Проблеми и решения на охладителната система!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Аз ще си изказа моето мнение по въпроса.
Ако един автомобил загрява, когато се движи с приблизителна скорост над 50-60км/ч, то проблема не е в охлаждането от към перки.
Играл съм си да изчислявам въздушен поток, създаван от вентилаторите, на 2 мой автомобила, спрямо инсталираните перки на радиаторите и винаги числото се върти около този, който се създава по естествен път при 50км/ч гранична скорост. За това съм го взел за даденост.
Демек ако един автомобил загрява в движение на скорост равна или по-голяма от тази, която съм цитирал, то проблема не е в принудителното охлаждане - перки, вискота (в този случай) и т.н.
Замисли се над този вариант. Сам видя, че без да се търси по-задълбочено проблема, пак си в изходна позиция.
Аз винаги съм на принципа на определяне къде би бил евентуалния проблем, като след това се доказва наистина проблема дали е в набелязаната (проблемна) част спрямо максимално на брой тестове, които са възможни. Иначе може да сменяш, сменяш, а проблема си остава.
Това е трудно, защото е времеемко и в стандартен сервиз не е изгодно да ти го правят, защото им губиш пари от обслужването на следващия автомобил, а на теб не могат да ти кажат, че за тези тестове им дължиш ххх пари, защото пък ти ще се сърдиш, примерно. За това хората в сервизите са си решили проблема - купувай тази част, сменяй, пък ако не сме прави парите са си за сметка на клиента. В най-лошия случай да си загубят недоволен клиент, ама пари за сгрешената част няма да върнат. Особено ако е по-скъпа.
Поздрави.
Ако един автомобил загрява, когато се движи с приблизителна скорост над 50-60км/ч, то проблема не е в охлаждането от към перки.
Играл съм си да изчислявам въздушен поток, създаван от вентилаторите, на 2 мой автомобила, спрямо инсталираните перки на радиаторите и винаги числото се върти около този, който се създава по естествен път при 50км/ч гранична скорост. За това съм го взел за даденост.
Демек ако един автомобил загрява в движение на скорост равна или по-голяма от тази, която съм цитирал, то проблема не е в принудителното охлаждане - перки, вискота (в този случай) и т.н.
Замисли се над този вариант. Сам видя, че без да се търси по-задълбочено проблема, пак си в изходна позиция.
Аз винаги съм на принципа на определяне къде би бил евентуалния проблем, като след това се доказва наистина проблема дали е в набелязаната (проблемна) част спрямо максимално на брой тестове, които са възможни. Иначе може да сменяш, сменяш, а проблема си остава.
Това е трудно, защото е времеемко и в стандартен сервиз не е изгодно да ти го правят, защото им губиш пари от обслужването на следващия автомобил, а на теб не могат да ти кажат, че за тези тестове им дължиш ххх пари, защото пък ти ще се сърдиш, примерно. За това хората в сервизите са си решили проблема - купувай тази част, сменяй, пък ако не сме прави парите са си за сметка на клиента. В най-лошия случай да си загубят недоволен клиент, ама пари за сгрешената част няма да върнат. Особено ако е по-скъпа.
Поздрави.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Има логика, за въздушната струя като много добър охлаждащ елемент над определена скорост. Затова и съм се замислил, че има възможност да има някакви утайки или други седименти в радиатора, които да му пречат да работи оптимално. Отвън като гледам питата е доста замърсена с разни треволяци и какви ли не други работи, а в долната част на радиатора на нивото на халогените има нещо като черна слуз като кал.
При всички случаи, аз още не съм правил промивка и смяна на антифриза на колата и може би това е най-първото нещо, което може да се пробва.
Иначе по другите елементи от охладителната система:
1. Водната помпа - гледахме я с Dimitroff, въртеше добре и имаше циркулация в разширителния съд при загрят двигател
2. Големия термостат - възможно е той да е за смяна, но до колкото съм чел при нефункциониращ би трябвало въобще да не иска да загрява, а не както е сега (въпреки, че това бавно загряване до оптимална температура нещо не ми харесва)
3. Малък термостат - точно след неговата смяна почнаха нещата. Може да е дефектен, но пък нямам проблемите с връщането на стрелката надолу след смяната му
4. Радиатор - възможно е да е задръстен, не съм компетентен и няма как да проверя на око, ще го тестваме
5. Виско - там нещата наистина изглеждат и звучат различно след смяната (било е за смяна 100% независимо дали е от него или не проблема)
6. Перка на климатика - там може да има проблем, но тя се включва с климатика, на 100 градуса е на пълна сила, като че ли си работи ок, но и нали тя е спомагателна, дори и да не работи на 100% не би трябвало да е основа на проблема
За обезвъздушаване няма да подхващам пак въпроса, че тази кола през последните 2-3 седмици сигурно 10-тина пъти беше обезвъздушавана по 10 начина. Като сменяхме виското я проверихме и въздух нямаше
При всички случаи, аз още не съм правил промивка и смяна на антифриза на колата и може би това е най-първото нещо, което може да се пробва.
Иначе по другите елементи от охладителната система:
1. Водната помпа - гледахме я с Dimitroff, въртеше добре и имаше циркулация в разширителния съд при загрят двигател
2. Големия термостат - възможно е той да е за смяна, но до колкото съм чел при нефункциониращ би трябвало въобще да не иска да загрява, а не както е сега (въпреки, че това бавно загряване до оптимална температура нещо не ми харесва)
3. Малък термостат - точно след неговата смяна почнаха нещата. Може да е дефектен, но пък нямам проблемите с връщането на стрелката надолу след смяната му
4. Радиатор - възможно е да е задръстен, не съм компетентен и няма как да проверя на око, ще го тестваме
5. Виско - там нещата наистина изглеждат и звучат различно след смяната (било е за смяна 100% независимо дали е от него или не проблема)
6. Перка на климатика - там може да има проблем, но тя се включва с климатика, на 100 градуса е на пълна сила, като че ли си работи ок, но и нали тя е спомагателна, дори и да не работи на 100% не би трябвало да е основа на проблема
За обезвъздушаване няма да подхващам пак въпроса, че тази кола през последните 2-3 седмици сигурно 10-тина пъти беше обезвъздушавана по 10 начина. Като сменяхме виското я проверихме и въздух нямаше

Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Накарай с безконтактен термометър да ти премерят цялата площ на радиатора със свалена перка, за да видиш дали ще има "мъртви" зони.
И съответно да видиш температурата му дали е сходна с тази на антифриза от казанчето.
И съответно да видиш температурата му дали е сходна с тази на антифриза от казанчето.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Извинявам се за вмешателството но не е ли температурата на изгаряне първопричината за прегряване на двигателя.Искам да кажа че ако нещо не е наред в процеса на изгаряне на горивото било то горива система ,предварение ,надув или състояние на бутало –цилиндрова група то температурата на охлаждащата течност може и да не може да се свали до нормални стойности дори и да е наред охлаждащата система.Само като идея го казвам.Температура на изходящите газове лесно може да се измери и види дали надвишава нормите.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
И аз имам подобен проблем. Мотора ми е М47 ама то няма толкова значение. Държи ми по висока температура, около 94-95, като качвам тука проходите по Смолян ми стига и 98-99 че даже и 100. Преди малко правих проби и долния маркуч към 93 градуса още ми е хладен, че даже и студен. Май ще се окаже големия термостат за смяна. Явно при проблем не остава само в отворено положение. Термостата ми е на около 3 години и половина и 100 хиляди км, сигурно си е изпял песента
А доколкото разбрах, трябва да отваря на 85 градуса и от там нататък като се затопли радиатора, да започне и виското да си охлажда. Ама като не се затопля и виското няма да работи както трябва.
п.п. Водната помпа ми е сменена преди 6 месеца, като отворя казанчето се вижда струйката която прави.

п.п. Водната помпа ми е сменена преди 6 месеца, като отворя казанчето се вижда струйката която прави.
Последна промяна Ivo_Borisov на 27 Юни 2012, 13:18, променена общо 1 път

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1674
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
При движение на колата с над 50-60км/ч наистина никакви перки няма да му трябват!Те са само за случаите,когато се движим бавно или сме в спрели на място за да създадат някакъв въздушен поток през радиатора!В този ред на мисли като проблемни елементи остават само термостата и водната помпа.Не я забравяйте и нея!Тя може да върти,но да не прави необходимия поток!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
От радиатора и интеркулера е било всичко с допълнителните градуси. Такава мръстоия излезе между тях не е истина просто...трябваше да я снимам, черна слуз, мухи, треви и други глупости.
Както и да е, температурата веднага се нормализира след почистването. Днес е малко по-хладен ден и ще покарам още седмица на скрито меню като се качат температурите вън над 30, но мисля че това почистване оправи нещата напълно.
Както и да е, температурата веднага се нормализира след почистването. Днес е малко по-хладен ден и ще покарам още седмица на скрито меню като се качат температурите вън над 30, но мисля че това почистване оправи нещата напълно.
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Flipz написа:Не, ще ходя при майстор да видя какво е. Определено има някоя част от охладителната система, която не работи.
Днес на 34 градуса навън бях в трафик, с климатик и 2ма човека и колата си достигна 117 градуса и почна да отклонява, та я спрях. Карам доста кратки градски преходи и затова явно я хващам до 95-100 градуса, но в жега и клима направо си ходи към прегряване.
Пробвах и отново да я обезвъздуша, много се съмнявам че има въздух в системата. От резката на ЕГР термостата като се отвори почнаха едни балони да излизат, а преди да запаля двигателя уж само на парно и от резката до разширителния съд обезвъдушавах и там беше ок, балончета имаше само като натисна маркуча, който излиза от разширителния съд.
Както и да е, ще ходя при майстор да видим какво е въпреки че не знам как ще се хване това - перките работят ок, подната помпа върти, термосатът е сменен. Остава възможност радиатора да не е в ред или да е задръстен нещо.
Ти си типичен пример на случай, който описах по-рано.
Ако радиатора е запушен и не преминава въздушен поток до виското, то самото виско не може да се увлече с необходимите обороти, за да започне да охлажда.
Точно за това е необходимо да се измери температурата, с която се обдухва виското, защото ако не може да достигне 85+ градуса, виското няма да може да работи и да охлажда, а ел. перката ще се скъсва да върти, защото се управлява по температура на двигателя.
Дано да си пазиш старото виско, защото има шанс да работи в този случай.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Ел перката върти заради повишеното налягане в климатичния, а не заради температурата на мотора.
Със старото виско стигаше 117градуса...дали верно е било наред, след като при смяната тавана беше 100
Мръсният радиатор има отношение само в движение - на място няма особено голяма разлика...просто няма въздушно охлаждане .
Със старото виско стигаше 117градуса...дали верно е било наред, след като при смяната тавана беше 100

Мръсният радиатор има отношение само в движение - на място няма особено голяма разлика...просто няма въздушно охлаждане .
- stuci_ir
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 18.02.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Е60 М54
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Димитров е прав. На място колкото и мухи да има все ще се натегне виското и ще върти.
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Dimitroff написа:Ел перката върти заради повишеното налягане в климатичния, а не заради температурата на мотора.
Със старото виско стигаше 117градуса...дали верно е било наред, след като при смяната тавана беше 100
Мръсният радиатор има отношение само в движение - на място няма особено голяма разлика...просто няма въздушно охлаждане .
Ел. перката върти И заради температура на мотора, без значение дали имаш или нямаш климатик.
А дали водния радиатор има отношение само в движение ще го оставя без коментар. Явно няма смисъл да спорим.
Електрониката явно ти е силната страна


Поздрави.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Тц - ти си по четенето
Кое ми е сила и кое не - няма как да знаеш, затова си спести заключенията за себе си.

Кое ми е сила и кое не - няма как да знаеш, затова си спести заключенията за себе си.
- stuci_ir
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 18.02.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Е60 М54
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
До колегата ЖТД - явно не си имал случай с мръдсен радиатор. В този случай когато караш колата дори и на дълъг път с над 100 км, то колата влиза в градуси дето хич не са за печка. Около 100 те и нагоре, а спреш ли на място се коригира. При пуднат климатик става същото, затова и колегата е отишъл в 117 гр. И аз не го знаех докато преди русе по баирите не михме радиатори на една мивка, че щяхме да се предобрииме. Така че нещата не опират само до четене, трябда и практика. А наистина на кола с виско, ако и чуеш ел перките без да си пуснал климата, това означава че е на 100 гр и нагоре и виското е пътник меко казано.
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Ами айде аз да се включа пак с моите проблеми, защото явно един проблем покрива друг, който покрива втори и така докато май не сменя цялата охладителна система и вече направо взема да ми писва, голям късмет имам просто...
Та накратко, днес пътувам извъградско София - Стара Загора. Тръгване от Студентски град, 9 часа, 28 градуса стартираща температура, до ОМВ на Горубляне стига 65 градуса и после стана мазалото, минавам караулката, пускам темпомат до 130, колата си стои на 68 градуса доста дълго време, може би към 3-4км и по едно изкачване температурата стига 77 и спира, почват едни надолнища и колата свали до 62 и през целия път варираше между 62 и 72, чак след Пловдив малко мръдна до 73-75, но не по-нагоре. ЕГР термостатът ми е нов и странно, но при качена температура 77 почва да пада на надолнище.
Честно казано направо ми писна от охладителни проблеми, влизам в града и температурата стигна 80 (което го имах и в София предния ден и мислех че проблемите с прегряването са приключили). При градско с климатик, пълен багажник и среден трафик температурата е 80-82, но при 26 градуса навън така и не достигна 88-92
(
Та от 117 преди седмица с прецакано виско и мръсен радиатор, сега едва едва 65-75...мирише ми на сменяне на голям термостат... но пак ще помоля за мнение...сега съм в СЗ, като се върна другата седмица в София ще му мисля, все пак по-добре е да не дозагрява отколкото да прегрява
)
Та накратко, днес пътувам извъградско София - Стара Загора. Тръгване от Студентски град, 9 часа, 28 градуса стартираща температура, до ОМВ на Горубляне стига 65 градуса и после стана мазалото, минавам караулката, пускам темпомат до 130, колата си стои на 68 градуса доста дълго време, може би към 3-4км и по едно изкачване температурата стига 77 и спира, почват едни надолнища и колата свали до 62 и през целия път варираше между 62 и 72, чак след Пловдив малко мръдна до 73-75, но не по-нагоре. ЕГР термостатът ми е нов и странно, но при качена температура 77 почва да пада на надолнище.
Честно казано направо ми писна от охладителни проблеми, влизам в града и температурата стигна 80 (което го имах и в София предния ден и мислех че проблемите с прегряването са приключили). При градско с климатик, пълен багажник и среден трафик температурата е 80-82, но при 26 градуса навън така и не достигна 88-92

Та от 117 преди седмица с прецакано виско и мръсен радиатор, сега едва едва 65-75...мирише ми на сменяне на голям термостат... но пак ще помоля за мнение...сега съм в СЗ, като се върна другата седмица в София ще му мисля, все пак по-добре е да не дозагрява отколкото да прегрява

- armagedon01
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 19.01.2010
- Местоположение: София/Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Малкия термостат лесно можеш да го провереш - развиваш два болта и го сваляш, духаш през него и ако работи би трябвало да усетиш мн силно съпротивление и въздуха почи да не може да мине отдругата страна .... Възможно е големия термостат да си е заминал ......
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]