Ще се промени ли скороста с по мощен двигател?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 14 Юли 2006, 15:27

Nikolay1 написа:
vicho написа:Имаше един пич в канала на бмв-повер в чата който смяташе така

5-та предавка - 3000 рпм 120 км/ч
5-та предавка - 6000 рпм 240 км/ч

И спореше, че е прав, остави друго ми и беше някакво инженерче. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Та тоя същия му се обесняваше едно време, че при определен момент, ако дадена кола стигне 300 км/ч при 700 коня, ако ще и 1400 коня да е, 300 ще и В-макса, ама не, та не...

Абе интересно да е

Вичо преди да ме цитираш и да говориш глупости помисли малко, а и отделно, че още не съм дипломиран инженер та по същество:
1. примера за 5та предавка е достатъно прост, но явно ти си по-прост (уви не всеки който учи више е умен :roll: )
2. идеята за 700 и 1400к.с. двигателя беше, че ако макс оборотите на 2та двигателя са еднакви и предавателните числа на трансмисиите и диференциала също няма как колата да вдигне по-висока скорост!
П.С. И понеже се притеснявам, че този БМВ сектант и бъдещ инженер(нали в ТУ учеше) пак няма да усвои простотата на дадената информация ще пиша пак: ако имаш 2 зъбни колела(редуктор) които имат отношение 2:1 означава, че ако въртиш първото с 1000об/мин, второто ще се върти с 500об/мин (прочети го 2-3 пъти да не прочетеш пак нещо грешно) значи ако завъртиш първото колело с 2000об/мин второто ще се завърти с 1000об/мин сега разбра ли го ?
П.С.2. По въпроса на момчето може и да си постигнал по-висока скорост с по-мощния двигател в случай, че старият на 5та не е можел да достигне ограничителя си!


Да бе то вярно, че съпротивления не действаха ... сорри :roll:
колкото до редуктора, то ясно, само, че силата в случая не беше достатъчна. Как да е, извинявай, не всеки, който учи висше е умен ;) колкото до сектанството, пхахаха, все едно не знаеш, че съм го написал на майтап, ама кво се обеснявам и аз като ученичка...

Хайде мир да има, ти си правия. В ТУ на нищо не ни учат. :winky:

поздрави
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 14 Юли 2006, 17:52

vicho написа: В ТУ на нищо не ни учат


Еми те на нищо не могат да те нау4ат. Само могат да ти покажат къде е клю4а от палатката. А да влезеш вътре е твоята зада4а.

В на4алото не се осъзнава, 4е е така, но дано по късно ти светне :idea:

ПП. Личен опит
:arrow: "Хората си купуват неща, от които не се нуждаят, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."
:arrow: "Независимо колко добрини или колко злини си направил през живота си, броя на хората, които ще дойдат на погребението ти зависи основно от времето."
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Кой кашля?
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.04.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: D779676

Мнение от Nikolay1 » 14 Юли 2006, 23:47

vicho написа: ... ти си правия.

Да, така е! Поздрави и на теб.
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1481
Регистриран на: 23.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc

Мнение от _BoBI_ » 20 Юли 2006, 2:25

Отговорете ми на въпроса, ако имате представа ;)

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Мнение от rado_rf » 20 Юли 2006, 9:56

Няма да се повиши скоростта :!: Просто ще набираш по-бързо. Капиши?
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

re

Мнение от slavianko » 20 Юли 2006, 10:16

:help: Няма такава тъпа тема :help:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 20 Юли 2006, 10:57

_BoBI_ написа:Отговорете ми на въпроса, ако имате представа ;)


ускоренито ти ще е по-добро,но пък ще имаш повече смяни,ако си с дифа на 325-ца примерно 100 ще ги правиш на 2-ра ,ако с този от 20-ка ще ги правиш на 3-та,и понеже имаш една смяна повече ще загубиш някакво време ,но дали това време ще е повече от това което ще спечелиш като ускорение от късия диф,не мога да кажа...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Мнение от S-stail » 20 Юли 2006, 12:36

rado_rf написа:Няма да се повиши скоростта :!: Просто ще набираш по-бързо. Капиши?

Ами ако новият двг. развива с 1000об.
повече от старият, по формулата за скорост излиза,че
макс ск. ще се повиши?

Има и друр вариант ако старият двг. няма мощност да
развърти кутията до прекъсвач на последната предавка.
Давам пример с едно саксо със 90коня двг. правеше 180
на 5та на 4800об./мин.След смяна на двигателя със друг 120к.с.
със същата кутия колата стигаше до прекъсвач на 5та със 210км/ч.
[/quote]
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1481
Регистриран на: 23.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc

Мнение от _BoBI_ » 21 Юли 2006, 18:01

Мене главно ме интересува ускорението повече от 200 даже едвали ще вдигам често, но но времето 0-100 ако слезе на 7 секунди ще бъде доста добре и това без чипове и нищо друго направо ще си е перфектно :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.04.2004

Мнение от R1cerBoy » 22 Юли 2006, 3:11

Според мен 0-100кмч ще се увеличи, защото 320 не може да вдигне 100 на втора и ще трябва да смениш една предавка повече :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 16.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 M54B30
Мечтае да кара: F10 N55B30

Мнение от Trojaneca » 22 Юли 2006, 17:21

_BoBI_ написа:Мене главно ме интересува ускорението повече от 200 даже едвали ще вдигам често, но но времето 0-100 ако слезе на 7 секунди ще бъде доста добре и това без чипове и нищо друго направо ще си е перфектно :)



Ама за какво ти е, ще се дърпаш ли с някой?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1481
Регистриран на: 23.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc

Мнение от _BoBI_ » 23 Юли 2006, 23:35

R1cerBoy написа:Според мен 0-100кмч ще се увеличи, защото 320 не може да вдигне 100 на втора и ще трябва да смениш една предавка повече :mhihi:


Да ама дифа ще е друг смяната на предавка не е 1 секунда :mhihi:
Мисля, че колкото по-къси са ти скоротите толкова по-добро ще е ускорението, но и максималната скорост ще не намалява значително
Всеедно да си направиш 320-ката да вдига 260 км. тя ще може най-вероятно, но за 10 минути сигурно удължаваш скоростите и получаваш по-висока максимална, немога да го обясня на техничекси език, но това е ясно и го знаеме всички та затова мисля, че 320 с сменет мотор от 325 ще ускорява по-бързо отколкото кола 325 със своя си мотор, трябва да се пробва :)
Обаче идва един друг въпрос дали на практика ще може да се смени на 320ката само мотора без дифа и без скоростната кутия.

Trojaneca

То не е само за дърпане като караш по-бързо БМВ усещането е още по-яко, колкото повече върви, толкова по-добре

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 23 Юли 2006, 23:42

_BoBI_ написа:
R1cerBoy написа:Според мен 0-100кмч ще се увеличи, защото 320 не може да вдигне 100 на втора и ще трябва да смениш една предавка повече :mhihi:


Да ама дифа ще е друг смяната на предавка не е 1 секунда :mhihi:
Мисля, че колкото по-къси са ти скоротите толкова по-добро ще е ускорението, но и максималната скорост ще не намалява значително
Всеедно да си направиш 320-ката да вдига 260 км. тя ще може най-вероятно, но за 10 минути сигурно удължаваш скоростите и получаваш по-висока максимална, немога да го обясня на техничекси език, но това е ясно и го знаеме всички та затова мисля, че 320 с сменет мотор от 325 ще ускорява по-бързо отколкото кола 325 със своя си мотор, трябва да се пробва :)
Обаче идва един друг въпрос дали на практика ще може да се смени на 320ката само мотора без дифа и без скоростната кутия.

Trojaneca

То не е само за дърпане като караш по-бързо БМВ усещането е още по-яко, колкото повече върви, толкова по-добре


искаш ясен отговор на въпрос ,на който не може да се отговори еднозначно....колата може и да ускорява по-добре с по-дългия диф,а може и да е по-зле....това при условие че приемеш някаква мярка(дали ще 0-100 или ще е 400м,1км и тн)....иначе на всяка предвака ,ако колата може да сложи силата на асфалта ще ускорява по-добре ;)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1481
Регистриран на: 23.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc

Мнение от _BoBI_ » 24 Юли 2006, 0:04

///M Power

:bchug: :yes:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 24 Юли 2006, 15:39

както казаха колегите- няколко неща играят роля тука ама аз ша го напиша по-разбираемо.

има 2 сценария които регламентират колко ти е в-макс-а..

1. в-макс ти е ограничена от максималните обороти на двигателя (червената линия) на последната предавка. демек ако колата е с 5 скорости и ти можеш да напълниш 5та до червената зона на оборотомера- се казва че в-макса е ограничен от обороти. повечето коли със малки двигатели са на този варянт- просто защото малкия двигател изисква къси предавки за да върви колата добре при нормални скорости на придвижване, но за в-макс са къси.. това положение е много типично и за мотоциклетите.

2. в-макса е ограничена от конете на мотора - при това положение последната предавка не може да се напълни- демек двигателя няма мощност да избута колата и да напълни оборотомера. обикновено този варянт е при по-мощните коли със големи двигатели- там дългите предавки не са проблем и се ползват за да се намали разхода на гориво, но от определена скорост нататъка стават прекалено стръмни и двигателя не може да си напълни оборотомера на последната предавка. повечето големи коли и камиони са така.

винаги се прави компромис- затова и ако примерно на соленото езеро се гони в-макс , се правят много мощни двигатели (над 1700 коня) и се слагат мнооого дълги предавки.. толкова дълги че дори този 1700+ коня двигател не може да отлепи колата на първа.. затова е често срещана гледка колата да я бутат или теглят докато развие примерно 80-100 км/ч за да може да вкава първа и да има някакви обороти (и бууст) че да може да отлепи 8)

във бест-оф има тема за предавките- там е написано малко по-подробно за предавките, въртящия момент и тн..

между другото бмв са една от малкото фирми при които предавките са идеалния компромис за ускорение и в-макс.. последната скорост е така сметната, че двигателя успява да се развърти до червената линия, но ако случайно са му сложени по-дълги предавки, се оказва че няма повече въртящ момент. демек сценария е оптимизиран фабрично.

а за "2000 оборота на 6та = 140км/ч, 4000 = 280, 6000 = 420" - може- ама ша трябват коло 2400 коня за една много плъзгаво фабрично аеродинамично купе.. в реалния свят една кола 500 коня която на 2000 оборота дава 140км, на 4000 ша даде 280, но ако слоиш на 6та може да паднеш на 240... защото 6та е направена много дълга за намаляване на разхода при нормално магистрално каране.. но при високи скорости 6та е толкова дълга, че мотора не е достатъчно мощен да я напълни.. но ако свалиш една надолу на 5та и я успееш да я напълниш (типично) - ще установиш че вмакс-а е около 300км/ч .. на 5та..
алекс
трабант 601с
разни други возила

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook