава 140км, на 4000 ша даде 280, но ако слоиш на 6та може да паднеш на 240... защото 6та е направена много дълга за намаляване на разхода при нормално магистрално каране.. но при високи скорости 6та е толкова дълга, че мотора не е достатъчно мощен да я напълни.. но ако свалиш една надолу на 5та и я успееш да я напълниш (типично) - ще установиш че вмакс-а е около 300км/ч .. на 5та..
има 2 сценария които регламентират колко ти е в-макс-а..
1. в-макс ти е ограничена от максималните обороти на двигателя (червената линия) на последната предавка. демек ако колата е с 5 скорости и ти можеш да напълниш 5та до червената зона на оборотомера- се казва че в-макса е ограничен от обороти. повечето коли със малки двигатели са на този варянт- просто защото малкия двигател изисква къси предавки за да върви колата добре при нормални скорости на придвижване, но за в-макс са къси.. това положение е много типично и за мотоциклетите.
2. в-макса е ограничена от конете на мотора - при това положение последната предавка не може да се напълни- демек двигателя няма мощност да избута колата и да напълни оборотомера. обикновено този варянт е при по-мощните коли със големи двигатели- там дългите предавки не са проблем и се ползват за да се намали разхода на гориво, но от определена скорост нататъка стават прекалено стръмни и двигателя не може да си напълни оборотомера на последната предавка. повечето големи коли и камиони са така.
винаги се прави компромис- затова и ако примерно на соленото езеро се гони в-макс , се правят много мощни двигатели (над 1700 коня) и се слагат мнооого дълги предавки.. толкова дълги че дори този 1700+ коня двигател не може да отлепи колата на първа.. затова е често срещана гледка колата да я бутат или теглят докато развие примерно 80-100 км/ч за да може да вкава първа и да има някакви обороти (и бууст) че да може да отлепи

във бест-оф има тема за предавките- там е написано малко по-подробно за предавките, въртящия момент и тн..
между другото бмв са една от малкото фирми при които предавките са идеалния компромис за ускорение и в-макс.. последната скорост е така сметната, че двигателя успява да се развърти до червената линия, но ако случайно са му сложени по-дълги предавки, се оказва че няма повече въртящ момент. демек сценария е оптимизиран фабрично.
а за "2000 оборота на 6та = 140км/ч, 4000 = 280, 6000 = 420" - може- ама ша трябват коло 2400 коня за една много плъзгаво фабрично аеродинамично купе.. в реалния свят една кола 500 коня която на 2000 оборота дава 140км, на 4000 ша даде 280, но ако слоиш на 6та може да паднеш на 240... защото 6та е направена много дълга за намаляване на разхода при нормално магистрално каране.. но при високи скорости 6та е толкова дълга, че мотора не е достатъчно мощен да я напълни.. но ако свалиш една надолу на 5та и я успееш да я напълниш (типично) - ще установиш че вмакс-а е около 300км/ч .. на 5та..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани