Шарнири подсилени мале монтаж?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- Tisho_BMW
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 4.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E36 черна,Е60 синя
Шарнири подсилени мале монтаж?
Здравейте колеги ще сменям шарнирите на Е36 цата купих си на мале подсилени къси обаче гледам,че имат една синя точка има ли значение на каде ще се заварти шарнира спрямо носача или на каде трябва да сочи синята точка?Благодаря
Re: Шарнири подсилени мале монтаж?
Въпроса колега ти е малко странен предвид че искаш сам да си ги сменяш ( поне така се подразбра). Иначе няма значение накъде е точката то затова се казва ябълковиден болт демек се върти навсякъде поне дотолкова че да върши работа. Това е все едно една съчма и бочнато желязо на нея еми няма как да има посока ама я сподели после как точно ги свали шарнирите че мен много ме мъчат принципно.
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Шарнири подсилени мале монтаж?
Това най-вероятно е посоката в която се клати.Той се клати навсякъде,но в едната посока се клати повече.Може да махнеш гуменото тампонче и да видиш на къде е направен да се клати и съответно да го сложиш правилно.Според мен трява да е навън синята точка,към диска
Re: Шарнири подсилени мале монтаж?
dicho0o написа:Това най-вероятно е посоката в която се клати.Той се клати навсякъде,но в едната посока се клати повече.Може да махнеш гуменото тампонче и да видиш на къде е направен да се клати и съответно да го сложиш правилно.Според мен трява да е навън синята точка,към диска
Колега би ли обяснил за какво клатене ства на въпрос и примерно да о подкрепиш с някакво логично обяснение защо се "клати" в някоя посока повече.
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Шарнири подсилени мале монтаж?
vladobate написа:dicho0o написа:Това най-вероятно е посоката в която се клати.Той се клати навсякъде,но в едната посока се клати повече.Може да махнеш гуменото тампонче и да видиш на къде е направен да се клати и съответно да го сложиш правилно.Според мен трява да е навън синята точка,към диска
Колега би ли обяснил за какво клатене ства на въпрос и примерно да о подкрепиш с някакво логично обяснение защо се "клати" в някоя посока повече.
Ами...малко неправилно съм го обяснил.Нали като се сложи шарнирния болт на носача и като закачиш главината за него той има движение само в 2 посоки,смисъл не се движи навсякъде(в случая се движи само на ляво и дясно,към двг-то и калника).Пак не се изказах много добре,но мисля че ме разбрахте и точно за това е тази точка за да се сложи към спирачния диск,защото движението е само в този посока и като махнеш гуменото маншонче се вижда че е направено точно в тази посока да има повече движение.
Не всички шарнири са направени така,аз съм слагал такива които имат значение и такива които нямат,ако не сте ме разбрали ще изровя някой стар и ще му направя снимка за да ме разберете

Re: Шарнири подсилени мале монтаж?
Давай снимки , за пръв път чувам за такова нещо. На Мейле HD серията се бележи така според мен щото и накрайници съм взимал и биалетки и пак така .
- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Шарнири подсилени мале монтаж?
доколкото дочух от майстора си когато сменяше моите със подобно мейле на носача и на шарнира има белези които трябва да паснат, чух го не съм сигурен
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Шарнири подсилени мале монтаж?
На носача има 1 белег, прилича на човка/стрелка - натам трябва да сочи точката.Това е зоната в която най-много обира луфтовете и където най-много демпферира ябълката.
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Шарнири подсилени мале монтаж?
На някои фирми вътрешният шарнир се прави с елипсовиден отвор на горната черупка на сферата. Монтира се напречно на оста на автомобила, като идеята е, че при движение носача играе в напречната плоскост, докато в надлъжната такова почти няма, тоест има но ограничено само от еластичността на задния тампон на носача. При външните шарнири няма такова изпълнение или поне аз не съм виждал.
only rear wheel drive
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Шарнири подсилени мале монтаж?
michev написа:На някои фирми вътрешният шарнир се прави с елипсовиден отвор на горната черупка на сферата. Монтира се напречно на оста на автомобила, като идеята е, че при движение носача играе в напречната плоскост, докато в надлъжната такова почти няма, тоест има но ограничено само от еластичността на задния тампон на носача. При външните шарнири няма такова изпълнение или поне аз не съм виждал.
ekcta3uto написа:На носача има 1 белег, прилича на човка/стрелка - натам трябва да сочи точката.Това е зоната в която най-много обира луфтовете и където най-много демпферира ябълката.
И двамата колеги са обяснили много добре,мисля че няма смисъл да търся стар шарнир и да качвам снимка,но си мисля че и на външните имаше,ако намеря утре ще постна снимка.

11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани