Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)

Мнение от acho.rs » 19 Фев 2012, 19:40

Производителя едва ли препоръчва зимна нафта за зимата и масло за -25 -30 , както става в БГ . Също така се препоръчва и А95Н , но няма лошо и да караш със А98 или А100 (ако има реално 100 октанов бензин в БГ ) .
Доколкото съм чул и чел 15В40 е минерално , 10В40 полусинтетика и 5В40 - пълна синтетика . Някой може да разясни , какво точно означават двата индекса и каква е разликата между В30 и В40 .
Бях гледал тестове на масла и горе долу извода беше , че маслата (10В40 и 5В40) при висока температура се държат еднакво , но при студени стартове положението е различно . (сега не мога да изровя теста , някъде в алуди форума го имаше) .

Колкото до тва - стара кола (10-15 години) да се кара с по-гъсто масло - няма такава глупост .

ПС:един пич си кара ТДСката със 10В40 и каза , че за 100 000км го е сменял 3 пъти - няма лято , няма зима :mhihi:

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 893
Регистриран на: 6.12.2009
Местоположение: Димитровград
Пол: Мъж
Кара: E46 M47N

Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)

Мнение от mustang1986 » 19 Фев 2012, 20:10

Вискозитетен клас – представлява абревиатура която носи информация при всесезонните масла за нискотемпературната течливост, кинематичен вискозитет и др. и е със следното тълкуване:
Летни масла: SAE 20, SAE 30…..SAE 50,SAE 60;
Зимни масла: 0W,5W,10W…..20W;
SAE – Съюз на автомобилните инженери
W- winter (зима)
Използването на едносезонни масла е обвързано с климата и като изключим много стара техника с голям разход, при съвременните автомобили е напълно неефективно и дори може да бъде опасно.
Всесезонни масла: 0W-30,..5W-40, 10W-40, 15W-50, ….
Всесезонните масла имат двойно означение от този вид, като числото преди знака W дава указания за нискотемпературните свойства на маслото. Колкото е по-малко това число, толкова по-подвижно е маслото при ниски температури и е по-лесно стартирането на двигателя. Числото след знака W дава указание за вискозитета на маслото при 100 градуса.
Спазването на изискванията на производителя ни гарантира безпроблемна работа на този агрегат в рамките на неговата експлоатация.
Много погрешно е да се избира масло по цвят или само търговска марка и вискозитет например 10W-40. Тази абревиатура в конкретния случай показва течливост на маслото, но по нея не винаги може да се съди за типа на маслото- синтетика, полусинтетика или минерално масло. Последното е състав на маслото. Вискозитетни класове: 0W-30, 5W-40 и т.н. вече носят смисъл и на качествен състав.
Изображение

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1151
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11

Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)

Мнение от Maxmadness » 19 Фев 2012, 20:41

За съжаление това което казаха Slitter и Dimitroff,е много много вярно..знаете ли,даже ми е малко обидно като гледам хубавите наточени Е46-тици,и като погледна от друга страна,че заради падането на цените скоро и Е46 ще стане нещо от сорта на "мангала събрал 2 бона,купил Е36" и колата от там става тоталната цигания,сливания на капака с фарове и вежди и кви ле ни още рифелни стелки...знаете за какво говоря,наистина ще ми бъде обидно някой ден да видя някоя Е46-тица в подобно положение... :oops:
"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)

Мнение от Gqbriel » 20 Фев 2012, 0:55

:OT:
bmw-maximilian написа:За съжаление това което казаха Slitter и Dimitroff,е много много вярно..знаете ли,даже ми е малко обидно като гледам хубавите наточени Е46-тици,и като погледна от друга страна,че заради падането на цените скоро и Е46 ще стане нещо от сорта на "мангала събрал 2 бона,купил Е36" и колата от там става тоталната цигания,сливания на капака с фарове и вежди и кви ле ни още рифелни стелки...знаете за какво говоря,наистина ще ми бъде обидно някой ден да видя някоя Е46-тица в подобно положение... :oops:


Да не коментираме ,повече по тази тема... :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)

Мнение от vavilon » 20 Фев 2012, 11:18

И аз, като колегата slitter, по внушение на знайни и незнайни майстори, 3г. слагах 10В40. Естественно зимата, всяка сутрин си чувах повдигачите и си похарчваше около 0,8л. :mhihi: Та така, 5В40 и никакви проблеми вече, дори и не го пипа.
Извода: Внушението е голяма сила, пазете се от него! :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)

Мнение от Leon » 20 Фев 2012, 12:18

Преместих я от Е46.
Never mistake motion for action...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)

Мнение от Jim Beam » 20 Фев 2012, 19:45

И 40 не пази ли по-добре в жегите отколкото 30? Все пак лятото карам с 4000 оборота няколко часа на 30 градуса. Нямам термометър ама мисля, че това масло си позагрява.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)

Мнение от dr.peshev » 20 Фев 2012, 21:25

Jim Beam написа:И 40 не пази ли по-добре в жегите отколкото 30? Все пак лятото карам с 4000 оборота няколко часа на 30 градуса. Нямам термометър ама мисля, че това масло си позагрява.

30 и 40 след W нямат АБСОЛЮТНО НИщО ОБщО С 30-40оC(градуса целзии)!А и ти караш на 30-40оС само 5сек!До 5 мин вече си на 90-105оС,в зависимост от термостата на колата!Това са относителни индекси,съответващи на съвсем различна температура!
untitledbmw.JPG

p.s.От диаграмата става ясно какво значи 10W и 15W при под -10оС!!! :lol:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)

Мнение от Jim Beam » 21 Фев 2012, 0:27

dr.peshev написа:
Jim Beam написа:И 40 не пази ли по-добре в жегите отколкото 30? Все пак лятото карам с 4000 оборота няколко часа на 30 градуса. Нямам термометър ама мисля, че това масло си позагрява.

30 и 40 след W нямат АБСОЛЮТНО НИщО ОБщО С 30-40оC(градуса целзии)!А и ти караш на 30-40оС само 5сек!До 5 мин вече си на 90-105оС,в зависимост от термостата на колата!Това са относителни индекси,съответващи на съвсем различна температура!
untitledbmw.JPG

p.s.От диаграмата става ясно какво значи 10W и 15W при под -10оС!!! :lol:


facepalm

Аз говорех за външна температура 30 градуса (лятото). Термостатът ми е на 95. Въпросът ми беше 0w40 не е ли по-добре от 0w30, ако не го сменяш цяла година.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)

Мнение от dr.peshev » 21 Фев 2012, 7:44

По-добре е!То и затова е по-скъпо. :yes:
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)

Мнение от Zagy » 21 Фев 2012, 9:09

Jim Beam написа:Аз говорех за външна температура 30 градуса (лятото). Термостатът ми е на 95. Въпросът ми беше 0w40 не е ли по-добре от 0w30, ако не го сменяш цяла година.

И двете масла си запазват смазочните качества до около 110 градуса на мотора (W40 може би деяни и на малко по-висока температура) - външната температура играе роля само при студения старт - от нея зависи на какъв гъсталак ще е маслото при старта. В Е46 подфорума почти всички колеги са с 5W30 и нямат никакви проблеми целогодишно.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)

Мнение от dr.peshev » 21 Фев 2012, 10:22

Zagy написа:
Jim Beam написа:Аз говорех за външна температура 30 градуса (лятото). Термостатът ми е на 95. Въпросът ми беше 0w40 не е ли по-добре от 0w30, ако не го сменяш цяла година.

И двете масла си запазват смазочните качества до около 110 градуса на мотора (W40 може би деяни и на малко по-висока температура) - външната температура играе роля само при студения старт - от нея зависи на какъв гъсталак ще е маслото при старта. В Е46 подфорума почти всички колеги са с 5W30 и нямат никакви проблеми целогодишно.

:yes: За дизеловите 0W30 е оптимално за Българския климат(работят на 85-95оС),за бензиновите и особенно за 6-цилиндровите 0W40(работят на 105оС)!Но има и не по-лоши ,по-евтини варианти!То като тази зима рядко има в BG!Не сме в Сибир все пак,но който заложи на пълна синтетика тази зима,удари в десятката!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

Д-р Хаос
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)

Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)

Мнение от cww » 21 Фев 2012, 15:52

Може и така да е, но в такъв случай съм силно озадачен от отговора на дилъра, чиито точни думи бяха:
всички BMW-та излизат от завода с 0W30 (не визираме М-ките), а оттам нататък експлоатационното масло се променя на 5W30. :kuku: :paranoid:
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: лоша F30-ка

Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)

Мнение от kozela » 21 Фев 2012, 16:18

cww написа:Може и така да е, но в такъв случай съм силно озадачен от отговора на дилъра, чиито точни думи бяха:
всички BMW-та излизат от завода с 0W30 (не визираме М-ките), а оттам нататък експлоатационното масло се променя на 5W30. :kuku: :paranoid:


Не може да бъде, освен ако не говорим за дизел......
Моята Е46 (N46B20) лично си е излязла с 0W40 от завода и самите немци твърдо казаха - "тоя двигател само с 0W40"
Кой е този дилър, ако не е тайна?! :mhihi:
Изображение

Д-р Хаос
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)

Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)

Мнение от cww » 21 Фев 2012, 17:03

Може и дизелите да е визирал, знам ли.
За дилъра - има ли значение, български е :mhihi:
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD

ПредишнаСледваща

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook