Болтове за глава М52 въпрос

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от ръб » 30 Юли 2012, 10:55

Някой интересувал ли се е или пробвал ли е, като сменя болтовете на главата, вместо да купи специално за този мотор болтове, да отиде в най-близките крепежни елементи и да вземе най-високо якостните такива ? естествено нали на същия размер и стъпка

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от Louis » 30 Юли 2012, 11:05

сериозно ли би си затворил мотора с болтове от железарията след като си правил 'ремонт' ?
толкова ли ти се хвърлят пари на вятъра или не си уважаваш труда?
100лв са тия болтове нови от дару
толко па сметка да се прави :dunno:
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от ръб » 30 Юли 2012, 12:24

добре де, в крайна сметка каква е разликата ?
тази идея не ми хрумна просто на мен, няколко човека ми я подхвърлиха, 3ма от тях работят в сервизи, други се занимават с тунинг и не са от моя град, само че не ползват болтове, а си правят шпилки, пак от железарията...затова и питам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от bum_bum » 30 Юли 2012, 12:47

Болтовете за глава са т.нар. "стреч". Т.е. не е гледана само якоста на материала. При завиване по определения от БМВ начин се разтягат. Това е и причината да не се препоръчва да се използват повторно. В тия "тунинг" сервизи, дето правят шпилки от железарията аз лично не мисля, че бих си оставил колата. Да не говорим какво би станало ако се навие подобно изобретение в алуминиев блок, който по принцип трудно понася и няколко сваляния на главата с оригиналните болтове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от Пресиян Василев » 30 Юли 2012, 12:55

bum_bum написа:Болтовете за глава са т.нар. "стреч". Т.е. не е гледана само якоста на материала. При завиване по определения от БМВ начин се разтягат. Това е и причината да не се препоръчва да се използват повторно. В тия "тунинг" сервизи, дето правят шпилки от железарията аз лично не мисля, че бих си оставил колата. Да не говорим какво би станало ако се навие подобно изобретение в алуминиев блок, който по принцип трудно понася и няколко сваляния на главата с оригиналните болтове.

Това е правилния отговор.Какво те прихваща ,нови болтове и толкоз.........
Слушаш тоя и оня,накрая да не стане много баби калпаво дете.С шпилките работата е друга ,но не виждам смисъл точно тук.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от bum_bum » 30 Юли 2012, 15:28

То и шпилки си има готови от компании, които знаят как и от какво се прави. Не изключвам възможността някой да знае как точно става с по-подръчни материали, а дали си струва не знам.
Превъртането на болт в алуминиев блок е голям чеп и качествения ремонт е труден и скъп. За това не мисля, че си струват експерименти с побългарени болтове или шпилки.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от bavar4o.70 » 30 Юли 2012, 18:41

Аз търсих подобни болтове за преправяне на кол.вал 3.0 л. от дизел на бензин.Та по този повод в Евроболт ми предложиха такива от глави на различни автомобили,но по размер.Предложиха ми болтовете които търсех с 12.9 якост с моя размер и се оказаха че са от глава на м 52 мотор.Само,че цената беше ок 8 лв. с най-голямата отстъпка -7 лв..Та като ги умножиш по 14,мисля,се получава пак 100 лв.Така,че -никакъв смисъл. :nono:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от maxpower » 30 Юли 2012, 20:59

какви са тия болтове дето ги купувате за 100лв :conf: някъде около 30лв(с отсъпка) струват нови болтове на елринг за м50 купувах скоро за Бояджиев. Иначе тези за м52 са малко по дълги, те може и да са някой лев повече.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от bavar4o.70 » 30 Юли 2012, 21:17

Не вярвам дължината да е толкова определяща цената.Просто в Евроболт всичко е скъпичко,но по мои лични наблюдения,а ми се налага често да купувам от тях служебно,нещата са с добро качество.Далеч съм от мисълта,че ще си купя болтове за 100 лв. от тях,а не на елринг,както maxpower за 30 лв. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от bum_bum » 30 Юли 2012, 21:21

Аз болтове си взимам само оригиналдъ, че знаеш ли го тука Елринг ли е къв ли е... :dunno:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от ръб » 31 Юли 2012, 0:28

Е к'во като на елринг примерно (не че я знам тая марка) са по-евтини ? Ще се скъсат ли как ?! Нали са за еднократна употреба...
въпроса, който мен ме касае най-вече в момента, е защо като вадихме болтовете един от тях се разви на ръка и беше целия в масло?

110мм са на алуминиевия блок, не са по-къси. на чугуНИЯ са 95мм

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от bum_bum » 31 Юли 2012, 1:14

Вероятно като моя случай. Надуваше ли колата? При мен този на 6-ти в ляво към пасажера излезе на ръка. А на самата гарнитура си личеше как е духала. Отначало надуваше от време на време, после почна все повече и повече и накрая вече не можеше да се кара повече от 100 метра без да изхвърли всичките води.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от ръб » 31 Юли 2012, 2:29

гарнитурата беше здрава като цяло...губеше ми вода между другото колата, но предполагам от някой маркуч или от радиатора, защото нито маслото ми се е сбозвало, нито ми е пушела бяло :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от bum_bum » 31 Юли 2012, 9:13

При мен ефекта може да е бил по-силен заради това, че и останалите болтове не са били стегнати правилно :dunno: Все пак пробвай как се завива болта в резбата. Ако не държи имаш 4 варианта. Сменяш блока, слагаш по-дебели болтове с нови резби, навиваш пружинки Хеликойл или като мен- Таймсърт. По-големите болтове за вариант, ако не е уморен материала на блока, щото инача пак ще се прецакат, Хеликойла е много труден за слагане и не винаги държи добре, особено ако не е сложен перфектно. Таймсърта става най-добре и вече държи почти като чугунен, но е и по-скъп като вариант.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Болтове за глава М52 въпрос

Мнение от ръб » 31 Юли 2012, 10:53

я хвърли малко повече светлина по въпроса ако може относно "Таймсърт" :)
блок честно казано не ми се сменя, от гледна точка на теглото най-вече. Ще ми се да я запазя възможно най-лека.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook