Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
адаш те са по здрави но е по тежко всичко и е по муден
тия клапани нарочно са ги изтънили толкова.. и заради това са и единични пружините..
лошото е че моторите ни са вече на по 18-19 години.. и си издишват. има си умора на металите.. алуминия е много скапано нещо по начало.. даже в сравнение с други марки нашите мотори са си издръжливи но в един момент си идва нежеланото при всеки..
тия клапани нарочно са ги изтънили толкова.. и заради това са и единични пружините..
лошото е че моторите ни са вече на по 18-19 години.. и си издишват. има си умора на металите.. алуминия е много скапано нещо по начало.. даже в сравнение с други марки нашите мотори са си издръжливи но в един момент си идва нежеланото при всеки..
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Да ти кажа честно поне аз не намирам разлика във вървенето,а от друга страна го прави по курав за проекти..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Принципно при проекти се олекотява, не отежнява
по-лека карантия премахва нуждата от твърди (двойни) пружини и понася по-лесно високите обороти, намаля триенето и тн. Бях с глава с тънките клапани и си карах на прекъсвач 7500, сега пак си взех глава с тънките клапани. Отделно че и самото стебло на клапана заема по-малка площ във порта и би следвало главата да флоува по-добре...

Последна промяна M10 на 08 Сеп 2012, 19:07, променена общо 1 път
- Metzeler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 26.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: колело с обратна дирекция
- Мечтае да кара: колело с предно предаване
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Колега смени първо майстора и после виж какво ще трябва да купуваш ако изобщо се наложи да купуваш за Пловдив само аз мога да ти кажа 2-3 майстора добри и съм сигурен че и колегите имат по още 1-2ма такива 

- emo_ch
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 9.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 725tds
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Според мен, колега, по-добре е да отидеш на място, майсторът да ти покаже главата, да видиш спукана ли е или не и да си прецениш каквоще правиш. Ако можеш да вземеш някой компетентен човек с тебе ще е най-добре. А иначе според мен прегряването не е станало от термостата. Най-вероятно се е скапала водната помпа или се е скъсал ремъка. Успех! Дано се разминеш леко!
- quovadis
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 9.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 318is E36 '94 M42
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Засега положението е следното - майстора, който ще прави колата в Шумен - той ще дойде да ме вземе от Сливен. Та може би ще се разбере на място какво е положението с главата. Иначе не съм имал нито загуби на антифриз, нито на масло, проверих и маслото, след като я закарах до Сливен вече хладна - не беше пресечено.
Относно мнението на колегата от Пловдив - Matzeler - ще се радвам да споделиш координати на проверените на ЛС, за да знам към кого да се обръщам, ако излезе още нещо. Засега единствения +, който мога да дам е за НемоКар - момчетата ми обърнаха внимание същия ден, отстраниха проблема и ми дадоха още куп друга информация.
Относно мнението на колегата от Пловдив - Matzeler - ще се радвам да споделиш координати на проверените на ЛС, за да знам към кого да се обръщам, ако излезе още нещо. Засега единствения +, който мога да дам е за НемоКар - момчетата ми обърнаха внимание същия ден, отстраниха проблема и ми дадоха още куп друга информация.
- waterboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 30.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e38 735i
- Мечтае да кара: вана
- Детайли за колата: M62
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Колеги извинявам се за въпроса който ще задам но как така се пука/прегрява главата ? Какво точно става, какво не е наред за да се стигне то това нещо? Тука четох зимата -20 прегрява ? От какво се получава тая каша
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Много причини може да има- всичко свързано с охладителната система. Термостат, водна помпа, ремъци, гарнитура и болтове, радиатор.Двигателя е способен да развие огромна температура и при неизправност външната температура не е фактор, който ще го охлади. Освен ако не е много студено и проблема не е някакъв по-дребен при който ще работи нормално на студено и като дойде лятото ще започне да прегрява.
- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Напълно подкрепям горното мнение. 2рия кръг ми е бил наполовина отворен заради заял термустат. При минус 20 и скорост около 120-130 си прегря без проблеми. Само немога да разбера защо от БМВ не са ръгнали по един датчик в термустата и водната помпа. Да не говорим, че при компакт няма лампа за висока температура, а за звукова индикация да не говорим. Абе изобщо с охладителната система шега не бива. Другия варянт е да си гледате стрелката през 1 минута.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Няма датчици и сигнали защото охладителната система е перфектно проектирана и работи така.
Е36 си има сервизни интервали които ако се спазват няма да ги има тези проблеми. Термостата се заменя не когато отвори напълно (обикновено така става като защита), ремъците също, водната помпа и т.н. Ако колата се сервизира според предписанията няма нужда от датчици и аларми и за това и не са сложени.
Е36 си има сервизни интервали които ако се спазват няма да ги има тези проблеми. Термостата се заменя не когато отвори напълно (обикновено така става като защита), ремъците също, водната помпа и т.н. Ако колата се сервизира според предписанията няма нужда от датчици и аларми и за това и не са сложени.
- quovadis
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 9.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 318is E36 '94 M42
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Добре, а какви са нормалните предписания? Не съм особено активен шофьор, за 11 месеца имам към 11-12k км. От понеделник се почва ремонта, дотогава ще стои и ще чака.
Sent from my ALCATEL_one_touch_995 using Tapatalk 2
Sent from my ALCATEL_one_touch_995 using Tapatalk 2
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Ми грижата за охладителната система е:
- смяна на антифриза на всеки две години.
- горе-долу меродавен начин за установяване дали термостата е останал (полу)отворен е да се следи маркуча от него към радиатора кога почва да грее. Ако е преди стрелката да стигне средата работата е ясна. За проблеми с отварянето на термостата обаче е нужно да се свали и тества във вода при определената температура. Тъй че и тука малко работата отива на профилактична смяна.
- проверка на виското/ел. перката
- почистване на радиатора, както и между него и климатичния (ако има такъв). Само това сваля няколко градуса от работната температура.
- водната помпа и тя трябва да се сваля
Следенето на нивото на течност май е излишно да се споменава. И другото са наблюдения - колко бързо достига работна темп., при спускане на наклон изстива ли, има ли добро парно и т.н. Не е сложна системата, но има доста неща, които могат да не работят добре, и тогава става фал. Когато всичко е ок охлаждането е супер.
- смяна на антифриза на всеки две години.
- горе-долу меродавен начин за установяване дали термостата е останал (полу)отворен е да се следи маркуча от него към радиатора кога почва да грее. Ако е преди стрелката да стигне средата работата е ясна. За проблеми с отварянето на термостата обаче е нужно да се свали и тества във вода при определената температура. Тъй че и тука малко работата отива на профилактична смяна.
- проверка на виското/ел. перката
- почистване на радиатора, както и между него и климатичния (ако има такъв). Само това сваля няколко градуса от работната температура.
- водната помпа и тя трябва да се сваля
Следенето на нивото на течност май е излишно да се споменава. И другото са наблюдения - колко бързо достига работна темп., при спускане на наклон изстива ли, има ли добро парно и т.н. Не е сложна системата, но има доста неща, които могат да не работят добре, и тогава става фал. Когато всичко е ок охлаждането е супер.
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
zafirovp написа:Напълно подкрепям горното мнение. 2рия кръг ми е бил наполовина отворен заради заял термустат. При минус 20 и скорост около 120-130 си прегря без проблеми. Само немога да разбера защо от БМВ не са ръгнали по един датчик в термустата и водната помпа. Да не говорим, че при компакт няма лампа за висока температура, а за звукова индикация да не говорим. Абе изобщо с охладителната система шега не бива. Другия варянт е да си гледате стрелката през 1 минута.
Аз що имам лампа за висока температура тогава?И що ми работи?А карам компакт...
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
Има определен пробег или време след което някои части се сменяват по предписание.
Някой ако има списък със спецификация за препоръчителните ремонти нека го сподели.
Някой ако има списък със спецификация за препоръчителните ремонти нека го сподели.

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Епопеята на едно прегрято Е36 М42
ekcta3uto написа:zafirovp написа:Напълно подкрепям горното мнение. 2рия кръг ми е бил наполовина отворен заради заял термустат. При минус 20 и скорост около 120-130 си прегря без проблеми. Само немога да разбера защо от БМВ не са ръгнали по един датчик в термустата и водната помпа. Да не говорим, че при компакт няма лампа за висока температура, а за звукова индикация да не говорим. Абе изобщо с охладителната система шега не бива. Другия варянт е да си гледате стрелката през 1 минута.
Аз що имам лампа за висока температура тогава?И що ми работи?А карам компакт...
Колега ти ако я видиш тая лампа то вече ще си в положението на автора на темата.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани