някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 7.12.2009
Пол: Мъж
Кара: 525d 2002год.

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от g_ishkitiev » 27 Мар 2012, 7:00

явно има още нещо, което трябва да се извади от колата ;-).
Шегувам се.. Според мен нагара се образува, когато е карана повече градско колата. Тогава изгорелите газове са с по-ниска температура и се наслагват. Това си е мое мнение де.
Иначе за момчето по-горе с E90ката, моя съвет е да не си чупи пеперудките. Почисти си всмукателните тръби с някакъв обезмаслител, почисти си пеперудките и си карай така. Това доста намаля вероятността да се счупят.. а ако си чак толкова "късметлия", че се счупят ще ги ремонтираш. Все пак като си купувал такава кола би трябвало да си бил на ясно, че все някога ще направиш ремонти по 1000-2000лв. То по тая логика извадете си и турбото, че да не се счупи.
Аз лично никога не бих купил такава "подобрявана" кола. Като нямаш пари за ремонти на BMW, купи си Golf. Ама тука балканския курназлък е много силен :-). Аз си взех едно 525д, 2002год. уж с голям мерак ама като гледам как си вървят разходите по него, нещо ми минава мерака :-). Като бях студент имах един фиат марея на метан, за 3год. и 60 000км съм дал има няма 200лв за ремонт (освен смяната на масла, филтри и накладки) и ми гореше по 5-7лв. на 100км. После почнах работа, взех да си изкарвам хубави пари. Взех джип Pajero, след него и BMW-то. Сега обаче в тая криза Фиатката ми липсва много ;-). Малко офтопик, но исках да кажа че ако не може да си подържаш колата, по-добре я смени вместо да се измъчваш и да не можеш да спиш спокойно, мислейки какво ще се счупи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Gqbriel » 27 Мар 2012, 8:41

g_ishkitiev написа:явно има още нещо, което трябва да се извади от колата ;-).
Шегувам се.. Според мен нагара се образува, когато е карана повече градско колата. Тогава изгорелите газове са с по-ниска температура и се наслагват. Това си е мое мнение де.
Иначе за момчето по-горе с E90ката, моя съвет е да не си чупи пеперудките. Почисти си всмукателните тръби с някакъв обезмаслител, почисти си пеперудките и си карай така. Това доста намаля вероятността да се счупят.. а ако си чак толкова "късметлия", че се счупят ще ги ремонтираш. Все пак като си купувал такава кола би трябвало да си бил на ясно, че все някога ще направиш ремонти по 1000-2000лв. То по тая логика извадете си и турбото, че да не се счупи.
Аз лично никога не бих купил такава "подобрявана" кола. Като нямаш пари за ремонти на BMW, купи си Golf. Ама тука балканския курназлък е много силен :-). Аз си взех едно 525д, 2002год. уж с голям мерак ама като гледам как си вървят разходите по него, нещо ми минава мерака :-). Като бях студент имах един фиат марея на метан, за 3год. и 60 000км съм дал има няма 200лв за ремонт (освен смяната на масла, филтри и накладки) и ми гореше по 5-7лв. на 100км. После почнах работа, взех да си изкарвам хубави пари. Взех джип Pajero, след него и BMW-то. Сега обаче в тая криза Фиатката ми липсва много ;-). Малко офтопик, но исках да кажа че ако не може да си подържаш колата, по-добре я смени вместо да се измъчваш и да не можеш да спиш спокойно, мислейки какво ще се счупи.


Малко говориш наизуст,1-2к за ремон е ок ,но при Е90 може и да е повече,отделно не би трябвало да има проблем при Е90,защото уж трябва да са подобрили иначе признат дефект от БМВ - така че колега,тази логика за турбото не върви...едно е да поддръжаш кола,друго е да сменяш двигател поради недостатък и то официално заведен такъв :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Zagy » 27 Мар 2012, 10:35

На ВСИЧКИ M47N мотори пеперудките са опасни и трябва да се махнат. На N47 вече са направени по съвсем друга технология и не са проблемни.
Si non confectus, non reficiat.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 11.10.2010
Пол: Мъж

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от deadline » 28 Мар 2012, 13:42

Здравейте, аз съм с Омега с М57 и като ги махах напра един туториал


http://www.omegaowners.com/forum/index. ... msg1076424 - английски

http://www.opelclub.bg/index.php?showto ... ntry947953 - български

Мисля, че английския може да е малко по-пълен, защото го правих първо него.

Махайте вихровите клапи защото лично съм виждал последици от отчупена и положението е сериозно.

Разлика има единствено към по-добро, а именно по-добър респонс в ниските. Никаква разлика в разход и вибрации и каквото друго се сетите.

Поздрави!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от bai_ILIA » 28 Мар 2012, 16:42

Zagy написа:На ВСИЧКИ M47N мотори пеперудките са опасни и трябва да се махнат. На N47 вече са направени по съвсем друга технология и не са проблемни.


аз ги махнах и от N47 и да ти кажа изглеждаха по същия начин...може би щото колата е дърта ли (2005) незнам ама и там има оплаквания. верно, доста по-малко, но за по-сигурно ги отсякахме и от там...
"Чемодан, вокзал, Москва"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 31.05.2008
Местоположение: Hull UK, Плевен
Пол: Мъж
Кара: Мечтата карах. Сега е ред на ГТ
Мечтае да кара: F10

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от R_Lakov » 31 Мар 2012, 19:04

Днес и аз махнах клапите. Колата я купих миналата седмица и откакто я купих не я карах изобщо. толкова четох за тия клапи че направо несмеех да я запаля преди да ги махна. Иначе питах предишния собственик за тях и тои даже отиде до БМВ да пита за тях. те му казали че няма от какво да се притеснява защото колата е 2003 година и клапите били метални били подсилени :bang: Представяте ли си, и то говоря за БМВ в Англия. И след като ми доидоха алуминиевите тапи, ето какво намерих днес : направо изтръпнах. Оста се беше счупила точно на болчето и се беше заклинала по някакъв начин
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от sub_eleven » 31 Мар 2012, 20:20

g_ishkitiev написа:Иначе за момчето по-горе с E90ката, моя съвет е да не си чупи пеперудките. Почисти си всмукателните тръби с някакъв обезмаслител, почисти си пеперудките и си карай така. Това доста намаля вероятността да се счупят.. а ако си чак толкова "късметлия", че се счупят ще ги ремонтираш. Все пак като си купувал такава кола би трябвало да си бил на ясно, че все някога ще направиш ремонти по 1000-2000лв. То по тая логика извадете си и турбото, че да не се счупи.
Аз лично никога не бих купил такава "подобрявана" кола. Като нямаш пари за ремонти на BMW, купи си Golf. Ама тука балканския курназлък е много силен :-). Аз си взех едно 525д, 2002год. уж с голям мерак ама като гледам как си вървят разходите по него, нещо ми минава мерака :-). Като бях студент имах един фиат марея на метан, за 3год. и 60 000км съм дал има няма 200лв за ремонт (освен смяната на масла, филтри и накладки) и ми гореше по 5-7лв. на 100км. После почнах работа, взех да си изкарвам хубави пари. Взех джип Pajero, след него и BMW-то. Сега обаче в тая криза Фиатката ми липсва много ;-). Малко офтопик, но исках да кажа че ако не може да си подържаш колата, по-добре я смени вместо да се измъчваш и да не можеш да спиш спокойно, мислейки какво ще се счупи.

противоречиш си... първо викаш да не се махат - 1-2000лв било нормално да се дават отвреме навреме, после пък се оплакваш от разходите... Ми може би ако мислиш малко повече за нещата, хем няма да даваш пари, хем няма да се оплакваш :)

Пеперудките аз лично съжалявам за едно единствено нещо - че ако ми замине турбината, без тях става опасно. Но пък никога не бих си ги сложил обратно, дори нов колектор и да карам с него. Няма начин.

Колега Лаков, и моите бяха в доста кофти състояние като ги махах. Точно навреме беше.
Последна промяна sub_eleven на 31 Мар 2012, 20:28, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 472
Регистриран на: 18.01.2011
Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 320d E46 2002г.
Мечтае да кара: 2010 e92 335i

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от makaveli316 » 31 Мар 2012, 20:25

sub_eleven написа:Пеперудките аз лично съжалявам за едно единствено нещо - че ако ми замине турбината, без тях става опасно. Но пък никога не бих си ги сложил обратно, дори нов колектор и да карам с него. Няма начин.

Колега Лаков, и моите бяха в доста кофти състояние като ги махах. Точно навреме беше.


Що да става опасно?
Изображение

Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от sub_eleven » 31 Мар 2012, 20:33

коментирали сме го и преди...

Ако изгърми турбината и започне да ти вкарва масло неконтролируемо в горивната камера, като изгасиш двигателя, пеперудките затварят и гасне. Като нямаш пеперудки, не гасне и си ебава майката. Но има и други начини да се изгаси. Просто се насочете към алтернативните. Пеперудките са нещо като миренето на оная ти работа. Трябва да ги изчистиш просто, няма начин.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 472
Регистриран на: 18.01.2011
Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 320d E46 2002г.
Мечтае да кара: 2010 e92 335i

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от makaveli316 » 31 Мар 2012, 20:38

sub_eleven написа:коментирали сме го и преди...

Ако изгърми турбината и започне да ти вкарва масло неконтролируемо в горивната камера, като изгасиш двигателя, пеперудките затварят и гасне. Като нямаш пеперудки, не гасне и си ебава майката. Но има и други начини да се изгаси. Просто се насочете към алтернативните. Пеперудките са нещо като миренето на оная ти работа. Трябва да ги изчистиш просто, няма начин.


Е нали не винаги ако ти замине турбото се случва тва нещо?
Изображение

Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от sub_eleven » 31 Мар 2012, 20:45

makaveli316 написа:
Е нали не винаги ако ти замине турбото се случва тва нещо?


мисля, че винаги започва да ти набива масло - затова и пуши. Просто някой път като започне да набива както си трябва и става неконтролируем процес.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от adovet » 01 Апр 2012, 8:16

Ето какво става като почне да дърпа маслото от картера през турбото - http://www.youtube.com/watch?v=58SoI7YK ... sniMgw14_A

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 7.12.2009
Пол: Мъж
Кара: 525d 2002год.

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от g_ishkitiev » 01 Апр 2012, 10:32

Моята 5чка го е преживявала този момент :-). Ремонта струва около 4000лв. (за мой късмет го е правил предния собственик ;-) Сменя се турбо, интеркулер, катализатори и всмукателните тръби :-). Иначе двигателя не се скапва. Може и да се изхбавя де, вместо 600 000км, ще се скапе на 400 000 ;-). Но до тогава се надявам да съм я подменил с по-нова.
Не е чак толкова фатално. Катализаторите може на цяло да се махнат ако не е от последните модели, интеркулера и всмукателните може да се почистят, турбото може да се смени с рециклирано и ремонта ще седне към 1000лв.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 1.05.2011

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от icetooo » 01 Апр 2012, 12:19

Колеги Е46 320 д 136 кс 99 година с кой мотор е и каде го пиши това :oops:

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Dimitroff » 01 Апр 2012, 17:14

M47.
Нямаш вихрови клапи ти.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook