Шарнири подсилени мале монтаж?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 4.01.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 черна,Е60 синя

Шарнири подсилени мале монтаж?

Мнение от Tisho_BMW » 15 Юли 2012, 12:51

Здравейте колеги ще сменям шарнирите на Е36 цата купих си на мале подсилени къси обаче гледам,че имат една синя точка има ли значение на каде ще се заварти шарнира спрямо носача или на каде трябва да сочи синята точка?Благодаря

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 6.10.2010

Re: Шарнири подсилени мале монтаж?

Мнение от kokoko » 15 Юли 2012, 13:12

мале или меиле ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Шарнири подсилени мале монтаж?

Мнение от vladobate » 15 Юли 2012, 17:57

Въпроса колега ти е малко странен предвид че искаш сам да си ги сменяш ( поне така се подразбра). Иначе няма значение накъде е точката то затова се казва ябълковиден болт демек се върти навсякъде поне дотолкова че да върши работа. Това е все едно една съчма и бочнато желязо на нея еми няма как да има посока ама я сподели после как точно ги свали шарнирите че мен много ме мъчат принципно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: Шарнири подсилени мале монтаж?

Мнение от dicho0o » 15 Юли 2012, 19:11

Това най-вероятно е посоката в която се клати.Той се клати навсякъде,но в едната посока се клати повече.Може да махнеш гуменото тампонче и да видиш на къде е направен да се клати и съответно да го сложиш правилно.Според мен трява да е навън синята точка,към диска
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Шарнири подсилени мале монтаж?

Мнение от vladobate » 15 Юли 2012, 19:58

dicho0o написа:Това най-вероятно е посоката в която се клати.Той се клати навсякъде,но в едната посока се клати повече.Може да махнеш гуменото тампонче и да видиш на къде е направен да се клати и съответно да го сложиш правилно.Според мен трява да е навън синята точка,към диска

Колега би ли обяснил за какво клатене ства на въпрос и примерно да о подкрепиш с някакво логично обяснение защо се "клати" в някоя посока повече.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: Шарнири подсилени мале монтаж?

Мнение от dicho0o » 15 Юли 2012, 22:07

vladobate написа:
dicho0o написа:Това най-вероятно е посоката в която се клати.Той се клати навсякъде,но в едната посока се клати повече.Може да махнеш гуменото тампонче и да видиш на къде е направен да се клати и съответно да го сложиш правилно.Според мен трява да е навън синята точка,към диска

Колега би ли обяснил за какво клатене ства на въпрос и примерно да о подкрепиш с някакво логично обяснение защо се "клати" в някоя посока повече.


Ами...малко неправилно съм го обяснил.Нали като се сложи шарнирния болт на носача и като закачиш главината за него той има движение само в 2 посоки,смисъл не се движи навсякъде(в случая се движи само на ляво и дясно,към двг-то и калника).Пак не се изказах много добре,но мисля че ме разбрахте и точно за това е тази точка за да се сложи към спирачния диск,защото движението е само в този посока и като махнеш гуменото маншонче се вижда че е направено точно в тази посока да има повече движение.
Не всички шарнири са направени така,аз съм слагал такива които имат значение и такива които нямат,ако не сте ме разбрали ще изровя някой стар и ще му направя снимка за да ме разберете ;)
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Шарнири подсилени мале монтаж?

Мнение от vladobate » 15 Юли 2012, 22:18

Давай снимки , за пръв път чувам за такова нещо. На Мейле HD серията се бележи така според мен щото и накрайници съм взимал и биалетки и пак така .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Шарнири подсилени мале монтаж?

Мнение от Coulthard » 15 Юли 2012, 23:02

доколкото дочух от майстора си когато сменяше моите със подобно мейле на носача и на шарнира има белези които трябва да паснат, чух го не съм сигурен
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Шарнири подсилени мале монтаж?

Мнение от k-hristov » 15 Юли 2012, 23:42

На носача има 1 белег, прилича на човка/стрелка - натам трябва да сочи точката.Това е зоната в която най-много обира луфтовете и където най-много демпферира ябълката.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Шарнири подсилени мале монтаж?

Мнение от michev » 15 Юли 2012, 23:52

На някои фирми вътрешният шарнир се прави с елипсовиден отвор на горната черупка на сферата. Монтира се напречно на оста на автомобила, като идеята е, че при движение носача играе в напречната плоскост, докато в надлъжната такова почти няма, тоест има но ограничено само от еластичността на задния тампон на носача. При външните шарнири няма такова изпълнение или поне аз не съм виждал.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: Шарнири подсилени мале монтаж?

Мнение от dicho0o » 16 Юли 2012, 2:20

michev написа:На някои фирми вътрешният шарнир се прави с елипсовиден отвор на горната черупка на сферата. Монтира се напречно на оста на автомобила, като идеята е, че при движение носача играе в напречната плоскост, докато в надлъжната такова почти няма, тоест има но ограничено само от еластичността на задния тампон на носача. При външните шарнири няма такова изпълнение или поне аз не съм виждал.

ekcta3uto написа:На носача има 1 белег, прилича на човка/стрелка - натам трябва да сочи точката.Това е зоната в която най-много обира луфтовете и където най-много демпферира ябълката.


И двамата колеги са обяснили много добре,мисля че няма смисъл да търся стар шарнир и да качвам снимка,но си мисля че и на външните имаше,ако намеря утре ще постна снимка. :bchug:
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook