Проблем с E36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 24.04.2012
Пол: Мъж

Re: Проблем с E36

Мнение от nikocom » 01 Авг 2012, 19:37

Колега не е до нивото на антифриза мотора работи добре и като гледам как мачкаш маркучите не надува .А относно буботенето от зад това може да е някоя свещ но няма общо с проблема .Огледал ли си самия щуцер има ли стандартното одебелявяне в началото ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 24.04.2012
Пол: Мъж

Re: Проблем с E36

Мнение от nikocom » 01 Авг 2012, 19:41

Опаа колега тази кола да не би да има скъсан тампон на мотора и с полюшване маркуча да се вади ? Но пък да не го забележиш :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: София
Кара: е36

Re: Проблем с E36

Мнение от bigbro1 » 01 Авг 2012, 20:00

nikocom написа:Колега не е до нивото на антифриза мотора работи добре и като гледам как мачкаш маркучите не надува .А относно буботенето от зад това може да е някоя свещ но няма общо с проблема .Огледал ли си самия щуцер има ли стандартното одебелявяне в началото ?


не, няма такова удебеляване..



nikocom написа:Опаа колега тази кола да не би да има скъсан тампон на мотора и с полюшване маркуча да се вади ? Но пък да не го забележиш :dunno:


не съм забелязал..


пп.. интересно.. разглеждах в нета и видях този радиатор:

48ceb183fa1943ac-large.jpg


на щуцера има някаква резба. нещо, което при мен го няма въобще.. при мен е права пластмаса. Лоша работа...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: София
Кара: е36

Re: Проблем с E36

Мнение от bigbro1 » 01 Авг 2012, 22:04

Минах 12тина км от офиса до вкъщи.
Направи впечатление, че на тръгване изведнъж оборотите паднаха около 400-500 за секунди и се задържаха там докато не дадох газ.. после се нормализираха. Автомобилът, прави впечатление, че като давам газ.. придърпва от време на време. :( Вдигнах около 100-110км, за кратко разбира се. Температурата се държеше нормално. След като пристигнах, отворих и видях, че водата е стигнала много над последното деление - т.е до капачката. Не знам дали това е нормално. Маркучите бяха нормално меки, както и при студена кола.
Опитвам се да оправя сам проблема, че нямам средства за майстор сега :(
Благодаря ви на всички, че помагате



photo.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Re: Проблем с E36

Мнение от plradev » 01 Авг 2012, 22:45

Ами май това ,че липсва оребрение на щуцера е разковничето на проблема ;) Вероятно радиатора е сменян с афтърмаркет и китаеца не е сметнал за необходимо да го оребри . Колкото и да го стягаш водното съединение ,неминуемо в един момент ще се изхлузи ,като се вдигне налягането.От прекомерно стягане,най много да спукаш щуцера ,щото е и под въпрос качеството на пластмасата ,та със стягането на скобата процедирай умерено. А относно покачването на нивото на охладителната течност в разширителния съд е съвсем нормално. Водата се разширява все пак и е логично нивото да се покачи.То казанчето е за тая работа и не случайно белега за максималното ниво на течността е отбелязан с "колд" ,демек при студена кола ...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Проблем с E36

Мнение от Делян » 01 Авг 2012, 22:58

bigbro1 написа:на щуцера има някаква резба. нещо, което при мен го няма въобще.. при мен е права пластмаса. Лоша работа...

При мен беше станало подобно нещо, на събора изхвърчах от пистата с висока скорост и колата се тръшна доста здраво в земята, от което ми се беше счупил щуцера(радиатора е стар, оригиналният), точно където е скобата на маркуча(Аз тогава не разбрах де, чак като направих една обиколка със стрелка на Т в лютеницата усетих, че нещо не е в ред :mhihi: ),та после на останалото парче, което беше гладко, с една пила му направих такива канали, стегнах добре и още си карам така и нямам грижи :yes: Та хващай една пиличка и си решаваш проблема :yes:
Струва ми се думите ти и че не знаеш как да я обезвъздушиш добре, което е доста важно. Потърси с търсачката, има писано доста.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 24.04.2012
Пол: Мъж

Re: Проблем с E36

Мнение от nikocom » 01 Авг 2012, 23:51

Според мен не е нормално при загрявяне нивото да се качи до капачката но както и да е .Относно щуцера ако проблема е в него може да опиташ и с втора скоба размината с старата (ако на едната винта за стягане е от едната страна то на втората да е от другата страна) но внимавай с стягането да не шчупиш щуцера .Може и да го надраскаш но също внимавай.И все пак когато мотора работи на място вдигни капака и му подай няколко пъти рязко газ данеби мотора да мърда повече от нормалното. Успех и дано проблема се окаже скапаният щуцер. :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 521
Регистриран на: 11.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330xd && 525d
Мечтае да кара: В европейска България

Re: Проблем с E36

Мнение от bmw55 » 02 Авг 2012, 11:03

Колега вземи 2 хубви скоби, ако трябва и от ВЮРТ и си сложи и двете на щутсера, за да държи по-здраво. По принцип трябва да имаш такива уребрения на щутсера, явно не ти е много качествен радиатора. По-добре не прави тия неща с пилата, защото така изтъняваш пластмасата, а там налягането е голямо както и температурата и може да се счупи щутсера и да копуваш нов радиатор.
Бъди честен пък да става квото ще

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Проблем с E36

Мнение от metodi80 » 04 Авг 2012, 11:02

Колега , от клиповете се вижда , че нивото на антифриза ти е горе -долу там където трябва да бъде при студен мотор ..... След като си карал и двигателя е загрял е нормално течността да се качи нагоре в разширителния съд ..... При теб тя не е до капачката , а е 2 пръста под нея (при загрял мотор).... Казвам ги тези неща , за да не се колебаеш относно това дали си налял правилно течността .... При тебе е горе -долу там , където трябва да бъде ! Съдейки от клипа и това как стискаш маркучите, системата не надува ... Тоя филм със скъсан/скъсани тампони на двигателя и измъкващ се по тази причина маркуч от радиатора , го изключи ! Това са щуротии ! Свали маркуча и щом нямаш уребрение на щуцера , вземи едни поляник , и съвсееем леко опиши фини окръжности на щуцера, колкото да има релефи и да може маркуча да "зацепи" в тях .... То за пълна окръжност няма да може да стана , понеже от долу на щуцера ще ти е неудобно да работи с поялника ... , но от горе и от страни ще стане ... Внимавай , пак казвам , финичко с поялника , без натиск и без задържане , за да не деформираш пластмасата .... Само парваш и изтегляш бързичко ... Може и с пиличка или квото там имаш под ръка , нож , резец ... , каквото и да било , целта е да направиш релеф в който да потъне маркуча .... Интересно е защо до сега не си имал този проблем .... В смисъл не става ясно от колко време имаш колата и дали от скоро ти се случва това ... ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с E36

Мнение от u`F`o » 06 Авг 2012, 8:52

metodi80 написа:.... Интересно е защо до сега не си имал този проблем .... В смисъл не става ясно от колко време имаш колата и дали от скоро ти се случва това ... ?


- защото са го лепили маркуча с нещо, като са му поставяли радиатора в комбинация с до сега не беше 40 градуса => може би да е вдигнала малко по-високо налягане първия път.
Аз до колкото знам се слага грес, която точно "зацепва" в уребрението и уплътнява.

Що верно не пробваш с черен силикон и 1-2 метални скоби?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: София
Кара: е36

Re: Проблем с E36

Мнение от bigbro1 » 10 Авг 2012, 19:50

Значи до къде стигнах...
Всеки ден минавам по около 25км до офиса и обратно.
По два пъти проверявам маркуча дали е мръднал от щуцера на радиатора - няма мърдане за момента..
Днес обезвъздуших колата.. като я държах на 2500 оборота 2 минути. Надявам се да е достатъчно. После на студен двигател долях течност до делението COLD.

u`F`o написа:Що верно не пробваш с черен силикон и 1-2 метални скоби?


Ще го пробвам и това.

metodi80 написа: Интересно е защо до сега не си имал този проблем .... В смисъл не става ясно от колко време имаш колата и дали от скоро ти се случва това ... ?


От 4 години я имам. Случва ми се последните 3 месеца, което е странно.
Ще пиша пак след няколко дни да видим резултата от всичко. Аз все си мисля, че причината е в прекалено много охладителна течност, защото си беше много над делението COLD + това че щуцерът е без оребрения...ама не съм сигурен
...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 24.08.2012
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: m42 и м43
Мечтае да кара: нещо ново от магазина
Детайли за колата: хич не върви пък много гори,що е то ? м43
много върви ,много гори ама и много се чупи що е то? м42

Re: Проблем с E36

Мнение от Ozz » 31 Авг 2012, 19:32

Колеги здравейте,та към темата. Приятелю радиятора ти е сменен :idea: Както по горе казаха колеготе,китаеца не го е до-измислил. Щом не ти надува маркучите (А аз съм виждал надути маркучи от личен опит ти казвам) И при положение,че системата ти се държи нормално когато маркуча не излиза от щуцера! Освен,че вдига нивото на водата ( а това се дължи на зле обезвъздушена система) И като си мислиш,че си я държал 30 - 40 минути и тече плътна течност без мехурчета Не значи че е обезвъздушена системата! Аз моето е34 съм го обезвъздушавал часове и тъкмо като съм си мислел,че вече е ОК е почвало да бълбука. НЕ се знае къде е мехура! А да не говорим колко литра има вътре при скороста на обезвъздушаване,сам смятай кога ще стане процеса. Наливаш и да излиза докато не се задържи стабилно дълго време.! Та аз имах твоя проблем,колата беше блъскана когато я купих,и я бяха направили за без пари както си мо е думата. Менте всичко по нея :kuku: Накрая смених радиятора със оригинален от морга,и нещата са оправиха до ден днешен си върви без проблем става 2 години вече. Говоря за е34 !!!

П.п А аз ти казвам,че от нивото на течността не може да създава ЧАК такива проблеми. Най много да избие капачката ако е менте ! ама маркуча,а пък не надува не е камък твърд РАДИЯТОР МОЙ човек. Па за гарнитура и дума да не стара.. А работата на двигателя ти няма нищо общо.. Там е съвсем друг филм !

смени радиятора и си :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 29.01.2012
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: m43b18

Re: Проблем с E36

Мнение от AmxBg » 04 Сеп 2012, 16:49

bigbro1 написа:Минах 12тина км от офиса до вкъщи.
Направи впечатление, че на тръгване изведнъж оборотите паднаха около 400-500 за секунди и се задържаха там докато не дадох газ.. после се нормализираха. Автомобилът, прави впечатление, че като давам газ.. придърпва от време на време. :( Вдигнах около 100-110км, за кратко разбира се. Температурата се държеше нормално. След като пристигнах, отворих и видях, че водата е стигнала много над последното деление - т.е до капачката. Не знам дали това е нормално. Маркучите бяха нормално меки, както и при студена кола.
Опитвам се да оправя сам проблема, че нямам средства за майстор сега :(
Благодаря ви на всички, че помагате



photo.JPG

Имам същия проблем, трабата за водата от радиатора се изкара, обаче при мен от станата на двигателя и това стана на магистрилата при скорост от 110-120 км. преди това е пържих до към 180-190... явно и при мен нещо налягането се е покачило и е избило, спрях на паркинга и какво да видя под колата ми тече нещо... Отварям капака - целия двигател мокър. Тогава забелязах че е изкочил маркуча от към двигателя и с една отверка затегнаг скобата и долях вода. След това през определен период от време колата взе да предърпва при нормално каране с 100-110, както при теб колега. После забелязах че при нормално тръгване на 1ва колата почва да се дави и да претриса все повече направо "хълцаше". На другия ден пробвах да е запаля (запали доста трудно, едвам едвам трябваше да дам газ за да не изгасне) и на студен двигател видях нивото на антифриза беше бая спаднало, долях му още вода и почнаха да излизат балончета все едно водата си попиваше в радиатора. Сега след 2-3 дена от тази ситуация колата пак претриса самоче не толкова, само като е настъпа рязко на 1ва до доло. Смятам тази вечер да е обезвъздуша и да видя тогава как е...
Водих е на майстор и ми каза че е нормално на предръпва щом целия двигател е бил мокър. Каза ми да изчакам 1 седмица за исъхне всичко ако и тогава го прави пак да отида до него.

Колега кажи ти реши ли си някак проблема? Че като гледам страдаме от едно и също. Двигатела ми е m43b18.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: София
Кара: е36

Re: Проблем с E36

Мнение от bigbro1 » 04 Окт 2012, 16:32

Здравейте,
известно време не бях влизал във форума.
Значи до момента нещата се закрепиха.. поне що се отнася до измъкването на маркуча. Това го реших, като намалих количеството течност в охладителната система, както беше описал един колега по-горе - нивото на водата да е до делението COOL, при студен двигател.
Интересното е, че двигателят не е същия след тези 2 прегрявания. Работи по странен начин, а и както колегата по-горе писа, нивото на водата в радиатора спада. Преди не беше така. От време на време придърпва. Падат оборотите под 500, като въртя волана или примерно като запаля колата и слезна с автомобила от бордюр на асфалта. Сигурно съм издухал нещо по двигателя.
Ще проверя при майстора, като я водя на обслужване за смяна на антифриз, свещи, филтри, масла и тн.
...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 24.08.2012
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: m42 и м43
Мечтае да кара: нещо ново от магазина
Детайли за колата: хич не върви пък много гори,що е то ? м43
много върви ,много гори ама и много се чупи що е то? м42

Re: Проблем с E36

Мнение от Ozz » 03 Дек 2012, 0:18

погледни маслото дали е пресечено близни го,ако ти докара на антифриз :arrow: честито :paranoid:

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook