гориво нагнетателна помпа за 525 тдс

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 24.03.2004
Местоположение: Шумен

гориво нагнетателна помпа за 525 тдс

Мнение от halachev » 04 Юли 2006, 11:29

Здравейте колеги , скоро смених елемента буталния на ГНП , но колата не може да се центрова , имало някакви настройки на елемента на помпата , но никой не може да ги направи , някой може ли да даде съвет или поне кажете към кого да се обърна аз съм от Шумен , помпата ходи няколко пъти в Бош сервиз във Варна - Виница от там казаха че плочката не можели да пипат към кого да се обърна - че този елемент ми струва 500 лв

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 11.05.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от alb » 04 Юли 2006, 21:59

Ако наистина са Бош сервиз трябва да могат да ти центроват помпата. Аз също смених този елемент(писах в друга тема). От личен опит знам, че могат да ти центроват ГНП-то в Бош в София и Пловдив, но това естесвено е прекалено далеч и неудобно, но в краен случай е вариант. Друг вариант е ти самичък да се пробваш. Потърси из мненията на Bat Jeko, мисля че беше обяснявал доста надълго как се центрова ГНП-то. Успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 05 Юли 2006, 8:04

Как да не могат да пипат плочката?!? Я обясни по-подробно - плочката с електрониката ли си сменил? "Новата" плочка има ли капсуловка или няма?
А иначе центровката е елементарна работа:
1. Ако искаш да настроиш ъгъла на запалване, въртиш ГНП-то около оста й.
2. Ако искаш да настроиш количеството гориво, самата плочка отгоре върху ГНП-то се мести напред назад, т.е. в посока фаровете и обратно в посока купето. Имай предвид обаче, че тази настройка е много чувствителна - при преместване на десета от милиметъра, веднага се усеща разлика. Моя съвет е следния: притегни (но не много силно) болтовете на плаочката. Вземи мека летвичка и с леко почукване върху плочката ще успееш да я преместиш в нужната посока. Значи, по-принцип тази операция се прави в диахностичен център, но ако няма, се ориентираш по оборотите и как "дърпа" в ниските.
Това е. Успех!
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 05 Юли 2006, 9:57

На мен в Бош-Пловдив ми казаха че ако има голамо отклонение от центровката компа ще хващал грешка и ще я записвал като проблем на 4-та дюза и колата няма да има мощност:roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 05 Юли 2006, 11:32

Е да, ама тогава ще светне лампата на таблото. И наистина трябва да е зверско отклонението, и то ако изместиш ъгъла на запалването. Ако пипаш плочката няма проблем. Аз поне доста съм си играл с мойта и не съм имал проблем с компа. ;)
Аз още не мога да разбера за какв бутален елемент пише колегата в началото, да не би да говорим за различни неща и различни центровки???
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 05 Юли 2006, 12:27

kam_tod можеш ли да кажеш на каде като мастиш плочката се намаля горивото и на къде се увеличава и евентуалните промени които настъпват след това както и от промяната на центровката :?:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 11.05.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от alb » 05 Юли 2006, 19:19

kam_tod
http://www.vepump.cn/Distributor_Head.htm
Ето това е буталния елемент, допреди смяната явно са компенсирали с центровка износването на този елемент. След като си е купил нов, трябва задължително да му се центрова помпата, а те са му казали че немогат?!?!


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: гориво нагнетателна помпа за 525 тдс

Мнение от ivan. » 05 Юли 2006, 19:22

halachev написа:Здравейте колеги , скоро смених елемента буталния на ГНП , но колата не може да се центрова , имало някакви настройки на елемента на помпата , но никой не може да ги направи , някой може ли да даде съвет или поне кажете към кого да се обърна аз съм от Шумен , помпата ходи няколко пъти в Бош сервиз във Варна - Виница от там казаха че плочката не можели да пипат към кого да се обърна - че този елемент ми струва 500 лв


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re:не е толко сложно

Мнение от ivan. » 05 Юли 2006, 19:32

halachev написа:Здравейте колеги , скоро смених елемента буталния на ГНП , но колата не може да се центрова , имало някакви настройки на елемента на помпата , но никой не може да ги направи , някой може ли да даде съвет или поне кажете към кого да се обърна аз съм от Шумен , помпата ходи няколко пъти в Бош сервиз във Варна - Виница от там казаха че плочката не можели да пипат към кого да се обърна - че този елемент ми струва 500 лв

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 06 Юли 2006, 8:46

dinozab написа:kam_tod можеш ли да кажеш на каде като мастиш плочката се намаля горивото и на къде се увеличава и евентуалните промени които настъпват след това както и от промяната на центровката :?:

Сега, преди доста време беше като си играх с помпата, но доколкото си спомням като местиш в посока фаровете намаляваш горивото, а като местиш в посока купето - увеличаваш. Това винаги може да го проверите, защото се прави при запален двигател (покапва малко нафтица, от това че не е затегната плочката добре, но не е страшно) и веднага ще усетите промяната в оборотите. Искам да отбележа, че тази центровка влияе на "рязкостта" на колата в ниските обороти (до 2000 - 2100), оттам вече я поема много по-сериозно компа и турбото, като количеството гориво, което се подава, се определя изцяло от компа, без значение как сте настроили помпата в ниските обороти. Тази операция се прави и при чип-тунинг, за да се направи колата доста по-пъргава и по-рязка в ниските обороти. ;)
По отношение на центроване на ъгъла на запалване (въртене на цялата помпа около остта) пак е въпрос на индивидуална преценка в кое положение работи най-стабилно двигателя (пак се прави на запален двигател). По принцип тази центровка се прави преди гореописаната с плочката. Т.е. Плочката трябва да си е със капсуловката (не може да мърдате плочката ако не свалите капсуловката).
Следващото уточнение е важно: тези центровки се правят само ако има проблем с мощността, оборотите и цялостното поведение на двигателя. Във всички случаи е най-добре първо колата да се диагностицира и след това да се извършват интервенции. Във всички случаи е по-добре тези интервенции да се извършват също и чрез диагностичен компютър, който може да отчете промяната в ъгъла на запалването или подаваното гориво.
Но ако нямате такава възможност, препръчвам ви да маркирате чрез някакви белези първоначалните положения на помпата и на плочката, преди да започнете с настройките, защото ако разбазикате нещо, винаги можете да върнете старите настройки по белезите.
Все пак, не се плашете, въобще не е трудно, както казах по-горе, аз сам съм си ги правил тези центровки и сега бимата е като изтребител! Даже на дълъг път м дава разход под 7/100!
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 06 Юли 2006, 9:02

Аха разбрах.Значи все пак компа основно командва двг.При мен има едно такова явление като изфорсирам колата на място да речем до 2500-3000 об. като почнат да падат оборотите падат много бързо до 1000-1100 и там забавят много докато паднат до минималните при които двг. работи на празен ход приблизително по оборотомер 650-700 ако не се лъжа то не може да се определят точно.Това нормално ли е за тези мотори или не :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 06 Юли 2006, 12:46

Колко време трябва, за да паднат оборотите от 1000-1100 на 650-700?
По принцип не ми звучи нормално. Да не ти заяжда нещо педала на газта или проблема да е в птенциометъра?
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 06 Юли 2006, 13:15

Приблизително колкото падат от 2500 до 1000.Педала не заяжда незнам.Чуди се един такъв двигателя да свали ли още оборотите или не.Карах я на диагностика и казаха че всичко е точно. :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 06 Юли 2006, 14:25

Ако само това е проблема, т.е. всичко друго е наред (в движение, ускорява, тегли, няма проблеми), по-добре храни кучето и не пипай нищо :mhihi: - сериозно, прекалено малък е проблема, ако е само това, за да я бъзикаш.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 06 Юли 2006, 15:21

Да само това е друго всичко е наред.Само незнам като чета из форума как другите с TDS-си вдигат по 220-230км/ч. а аз едва 200 съм вдигал и неще повече :dunno: До някъде си го обяснявам от големите гуми които имам пък знам ли :roll:

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook