Проблеми и решения на охладителната система!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от JTD » 25 Юни 2012, 13:16

Аз ще си изказа моето мнение по въпроса.

Ако един автомобил загрява, когато се движи с приблизителна скорост над 50-60км/ч, то проблема не е в охлаждането от към перки.

Играл съм си да изчислявам въздушен поток, създаван от вентилаторите, на 2 мой автомобила, спрямо инсталираните перки на радиаторите и винаги числото се върти около този, който се създава по естествен път при 50км/ч гранична скорост. За това съм го взел за даденост.
Демек ако един автомобил загрява в движение на скорост равна или по-голяма от тази, която съм цитирал, то проблема не е в принудителното охлаждане - перки, вискота (в този случай) и т.н.

Замисли се над този вариант. Сам видя, че без да се търси по-задълбочено проблема, пак си в изходна позиция.

Аз винаги съм на принципа на определяне къде би бил евентуалния проблем, като след това се доказва наистина проблема дали е в набелязаната (проблемна) част спрямо максимално на брой тестове, които са възможни. Иначе може да сменяш, сменяш, а проблема си остава.
Това е трудно, защото е времеемко и в стандартен сервиз не е изгодно да ти го правят, защото им губиш пари от обслужването на следващия автомобил, а на теб не могат да ти кажат, че за тези тестове им дължиш ххх пари, защото пък ти ще се сърдиш, примерно. За това хората в сервизите са си решили проблема - купувай тази част, сменяй, пък ако не сме прави парите са си за сметка на клиента. В най-лошия случай да си загубят недоволен клиент, ама пари за сгрешената част няма да върнат. Особено ако е по-скъпа.

Поздрави.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Flipz » 25 Юни 2012, 13:32

Има логика, за въздушната струя като много добър охлаждащ елемент над определена скорост. Затова и съм се замислил, че има възможност да има някакви утайки или други седименти в радиатора, които да му пречат да работи оптимално. Отвън като гледам питата е доста замърсена с разни треволяци и какви ли не други работи, а в долната част на радиатора на нивото на халогените има нещо като черна слуз като кал.

При всички случаи, аз още не съм правил промивка и смяна на антифриза на колата и може би това е най-първото нещо, което може да се пробва.

Иначе по другите елементи от охладителната система:

1. Водната помпа - гледахме я с Dimitroff, въртеше добре и имаше циркулация в разширителния съд при загрят двигател
2. Големия термостат - възможно е той да е за смяна, но до колкото съм чел при нефункциониращ би трябвало въобще да не иска да загрява, а не както е сега (въпреки, че това бавно загряване до оптимална температура нещо не ми харесва)
3. Малък термостат - точно след неговата смяна почнаха нещата. Може да е дефектен, но пък нямам проблемите с връщането на стрелката надолу след смяната му
4. Радиатор - възможно е да е задръстен, не съм компетентен и няма как да проверя на око, ще го тестваме
5. Виско - там нещата наистина изглеждат и звучат различно след смяната (било е за смяна 100% независимо дали е от него или не проблема)
6. Перка на климатика - там може да има проблем, но тя се включва с климатика, на 100 градуса е на пълна сила, като че ли си работи ок, но и нали тя е спомагателна, дори и да не работи на 100% не би трябвало да е основа на проблема

За обезвъздушаване няма да подхващам пак въпроса, че тази кола през последните 2-3 седмици сигурно 10-тина пъти беше обезвъздушавана по 10 начина. Като сменяхме виското я проверихме и въздух нямаше :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от JTD » 25 Юни 2012, 15:03

Накарай с безконтактен термометър да ти премерят цялата площ на радиатора със свалена перка, за да видиш дали ще има "мъртви" зони.
И съответно да видиш температурата му дали е сходна с тази на антифриза от казанчето.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от memorex » 25 Юни 2012, 21:38

Извинявам се за вмешателството но не е ли температурата на изгаряне първопричината за прегряване на двигателя.Искам да кажа че ако нещо не е наред в процеса на изгаряне на горивото било то горива система ,предварение ,надув или състояние на бутало –цилиндрова група то температурата на охлаждащата течност може и да не може да се свали до нормални стойности дори и да е наред охлаждащата система.Само като идея го казвам.Температура на изходящите газове лесно може да се измери и види дали надвишава нормите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Ivo_Borisov » 27 Юни 2012, 11:35

И аз имам подобен проблем. Мотора ми е М47 ама то няма толкова значение. Държи ми по висока температура, около 94-95, като качвам тука проходите по Смолян ми стига и 98-99 че даже и 100. Преди малко правих проби и долния маркуч към 93 градуса още ми е хладен, че даже и студен. Май ще се окаже големия термостат за смяна. Явно при проблем не остава само в отворено положение. Термостата ми е на около 3 години и половина и 100 хиляди км, сигурно си е изпял песента :roll: А доколкото разбрах, трябва да отваря на 85 градуса и от там нататък като се затопли радиатора, да започне и виското да си охлажда. Ама като не се затопля и виското няма да работи както трябва.

п.п. Водната помпа ми е сменена преди 6 месеца, като отворя казанчето се вижда струйката която прави.
Последна промяна Ivo_Borisov на 27 Юни 2012, 13:18, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1674
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от ildivvy » 27 Юни 2012, 13:03

При движение на колата с над 50-60км/ч наистина никакви перки няма да му трябват!Те са само за случаите,когато се движим бавно или сме в спрели на място за да създадат някакъв въздушен поток през радиатора!В този ред на мисли като проблемни елементи остават само термостата и водната помпа.Не я забравяйте и нея!Тя може да върти,но да не прави необходимия поток!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Flipz » 27 Юни 2012, 13:42

От радиатора и интеркулера е било всичко с допълнителните градуси. Такава мръстоия излезе между тях не е истина просто...трябваше да я снимам, черна слуз, мухи, треви и други глупости.

Както и да е, температурата веднага се нормализира след почистването. Днес е малко по-хладен ден и ще покарам още седмица на скрито меню като се качат температурите вън над 30, но мисля че това почистване оправи нещата напълно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от JTD » 27 Юни 2012, 20:40

Flipz написа:Не, ще ходя при майстор да видя какво е. Определено има някоя част от охладителната система, която не работи.

Днес на 34 градуса навън бях в трафик, с климатик и 2ма човека и колата си достигна 117 градуса и почна да отклонява, та я спрях. Карам доста кратки градски преходи и затова явно я хващам до 95-100 градуса, но в жега и клима направо си ходи към прегряване.

Пробвах и отново да я обезвъздуша, много се съмнявам че има въздух в системата. От резката на ЕГР термостата като се отвори почнаха едни балони да излизат, а преди да запаля двигателя уж само на парно и от резката до разширителния съд обезвъдушавах и там беше ок, балончета имаше само като натисна маркуча, който излиза от разширителния съд.

Както и да е, ще ходя при майстор да видим какво е въпреки че не знам как ще се хване това - перките работят ок, подната помпа върти, термосатът е сменен. Остава възможност радиатора да не е в ред или да е задръстен нещо.

Ти си типичен пример на случай, който описах по-рано.
Ако радиатора е запушен и не преминава въздушен поток до виското, то самото виско не може да се увлече с необходимите обороти, за да започне да охлажда.
Точно за това е необходимо да се измери температурата, с която се обдухва виското, защото ако не може да достигне 85+ градуса, виското няма да може да работи и да охлажда, а ел. перката ще се скъсва да върти, защото се управлява по температура на двигателя.

Дано да си пазиш старото виско, защото има шанс да работи в този случай.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Dimitroff » 27 Юни 2012, 22:55

Ел перката върти заради повишеното налягане в климатичния, а не заради температурата на мотора.
Със старото виско стигаше 117градуса...дали верно е било наред, след като при смяната тавана беше 100 ;)

Мръсният радиатор има отношение само в движение - на място няма особено голяма разлика...просто няма въздушно охлаждане .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 18.02.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: Е60 М54

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от stuci_ir » 27 Юни 2012, 23:00

Димитров е прав. На място колкото и мухи да има все ще се натегне виското и ще върти.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от JTD » 28 Юни 2012, 1:52

Dimitroff написа:Ел перката върти заради повишеното налягане в климатичния, а не заради температурата на мотора.
Със старото виско стигаше 117градуса...дали верно е било наред, след като при смяната тавана беше 100 ;)

Мръсният радиатор има отношение само в движение - на място няма особено голяма разлика...просто няма въздушно охлаждане .

Ел. перката върти И заради температура на мотора, без значение дали имаш или нямаш климатик.
А дали водния радиатор има отношение само в движение ще го оставя без коментар. Явно няма смисъл да спорим.
Електрониката явно ти е силната страна :yes: , ама почети малко за механиката, защото имаш явно основни пропуски. ;)
Поздрави.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Dimitroff » 28 Юни 2012, 7:55

Тц - ти си по четенето :lol:

Кое ми е сила и кое не - няма как да знаеш, затова си спести заключенията за себе си.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 18.02.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: Е60 М54

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от stuci_ir » 28 Юни 2012, 10:16

До колегата ЖТД - явно не си имал случай с мръдсен радиатор. В този случай когато караш колата дори и на дълъг път с над 100 км, то колата влиза в градуси дето хич не са за печка. Около 100 те и нагоре, а спреш ли на място се коригира. При пуднат климатик става същото, затова и колегата е отишъл в 117 гр. И аз не го знаех докато преди русе по баирите не михме радиатори на една мивка, че щяхме да се предобрииме. Така че нещата не опират само до четене, трябда и практика. А наистина на кола с виско, ако и чуеш ел перките без да си пуснал климата, това означава че е на 100 гр и нагоре и виското е пътник меко казано.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Flipz » 28 Юни 2012, 13:02

Ами айде аз да се включа пак с моите проблеми, защото явно един проблем покрива друг, който покрива втори и така докато май не сменя цялата охладителна система и вече направо взема да ми писва, голям късмет имам просто...

Та накратко, днес пътувам извъградско София - Стара Загора. Тръгване от Студентски град, 9 часа, 28 градуса стартираща температура, до ОМВ на Горубляне стига 65 градуса и после стана мазалото, минавам караулката, пускам темпомат до 130, колата си стои на 68 градуса доста дълго време, може би към 3-4км и по едно изкачване температурата стига 77 и спира, почват едни надолнища и колата свали до 62 и през целия път варираше между 62 и 72, чак след Пловдив малко мръдна до 73-75, но не по-нагоре. ЕГР термостатът ми е нов и странно, но при качена температура 77 почва да пада на надолнище.

Честно казано направо ми писна от охладителни проблеми, влизам в града и температурата стигна 80 (което го имах и в София предния ден и мислех че проблемите с прегряването са приключили). При градско с климатик, пълен багажник и среден трафик температурата е 80-82, но при 26 градуса навън така и не достигна 88-92 :((

Та от 117 преди седмица с прецакано виско и мръсен радиатор, сега едва едва 65-75...мирише ми на сменяне на голям термостат... но пак ще помоля за мнение...сега съм в СЗ, като се върна другата седмица в София ще му мисля, все пак по-добре е да не дозагрява отколкото да прегрява :))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 19.01.2010
Местоположение: София/Сливен
Пол: Мъж
Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от armagedon01 » 28 Юни 2012, 13:10

Малкия термостат лесно можеш да го провереш - развиваш два болта и го сваляш, духаш през него и ако работи би трябвало да усетиш мн силно съпротивление и въздуха почи да не може да мине отдругата страна .... Възможно е големия термостат да си е заминал ......
На улицата се пазя не от крадци,а от полицията да не ми вземе парите.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook