Проблеми и решения на охладителната система!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Напълно възможно е да е от обезвъздушаването или по скоро от липсата на такова. Както каза колегата по горе ще пробвам първо това и ще гледам след това. Много мнения прочетох по форумите, повечето наистина са за оптимална темп от 88-95 градуса, въпреки че имаше и хора твърдящи че до 102 е ок, след това почва да има проблеми двигателят от прегряване.
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Ходих преди малко да обезвъздуша колата. Честно казано не знам аз ли го правя зле или нямаше нужда от това, но направих следните неща и излезе само антифриз без никакви балончета и от двете пробки - на ЕГР термостата и тази до казанчето.
1. На студен двигател включих парното на 32 градуса на минимални обороти
2. Пуснах си скритото меню да следя температурата
3. Изчаках да стане на 12 часа (беше 71-72 градуса)
4. Отворих първо пробката на ЕГР-то, изтече малко антифриз, но никакви балончета
5. Пробвах и отворих и пробката до казанчето и от там същата работа
След това реших да изкарам колата малко да видя как е температурата. Карах 4-5 километра и стигна до 95-96 градуса, не се качи повече, не може би ако я бях покарал още сигурно щеше. Това, което ми направи впечатление е, че при включване на студеният двигател се включи перката точно пред ЕГР термостата и работеше на едни и същи обороти и след като изключих колата на тези 95-96 градуса. Ако тя е за смяна няма ли логика да не работи въобще или това, че не се включва по-късно, а веднага след включване на двигателя е симптом за това?
1. На студен двигател включих парното на 32 градуса на минимални обороти
2. Пуснах си скритото меню да следя температурата
3. Изчаках да стане на 12 часа (беше 71-72 градуса)
4. Отворих първо пробката на ЕГР-то, изтече малко антифриз, но никакви балончета
5. Пробвах и отворих и пробката до казанчето и от там същата работа
След това реших да изкарам колата малко да видя как е температурата. Карах 4-5 километра и стигна до 95-96 градуса, не се качи повече, не може би ако я бях покарал още сигурно щеше. Това, което ми направи впечатление е, че при включване на студеният двигател се включи перката точно пред ЕГР термостата и работеше на едни и същи обороти и след като изключих колата на тези 95-96 градуса. Ако тя е за смяна няма ли логика да не работи въобще или това, че не се включва по-късно, а веднага след включване на двигателя е симптом за това?
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Перката ти е с виско. Демек винаги се върти.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Е добре, ако винаги се върти значи виското е ок, не е за смяна?
- armagedon01
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 19.01.2010
- Местоположение: София/Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Макар и с по - малкия мотор/320 д - 136 к.с/ имам подобен проблем, или поне за мен е така
след смяна на двата термостта с оригинални такива, работната температура зимата беше 93-95, а сега като се постопли вече 94 - 97 ....... Обезвъздушавах няколко десетки пъти, сменях малкия термостта още веднъж, гледах че щрялка вода в разширителния съд като махнеш капачката/т.е с помпата вс е ок/, мерих антифриза до - 40 е, чистих между двата радиатора имаше страшно мн мръсотия, но интересното, че след това дори и с един градус нищо не се промени ......... Остана само промивка на системата ....
иначе съм чел разни неща:
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... mp-t78749/
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... o-t106039/
http://www.e46zone.com/forum/topic/3506 ... e-concern/
http://www.e46fanatics.com/forum/showth ... p?t=564686



http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... mp-t78749/
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... o-t106039/
http://www.e46zone.com/forum/topic/3506 ... e-concern/
http://www.e46fanatics.com/forum/showth ... p?t=564686
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Странното е, че никъде не може да се намери официална информация за тази оптимална температура на дизел двигателите на БМВ, а всичко е мнения по форумите.
И аз изчетох доста форуми - този и доста чужди и има 1000 мнения по въпроса като едно е сигурно - на 88/89 градуса отваря термостата, това е константа навсякъде, но реално до колко градуса работи двигателя - всеки е с различна температура на колата си...Може би ще поизчакам да се качат до 30+ градусите навън да видя реално ще почне ли да отклонява надясно стрелката преди да се панирам толкова. Преди да сменя термостата си работеше пък на 70 градуса, а от една смяна на термостат да ми прегрее двигателя ми се вижда странно.
И аз изчетох доста форуми - този и доста чужди и има 1000 мнения по въпроса като едно е сигурно - на 88/89 градуса отваря термостата, това е константа навсякъде, но реално до колко градуса работи двигателя - всеки е с различна температура на колата си...Може би ще поизчакам да се качат до 30+ градусите навън да видя реално ще почне ли да отклонява надясно стрелката преди да се панирам толкова. Преди да сменя термостата си работеше пък на 70 градуса, а от една смяна на термостат да ми прегрее двигателя ми се вижда странно.
- armagedon01
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 19.01.2010
- Местоположение: София/Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Flipz написа:Преди да сменя термостата си работеше пък на 70 градуса, а от една смяна на термостат да ми прегрее двигателя ми се вижда странно.
И при мен беше така .....зимата бях експериментирал и върнах стария си малък термостат, който е прецакан, колата си достигана 91 гардуса макс при юркане от 50 до 180 на два пъти, свалях слагах новия 95 градуса

- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Имал ли си отклонения на дясно от 12 часа през това време с новия термостат? Май ще го скривам това меню и въобще няма да гледам температурата, че вече взех да се изнервям.
- armagedon01
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 19.01.2010
- Местоположение: София/Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Не мърдало нанадясно, ама то до 105 градуса няма да се отклони ...... което си е мн според мен!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Според това което аз знам оптималната температура е от 88–92 градуса С.Да речем че до 95 е допустимо но не е ефективно при продължително поддържане.В предния си пост вмъкнах нещо на английйски което обяснява работата на ЕГР термостата а също и че е добре като се разглобява този ЕГР охладител да се почисти от газовата страна.Който е чистил ЕГРа знае как се замърсява така е и с охладителя му че дори и по–зле.Термостата колкото и да се мъчи да реулира температурата ако няма добър топлообмен между газовете и охл.течност не става.
По въпроса с виско съединителя на перката има много писано във форума и добре е обяснено как и кое се износва и как се оправя.
По въпроса с виско съединителя на перката има много писано във форума и добре е обяснено как и кое се износва и как се оправя.
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Лесно ли се сваля или ще трябва да се махат доста неща да се стигне до него. Видях го това е точно под термостата - нали? По какъв начин се чисти и с какво?
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Намерих го - http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/08/05/67
Ще видя обаче дали мога да го направя сам или ще ми трябва професионалист.
Ще видя обаче дали мога да го направя сам или ще ми трябва професионалист.
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
сигурно късно отговарям но бях зает.И така свалянето е просто но не много лесно .Сваляш пак термостата после от двете страни откачаш тръбите и отвиваш болтовете дето го държат за двигателя.Внимавай за о пръстена на термостата да не го оставиш вътре или изгубиш.За чистенето лично аз го напълних със гъста сапунка от прах за пране и вода и го остових един час да постои.После обилно го изплакнах с вода .Падна всичкия нагар и лъсна като нов .Изсушаваш добре и слагаш обратно.За миенето ако имаш някаква химия по добре ако не като мен с подръчни средства.Ако има по мазни отлагания вътре използвай обезмаслител .При мен беше сух нагар.
Корпуса е неръждавейка и трябва да държи на химии.Успех
Корпуса е неръждавейка и трябва да държи на химии.Успех
- IVЕ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 19.03.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530D + ремап
- Мечтае да кара: нещо М.....
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
сигурно късно отговарям но бях зает.И така свалянето е просто но не много лесно .Сваляш пак термостата после от двете страни откачаш тръбите и отвиваш болтовете дето го държат за двигателя.Внимавай за о пръстена на термостата да не го оставиш вътре или изгубиш.За чистенето лично аз го напълних със гъста сапунка от прах за пране и вода и го остових един час да постои.После обилно го изплакнах с вода .Падна всичкия нагар и лъсна като нов .Изсушаваш добре и слагаш обратно.За миенето ако имаш някаква химия по добре ако не като мен с подръчни средства.Ако има по мазни отлагания вътре използвай обезмаслител .При мен беше сух нагар.
Корпуса е неръждавейка и трябва да държи на химии.Успех
Би ли споделил с градуси каква е разликата преди и след процедурата по изчистването на въпросния охладител?
Корпуса е неръждавейка и трябва да държи на химии.Успех
Би ли споделил с градуси каква е разликата преди и след процедурата по изчистването на въпросния охладител?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани