лампа светили за ванос

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 5.05.2006
Местоположение: Svishtov

лампа светили за ванос

Мнение от ioshev.al » 12 Юли 2006, 8:27

искам да попитам по запознати ако ваноса спре да работи или на6то стане по него лампа на таблото светва ли за6тото един маистор ми каза 4е е вазможно да има лампа ида ми е угасена наро4но благодариа предварително колеги

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 12 Юли 2006, 9:03

Няма такава лампа за Ванос-а. Поне не съм чувал досега за таквоз нящо. На една 520-ка е правен и на моята 320-ка също сме ги сменяли и не е имало лампа. Самият елемент на Ванос-а, който с времето се олопва е една пружина реално и струва ако се не лъжа под 100 лв. Проблемът е в разгащването на мотора, за да се смени и требе някой с акъла си да го свърши тва нещо. Ваносът се задейства с подаване на масло към него и се получава изместването на вала, а от там и по-голям въртящ момент. Това нещо компютърът го прави при натоварване на мотора от ниските обороти и чак до към 5 и нещо, ако настъпването продължи, така че от празен ход подавайки газ изпод капака ще чуеш изхлопванто отпред където е самият механизъм.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 12 Юли 2006, 10:23

turbo написа:Това нещо компютърът го прави

Само да доуточня - мисля че тази система е изцяло механична и няма нищо общо с компютъра... но може и да греша де.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 5.05.2006
Местоположение: Svishtov

Мнение от ioshev.al » 12 Юли 2006, 11:37

при мен нима хлопане разходами е малак нали ваноса спомага и за по малак разход а на диагно стиката ми викат 4е не сработва с двигатела а като отделна система работел и аз немога да разбера работили или не работи наи добриа маистор тука ми го оправиа испорет оргинална програма на бмв гледа вси4ко е наред но на диагностиката ми викат друго

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 12 Юли 2006, 11:50

jk написа:
turbo написа:Това нещо компютърът го прави

Само да доуточня - мисля че тази система е изцяло механична и няма нищо общо с компютъра... но може и да греша де.

Грешиш...
Изображение
Driver's Racing Team

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 5.05.2006
Местоположение: Svishtov

Мнение от ioshev.al » 12 Юли 2006, 15:41

така наре4еното похлопване което се 4ува от ваноса метален звук ли е или глухо се 4ува

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 13 Юли 2006, 0:35

Похлопването си е баш похлопване, глухо е и се чува най-горе в главата, а не по-надолу, че там може и веригата да е.
Ваносът е механична система, която отмества на 12 градуса "всмукателния" вал. НО... компютърчето решава кога му е леко наложително това да стане и го прави. ;) :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 13 Юли 2006, 12:01

Компютърчето решава на безстепенните ваноси на новите коли, този за който говорите си е чисто механичен и компютъра само компенсира количеството гориво без да пипа директно самия ванос
Never mistake motion for action...

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 13 Юли 2006, 12:14

Илиянски, и ти грешиш бре, човек. Дори при единичния ВАНОС, ЕКУ-то определя момента на подаване и налягането
на маслото (чрез соленоид) към хидравличния механизъм, определящ положението на предавателния механизъм.
И ЕКУ-то не компенсира само горивото, а и ъгъла на изпреварване на запалването (аванса).
Изображение
Driver's Racing Team

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 13 Юли 2006, 13:40

Благодаря за пояснението lowdriver

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 13 Юли 2006, 14:32

lowdriver написа:Илиянски, и ти грешиш бре, човек. Дори при единичния ВАНОС, ЕКУ-то определя момента на подаване и налягането
на маслото (чрез соленоид) към хидравличния механизъм, определящ положението на предавателния механизъм.
И ЕКУ-то не компенсира само горивото, а и ъгъла на изпреварване на запалването (аванса).


За аванса се подразбира, но наистина мислех, че при допотопните не компютъра мести вала... :uups:
Never mistake motion for action...

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 13 Юли 2006, 15:18

"допотопните"... :mhihi:
Ако та чуе, някой мюншенски или Бошовски инженер ша та погуби, да знаеш. :mhihi:
Само за пример, в управляващата програма на къде-къде по-"допотопния" Мотроник 1.3 (двигателите
с единичен ВАНОС са с М3.3...или Сименс) има заложени около 200 таблици...Та мисълта ми е,
че която и да е от тези системи е плод на доста труд и умения и е доста неправилно да се гледа
на нея като елементарна...За своето време (а и не само, може би) те са били върха на технологиите.;)
Малко "лирично" отклонение... :uups:
Изображение
Driver's Racing Team

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook