Проблем с климатроника-помогнете
Модератор: Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с климатроника-помогнете
Здравейте колеги,карам Е34 -93год 2,5 ТДС комби
Мойе ли някой да ми даде съвет, като включа климатроника отпред при радиаторите има вентилатор електрически който при мен не се включва и не мойе явно в тези жеги да охлади добре. Мисля че изцяло е причината в това че той не се влкючва.
Мойе ли някой да ми даде съвет, като включа климатроника отпред при радиаторите има вентилатор електрически който при мен не се включва и не мойе явно в тези жеги да охлади добре. Мисля че изцяло е причината в това че той не се влкючва.
- Tod
- ентусиаст
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
Четох в подфорума на Е36 че са между 500-700лв, моята също не е в ред вебрира и има голяма консумация!
Лоша работа!
Лоша работа!
Good Luck
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Проблем с климатроника-помогнете
sag9765 написа:Здравейте колеги,карам Е34 -93год 2,5 ТДС комби
Мойе ли някой да ми даде съвет, като включа климатроника отпред при радиаторите има вентилатор електрически който при мен не се включва и не мойе явно в тези жеги да охлади добре. Мисля че изцяло е причината в това че той не се влкючва.
изгорял ти е резистора на перката най-вероятно. ако не си с 2 леви ръце ще ти обянся как да си го направиш, иначе 60 кинта е нов.


- plamenppppp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 98
- Регистриран на: 24.01.2005
- Местоположение: София
И при мен го има тоя проблем . За да не пускам нова тема - ще се присъединя към тази. Значи: моята перка на климатика не съм я виждал никога да се върти. /от 3 години/. климатика си работи но сега в тия жеги - в задръстванията почва много да ми грее/ стрелката подминава средата/. Бях чел тук някъде във форума че тая перка се включвала да помага и при изключен климатик. А при включена клима си работи задължително. Днес разкачих буксата на кабела които води към нея и подадох ток - и перката си завъртя !!!
Искам оваче някои ако знае да даде акъл - каде и е релето ? В кутията при другите релета ли е - защото там имам 2 празни гнезда - да не би да липсва ? Ако ли не успея да открия бъга - мисля да и пусна кабел с ключе - и да си я включвам от вътре ръчно принудително
. Знам обаче че е за предпочитане да си се включва сама както си му е реда . ако някои се е сблъсквал с тоя проблем или има идея - да свирка !!!






Не знам при вас как е момчета но поне на мен на Е36 перката е капсулована така че не може много да се направи... а и както не съм от София трябва да си търся някаква друга да приспособявам. Иначе ето тази тема мисля че може да ви бъде от полза: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=34791
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Понеже нямам време да пиша наново, снощи обяснявах на един колега за резистора на перката. Ето:
"здрасти. Значи първо трябва да намериш къде стой тая джаджа с правоъгълна форма 7х2 см, най-вероятно ще трябва да свалиш предната броня да се добереш до нея, на канал не знам дали ще може да се бръкне. та където е самата перка на климатика, отстрани нали има един обръч, тая джаджа е хваната с 2 болта и има 2 жици от 2-те страни. след като я изкараш вземаш един мултицет и мериш съпротивлението й. трябва да е около 1 килоом. ако ти показва 0 значи е изпушило. забравих да ти кажа, че ако не си сигурен дали е заминало съпротивлението на водния радиатор трябва да имаш един датчик с 3 жички. вадиш буксата и укъсяваш с една жичка - така ще провериш кои степени бачкат. та ако не бачка въпросната първа степен след теста със жичката има 2 варианта или перката да е блокирала ( ако не бачка и 1=ва и 2-ра степен и пробваш да я завъртиш на ръка и се върти трудно - значи самото моторче е сдало багажа) но ако само първата степен не бачка - има лек
Пиша ти аз кво направих щото пробвах няколко варианта и само този се получи. трябва ти кантал от реотан за печка (от тия дето са стъклен реотан и жичката вътре се гледа) е такава жичка ти е нужна около 1,5-2 метра. На времето имаше и едни реотани за бойлери (такова намерих на дядо ми в избата ) представляват няколко керамични цилиндри с 5-6-7 дупки в тях и вътре минават жички. та едно такова цилиндърче и един мултицет. За по-сигурно след като измериж джажата от колата и ти даде 0 ома - тоест изгоряла ако не е напукана керамиката (моята беше счупена) я зачистваш внимателно и изкарваш канталите. моя се беше скъсал на 2. хванах единия краи и го свързах към единия кабел за мултицета и съответно другия край за другия кабел и така замерих общо съпротивление 1килоом. от кантала за печка (респективно по-тънък) развих около 2 метра и го сгънах на 3. единия край го хванах на менгеме а другия краи с клещите и почнах да го усуквам докато не стана плътна подредена плетка. след това замерих съпротивлението - оказа се малко по-голямо така че, сложих едната жица на мултицета в единия край а другата почнах да движа по намотката докато не дойде точната стойност. след това отрязах каквото ми трябваше и увих на въпросния керамичен цилиндър по всички дупки така, че да не се застъпва кантала. намотах го така че от едната страна на цилиндъра да е единия край на кантала а от другата страна на цилиндъра да излиза другия край. вземах си 2 термо шлаухи и отидох до колата да монтирам. алуминиевата скоба която държи оригиналната джаджа я изправих с чук и я огънах по една тръба, за да може да захвана керамичния цилиндър на оригиналното място, след това срязах кабелните обувки, заголих повече кабелите, нанизах термо шлаухите и стегнах здраво с клещите (не можеш да запояваш кантал) закачих си скобата и си сглобих колата.
тая работа дето я напвавих загрява, но да те те притеснява, тя и оригиналната грее понеже е от същия кантал, предопреждавам те да не бараш много когао бачка, че ше изгориш ръцете, керамиката е за това да охлажда. друг матерял като алуминий не се препоръчва. ако намериш същия нагревател за бойлер който ти описвам можеш спокойно да ползваш 2 елемента. аз прецених че един стига.
съжалявам че ти описвам толкова дълго, дано си ме разбрал. "
ЕДИТ: когато мерите СКЪСАНИЯ примерно на 2 кантал трябва да го съедините така, че все едно не е прекъсван, за да може да замерите реалната стойност.
ЕДИТ2: Когато окъсявате с жичката буксата на водния датчик на радиатора колата трябва да е на контакт или запалена.
ЕДИТ3: когато вадите лайсните на бронята внимавайте да не счупите щипките. от предната страна до номета с отвертка подчепвате щипките, те са отгоре и отдолу, и леко дърпате, отстрани са други щипки така че като отпорите лайсната отпред, отстрани не подчепвайте, а издърпайте цялата лайсна напред към бронята по посока на движение на колата (тоест НАПРЕД)
"здрасти. Значи първо трябва да намериш къде стой тая джаджа с правоъгълна форма 7х2 см, най-вероятно ще трябва да свалиш предната броня да се добереш до нея, на канал не знам дали ще може да се бръкне. та където е самата перка на климатика, отстрани нали има един обръч, тая джаджа е хваната с 2 болта и има 2 жици от 2-те страни. след като я изкараш вземаш един мултицет и мериш съпротивлението й. трябва да е около 1 килоом. ако ти показва 0 значи е изпушило. забравих да ти кажа, че ако не си сигурен дали е заминало съпротивлението на водния радиатор трябва да имаш един датчик с 3 жички. вадиш буксата и укъсяваш с една жичка - така ще провериш кои степени бачкат. та ако не бачка въпросната първа степен след теста със жичката има 2 варианта или перката да е блокирала ( ако не бачка и 1=ва и 2-ра степен и пробваш да я завъртиш на ръка и се върти трудно - значи самото моторче е сдало багажа) но ако само първата степен не бачка - има лек
Пиша ти аз кво направих щото пробвах няколко варианта и само този се получи. трябва ти кантал от реотан за печка (от тия дето са стъклен реотан и жичката вътре се гледа) е такава жичка ти е нужна около 1,5-2 метра. На времето имаше и едни реотани за бойлери (такова намерих на дядо ми в избата ) представляват няколко керамични цилиндри с 5-6-7 дупки в тях и вътре минават жички. та едно такова цилиндърче и един мултицет. За по-сигурно след като измериж джажата от колата и ти даде 0 ома - тоест изгоряла ако не е напукана керамиката (моята беше счупена) я зачистваш внимателно и изкарваш канталите. моя се беше скъсал на 2. хванах единия краи и го свързах към единия кабел за мултицета и съответно другия край за другия кабел и така замерих общо съпротивление 1килоом. от кантала за печка (респективно по-тънък) развих около 2 метра и го сгънах на 3. единия край го хванах на менгеме а другия краи с клещите и почнах да го усуквам докато не стана плътна подредена плетка. след това замерих съпротивлението - оказа се малко по-голямо така че, сложих едната жица на мултицета в единия край а другата почнах да движа по намотката докато не дойде точната стойност. след това отрязах каквото ми трябваше и увих на въпросния керамичен цилиндър по всички дупки така, че да не се застъпва кантала. намотах го така че от едната страна на цилиндъра да е единия край на кантала а от другата страна на цилиндъра да излиза другия край. вземах си 2 термо шлаухи и отидох до колата да монтирам. алуминиевата скоба която държи оригиналната джаджа я изправих с чук и я огънах по една тръба, за да може да захвана керамичния цилиндър на оригиналното място, след това срязах кабелните обувки, заголих повече кабелите, нанизах термо шлаухите и стегнах здраво с клещите (не можеш да запояваш кантал) закачих си скобата и си сглобих колата.
тая работа дето я напвавих загрява, но да те те притеснява, тя и оригиналната грее понеже е от същия кантал, предопреждавам те да не бараш много когао бачка, че ше изгориш ръцете, керамиката е за това да охлажда. друг матерял като алуминий не се препоръчва. ако намериш същия нагревател за бойлер който ти описвам можеш спокойно да ползваш 2 елемента. аз прецених че един стига.
съжалявам че ти описвам толкова дълго, дано си ме разбрал. "
ЕДИТ: когато мерите СКЪСАНИЯ примерно на 2 кантал трябва да го съедините така, че все едно не е прекъсван, за да може да замерите реалната стойност.
ЕДИТ2: Когато окъсявате с жичката буксата на водния датчик на радиатора колата трябва да е на контакт или запалена.
ЕДИТ3: когато вадите лайсните на бронята внимавайте да не счупите щипките. от предната страна до номета с отвертка подчепвате щипките, те са отгоре и отдолу, и леко дърпате, отстрани са други щипки така че като отпорите лайсната отпред, отстрани не подчепвайте, а издърпайте цялата лайсна напред към бронята по посока на движение на колата (тоест НАПРЕД)

Благодаря на колегата Станчев за подробната информация, но не е от резистора , не е и от вентилатора. Някой знае ли за някакъв преостат къде се намира, той включва вентилатора, А на радиатора никъде не намерих такъв датчик.Станчев да няма някаква грешка, при мен има силиконова перка за охлаждане на двигателя(радиатора)
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Имаш силиконов съединител на перката до радиатора, а между предната броня и радиатора гледай
позиция 6 на диаграмата
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA91&mospid=47379&btnr=64_0132&hg=64&fg=55
позиция 6 на диаграмата

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA91&mospid=47379&btnr=64_0132&hg=64&fg=55

Много благодаря за изчерпателната информация.Тази същата джаджа я открих, реших да я шунтирам като и дам двата края на късо, но вентилатора пак не помръдна. Не мога да открия този датчик на радиатора който дава команда и ако някой знае къде са бушоните на вентилатора или кои номера са моля да подскаже.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани