39ти бушон - за какво точно служи? Само ми гърми :help:

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 18.10.2005
Местоположение: Бургас

39ти бушон - за какво точно служи? Само ми гърми :help:

Мнение от Blato » 30 Май 2006, 17:30

Постоянно ми гърми дават го 7,5А но изгаря, сложих 10А и изгърмя на момента. Сложих 30А и се стопи за 2 дена.

Знам, че е за климатика, но за какво точно?

Мисля си, че е за перката на радиатора на климата, но не съм сигурен, че е само за нея май има и още нещо на този бушон.

А като въртя перката на ръка не блокира и се върти лесно. Махнах куплунга и я захраних с една батерия на 12в - върти и като че ли не консумира голям ток, та си мисля, че има нещо друго.

Някакви идеи?

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 30 Май 2006, 20:46

ето каде отива 39 през 7,5A бушон( на 6 рed/grn compressor control relay) , оттук на там някой друг да каже
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 30 Май 2006, 22:16

Определено е нещо,свързано с климатика.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 18.10.2005
Местоположение: Бургас

Мнение от Blato » 30 Май 2006, 22:27

Да ама защо е дадено само 7,5А, а на мен ми стопи 30 амперов бушон?

И какво може да ми консумира толкова ток в таз верига?

Само да поясня климатика си охлажда, а бушона гърми само като пусна климата. Даже и без него пак си охлажда климатика, но вентилатора на радиатора (този от пред за охлаждане на фреона) не се върти. С 30А бушон се върти, но стапя бушона бързо.

Вентилатора го пробвах с една пробна батерия на 12в и върти, като че ли не я натоварва толкова (не съм мерил колко ток консумира), но все пак е батерия, а не цял акумулатор.

Мисълта ми е вентилатора ли консумира толкова ток или има нещо друго закачено на тоз бушон, че да го търся в него проблема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 30 Май 2006, 22:46

Не ти препоръчвам да слагаш бушони,по-големи от стандартните,освен
ако не искаш да си видиш колата как би изглеждала като факел :!:

Явно има проблем във вентилатора,може да има късо или проблем в ел.мотора.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 18.10.2005
Местоположение: Бургас

Мнение от Blato » 30 Май 2006, 22:53

Аз за това питам освен вентилатора какво друго има ама май ще ходя на сервиз утре и ще кажа :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 21.01.2006
Местоположение: София
Кара: e60 530d M Sport, X3, X6

Мнение от DroW » 31 Май 2006, 0:56

Да не е някой филтър нещо на парното ми така топоше и гореше бушони когато беше затлачен филтъра.Като го смених се оправи.Купувай само бушони бош.Ония които ги продават по бензиностанциите се топят попринцип дори и да няма проблем.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 31 Май 2006, 12:18

mitak_o написа:...
Митак, дай и частта от схемата, където отива от "2" на релето :roll:
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 30.04.2006
Местоположение: Ст.Загора
Кара: 535д

Мнение от stenli_bmv » 31 Май 2006, 14:49

вентилатора ти блокирва и от там ти гори бушона.ватре му е с4упен магнита.може да се залепи.ина4е нов е 800лв.после на вентилатора има едно реле или дат4ик.моето е изгоряло и не искаше при определена температура да вкл.перката.и се наложи да го изолирам.оба4е сега като вкл.климатроника перката варти постояно.ако някои знае каде може да се намери такав дат4ик да пише.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 18.10.2005
Местоположение: Бургас

Мнение от Blato » 31 Май 2006, 16:41

Той си беше разлепен магнита и го направих и за това казах, че съм го пробвал и уж не черпи толкова ток. Но резистора за първата степен на вентилатора беше изгорял и го изолирах.

Днес ми казаха на сервиза, че за това изгарял бушона, но не е това според мен и ме лъжат да земат парите - нали все пак на втора степен си работи директно и не би трябвало да е това проблема.

П.с. бушона е 40ти - не съм го преброил правилно, но пак е за климата и и е 30А

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 30.04.2006
Местоположение: Ст.Загора
Кара: 535д

Мнение от stenli_bmv » 31 Май 2006, 17:04

откачи си буксата за перката , сложи си нов бушон пусни си климатика и ще видиш ,че няма да изгори бушона докато не работи перката
100% съм сигурен затова. Кога залепи тези магнити? Аз от доста време съм ги залепил и перката на климатика си работи нормално, само не мога да сменя този датчик когато загрее фреона да включва автоматично перката, защото както ти казах като пусна климатика и перката работи без да спира.

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 01 Юни 2006, 7:45

еее 40 бушон го дават за настроика на седалката на шофьора,
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 18.10.2005
Местоположение: Бургас

Мнение от Blato » 01 Юни 2006, 9:10

Уффф вече се вързват работите - мислех, че се броят само бушоните без празните места между тях, но и те се броели.
Значи е 41 и е за помощния вентилатор. Сега го видях в схемата, дадена в горните теми. Ясна е работата - тъп вентилатор - 800лв как ли пък не.

А ако тръгна на дълъг път този радиатор дали се обдухва достатъчно, за да работи климатика без вентилатора на радиатора му?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 30.04.2006
Местоположение: Ст.Загора
Кара: 535д

Мнение от stenli_bmv » 01 Юни 2006, 10:15

пак ще работи но няма да охлажда в голямата жега .

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook