Гори масло, а не пуши...
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- todorinoff
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 17.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330Ci
- Мечтае да кара: E60 M5
Гори масло, а не пуши...
Здравейте колеги. Карам 330Ci 2001г. Взех я преди 2 месеца и до сега не съм имал кой знае какви проблеми с колата. Преди месец отидох веднъж до Бургас и се върнах... и когато пристигнах в София ми светна жълтата лампичка на маслото. Попитах познати, майстори казаха ми, че е нормално да харчи до килограм на 10 000км и да не се притеснявам... но 300 гр за 1000км са страшно много. Сега отидох пак до морето (този път до Варна) и на излизане от София сипах 300гр масло защото пак беше за доливане... Пристигнах там и лампата пак светна
Когато запаля колата не пуши... като я изфорсирам до 4000-5000 оборота пак не пуши... Накарах познати да карат зад мен... казват че и в движение и при смяна на предавките... изобщо не пуши.. а маслото го няма. Видимо няма течове по двигателя и ум не ми го побира какво може да е... Някой имал ли е такъв проблем с колата си?


Drive it, like you stole it!
- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Гори масло, а не пуши...
По принцип тези мотори си харчат. С какъв вискозитет масло караш?
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Гори масло, а не пуши...
първо да те успокоя да не се филмираш излишно
м54в30 си похарчва масло, кой повече кой по-малко
ето ти една тема да се запознаеш с тематиката:
http://92.247.8.69/forums/viewtopic.php?f=35&t=229801&sid=a5d254f76e681e72e8d36fd024050a22&start=60
на практика няма нищо страшно освен, че маслените сегменти са склонни да се износват
водачите на клапаните и гумичките са другото слабо място, но сегментите са основното
твоя харч е що годе стандартен така да се каже
, не е висок изобщо
в зависимост от маслото, което караш може да пробваш друг вискозитет и/или марка
често Castrol 10/60 подобрява положението осезаемо
м54в30 си похарчва масло, кой повече кой по-малко
ето ти една тема да се запознаеш с тематиката:
http://92.247.8.69/forums/viewtopic.php?f=35&t=229801&sid=a5d254f76e681e72e8d36fd024050a22&start=60
на практика няма нищо страшно освен, че маслените сегменти са склонни да се износват
водачите на клапаните и гумичките са другото слабо място, но сегментите са основното
твоя харч е що годе стандартен така да се каже

в зависимост от маслото, което караш може да пробваш друг вискозитет и/или марка
често Castrol 10/60 подобрява положението осезаемо

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Гори масло, а не пуши...
Демек 3л. масло на 10К км е "стандартен" разход на масло??? 

Si non confectus, non reficiat.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Гори масло, а не пуши...
Zagy написа:Демек 3л. масло на 10К км е "стандартен" разход на масло???
прочете ли темата от е39 раздела?
аз горе-долу така ги възприемам нещата
иначе мяташ едни нови сегменти, водачи, гумички и прилежащите им гарнитури и тн и си ти


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- todorinoff
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 17.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330Ci
- Мечтае да кара: E60 M5
Re: Гори масло, а не пуши...
K_Ilkov написа:Zagy написа:Демек 3л. масло на 10К км е "стандартен" разход на масло???
прочете ли темата от е39 раздела?
аз горе-долу така ги възприемам нещата
иначе мяташ едни нови сегменти, водачи, гумички и прилежащите им гарнитури и тн и си ти
Не е ли редно да пуши поне малко? А и ми се случи друго интересно нещо... Тръгнах София-Варна и долях 500мл масло BMW 5W40 оригинално (само такова сипвам). Пристигнах във Варна - пак ми светна лампата... погледнах на пръчката и видях, че е на минимум. Сипах останалите 500мл... возих се там върнах се в София (приблизително 700км бях минал от последното сипване) проверих до къде е маслото и ШАШ! Не е мръднало... нито капка... направо не мога да повярвам...

Drive it, like you stole it!
- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Гори масло, а не пуши...
Много внимавай как и къде си проверяваш нивото на маслото.
Писал съм го в друга тема, пиша го и тук, а именно
- Гасиш колата и след половин час проверяваш маслото, шаш, маслото е на минимума, а по логика за 30мин. би трябвало да се е стекло в картера. Без да палиш и местиш колата проверяваш маслото на другата сутрин и нивото е ок. До колкото знам има някакъв клапан който държи определено количество масло при вануса
- Друго важно нещо което трябва да знаеш е че “шестака“ има много дълъг картер и при минимална денивелация на асфалта може да те “филмира“. Аз гледам масло само и единственно в гаража.
Относно пушеншто М54Б30 нормално хаби около 1л. за 10к. км. При мен също е така и повярвай ми пушене няма.
Дано съм бил полезен.
Поздрави
Писал съм го в друга тема, пиша го и тук, а именно
- Гасиш колата и след половин час проверяваш маслото, шаш, маслото е на минимума, а по логика за 30мин. би трябвало да се е стекло в картера. Без да палиш и местиш колата проверяваш маслото на другата сутрин и нивото е ок. До колкото знам има някакъв клапан който държи определено количество масло при вануса
- Друго важно нещо което трябва да знаеш е че “шестака“ има много дълъг картер и при минимална денивелация на асфалта може да те “филмира“. Аз гледам масло само и единственно в гаража.
Относно пушеншто М54Б30 нормално хаби около 1л. за 10к. км. При мен също е така и повярвай ми пушене няма.
Дано съм бил полезен.
Поздрави
- MakMakoB
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 12.09.2006
- Местоположение: Sofia/Johannesburg SA
- Кара: 325ci много синя
Re: Гори масло, а не пуши...
В книжката пише следното: нивото на маслото се проверя, като след достигане на нормална работна температура, паркирате колата на равно място, изкчаквате 5 минути, и дърпате щеката. Щом така са го написали от Мюнхен, аз така си го проверявам. 

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Гори масло, а не пуши...
така пише наистина
за целите на това колко харчи е все тая обаче стига да е на равно и при еднакви условия
за мен най-чисто е на студен мотор и на равно
моята също не пуши, а с БМВ 5/40 разхода беше подобен
за целите на това колко харчи е все тая обаче стига да е на равно и при еднакви условия
за мен най-чисто е на студен мотор и на равно
моята също не пуши, а с БМВ 5/40 разхода беше подобен

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Гори масло, а не пуши...
MakMakoB написа:В книжката пише следното: нивото на маслото се проверя, като след достигане на нормална работна температура, паркирате колата на равно място, изкчаквате 5 минути, и дърпате щеката. Щом така са го написали от Мюнхен, аз така си го проверявам.
И аз съм го прочел това но куриоза е следният,
сменяш маслото и наливаш 6,5 литра, толкова колкото пише във същата книжка.
Палиш колата, има нормална работна температура, гасиш и чакаш 5 мин.както е описал колегата по горе
Дърпам щеката и чудо.......маслото го няма( на минимума е)
Мериш на другата сутрин и всичко си е ок.
Не пиша това за да се заяждам, а защото може някой колега да измери на топъл мотор, да реши че липсва масло и да долее без да има нужда, а знаете какви поразии могат да станат ако се кара с много масло над нивото.
- MakMakoB
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 12.09.2006
- Местоположение: Sofia/Johannesburg SA
- Кара: 325ci много синя
Re: Гори масло, а не пуши...
ros1977 написа:MakMakoB написа:В книжката пише следното: нивото на маслото се проверя, като след достигане на нормална работна температура, паркирате колата на равно място, изкчаквате 5 минути, и дърпате щеката. Щом така са го написали от Мюнхен, аз така си го проверявам.
И аз съм го прочел това но куриоза е следният,
сменяш маслото и наливаш 6,5 литра, толкова колкото пише във същата книжка.
Палиш колата, има нормална работна температура, гасиш и чакаш 5 мин.както е описал колегата по горе
Дърпам щеката и чудо.......маслото го няма( на минимума е)
Мериш на другата сутрин и всичко си е ок.
Не пиша това за да се заяждам, а защото може някой колега да измери на топъл мотор, да реши че липсва масло и да долее без да има нужда, а знаете какви поразии могат да станат ако се кара с много масло над нивото.
Аз вече се обърках...


- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Гори масло, а не пуши...
По книжка пише - на загрял двигател гасиш, оставяш 10тина мин да седи и тогава гледаш.
Si non confectus, non reficiat.
- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Гори масло, а не пуши...
Е, хубава работа....сега да се учим как да си проверяваме мАслото.... 

- MakMakoB
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 12.09.2006
- Местоположение: Sofia/Johannesburg SA
- Кара: 325ci много синя
Re: Гори масло, а не пуши...
Zagy написа:По книжка пише - на загрял двигател гасиш, оставяш 10тина мин да седи и тогава гледаш.
И аз така действам....

- todorinoff
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 17.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330Ci
- Мечтае да кара: E60 M5
Re: Гори масло, а не пуши...
Не пуснах нова тема за прекъсването, защото мисля, че може да има връзка с харча на масло. Имам колата от около 2-3 месеца и в началото нито харчеше масло нито прекъсваше... После започна от време на време като спра на някой светофар или като я запаля студена да работи на 3 цилиндъра и после като я изгася и пак я запаля се оправя. А сега от няколко дни на всеки втори светофар трябва да я рестартирам и харчи безумно много масло... Кажете как да си оправя тъпия кош моля ви се...

Drive it, like you stole it!
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани