Гори масло, а не пуши...

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 17.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 330Ci
Мечтае да кара: E60 M5

Гори масло, а не пуши...

Мнение от todorinoff » 13 Авг 2012, 20:04

Здравейте колеги. Карам 330Ci 2001г. Взех я преди 2 месеца и до сега не съм имал кой знае какви проблеми с колата. Преди месец отидох веднъж до Бургас и се върнах... и когато пристигнах в София ми светна жълтата лампичка на маслото. Попитах познати, майстори казаха ми, че е нормално да харчи до килограм на 10 000км и да не се притеснявам... но 300 гр за 1000км са страшно много. Сега отидох пак до морето (този път до Варна) и на излизане от София сипах 300гр масло защото пак беше за доливане... Пристигнах там и лампата пак светна :( Когато запаля колата не пуши... като я изфорсирам до 4000-5000 оборота пак не пуши... Накарах познати да карат зад мен... казват че и в движение и при смяна на предавките... изобщо не пуши.. а маслото го няма. Видимо няма течове по двигателя и ум не ми го побира какво може да е... Някой имал ли е такъв проблем с колата си?
Изображение
Drive it, like you stole it!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3146
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Гори масло, а не пуши...

Мнение от mitaka7 » 14 Авг 2012, 10:53

По принцип тези мотори си харчат. С какъв вискозитет масло караш?

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Гори масло, а не пуши...

Мнение от K_Ilkov » 14 Авг 2012, 11:27

първо да те успокоя да не се филмираш излишно

м54в30 си похарчва масло, кой повече кой по-малко

ето ти една тема да се запознаеш с тематиката:

http://92.247.8.69/forums/viewtopic.php?f=35&t=229801&sid=a5d254f76e681e72e8d36fd024050a22&start=60

на практика няма нищо страшно освен, че маслените сегменти са склонни да се износват
водачите на клапаните и гумичките са другото слабо място, но сегментите са основното

твоя харч е що годе стандартен така да се каже :mhihi: , не е висок изобщо

в зависимост от маслото, което караш може да пробваш друг вискозитет и/или марка
често Castrol 10/60 подобрява положението осезаемо
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Гори масло, а не пуши...

Мнение от Zagy » 14 Авг 2012, 11:53

Демек 3л. масло на 10К км е "стандартен" разход на масло??? :shock:
Si non confectus, non reficiat.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Гори масло, а не пуши...

Мнение от K_Ilkov » 14 Авг 2012, 12:06

Zagy написа:Демек 3л. масло на 10К км е "стандартен" разход на масло??? :shock:

прочете ли темата от е39 раздела?
аз горе-долу така ги възприемам нещата
иначе мяташ едни нови сегменти, водачи, гумички и прилежащите им гарнитури и тн и си ти :mhihi:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 17.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 330Ci
Мечтае да кара: E60 M5

Re: Гори масло, а не пуши...

Мнение от todorinoff » 14 Авг 2012, 18:34

K_Ilkov написа:
Zagy написа:Демек 3л. масло на 10К км е "стандартен" разход на масло??? :shock:

прочете ли темата от е39 раздела?
аз горе-долу така ги възприемам нещата
иначе мяташ едни нови сегменти, водачи, гумички и прилежащите им гарнитури и тн и си ти :mhihi:

Не е ли редно да пуши поне малко? А и ми се случи друго интересно нещо... Тръгнах София-Варна и долях 500мл масло BMW 5W40 оригинално (само такова сипвам). Пристигнах във Варна - пак ми светна лампата... погледнах на пръчката и видях, че е на минимум. Сипах останалите 500мл... возих се там върнах се в София (приблизително 700км бях минал от последното сипване) проверих до къде е маслото и ШАШ! Не е мръднало... нито капка... направо не мога да повярвам...
Изображение
Drive it, like you stole it!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 10.09.2009
Местоположение: Pleven (Bulgaria)
Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO

Re: Гори масло, а не пуши...

Мнение от Rosendo » 15 Авг 2012, 10:21

Много внимавай как и къде си проверяваш нивото на маслото.
Писал съм го в друга тема, пиша го и тук, а именно
- Гасиш колата и след половин час проверяваш маслото, шаш, маслото е на минимума, а по логика за 30мин. би трябвало да се е стекло в картера. Без да палиш и местиш колата проверяваш маслото на другата сутрин и нивото е ок. До колкото знам има някакъв клапан който държи определено количество масло при вануса
- Друго важно нещо което трябва да знаеш е че “шестака“ има много дълъг картер и при минимална денивелация на асфалта може да те “филмира“. Аз гледам масло само и единственно в гаража.
Относно пушеншто М54Б30 нормално хаби около 1л. за 10к. км. При мен също е така и повярвай ми пушене няма.
Дано съм бил полезен.
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 12.09.2006
Местоположение: Sofia/Johannesburg SA
Кара: 325ci много синя

Re: Гори масло, а не пуши...

Мнение от MakMakoB » 15 Авг 2012, 10:45

В книжката пише следното: нивото на маслото се проверя, като след достигане на нормална работна температура, паркирате колата на равно място, изкчаквате 5 минути, и дърпате щеката. Щом така са го написали от Мюнхен, аз така си го проверявам. :wave:

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Гори масло, а не пуши...

Мнение от K_Ilkov » 15 Авг 2012, 12:22

така пише наистина
за целите на това колко харчи е все тая обаче стига да е на равно и при еднакви условия
за мен най-чисто е на студен мотор и на равно

моята също не пуши, а с БМВ 5/40 разхода беше подобен
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 10.09.2009
Местоположение: Pleven (Bulgaria)
Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO

Re: Гори масло, а не пуши...

Мнение от Rosendo » 15 Авг 2012, 19:30

MakMakoB написа:В книжката пише следното: нивото на маслото се проверя, като след достигане на нормална работна температура, паркирате колата на равно място, изкчаквате 5 минути, и дърпате щеката. Щом така са го написали от Мюнхен, аз така си го проверявам. :wave:


И аз съм го прочел това но куриоза е следният,
сменяш маслото и наливаш 6,5 литра, толкова колкото пише във същата книжка.
Палиш колата, има нормална работна температура, гасиш и чакаш 5 мин.както е описал колегата по горе
Дърпам щеката и чудо.......маслото го няма( на минимума е)
Мериш на другата сутрин и всичко си е ок.
Не пиша това за да се заяждам, а защото може някой колега да измери на топъл мотор, да реши че липсва масло и да долее без да има нужда, а знаете какви поразии могат да станат ако се кара с много масло над нивото.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 12.09.2006
Местоположение: Sofia/Johannesburg SA
Кара: 325ci много синя

Re: Гори масло, а не пуши...

Мнение от MakMakoB » 16 Авг 2012, 9:29

ros1977 написа:
MakMakoB написа:В книжката пише следното: нивото на маслото се проверя, като след достигане на нормална работна температура, паркирате колата на равно място, изкчаквате 5 минути, и дърпате щеката. Щом така са го написали от Мюнхен, аз така си го проверявам. :wave:


И аз съм го прочел това но куриоза е следният,
сменяш маслото и наливаш 6,5 литра, толкова колкото пише във същата книжка.
Палиш колата, има нормална работна температура, гасиш и чакаш 5 мин.както е описал колегата по горе
Дърпам щеката и чудо.......маслото го няма( на минимума е)
Мериш на другата сутрин и всичко си е ок.
Не пиша това за да се заяждам, а защото може някой колега да измери на топъл мотор, да реши че липсва масло и да долее без да има нужда, а знаете какви поразии могат да станат ако се кара с много масло над нивото.


Аз вече се обърках... :roll: Как в такъв случай е най-правилно, да си проверяваме маслото? :dunno:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Гори масло, а не пуши...

Мнение от Zagy » 16 Авг 2012, 9:52

По книжка пише - на загрял двигател гасиш, оставяш 10тина мин да седи и тогава гледаш.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3146
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Гори масло, а не пуши...

Мнение от mitaka7 » 16 Авг 2012, 12:11

Е, хубава работа....сега да се учим как да си проверяваме мАслото.... :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 12.09.2006
Местоположение: Sofia/Johannesburg SA
Кара: 325ci много синя

Re: Гори масло, а не пуши...

Мнение от MakMakoB » 16 Авг 2012, 12:19

Zagy написа:По книжка пише - на загрял двигател гасиш, оставяш 10тина мин да седи и тогава гледаш.


И аз така действам.... :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 17.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 330Ci
Мечтае да кара: E60 M5

Re: Гори масло, а не пуши...

Мнение от todorinoff » 22 Авг 2012, 18:54

Не пуснах нова тема за прекъсването, защото мисля, че може да има връзка с харча на масло. Имам колата от около 2-3 месеца и в началото нито харчеше масло нито прекъсваше... После започна от време на време като спра на някой светофар или като я запаля студена да работи на 3 цилиндъра и после като я изгася и пак я запаля се оправя. А сега от няколко дни на всеки втори светофар трябва да я рестартирам и харчи безумно много масло... Кажете как да си оправя тъпия кош моля ви се...
Изображение
Drive it, like you stole it!

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook