Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)
Модератор: Технически модератори
67 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)
Производителя едва ли препоръчва зимна нафта за зимата и масло за -25 -30 , както става в БГ . Също така се препоръчва и А95Н , но няма лошо и да караш със А98 или А100 (ако има реално 100 октанов бензин в БГ ) .
Доколкото съм чул и чел 15В40 е минерално , 10В40 полусинтетика и 5В40 - пълна синтетика . Някой може да разясни , какво точно означават двата индекса и каква е разликата между В30 и В40 .
Бях гледал тестове на масла и горе долу извода беше , че маслата (10В40 и 5В40) при висока температура се държат еднакво , но при студени стартове положението е различно . (сега не мога да изровя теста , някъде в алуди форума го имаше) .
Колкото до тва - стара кола (10-15 години) да се кара с по-гъсто масло - няма такава глупост .
ПС:един пич си кара ТДСката със 10В40 и каза , че за 100 000км го е сменял 3 пъти - няма лято , няма зима
Доколкото съм чул и чел 15В40 е минерално , 10В40 полусинтетика и 5В40 - пълна синтетика . Някой може да разясни , какво точно означават двата индекса и каква е разликата между В30 и В40 .
Бях гледал тестове на масла и горе долу извода беше , че маслата (10В40 и 5В40) при висока температура се държат еднакво , но при студени стартове положението е различно . (сега не мога да изровя теста , някъде в алуди форума го имаше) .
Колкото до тва - стара кола (10-15 години) да се кара с по-гъсто масло - няма такава глупост .
ПС:един пич си кара ТДСката със 10В40 и каза , че за 100 000км го е сменял 3 пъти - няма лято , няма зима

- mustang1986
- ентусиаст
-
- Мнения: 893
- Регистриран на: 6.12.2009
- Местоположение: Димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M47N
Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)
Вискозитетен клас – представлява абревиатура която носи информация при всесезонните масла за нискотемпературната течливост, кинематичен вискозитет и др. и е със следното тълкуване:
Летни масла: SAE 20, SAE 30…..SAE 50,SAE 60;
Зимни масла: 0W,5W,10W…..20W;
SAE – Съюз на автомобилните инженери
W- winter (зима)
Използването на едносезонни масла е обвързано с климата и като изключим много стара техника с голям разход, при съвременните автомобили е напълно неефективно и дори може да бъде опасно.
Всесезонни масла: 0W-30,..5W-40, 10W-40, 15W-50, ….
Всесезонните масла имат двойно означение от този вид, като числото преди знака W дава указания за нискотемпературните свойства на маслото. Колкото е по-малко това число, толкова по-подвижно е маслото при ниски температури и е по-лесно стартирането на двигателя. Числото след знака W дава указание за вискозитета на маслото при 100 градуса.
Спазването на изискванията на производителя ни гарантира безпроблемна работа на този агрегат в рамките на неговата експлоатация.
Много погрешно е да се избира масло по цвят или само търговска марка и вискозитет например 10W-40. Тази абревиатура в конкретния случай показва течливост на маслото, но по нея не винаги може да се съди за типа на маслото- синтетика, полусинтетика или минерално масло. Последното е състав на маслото. Вискозитетни класове: 0W-30, 5W-40 и т.н. вече носят смисъл и на качествен състав.
Летни масла: SAE 20, SAE 30…..SAE 50,SAE 60;
Зимни масла: 0W,5W,10W…..20W;
SAE – Съюз на автомобилните инженери
W- winter (зима)
Използването на едносезонни масла е обвързано с климата и като изключим много стара техника с голям разход, при съвременните автомобили е напълно неефективно и дори може да бъде опасно.
Всесезонни масла: 0W-30,..5W-40, 10W-40, 15W-50, ….
Всесезонните масла имат двойно означение от този вид, като числото преди знака W дава указания за нискотемпературните свойства на маслото. Колкото е по-малко това число, толкова по-подвижно е маслото при ниски температури и е по-лесно стартирането на двигателя. Числото след знака W дава указание за вискозитета на маслото при 100 градуса.
Спазването на изискванията на производителя ни гарантира безпроблемна работа на този агрегат в рамките на неговата експлоатация.
Много погрешно е да се избира масло по цвят или само търговска марка и вискозитет например 10W-40. Тази абревиатура в конкретния случай показва течливост на маслото, но по нея не винаги може да се съди за типа на маслото- синтетика, полусинтетика или минерално масло. Последното е състав на маслото. Вискозитетни класове: 0W-30, 5W-40 и т.н. вече носят смисъл и на качествен състав.

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!
- Maxmadness
- ентусиаст
-
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11
Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)
За съжаление това което казаха Slitter и Dimitroff,е много много вярно..знаете ли,даже ми е малко обидно като гледам хубавите наточени Е46-тици,и като погледна от друга страна,че заради падането на цените скоро и Е46 ще стане нещо от сорта на "мангала събрал 2 бона,купил Е36" и колата от там става тоталната цигания,сливания на капака с фарове и вежди и кви ле ни още рифелни стелки...знаете за какво говоря,наистина ще ми бъде обидно някой ден да видя някоя Е46-тица в подобно положение... 

"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME
A.J DARKHOLME
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)

bmw-maximilian написа:За съжаление това което казаха Slitter и Dimitroff,е много много вярно..знаете ли,даже ми е малко обидно като гледам хубавите наточени Е46-тици,и като погледна от друга страна,че заради падането на цените скоро и Е46 ще стане нещо от сорта на "мангала събрал 2 бона,купил Е36" и колата от там става тоталната цигания,сливания на капака с фарове и вежди и кви ле ни още рифелни стелки...знаете за какво говоря,наистина ще ми бъде обидно някой ден да видя някоя Е46-тица в подобно положение...
Да не коментираме ,повече по тази тема...

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)
И аз, като колегата slitter, по внушение на знайни и незнайни майстори, 3г. слагах 10В40. Естественно зимата, всяка сутрин си чувах повдигачите и си похарчваше около 0,8л.
Та така, 5В40 и никакви проблеми вече, дори и не го пипа.
Извода: Внушението е голяма сила, пазете се от него!

Извода: Внушението е голяма сила, пазете се от него!

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)
Преместих я от Е46.
Never mistake motion for action...
- Jim Beam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)
И 40 не пази ли по-добре в жегите отколкото 30? Все пак лятото карам с 4000 оборота няколко часа на 30 градуса. Нямам термометър ама мисля, че това масло си позагрява.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)
Jim Beam написа:И 40 не пази ли по-добре в жегите отколкото 30? Все пак лятото карам с 4000 оборота няколко часа на 30 градуса. Нямам термометър ама мисля, че това масло си позагрява.
30 и 40 след W нямат АБСОЛЮТНО НИщО ОБщО С 30-40оC(градуса целзии)!А и ти караш на 30-40оС само 5сек!До 5 мин вече си на 90-105оС,в зависимост от термостата на колата!Това са относителни индекси,съответващи на съвсем различна температура!
p.s.От диаграмата става ясно какво значи 10W и 15W при под -10оС!!!

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Jim Beam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)
dr.peshev написа:Jim Beam написа:И 40 не пази ли по-добре в жегите отколкото 30? Все пак лятото карам с 4000 оборота няколко часа на 30 градуса. Нямам термометър ама мисля, че това масло си позагрява.
30 и 40 след W нямат АБСОЛЮТНО НИщО ОБщО С 30-40оC(градуса целзии)!А и ти караш на 30-40оС само 5сек!До 5 мин вече си на 90-105оС,в зависимост от термостата на колата!Това са относителни индекси,съответващи на съвсем различна температура!
p.s.От диаграмата става ясно какво значи 10W и 15W при под -10оС!!!
facepalm
Аз говорех за външна температура 30 градуса (лятото). Термостатът ми е на 95. Въпросът ми беше 0w40 не е ли по-добре от 0w30, ако не го сменяш цяла година.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)
По-добре е!То и затова е по-скъпо. 

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)
Jim Beam написа:Аз говорех за външна температура 30 градуса (лятото). Термостатът ми е на 95. Въпросът ми беше 0w40 не е ли по-добре от 0w30, ако не го сменяш цяла година.
И двете масла си запазват смазочните качества до около 110 градуса на мотора (W40 може би деяни и на малко по-висока температура) - външната температура играе роля само при студения старт - от нея зависи на какъв гъсталак ще е маслото при старта. В Е46 подфорума почти всички колеги са с 5W30 и нямат никакви проблеми целогодишно.
Si non confectus, non reficiat.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)
Zagy написа:Jim Beam написа:Аз говорех за външна температура 30 градуса (лятото). Термостатът ми е на 95. Въпросът ми беше 0w40 не е ли по-добре от 0w30, ако не го сменяш цяла година.
И двете масла си запазват смазочните качества до около 110 градуса на мотора (W40 може би деяни и на малко по-висока температура) - външната температура играе роля само при студения старт - от нея зависи на какъв гъсталак ще е маслото при старта. В Е46 подфорума почти всички колеги са с 5W30 и нямат никакви проблеми целогодишно.

- cww
- Д-р Хаос
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)
Може и така да е, но в такъв случай съм силно озадачен от отговора на дилъра, чиито точни думи бяха:
всички BMW-та излизат от завода с 0W30 (не визираме М-ките), а оттам нататък експлоатационното масло се променя на 5W30.

всички BMW-та излизат от завода с 0W30 (не визираме М-ките), а оттам нататък експлоатационното масло се променя на 5W30.


NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
- kozela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: 5.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: лоша F30-ка
Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)
cww написа:Може и така да е, но в такъв случай съм силно озадачен от отговора на дилъра, чиито точни думи бяха:
всички BMW-та излизат от завода с 0W30 (не визираме М-ките), а оттам нататък експлоатационното масло се променя на 5W30.![]()
Не може да бъде, освен ако не говорим за дизел......
Моята Е46 (N46B20) лично си е излязла с 0W40 от завода и самите немци твърдо казаха - "тоя двигател само с 0W40"
Кой е този дилър, ако не е тайна?!


- cww
- Д-р Хаос
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Re: Поведение на видовете масло при студ (-22 градуса)
Може и дизелите да е визирал, знам ли.
За дилъра - има ли значение, български е
За дилъра - има ли значение, български е

NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
67 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани