530D развалено турбо

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: 530D развалено турбо

Мнение от @ndro » 25 Апр 2012, 10:14

пичове,
вчера след излизане от бокса майсторът ми каза, че имам по-голям от нормалния радиален луфт - 227К км време й беше - и смятам след празниците да я рециклирам, за да не се налага след година да купувам нова турбина.
така че скоро очаквайте информация от първа ръка :smoke:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 2.05.2003
Местоположение: По света и в Плевен
Кара: E92 Lci N55 /CBR 1100 XX/S1000RR

Re: 530D развалено турбо

Мнение от Mitiracing » 28 Апр 2012, 14:40

Emooo написа:Ами той човека сигурно разбира как да ремонтира турбини, а не какви турбини има на различните модели коли. Не може да очакваш да знае 535д колко турбота има.

И на мен ми се иска да си прегледам моята,но тук в Италия ако не си в час,ще ти направят рециклиране на цената на нова турбина :) иначе е към 400 евро по спомен.535-та е с 2 турбини.Имам познат който след чипосване на 35-ца(сега незнам къде и кой му го е правил)скъса ангренажна верига и после бяха един куп проблеми.Намери глава от 30-ка,че беше спукала главата,правиха му го в БМВ, накрая даде към 3000 евро и колата неискаше да откъсне.Тези коли са достатъчно мощни за да се товарят излишно турбини и останалите компоненти по мотора.Според мен.!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: 530D развалено турбо

Мнение от toni » 28 Апр 2012, 19:51

Колеги, реших да си сваля турбото, че горкото вече здава багажа и фвърля повече масло отколкото помпи въздух :lol: и стигнах до момента в който трябва да отвия двете гайки, които държат катализатора с топлата част. И до тук забих, не мога да ги отвия. С каква резба са и може ли да се свали туброто с катализатора и после да се развият тези гайки?

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 9.10.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI 525d

Re: 530D развалено турбо

Мнение от turbocharged » 29 Апр 2012, 0:09

Нормални M10 гайки са. Приложи им малко повече сила и WD40. Друг начин няма. Най-ефикасно е да нагрееш гайките до червено с оксижен ако имаш такъв. Най-голямата беля която може да стане е да развалиш резбите на шпилките или да ги скъсаш от основата. Гледай да не ги късаш, че шпилките са закалени и трудно могат да се извадят от турбото с разпробиване.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Re: 530D развалено турбо

Мнение от noiseless » 30 Апр 2012, 20:08

turbocharged написа:Нормални M10 гайки са. Приложи им малко повече сила и WD40. Друг начин няма. Най-ефикасно е да нагрееш гайките до червено с оксижен ако имаш такъв. Най-голямата беля която може да стане е да развалиш резбите на шпилките или да ги скъсаш от основата. Гледай да не ги късаш, че шпилките са закалени и трудно могат да се извадят от турбото с разпробиване.


Хм, моят "майстор" вече свърши тази беля и сега съм с една скъсана шпилка :banghead: Според него, обаче понеже съм с чугунен колектор не било проблем да си карам - така ли е или да търся някой друг да оправя проблема? Някакви идеи как да се махне скъсаната шпилка?
Благодаря!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: 530D развалено турбо

Мнение от toni » 30 Апр 2012, 21:01

Благодарско към turbocharged за съвета. Напръсках гайките и ги изчаках един ден. При първия опит за отвиване и то с минимални усилия, гайка се отви. А предия ден какво натискане падна и си мислех, че найстина може да се скъса шпилката. Така и да питам входа на маслото, под какъв ъгъл трябва да бъде? Моето тубро като го свалих входа не беше отвесен, знам че преди това е било рециклирано и е било мърдано. В ТИС като гледам е отвесно http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/08/05/69 , но не знам точно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: 530D развалено турбо

Мнение от toni » 01 Май 2012, 17:37

Днес направих една снимка на наклона на маслената магистрала.
S4022750.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 9.10.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI 525d

Re: 530D развалено турбо

Мнение от turbocharged » 03 Май 2012, 19:24

Отвесна е маслената магистрала, ако стои наклонена не може да се оттича добре маслото от турбото и ще избива масло. Това турбо от снимката е от X5 от първата генерация. Отговарям ти късно и сигурно си разбрал вече че не може да се завърти м-ду топлия охлюв и лагерното тяло.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: 530D развалено турбо

Мнение от toni » 03 Май 2012, 22:06

Да, това вече го рабрах, че не може да се завърти, защото променливата геометрия пречи. Турбината е една и съща с Х5 до 2005. По номерата разбрах като поръчвах ново легарно тяло или иначе казано CHRA, което си поръчах от ибей, линка го дадох вече по-горе. Продавача твърди, че тялото е ново, а не рециклирано, което според мен е по-добре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: 530D развалено турбо

Мнение от toni » 13 Май 2012, 9:08

Вече сглобявам турбото, но тука имам един въпрос към по-знаещите. Геометрията на турбината при изключен двигател в какво положение стой? Пълно отворена или посредата? Казвам защо питам, регулирането е електронно и при разглобяване си белязах как е стояло, турбината е била рецеклирана от собственика преди мен и затова е пипана, геометрията беше нагласена да е по средата. Не знам дали това е правилно. Сега съм я сложил да е пълно отворена при спряло положение. Кое от ддвете положение я правилно?

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook