Потъва педала на спирачката

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 31.05.2004

Потъва педала на спирачката

Мнение от akulata » 04 Юни 2006, 7:31

Помагайте :help: Потъва при първото натискане и при второто хваща вече. Системата е обезвъздушена,нямам загуба на спирачна течност,спирачната помпа е ок. Ходих при майстор...каза някакви щифтчета на спирачните апарати били паднали :shock: Сложи им там квото им сложи...пак потъва. Върнах се при него,въртя се,чеса се...каза едното въже на ръчната било скъсано,това била причината,гледа го-здраво...Накрая решиха,че,цитирам,"таблите на барабаните трябвало да се развартят,задържали" :mhihi: Това,защото при първото натискане на педала челюстите не опирали догоре и при второто захващали вече...Развърташе,пръска ги с нещо подобно на WD-то,а аз гледам безпомощно отстрани... :confused: И накрая пак същата работа,вдигна се малко за известно време педала,ама сега пак потъва. Незнам какво да я правя и дали това е причината изобщо,ама там вече не ми се ходи,че за няколко неща се издъниха :evil: И само се разправяме с тях :( Пък моя си майстор все няма време,пък и аз не ходя с оплаквания при него,а все загадки му поставям да разрешава по колата :mhihi:
Та ако някой може да помогне с идея ще съм му благодарна :D

Street Disorder Workshop
Street Disorder Workshop
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 28.10.2003
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Мнение от Sami99 » 04 Юни 2006, 9:48

Първо виж дали сервото не е пълно със спирачна течност :roll:
Второ кога за последно си сменявала барабани или задни накладки и колко са ти тънки предните дискове :roll:
street disorder workshop
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 31.05.2004

Мнение от akulata » 04 Юни 2006, 15:08

Ами,няма спирачна течност в сервото,задни накладки си имам,дискове си имам....от всичко по много :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 6.07.2003
Местоположение: София

Мнение от maggkrabar » 04 Юни 2006, 15:40

обезвъздуши ли всички колела поотделно? педалът потъва при въздух в спирачната система. ако са ти сменили спирачната течност с машина, после пак трябва обезвъздушаване. ако си сменял спирачна течност зимата, като се стопли пак трябва обезвъздушаване - аз карам с Мотул 5.1 и така си реших проблемите с потъващата спирачка

има вероятност да е от сервото - трябва да има към 5см празен ход на педалът - тогава се отваря атмосферното клапанче на сервото. пусни колата на празен ход, мушни се при педалите и леко с ръка натискай спирачката - трябва да чуеш едно съскане в края на празния ход на спирачката - тогава едната част на мембраната на сервото се пълни с атмосферен въздух. по време на празния ход педалът е много мек, след това става нормално по-твърд(след съскането) - почва да натиска буталото на спирачната помпа. има един винт на спирачния педал(на връзката към сервото) - оттам се регулира празния ход.

на сервото има едно пинче(казва се щок) - то бута буталото на спирачната помпа. трябва да е регулирано така, че да опира буталото на помпата, но без да го натиска при ненатиснат педал. ако е пипано нещо там и щока не опира буталото на спирачната помпа - оттук също може да е празния ход - като напомпиш се обира този луфт.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 656
Регистриран на: 8.08.2004

Мнение от Impasse » 04 Юни 2006, 17:31

Гумички на помпата :?: :roll:
One passion,one car,one life...

олдскулърски облъченяк
Аватар
Мнения: 845
Регистриран на: 17.05.2003
Местоположение: Пловдив

Мнение от Любака » 05 Юни 2006, 2:05

Impasse написа:Гумички на помпата :?: :roll:


Най вероятно и доста логично.....
АУТЯГА - братството на умствено увредените автопсихопати.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 31.05.2004

Мнение от akulata » 05 Юни 2006, 16:49

maggkrabar,ще я прегледам тези дни като ми остане време и ще информирам ;) По принцип всичко е така както казваш,че трябва да си е,има към 5см празен ход на педала,чува се съскането в края на празния ход и след това си става по-твърд...
maggkrabar написа:на сервото има едно пинче.... щока не опира буталото на спирачната помпа - оттук също може да е празния ход - като напомпиш се обира този луфт

мисля,че ще е това... :roll:
Impasse написа:Гумички на помпата

Жорка,капитана каза,че не са гумички....пък знам ли,той спирачки не ползва :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 6.07.2003
Местоположение: София

Мнение от maggkrabar » 05 Юни 2006, 19:48

щока се проверява много лесно - напомпваш спирачката няколко пъти, отвиваш спирачната помпа от сервото(без да пипаш тръбичките за течността), откачаш помпата от сервото и натискаш с пръст щока. ако потъне - значи не е добре регулиран, има луфт. на върха му има клинче с контра гайка, развива се леко и пак се пробва - трябва да не потъва. ако пък не потъва, леко го издърпваш с ръка и налагаш обратно помпата все едно е нормално закрепена(да натисне щока), после пак я махаш и проверяваш за луфт. в нормално състояние буталото на помпата трябва да опира щока, но без да го натиска. най-сигурно обаче е с нещо да премериш колко се подава щока от равнината на сервото и после колко е дълбока дупката в буталото на помпата(където влиза щока) - трябва да е еднакво разстоянието

така можеш да пробваш и дали сервото не изпуска от някъде - даваш на някой да натиска спирачката(при запален двигател) и натискаш щока с ръка докато той помпи по спирачката - така ще усетиш дали не се губи вакуум отнякъде. можеш и да го почистиш и да го намажеш със спирачна грес - една червена, продава се на Цар Симеон 165, тубичката е 2лв. друга грес не се ползва за спирачните механизми!

аз имах много проблеми със спирачките - втвърдяваше ми се педалът на спирачката и накладките постоянно натискаха дисковете, дадох една чанта с пари за майстори и черколяци без ефект, накрая сам си разглобих цялата спирачна система, занесох чарковете в къщи и почнах да се уча на тях. оказа се точно лошо регулиран щок в комбинация с лошо регулиран спирачен педал. по принцип тези неща се правят със специални инструменти, ама става и на око. а и така ще научиш тва онова от неволята :mhihi:

"Баба Яга" Склад
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 22.10.2003
Местоположение: софия

Мнение от speedmaster » 06 Юни 2006, 11:01

да бе ама става въпрос за е21 ?!
ремонтен комплект гумички за спирачна помпа и обезвъздушаване и ела да видиш :shock:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 6.07.2003
Местоположение: София

Мнение от maggkrabar » 06 Юни 2006, 15:34

Ми нали казва че спирачната помпа била ок - ако ще се оправи със смяна на гумичките - то и майстора му е за смяна - и то на първо място :D

"Баба Яга" Склад
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 22.10.2003
Местоположение: софия

Мнение от speedmaster » 06 Юни 2006, 16:07

не знам за майстора ,ама за гумичките съм сигурен!
сичките ми е21 минават по тая процедура още при покупката :P
имисля че спират поне когато са движение :roll:

олдскулърски облъченяк
Аватар
Мнения: 845
Регистриран на: 17.05.2003
Местоположение: Пловдив

Мнение от Любака » 06 Юни 2006, 16:45

maggkrabar написа:.... то и майстора му е за смяна



:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Дали де не е МАЙСТОРА И а????????
АУТЯГА - братството на умствено увредените автопсихопати.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 6.07.2003
Местоположение: София

Мнение от maggkrabar » 06 Юни 2006, 16:50

noty boy написа:
maggkrabar написа:.... то и майстора му е за смяна



:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Дали де не е МАЙСТОРА И а????????

хъх... тва кака ли било :?: ескюзме

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook