Епопеята на едно прегрято Е36 М42

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от ares2 » 06 Сеп 2012, 23:45

адаш те са по здрави но е по тежко всичко и е по муден
тия клапани нарочно са ги изтънили толкова.. и заради това са и единични пружините..
лошото е че моторите ни са вече на по 18-19 години.. и си издишват. има си умора на металите.. алуминия е много скапано нещо по начало.. даже в сравнение с други марки нашите мотори са си издръжливи но в един момент си идва нежеланото при всеки..
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от vladi_a_i » 06 Сеп 2012, 23:52

Да ти кажа честно поне аз не намирам разлика във вървенето,а от друга страна го прави по курав за проекти..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от M10 » 07 Сеп 2012, 0:34

Принципно при проекти се олекотява, не отежнява :mrgreen: по-лека карантия премахва нуждата от твърди (двойни) пружини и понася по-лесно високите обороти, намаля триенето и тн. Бях с глава с тънките клапани и си карах на прекъсвач 7500, сега пак си взех глава с тънките клапани. Отделно че и самото стебло на клапана заема по-малка площ във порта и би следвало главата да флоува по-добре...
Последна промяна M10 на 08 Сеп 2012, 19:07, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 26.08.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: колело с обратна дирекция
Мечтае да кара: колело с предно предаване

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от Metzeler » 07 Сеп 2012, 0:43

Колега смени първо майстора и после виж какво ще трябва да купуваш ако изобщо се наложи да купуваш за Пловдив само аз мога да ти кажа 2-3 майстора добри и съм сигурен че и колегите имат по още 1-2ма такива :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 9.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е38 725tds

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от emo_ch » 07 Сеп 2012, 1:33

Според мен, колега, по-добре е да отидеш на място, майсторът да ти покаже главата, да видиш спукана ли е или не и да си прецениш каквоще правиш. Ако можеш да вземеш някой компетентен човек с тебе ще е най-добре. А иначе според мен прегряването не е станало от термостата. Най-вероятно се е скапала водната помпа или се е скъсал ремъка. Успех! Дано се разминеш леко!

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 318is E36 '94 M42

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от quovadis » 07 Сеп 2012, 8:16

Засега положението е следното - майстора, който ще прави колата в Шумен - той ще дойде да ме вземе от Сливен. Та може би ще се разбере на място какво е положението с главата. Иначе не съм имал нито загуби на антифриз, нито на масло, проверих и маслото, след като я закарах до Сливен вече хладна - не беше пресечено.

Относно мнението на колегата от Пловдив - Matzeler - ще се радвам да споделиш координати на проверените на ЛС, за да знам към кого да се обръщам, ако излезе още нещо. Засега единствения +, който мога да дам е за НемоКар - момчетата ми обърнаха внимание същия ден, отстраниха проблема и ми дадоха още куп друга информация.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 30.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e38 735i
Мечтае да кара: вана
Детайли за колата: M62

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от waterboy » 07 Сеп 2012, 11:45

Колеги извинявам се за въпроса който ще задам но как така се пука/прегрява главата ? Какво точно става, какво не е наред за да се стигне то това нещо? Тука четох зимата -20 прегрява ? От какво се получава тая каша

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от bum_bum » 07 Сеп 2012, 12:59

Много причини може да има- всичко свързано с охладителната система. Термостат, водна помпа, ремъци, гарнитура и болтове, радиатор.Двигателя е способен да развие огромна температура и при неизправност външната температура не е фактор, който ще го охлади. Освен ако не е много студено и проблема не е някакъв по-дребен при който ще работи нормално на студено и като дойде лятото ще започне да прегрява.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от zafirovp » 07 Сеп 2012, 13:53

Напълно подкрепям горното мнение. 2рия кръг ми е бил наполовина отворен заради заял термустат. При минус 20 и скорост около 120-130 си прегря без проблеми. Само немога да разбера защо от БМВ не са ръгнали по един датчик в термустата и водната помпа. Да не говорим, че при компакт няма лампа за висока температура, а за звукова индикация да не говорим. Абе изобщо с охладителната система шега не бива. Другия варянт е да си гледате стрелката през 1 минута.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от bum_bum » 07 Сеп 2012, 14:35

Няма датчици и сигнали защото охладителната система е перфектно проектирана и работи така.

Е36 си има сервизни интервали които ако се спазват няма да ги има тези проблеми. Термостата се заменя не когато отвори напълно (обикновено така става като защита), ремъците също, водната помпа и т.н. Ако колата се сервизира според предписанията няма нужда от датчици и аларми и за това и не са сложени.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 318is E36 '94 M42

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от quovadis » 08 Сеп 2012, 9:44

Добре, а какви са нормалните предписания? Не съм особено активен шофьор, за 11 месеца имам към 11-12k км. От понеделник се почва ремонта, дотогава ще стои и ще чака.

Sent from my ALCATEL_one_touch_995 using Tapatalk 2

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от Dirty M5 driveR » 08 Сеп 2012, 13:54

Ми грижата за охладителната система е:
- смяна на антифриза на всеки две години.
- горе-долу меродавен начин за установяване дали термостата е останал (полу)отворен е да се следи маркуча от него към радиатора кога почва да грее. Ако е преди стрелката да стигне средата работата е ясна. За проблеми с отварянето на термостата обаче е нужно да се свали и тества във вода при определената температура. Тъй че и тука малко работата отива на профилактична смяна.
- проверка на виското/ел. перката
- почистване на радиатора, както и между него и климатичния (ако има такъв). Само това сваля няколко градуса от работната температура.
- водната помпа и тя трябва да се сваля

Следенето на нивото на течност май е излишно да се споменава. И другото са наблюдения - колко бързо достига работна темп., при спускане на наклон изстива ли, има ли добро парно и т.н. Не е сложна системата, но има доста неща, които могат да не работят добре, и тогава става фал. Когато всичко е ок охлаждането е супер.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от k-hristov » 08 Сеп 2012, 15:42

zafirovp написа:Напълно подкрепям горното мнение. 2рия кръг ми е бил наполовина отворен заради заял термустат. При минус 20 и скорост около 120-130 си прегря без проблеми. Само немога да разбера защо от БМВ не са ръгнали по един датчик в термустата и водната помпа. Да не говорим, че при компакт няма лампа за висока температура, а за звукова индикация да не говорим. Абе изобщо с охладителната система шега не бива. Другия варянт е да си гледате стрелката през 1 минута.

Аз що имам лампа за висока температура тогава?И що ми работи?А карам компакт...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от vld » 08 Сеп 2012, 15:47

Има определен пробег или време след което някои части се сменяват по предписание.
Някой ако има списък със спецификация за препоръчителните ремонти нека го сподели.
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42

Мнение от vld » 08 Сеп 2012, 15:49

ekcta3uto написа:
zafirovp написа:Напълно подкрепям горното мнение. 2рия кръг ми е бил наполовина отворен заради заял термустат. При минус 20 и скорост около 120-130 си прегря без проблеми. Само немога да разбера защо от БМВ не са ръгнали по един датчик в термустата и водната помпа. Да не говорим, че при компакт няма лампа за висока температура, а за звукова индикация да не говорим. Абе изобщо с охладителната система шега не бива. Другия варянт е да си гледате стрелката през 1 минута.

Аз що имам лампа за висока температура тогава?И що ми работи?А карам компакт...

Колега ти ако я видиш тая лампа то вече ще си в положението на автора на темата.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook