някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- g_ishkitiev
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 525d 2002год.
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
явно има още нещо, което трябва да се извади от колата ;-).
Шегувам се.. Според мен нагара се образува, когато е карана повече градско колата. Тогава изгорелите газове са с по-ниска температура и се наслагват. Това си е мое мнение де.
Иначе за момчето по-горе с E90ката, моя съвет е да не си чупи пеперудките. Почисти си всмукателните тръби с някакъв обезмаслител, почисти си пеперудките и си карай така. Това доста намаля вероятността да се счупят.. а ако си чак толкова "късметлия", че се счупят ще ги ремонтираш. Все пак като си купувал такава кола би трябвало да си бил на ясно, че все някога ще направиш ремонти по 1000-2000лв. То по тая логика извадете си и турбото, че да не се счупи.
Аз лично никога не бих купил такава "подобрявана" кола. Като нямаш пари за ремонти на BMW, купи си Golf. Ама тука балканския курназлък е много силен :-). Аз си взех едно 525д, 2002год. уж с голям мерак ама като гледам как си вървят разходите по него, нещо ми минава мерака :-). Като бях студент имах един фиат марея на метан, за 3год. и 60 000км съм дал има няма 200лв за ремонт (освен смяната на масла, филтри и накладки) и ми гореше по 5-7лв. на 100км. После почнах работа, взех да си изкарвам хубави пари. Взех джип Pajero, след него и BMW-то. Сега обаче в тая криза Фиатката ми липсва много ;-). Малко офтопик, но исках да кажа че ако не може да си подържаш колата, по-добре я смени вместо да се измъчваш и да не можеш да спиш спокойно, мислейки какво ще се счупи.
Шегувам се.. Според мен нагара се образува, когато е карана повече градско колата. Тогава изгорелите газове са с по-ниска температура и се наслагват. Това си е мое мнение де.
Иначе за момчето по-горе с E90ката, моя съвет е да не си чупи пеперудките. Почисти си всмукателните тръби с някакъв обезмаслител, почисти си пеперудките и си карай така. Това доста намаля вероятността да се счупят.. а ако си чак толкова "късметлия", че се счупят ще ги ремонтираш. Все пак като си купувал такава кола би трябвало да си бил на ясно, че все някога ще направиш ремонти по 1000-2000лв. То по тая логика извадете си и турбото, че да не се счупи.
Аз лично никога не бих купил такава "подобрявана" кола. Като нямаш пари за ремонти на BMW, купи си Golf. Ама тука балканския курназлък е много силен :-). Аз си взех едно 525д, 2002год. уж с голям мерак ама като гледам как си вървят разходите по него, нещо ми минава мерака :-). Като бях студент имах един фиат марея на метан, за 3год. и 60 000км съм дал има няма 200лв за ремонт (освен смяната на масла, филтри и накладки) и ми гореше по 5-7лв. на 100км. После почнах работа, взех да си изкарвам хубави пари. Взех джип Pajero, след него и BMW-то. Сега обаче в тая криза Фиатката ми липсва много ;-). Малко офтопик, но исках да кажа че ако не може да си подържаш колата, по-добре я смени вместо да се измъчваш и да не можеш да спиш спокойно, мислейки какво ще се счупи.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
g_ishkitiev написа:явно има още нещо, което трябва да се извади от колата ;-).
Шегувам се.. Според мен нагара се образува, когато е карана повече градско колата. Тогава изгорелите газове са с по-ниска температура и се наслагват. Това си е мое мнение де.
Иначе за момчето по-горе с E90ката, моя съвет е да не си чупи пеперудките. Почисти си всмукателните тръби с някакъв обезмаслител, почисти си пеперудките и си карай така. Това доста намаля вероятността да се счупят.. а ако си чак толкова "късметлия", че се счупят ще ги ремонтираш. Все пак като си купувал такава кола би трябвало да си бил на ясно, че все някога ще направиш ремонти по 1000-2000лв. То по тая логика извадете си и турбото, че да не се счупи.
Аз лично никога не бих купил такава "подобрявана" кола. Като нямаш пари за ремонти на BMW, купи си Golf. Ама тука балканския курназлък е много силен :-). Аз си взех едно 525д, 2002год. уж с голям мерак ама като гледам как си вървят разходите по него, нещо ми минава мерака :-). Като бях студент имах един фиат марея на метан, за 3год. и 60 000км съм дал има няма 200лв за ремонт (освен смяната на масла, филтри и накладки) и ми гореше по 5-7лв. на 100км. После почнах работа, взех да си изкарвам хубави пари. Взех джип Pajero, след него и BMW-то. Сега обаче в тая криза Фиатката ми липсва много ;-). Малко офтопик, но исках да кажа че ако не може да си подържаш колата, по-добре я смени вместо да се измъчваш и да не можеш да спиш спокойно, мислейки какво ще се счупи.
Малко говориш наизуст,1-2к за ремон е ок ,но при Е90 може и да е повече,отделно не би трябвало да има проблем при Е90,защото уж трябва да са подобрили иначе признат дефект от БМВ - така че колега,тази логика за турбото не върви...едно е да поддръжаш кола,друго е да сменяш двигател поради недостатък и то официално заведен такъв

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
На ВСИЧКИ M47N мотори пеперудките са опасни и трябва да се махнат. На N47 вече са направени по съвсем друга технология и не са проблемни.
Si non confectus, non reficiat.
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Здравейте, аз съм с Омега с М57 и като ги махах напра един туториал
http://www.omegaowners.com/forum/index. ... msg1076424 - английски
http://www.opelclub.bg/index.php?showto ... ntry947953 - български
Мисля, че английския може да е малко по-пълен, защото го правих първо него.
Махайте вихровите клапи защото лично съм виждал последици от отчупена и положението е сериозно.
Разлика има единствено към по-добро, а именно по-добър респонс в ниските. Никаква разлика в разход и вибрации и каквото друго се сетите.
Поздрави!
http://www.omegaowners.com/forum/index. ... msg1076424 - английски
http://www.opelclub.bg/index.php?showto ... ntry947953 - български
Мисля, че английския може да е малко по-пълен, защото го правих първо него.
Махайте вихровите клапи защото лично съм виждал последици от отчупена и положението е сериозно.
Разлика има единствено към по-добро, а именно по-добър респонс в ниските. Никаква разлика в разход и вибрации и каквото друго се сетите.
Поздрави!
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Zagy написа:На ВСИЧКИ M47N мотори пеперудките са опасни и трябва да се махнат. На N47 вече са направени по съвсем друга технология и не са проблемни.
аз ги махнах и от N47 и да ти кажа изглеждаха по същия начин...може би щото колата е дърта ли (2005) незнам ама и там има оплаквания. верно, доста по-малко, но за по-сигурно ги отсякахме и от там...
"Чемодан, вокзал, Москва"
- R_Lakov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 31.05.2008
- Местоположение: Hull UK, Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Мечтата карах. Сега е ред на ГТ
- Мечтае да кара: F10
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Днес и аз махнах клапите. Колата я купих миналата седмица и откакто я купих не я карах изобщо. толкова четох за тия клапи че направо несмеех да я запаля преди да ги махна. Иначе питах предишния собственик за тях и тои даже отиде до БМВ да пита за тях. те му казали че няма от какво да се притеснява защото колата е 2003 година и клапите били метални били подсилени
Представяте ли си, и то говоря за БМВ в Англия. И след като ми доидоха алуминиевите тапи, ето какво намерих днес : направо изтръпнах. Оста се беше счупила точно на болчето и се беше заклинала по някакъв начин



- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
g_ishkitiev написа:Иначе за момчето по-горе с E90ката, моя съвет е да не си чупи пеперудките. Почисти си всмукателните тръби с някакъв обезмаслител, почисти си пеперудките и си карай така. Това доста намаля вероятността да се счупят.. а ако си чак толкова "късметлия", че се счупят ще ги ремонтираш. Все пак като си купувал такава кола би трябвало да си бил на ясно, че все някога ще направиш ремонти по 1000-2000лв. То по тая логика извадете си и турбото, че да не се счупи.
Аз лично никога не бих купил такава "подобрявана" кола. Като нямаш пари за ремонти на BMW, купи си Golf. Ама тука балканския курназлък е много силен :-). Аз си взех едно 525д, 2002год. уж с голям мерак ама като гледам как си вървят разходите по него, нещо ми минава мерака :-). Като бях студент имах един фиат марея на метан, за 3год. и 60 000км съм дал има няма 200лв за ремонт (освен смяната на масла, филтри и накладки) и ми гореше по 5-7лв. на 100км. После почнах работа, взех да си изкарвам хубави пари. Взех джип Pajero, след него и BMW-то. Сега обаче в тая криза Фиатката ми липсва много ;-). Малко офтопик, но исках да кажа че ако не може да си подържаш колата, по-добре я смени вместо да се измъчваш и да не можеш да спиш спокойно, мислейки какво ще се счупи.
противоречиш си... първо викаш да не се махат - 1-2000лв било нормално да се дават отвреме навреме, после пък се оплакваш от разходите... Ми може би ако мислиш малко повече за нещата, хем няма да даваш пари, хем няма да се оплакваш

Пеперудките аз лично съжалявам за едно единствено нещо - че ако ми замине турбината, без тях става опасно. Но пък никога не бих си ги сложил обратно, дори нов колектор и да карам с него. Няма начин.
Колега Лаков, и моите бяха в доста кофти състояние като ги махах. Точно навреме беше.
Последна промяна sub_eleven на 31 Мар 2012, 20:28, променена общо 1 път
- makaveli316
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 472
- Регистриран на: 18.01.2011
- Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E46 2002г.
- Мечтае да кара: 2010 e92 335i
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
sub_eleven написа:Пеперудките аз лично съжалявам за едно единствено нещо - че ако ми замине турбината, без тях става опасно. Но пък никога не бих си ги сложил обратно, дори нов колектор и да карам с него. Няма начин.
Колега Лаков, и моите бяха в доста кофти състояние като ги махах. Точно навреме беше.
Що да става опасно?

Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
коментирали сме го и преди...
Ако изгърми турбината и започне да ти вкарва масло неконтролируемо в горивната камера, като изгасиш двигателя, пеперудките затварят и гасне. Като нямаш пеперудки, не гасне и си ебава майката. Но има и други начини да се изгаси. Просто се насочете към алтернативните. Пеперудките са нещо като миренето на оная ти работа. Трябва да ги изчистиш просто, няма начин.
Ако изгърми турбината и започне да ти вкарва масло неконтролируемо в горивната камера, като изгасиш двигателя, пеперудките затварят и гасне. Като нямаш пеперудки, не гасне и си ебава майката. Но има и други начини да се изгаси. Просто се насочете към алтернативните. Пеперудките са нещо като миренето на оная ти работа. Трябва да ги изчистиш просто, няма начин.
- makaveli316
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 472
- Регистриран на: 18.01.2011
- Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E46 2002г.
- Мечтае да кара: 2010 e92 335i
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
sub_eleven написа:коментирали сме го и преди...
Ако изгърми турбината и започне да ти вкарва масло неконтролируемо в горивната камера, като изгасиш двигателя, пеперудките затварят и гасне. Като нямаш пеперудки, не гасне и си ебава майката. Но има и други начини да се изгаси. Просто се насочете към алтернативните. Пеперудките са нещо като миренето на оная ти работа. Трябва да ги изчистиш просто, няма начин.
Е нали не винаги ако ти замине турбото се случва тва нещо?

Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
makaveli316 написа:
Е нали не винаги ако ти замине турбото се случва тва нещо?
мисля, че винаги започва да ти набива масло - затова и пуши. Просто някой път като започне да набива както си трябва и става неконтролируем процес.
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Ето какво става като почне да дърпа маслото от картера през турбото - http://www.youtube.com/watch?v=58SoI7YK ... sniMgw14_A
- g_ishkitiev
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 525d 2002год.
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Моята 5чка го е преживявала този момент :-). Ремонта струва около 4000лв. (за мой късмет го е правил предния собственик ;-) Сменя се турбо, интеркулер, катализатори и всмукателните тръби :-). Иначе двигателя не се скапва. Може и да се изхбавя де, вместо 600 000км, ще се скапе на 400 000 ;-). Но до тогава се надявам да съм я подменил с по-нова.
Не е чак толкова фатално. Катализаторите може на цяло да се махнат ако не е от последните модели, интеркулера и всмукателните може да се почистят, турбото може да се смени с рециклирано и ремонта ще седне към 1000лв.
Не е чак толкова фатално. Катализаторите може на цяло да се махнат ако не е от последните модели, интеркулера и всмукателните може да се почистят, турбото може да се смени с рециклирано и ремонта ще седне към 1000лв.
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Колеги Е46 320 д 136 кс 99 година с кой мотор е и каде го пиши това 

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани