някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 1.05.2011

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от icetooo » 01 Апр 2012, 21:26

И това означава че не трябва да се махат ли ?

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Dimitroff » 01 Апр 2012, 21:36

Обясни ми моля те... как ще махнеш нещо, което го няма в твоят мотор ? :lol:

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 1.05.2011

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от icetooo » 01 Апр 2012, 22:23

Е всеки различно и за тва..... благодаря :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 17.02.2012
Пол: Мъж

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от likoktra » 06 Апр 2012, 2:42

здравейте,исках да попитам дали моята има такива вихрови клапи(пеперуди) и опасни ли са ако ги има: 730д фейслифт M57N2,БЛАГОДАРЯ ВИ!

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 1.09.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320 d :)

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от lalyo » 16 Апр 2012, 23:51

Колеги ще ме насочи ли някой къде мога да ги махна в Пловдив без да ме одерат и да остана доволен ? Благодаря ви предварително ;)

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Dimitroff » 20 Апр 2012, 9:29

likoktra написа:здравейте,исках да попитам дали моята има такива вихрови клапи(пеперуди) и опасни ли са ако ги има: 730д фейслифт M57N2,БЛАГОДАРЯ ВИ!


Дали имаш - не мога да отговоря със сигурност.

Дали са опасни - да, при това много.
Ремонтите са 4 цифрени....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от bai_ILIA » 20 Апр 2012, 15:08

lalyo написа:Колеги ще ме насочи ли някой къде мога да ги махна в Пловдив без да ме одерат и да остана доволен ? Благодаря ви предварително ;)

\

имаш ЛС колега. ако искаш разгледай по-назад в темата там има снимки от махането на моите за ориентир. ще останеш доволен от момчето.
"Чемодан, вокзал, Москва"

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 11.03.2012
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от ico_g » 21 Апр 2012, 22:40

Здравейте, някой някъде в темата споменаваше за заварки. Аз също се замислям, да ли да не заваря планките на пеперудите от двете страни на оста по цялата им дължина. Според мене няма накъде да мръднат. Ако някой има мнение за това, моля да го сподели.Благодаря.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Zagy » 22 Апр 2012, 8:41

И оста се чупи. Не прави заварки а режи.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от ангелски » 23 Апр 2012, 7:01

Здравейте колеги, за заварка по цялата дължина е малко спорно, защото трябва да се направи на място и мисля че колекторите ще се нагреят много и това да доведе до изкривяване. Ако се капва и изчаква да изтине може да се получи. Но има и нещо друго при загряване и изтиване се променят физичните свойства ма метала и това да допринесе до по-лоши резолтати.
Успех на всички.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.


Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 15.04.2012
Пол: Мъж
Кара: черна FZ-1N
Мечтае да кара: черна XJR 1300

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Bushman » 23 Апр 2012, 8:11

Здравейте, Колеги! Нов съм във форума, иначе имам някакъв опит с техниката. Прочетох ВНИМАТЕЛНО цялата тема и изглежда, че скоро ще мина по същата процедура. Получих изключително полезна и интересна информация, за което благодаря на всички.

Бих искал да взема отношение по спора, който се разгаря в темата, а именно - не съм съвсем съгласен с мнението: "Баварските инженери си знаят работата, а ние сме диви балкански субекти, които побългаряват (и прецакват) вскичко". По принцип го има това - ние (българите) сме малко "пенкилер" майстори и разбираме от всичко. Казвам го от личен опит. Но има и нещо друго - "инженерите на BMW" и германските инженери (като цяло) също са хора и също грешат. Имат страхотни постижения, това е безспорно. Но имат и провали, примери - колкото искате. Някой да смята, че немската военна техника от ВСВ е била перфектна, без никакви дефекти и недостатъци?

Аз самият съм инженер, имам повече от 18 години професионален опит в ядрената енергетика и съм се занимавал с доста по-важни и отговорни въпроси от някакви си клапички в смукателния колектор. И въпреки това съм допускал грешки, почти ежедневно. Нали никой не ме смята за безгрешен? Е, защо тогава "инженерите от BMW" да не могат да сгрешат? И защо друг инженер (френски, английски и дори български) да не може да открие грешката им и да измисли метод за корекция? Уверявам ви, че ВСИЧКИ инженери по света учат една механика. Дори нещо повече - "инженерите от BMW" са завършили същите учебни заведения и са държали същите изпити, както "инженерите от Opel", "инженерите от MB", "инженерите от Porsche" и "инженерите от VW".

Имам и други наблюдения - прекалената прецизност, колегиалност и перфекционизъм на немските и японски инженери понякога има и обратен ефект. Там всеки се занимава само с отделелна част (тухличка) от общия продукт и не се меси в работата на колегите си, нито те - в неговата. Тази схема може да доведе до проблеми, защото ако някой допусне грешка, хората които могат да я "хванат" са много малко. А при нас всеки гледа "в канчето" на другия, аз още не съм свършим моята работа, но вече търся кусури на твоята... В заключение - на фаворитизирайте "инженерите от BMW", те в никакъв случай не са бегрешни. Който е карал BMW с двигател 2.4d, знае за какво говоря.
Аз съм много лицемерен!Ето какво мисля за БМВ и притежателите му, а в същото време пускам тема в техния форум с призив да ни пазят на пътя!
Наистина интересна равносметка... След Мерцедес, БМВ ми е най-противната от всички марки автомобили. Естествено, не заради самите коли, ами заради хората, които ги купуват, карат, харесват или мечтаят за такива. За мен, това са комплексари, които по този начит се опитват да изпъкнат от тълпата и да се изтъкнат чрез кошницата, която карат. Защото (реално поглднато), един МБ или БМВ не ти дава нищо повече от една Тойота или Хонда от същия клас, при това - на много по-ниска цена. За съжаление, отскоро и аз се пиша при "беемвистите", щото бартеросах Наварата за един такъв самоходен курник. Но това не значи, че го харесвам или съм фен на марката.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Gqbriel » 23 Апр 2012, 11:11

Bushman написа:Здравейте, Колеги! Нов съм във форума, иначе имам някакъв опит с техниката. Прочетох ВНИМАТЕЛНО цялата тема и изглежда, че скоро ще мина по същата процедура. Получих изключително полезна и интересна информация, за което благодаря на всички.

Бих искал да взема отношение по спора, който се разгаря в темата, а именно - не съм съвсем съгласен с мнението: "Баварските инженери си знаят работата, а ние сме диви балкански субекти, които побългаряват (и прецакват) вскичко". По принцип го има това - ние (българите) сме малко "пенкилер" майстори и разбираме от всичко. Казвам го от личен опит. Но има и нещо друго - "инженерите на BMW" и германските инженери (като цяло) също са хора и също грешат. Имат страхотни постижения, това е безспорно. Но имат и провали, примери - колкото искате. Някой да смята, че немската военна техника от ВСВ е била перфектна, без никакви дефекти и недостатъци?

Аз самият съм инженер, имам повече от 18 години професионален опит в ядрената енергетика и съм се занимавал с доста по-важни и отговорни въпроси от някакви си клапички в смукателния колектор. И въпреки това съм допускал грешки, почти ежедневно. Нали никой не ме смята за безгрешен? Е, защо тогава "инженерите от BMW" да не могат да сгрешат? И защо друг инженер (френски, английски и дори български) да не може да открие грешката им и да измисли метод за корекция? Уверявам ви, че ВСИЧКИ инженери по света учат една механика. Дори нещо повече - "инженерите от BMW" са завършили същите учебни заведения и са държали същите изпити, както "инженерите от Opel", "инженерите от MB", "инженерите от Porsche" и "инженерите от VW".

Имам и други наблюдения - прекалената прецизност, колегиалност и перфекционизъм на немските и японски инженери понякога има и обратен ефект. Там всеки се занимава само с отделелна част (тухличка) от общия продукт и не се меси в работата на колегите си, нито те - в неговата. Тази схема може да доведе до проблеми, защото ако някой допусне грешка, хората които могат да я "хванат" са много малко. А при нас всеки гледа "в канчето" на другия, аз още не съм свършим моята работа, но вече търся кусури на твоята... В заключение - на фаворитизирайте "инженерите от BMW", те в никакъв случай не са бегрешни. Който е карал BMW с двигател 2.4d, знае за какво говоря.


Реално,те са измислили препдапзна мярка при дефект на турбината - но явно не са взели под внимание или не до толкова,самата консктрукция на клапите - :yes: .Перфектни хора няма разбира се
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от virtualchild » 23 Апр 2012, 11:20

До колкото разбирам колеги въздуха който се подава от турбината не минава само през клапите на колекторните тръби... Така че не разчитайте на пеперудите да ви спасят от турбината когато реши да напълни мотора с масло :wave:

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 1.09.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320 d :)

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от lalyo » 30 Апр 2012, 19:13

Изображение
Изображение

Колеги реших да си спестя парите и с един приятел разглобих свалихме пеперудите и им отрязах крилата ето от тука..както гледах по снимките в форума..много трудно ги отрязах с флекса даже се чудя как се чупят ..и после винтовете дето останаха ги завих по местата..стори ми се стабилно не разбрах как ги затапвате не съм слагал никакви видии нищо просто си ги завих обратно без крилцата..това проблем ли ще е ??? Че до сега и лада не бях отварял и ми отне страшно много време (всичко за 7 часа.. заедно с чистенето на клапана който беше мръсен до неознаваемост)
Изображение
Та мога ли да си карам така или наново трябва да разглобявам всичко ?!

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 28.04.2010
Пол: Мъж

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от ssmonev » 01 Май 2012, 9:36

Добре ве всички викате режи, чупи, махай а никой не е написал сносно обяснение за какво служат.Лично мое мнение е че,са там именно заради реакцията на мотора в ниските и високите об. Прилага се в рали автомобилите.Важи както за всмукателния така и за изпускателния колектори.Опа не са никакви вихрови клапи.
Физиката е една инженерите са различни.Ядрен инженер ,който всеки ден прави грешки опази боже АЕЦ и Земята.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook