Перката на климатика............
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Перката на климатика............
не намерих такава тема, дано не съм пропуснал нещо ...днес ходих да проверя количеството фреон (климатроника с врътките), че започна по - бавно да изстудява по жегите и се оказа, освен че фреона е на минимума перката, когато се включи трака! (тази между бъбреците и радиатора). Доколкото успях да видя се е разбила оста или уплътнение ако има такова???
Моля, за предложения търпи ли ремонт,и ако да, ми препоръчайте сервиз и ориентир в цена, ако някой е правил подобен ремонт.
10х предварително
Моля, за предложения търпи ли ремонт,и ако да, ми препоръчайте сервиз и ориентир в цена, ако някой е правил подобен ремонт.
10х предварително
На скоро правих моя вентилатор, чиито магнити се бяха изкъртили, но за съжаление обърках поляритета им и в резултат черпише много ток. Над 40А и ми изгаряше бушона. Бях ги залепил с метал-пластик лепило на Локхиилд ако несе лъжа и няма начин вече как да ги сваля, а нали и това беше целта да не падат. Щеше да стане ако бях отбелязал магнитите като го вадих, но не обърнах внимание и както и да е...
Нова перка е 500-800лв, втора употреба 200-300, но няма гаранция колко ще изкара.... За това в сервиза взеха една перка от радиатор на Пежо за 40лв и я приспособиха за там - в крайна сметка са само три носача, на които се хваща, а място има много и сега си работи перфектно... но ще споделя как се отваря ел мотора на този вентилатор.
По принцип е капсолован ел. мотора, но може да се отвори и ремонтира, но няма гаранция че ще е успешно.
Сваляш перката и носиш ел мотора на някой стругар да го отвори. Ако се вгледаш внимателно от горната страна - "капака" на ел мотора, където е оста - по ръбовете има като пресовани зъби на 4-5 места. Именно те го държат затворен и те трябва да се махнат на струг - на мен ми зе 2 лв за това
После взимаш една отверка и я мушкаш конзолно в някой от отворите горе до оста, а от зад на ръба на корпуса слагаш нещо по-голямо и ги използваш като лост - за да се измъкне капака. Става малко трудно ако стругаря не си е свършил добре работата.
Като се повдигне малко капака, т.е. освободиш от зъбите - капака се измъква на горе заедно с ротора. Дърпай силно - магнитите го дърпат много яко на обратно. Не се притеснявай за четките - те са от долу и няма опастност да ги скъсаш.
Проблема е, че лагера на остта е капсолован на "капака" - не знам как ще го правиш. От долната страна е лагировано в една втулка на дъното...
После ако го ремонтираш - слагаш всичко обратно и капваш на няколко места с електрожен капака.
Ами това е общо взето. Успех и дано да стане. Ако не стане не се коси - перка от охладителната система на лада или пежо спокойно се монтира с малко приспособяване.
П.с. Гледай да не загубиш пружинките на четките, че изкачат и аз ги търсих сумати време по пода.
Нова перка е 500-800лв, втора употреба 200-300, но няма гаранция колко ще изкара.... За това в сервиза взеха една перка от радиатор на Пежо за 40лв и я приспособиха за там - в крайна сметка са само три носача, на които се хваща, а място има много и сега си работи перфектно... но ще споделя как се отваря ел мотора на този вентилатор.
По принцип е капсолован ел. мотора, но може да се отвори и ремонтира, но няма гаранция че ще е успешно.
Сваляш перката и носиш ел мотора на някой стругар да го отвори. Ако се вгледаш внимателно от горната страна - "капака" на ел мотора, където е оста - по ръбовете има като пресовани зъби на 4-5 места. Именно те го държат затворен и те трябва да се махнат на струг - на мен ми зе 2 лв за това

После взимаш една отверка и я мушкаш конзолно в някой от отворите горе до оста, а от зад на ръба на корпуса слагаш нещо по-голямо и ги използваш като лост - за да се измъкне капака. Става малко трудно ако стругаря не си е свършил добре работата.
Като се повдигне малко капака, т.е. освободиш от зъбите - капака се измъква на горе заедно с ротора. Дърпай силно - магнитите го дърпат много яко на обратно. Не се притеснявай за четките - те са от долу и няма опастност да ги скъсаш.
Проблема е, че лагера на остта е капсолован на "капака" - не знам как ще го правиш. От долната страна е лагировано в една втулка на дъното...
После ако го ремонтираш - слагаш всичко обратно и капваш на няколко места с електрожен капака.
Ами това е общо взето. Успех и дано да стане. Ако не стане не се коси - перка от охладителната система на лада или пежо спокойно се монтира с малко приспособяване.
П.с. Гледай да не загубиш пружинките на четките, че изкачат и аз ги търсих сумати време по пода.

Колега можеш ли да дадеш малко инфо за това как си приспособил перката. Перката капсулована ли е към мотора - и двете ли да търся или може да се намери само мотор например? Също така много ме интересува за кой модел на пежо/лада конкретно става въпрос т.е. от кой модел (желателно на лада
) перката/мотора ще пасне най-лесно. На мен също ми е тръгнал вече мотора на перката и трябва спешно да правя нещо по въпроса.

- gani76
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 16.02.2006
- Местоположение: Бургас
- Кара: Старо BMW
- Детайли за колата: E36 320i
Батка не ти препоръчвам да приспособяваш мотор от лада,дърпа голям ток и резистора за 1 степен издава багажа.Ползвай от западна кола те са по-икономични
Някой може ли да каже конкретен модел на автомобил от който да взема перката щото моята вече окончателно изгоря и няма клима
Още едно въпросче -- на дълго може ли да се пуска климатика без работеща перка... в смисъл въздушната струя при скорост от 100км/ч достатъчна ли е да охлажда радиатора на климатика?


Още едно въпросче -- на дълго може ли да се пуска климатика без работеща перка... в смисъл въздушната струя при скорост от 100км/ч достатъчна ли е да охлажда радиатора на климатика?
Какво да ти кажа - отиваш в някоя авто морга и искаш да видиш ел перка от рено или пежо като си носиш твоята също. Под перка разбирай не само перката, а и мотора с перката.
Гледаш да е по размери горе долу същата по ширина, за да може да се събере между маската и радиатора.
Захващането става посредством три носача - ако си свалил старата перка ще разбереш какво имам предвид. Гледаш какво е захващането на "новата" перка и го приспособяваш посредством планки за да се захване на носачите към шасито.
Резистора не ти трябва - правиш ги и двете степени да работят на една и съща скорост или с други думи без резистора.
Гледаш да е по размери горе долу същата по ширина, за да може да се събере между маската и радиатора.
Захващането става посредством три носача - ако си свалил старата перка ще разбереш какво имам предвид. Гледаш какво е захващането на "новата" перка и го приспособяваш посредством планки за да се захване на носачите към шасито.
Резистора не ти трябва - правиш ги и двете степени да работят на една и съща скорост или с други думи без резистора.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани