някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Обясни ми моля те... как ще махнеш нещо, което го няма в твоят мотор ? 

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
здравейте,исках да попитам дали моята има такива вихрови клапи(пеперуди) и опасни ли са ако ги има: 730д фейслифт M57N2,БЛАГОДАРЯ ВИ!
- lalyo
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 1.09.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320 d :)
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Колеги ще ме насочи ли някой къде мога да ги махна в Пловдив без да ме одерат и да остана доволен ? Благодаря ви предварително 

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
likoktra написа:здравейте,исках да попитам дали моята има такива вихрови клапи(пеперуди) и опасни ли са ако ги има: 730д фейслифт M57N2,БЛАГОДАРЯ ВИ!
Дали имаш - не мога да отговоря със сигурност.
Дали са опасни - да, при това много.
Ремонтите са 4 цифрени....
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
lalyo написа:Колеги ще ме насочи ли някой къде мога да ги махна в Пловдив без да ме одерат и да остана доволен ? Благодаря ви предварително
\
имаш ЛС колега. ако искаш разгледай по-назад в темата там има снимки от махането на моите за ориентир. ще останеш доволен от момчето.
"Чемодан, вокзал, Москва"
- ico_g
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 11.03.2012
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Здравейте, някой някъде в темата споменаваше за заварки. Аз също се замислям, да ли да не заваря планките на пеперудите от двете страни на оста по цялата им дължина. Според мене няма накъде да мръднат. Ако някой има мнение за това, моля да го сподели.Благодаря.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
И оста се чупи. Не прави заварки а режи.
Si non confectus, non reficiat.
- ангелски
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Здравейте колеги, за заварка по цялата дължина е малко спорно, защото трябва да се направи на място и мисля че колекторите ще се нагреят много и това да доведе до изкривяване. Ако се капва и изчаква да изтине може да се получи. Но има и нещо друго при загряване и изтиване се променят физичните свойства ма метала и това да допринесе до по-лоши резолтати.
Успех на всички.
Успех на всички.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
- Bushman
-
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 15.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: черна FZ-1N
- Мечтае да кара: черна XJR 1300
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Здравейте, Колеги! Нов съм във форума, иначе имам някакъв опит с техниката. Прочетох ВНИМАТЕЛНО цялата тема и изглежда, че скоро ще мина по същата процедура. Получих изключително полезна и интересна информация, за което благодаря на всички.
Бих искал да взема отношение по спора, който се разгаря в темата, а именно - не съм съвсем съгласен с мнението: "Баварските инженери си знаят работата, а ние сме диви балкански субекти, които побългаряват (и прецакват) вскичко". По принцип го има това - ние (българите) сме малко "пенкилер" майстори и разбираме от всичко. Казвам го от личен опит. Но има и нещо друго - "инженерите на BMW" и германските инженери (като цяло) също са хора и също грешат. Имат страхотни постижения, това е безспорно. Но имат и провали, примери - колкото искате. Някой да смята, че немската военна техника от ВСВ е била перфектна, без никакви дефекти и недостатъци?
Аз самият съм инженер, имам повече от 18 години професионален опит в ядрената енергетика и съм се занимавал с доста по-важни и отговорни въпроси от някакви си клапички в смукателния колектор. И въпреки това съм допускал грешки, почти ежедневно. Нали никой не ме смята за безгрешен? Е, защо тогава "инженерите от BMW" да не могат да сгрешат? И защо друг инженер (френски, английски и дори български) да не може да открие грешката им и да измисли метод за корекция? Уверявам ви, че ВСИЧКИ инженери по света учат една механика. Дори нещо повече - "инженерите от BMW" са завършили същите учебни заведения и са държали същите изпити, както "инженерите от Opel", "инженерите от MB", "инженерите от Porsche" и "инженерите от VW".
Имам и други наблюдения - прекалената прецизност, колегиалност и перфекционизъм на немските и японски инженери понякога има и обратен ефект. Там всеки се занимава само с отделелна част (тухличка) от общия продукт и не се меси в работата на колегите си, нито те - в неговата. Тази схема може да доведе до проблеми, защото ако някой допусне грешка, хората които могат да я "хванат" са много малко. А при нас всеки гледа "в канчето" на другия, аз още не съм свършим моята работа, но вече търся кусури на твоята... В заключение - на фаворитизирайте "инженерите от BMW", те в никакъв случай не са бегрешни. Който е карал BMW с двигател 2.4d, знае за какво говоря.
Бих искал да взема отношение по спора, който се разгаря в темата, а именно - не съм съвсем съгласен с мнението: "Баварските инженери си знаят работата, а ние сме диви балкански субекти, които побългаряват (и прецакват) вскичко". По принцип го има това - ние (българите) сме малко "пенкилер" майстори и разбираме от всичко. Казвам го от личен опит. Но има и нещо друго - "инженерите на BMW" и германските инженери (като цяло) също са хора и също грешат. Имат страхотни постижения, това е безспорно. Но имат и провали, примери - колкото искате. Някой да смята, че немската военна техника от ВСВ е била перфектна, без никакви дефекти и недостатъци?
Аз самият съм инженер, имам повече от 18 години професионален опит в ядрената енергетика и съм се занимавал с доста по-важни и отговорни въпроси от някакви си клапички в смукателния колектор. И въпреки това съм допускал грешки, почти ежедневно. Нали никой не ме смята за безгрешен? Е, защо тогава "инженерите от BMW" да не могат да сгрешат? И защо друг инженер (френски, английски и дори български) да не може да открие грешката им и да измисли метод за корекция? Уверявам ви, че ВСИЧКИ инженери по света учат една механика. Дори нещо повече - "инженерите от BMW" са завършили същите учебни заведения и са държали същите изпити, както "инженерите от Opel", "инженерите от MB", "инженерите от Porsche" и "инженерите от VW".
Имам и други наблюдения - прекалената прецизност, колегиалност и перфекционизъм на немските и японски инженери понякога има и обратен ефект. Там всеки се занимава само с отделелна част (тухличка) от общия продукт и не се меси в работата на колегите си, нито те - в неговата. Тази схема може да доведе до проблеми, защото ако някой допусне грешка, хората които могат да я "хванат" са много малко. А при нас всеки гледа "в канчето" на другия, аз още не съм свършим моята работа, но вече търся кусури на твоята... В заключение - на фаворитизирайте "инженерите от BMW", те в никакъв случай не са бегрешни. Който е карал BMW с двигател 2.4d, знае за какво говоря.
Аз съм много лицемерен!Ето какво мисля за БМВ и притежателите му, а в същото време пускам тема в техния форум с призив да ни пазят на пътя!
Наистина интересна равносметка... След Мерцедес, БМВ ми е най-противната от всички марки автомобили. Естествено, не заради самите коли, ами заради хората, които ги купуват, карат, харесват или мечтаят за такива. За мен, това са комплексари, които по този начит се опитват да изпъкнат от тълпата и да се изтъкнат чрез кошницата, която карат. Защото (реално поглднато), един МБ или БМВ не ти дава нищо повече от една Тойота или Хонда от същия клас, при това - на много по-ниска цена. За съжаление, отскоро и аз се пиша при "беемвистите", щото бартеросах Наварата за един такъв самоходен курник. Но това не значи, че го харесвам или съм фен на марката.
Наистина интересна равносметка... След Мерцедес, БМВ ми е най-противната от всички марки автомобили. Естествено, не заради самите коли, ами заради хората, които ги купуват, карат, харесват или мечтаят за такива. За мен, това са комплексари, които по този начит се опитват да изпъкнат от тълпата и да се изтъкнат чрез кошницата, която карат. Защото (реално поглднато), един МБ или БМВ не ти дава нищо повече от една Тойота или Хонда от същия клас, при това - на много по-ниска цена. За съжаление, отскоро и аз се пиша при "беемвистите", щото бартеросах Наварата за един такъв самоходен курник. Но това не значи, че го харесвам или съм фен на марката.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Bushman написа:Здравейте, Колеги! Нов съм във форума, иначе имам някакъв опит с техниката. Прочетох ВНИМАТЕЛНО цялата тема и изглежда, че скоро ще мина по същата процедура. Получих изключително полезна и интересна информация, за което благодаря на всички.
Бих искал да взема отношение по спора, който се разгаря в темата, а именно - не съм съвсем съгласен с мнението: "Баварските инженери си знаят работата, а ние сме диви балкански субекти, които побългаряват (и прецакват) вскичко". По принцип го има това - ние (българите) сме малко "пенкилер" майстори и разбираме от всичко. Казвам го от личен опит. Но има и нещо друго - "инженерите на BMW" и германските инженери (като цяло) също са хора и също грешат. Имат страхотни постижения, това е безспорно. Но имат и провали, примери - колкото искате. Някой да смята, че немската военна техника от ВСВ е била перфектна, без никакви дефекти и недостатъци?
Аз самият съм инженер, имам повече от 18 години професионален опит в ядрената енергетика и съм се занимавал с доста по-важни и отговорни въпроси от някакви си клапички в смукателния колектор. И въпреки това съм допускал грешки, почти ежедневно. Нали никой не ме смята за безгрешен? Е, защо тогава "инженерите от BMW" да не могат да сгрешат? И защо друг инженер (френски, английски и дори български) да не може да открие грешката им и да измисли метод за корекция? Уверявам ви, че ВСИЧКИ инженери по света учат една механика. Дори нещо повече - "инженерите от BMW" са завършили същите учебни заведения и са държали същите изпити, както "инженерите от Opel", "инженерите от MB", "инженерите от Porsche" и "инженерите от VW".
Имам и други наблюдения - прекалената прецизност, колегиалност и перфекционизъм на немските и японски инженери понякога има и обратен ефект. Там всеки се занимава само с отделелна част (тухличка) от общия продукт и не се меси в работата на колегите си, нито те - в неговата. Тази схема може да доведе до проблеми, защото ако някой допусне грешка, хората които могат да я "хванат" са много малко. А при нас всеки гледа "в канчето" на другия, аз още не съм свършим моята работа, но вече търся кусури на твоята... В заключение - на фаворитизирайте "инженерите от BMW", те в никакъв случай не са бегрешни. Който е карал BMW с двигател 2.4d, знае за какво говоря.
Реално,те са измислили препдапзна мярка при дефект на турбината - но явно не са взели под внимание или не до толкова,самата консктрукция на клапите -

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
До колкото разбирам колеги въздуха който се подава от турбината не минава само през клапите на колекторните тръби... Така че не разчитайте на пеперудите да ви спасят от турбината когато реши да напълни мотора с масло 

- lalyo
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 1.09.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320 d :)
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д


Колеги реших да си спестя парите и с един приятел разглобих свалихме пеперудите и им отрязах крилата ето от тука..както гледах по снимките в форума..много трудно ги отрязах с флекса даже се чудя как се чупят ..и после винтовете дето останаха ги завих по местата..стори ми се стабилно не разбрах как ги затапвате не съм слагал никакви видии нищо просто си ги завих обратно без крилцата..това проблем ли ще е ??? Че до сега и лада не бях отварял и ми отне страшно много време (всичко за 7 часа.. заедно с чистенето на клапана който беше мръсен до неознаваемост)

Та мога ли да си карам така или наново трябва да разглобявам всичко ?!
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Добре ве всички викате режи, чупи, махай а никой не е написал сносно обяснение за какво служат.Лично мое мнение е че,са там именно заради реакцията на мотора в ниските и високите об. Прилага се в рали автомобилите.Важи както за всмукателния така и за изпускателния колектори.Опа не са никакви вихрови клапи.
Физиката е една инженерите са различни.Ядрен инженер ,който всеки ден прави грешки опази боже АЕЦ и Земята.
Физиката е една инженерите са различни.Ядрен инженер ,който всеки ден прави грешки опази боже АЕЦ и Земята.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани