318 tds много трудно палене при минусови температури?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: 318 tds много трудно палене при минусови температури?

Мнение от mgate » 31 Яну 2012, 23:20

ами явно ако искаш ела и пробвай с нашата и пак ще говорим ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 503
Регистриран на: 25.05.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: 318 tds много трудно палене при минусови температури?

Мнение от No0k » 31 Яну 2012, 23:32

Ами то "по елементарно" няма.. Сваляш колекторите и ги отвиваш, друг начин няма.
После ги пускаш с директен ток от акумулатора.
Също така замери с мулти цет или каквото имаш под ръка дали избощо ходи ток до тях.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 4.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Много коли
Мечтае да кара: M4

Re: 318 tds много трудно палене при минусови температури?

Мнение от kiky_7 » 01 Фев 2012, 1:07

Аз като карах 525тдс в това време правех следното. Давам на контакт да изгасне лампата за подгрев на свещите, връщам ключа и така три пъти. Накрая пали от раз :yes:
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: 318 tds много трудно палене при минусови температури?

Мнение от ~Мишо~ » 01 Фев 2012, 2:00

mgate написа:
Пресиян Василев написа:свещи колега ,не мъчи колата повече ,сваляи колектора и сменяи и 4-те .

нафта :winky:

Свещи :winky: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: 318 tds много трудно палене при минусови температури?

Мнение от vladobate » 01 Фев 2012, 3:44

Свещи и нафта :mhihi: и друго има май ама нали било от миналата година карай . Тая дюза кат сълзи що я не правиш колега или чакаш студеното да спреш да палиш. И не подгрявай два пъти профилактично , няма смисъл още в първото мнение-отговор беше на писано , че при една изгоряла се чуди доста тоя матор , лседва значи проверка . А колкото до нафтата тая година и за се чудя как паля на -16 с гориво в резервоара 60 на 40 процента нафта-масло :mhihi: нямам проблем ,а иначе преди десетина години в София същата темп. запали с много мъки и дърпане един Голф че беше се кашасяла нафтичката.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 12.11.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd Touring
Мечтае да кара: BMW M3/M5
Детайли за колата: Малкият мук с голяма душа! :)

E36 318d Touring
E46 320d Touring
F11 530xd Touring

Re: 318 tds много трудно палене при минусови температури?

Мнение от svetkos_ » 01 Фев 2012, 13:03

Аз пък чакам да се стопли! :ok: Не ще да запали и при това по няколко подгрева, даже реших да пусна и ток, че вече замина акумулатора - ниенте. :) Може и свещи да са, мислих го, уж помпата работи, слагайки ухото я чувах. Не съм развивал да прегледам, но може и да има замръзване, не съм със зимната нафта. Сигурно и това е така. Като се стопли в края на седмицата ще сменят и свещите, освен това, което преди това излезе и колата не е в движение. Скапаният сняг я зари... Трябва ми някой с 4х4. :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1909
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: G05 xdrive 40i
Мечтае да кара: трезвен

Re: 318 tds много трудно палене при минусови температури?

Мнение от S7 » 01 Фев 2012, 15:09

Има ли течове на нафта вероятноста да гълта въздух е много голяма ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 4.10.2008
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж
Кара: X3 E83
Мечтае да кара: Каквото и да е с индекс "M"

Re: 318 tds много трудно палене при минусови температури?

Мнение от Steve70 » 01 Фев 2012, 17:47

sixsixone написа:......
До колкото разбрах, възможностите са доста:
1-Неработеща подгревателна свещ/и --( ако е възможно някой да каже как най-елементарно да ги проверя, без много разглабяне)--
2-Неработещо реле за подгрева --(как се разбира дали работи и къде се намира???)--
3-Теча от дюзата --(изключвам го като вариант за сега, поради причината, че беше същия и миналата година)--
...

1. Сваляш акумулатора, гумения капак към купето. Има два куплунга, долния е за компа, горния е този които ти трябва.Изваждаш го и мериш с мултицет за късо директно на куплунга не помня номерата но: Едната сонда на дебелите кабели те са към свещите, а другата на маса пак от там мисля че беше кафяв кабел , а може и директно на двигателя. Не свирне ли,или си в безкрайност отиваш да купуваш свещи .
2.Намира се точно там, над компа от точка 1. Даваш на контакт, чакаш да изгасне "ламбата" на подгрева и се ослушваш, след около 10-20 секунди ще го чуеш как изщраква. При разглобено състояние от точка едно, от страна на релето мериш с мултицет или пробна "ламба" на 12 V . на изводите с дебелите кабели това от към релето и даваш на подгрев, ако светне или ти отчете 12 v, значи работи. Пипаме спокойно и внимателно, време има около 40 секунди е подгрева, да не вземеш в бързината да оцъкаш нещо. Ако не е разглобено, с пробна лампа и пробваш да премериш директно на свеща ако светне релето работи.
3. И аз. Ако след като запалиш на толкова въртене и имаш черни кълбета от дим зад тебе с мирис на сурова нафта, прескачаш точка 1 и 2. Купуваш 4 свещи и сменяш. Релето много трудно се прецаква.

Успех. Има вероятност да е желирана нафта, след като запалиш виждаш колко нафта имаш в резервоара и добавяш 10% -15% обикновен бензин. Даже е по евтин от нафтата и добавките :D . Нищо няма да и стане на колата това си е процедура от книжката на автомобила. Караш малко да се омеси нафта с бензин.

П.П.
Ако някой от термините мултицет и пробна лампа, или мерене с мултицет нищо не ти говори. Съвета ми е да отидеш на майстор. Чичко Мърфи е писал едни закони :D, и наблюденията ми са, че винаги е прав.
Никога не казвай никога, защото няма начин да няма начин.
СПРЕТЕ да се оплаквате от държавата, ПРОМЕНЕТЕ Я.

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 1.10.2005

Re: 318 tds много трудно палене при минусови температури?

Мнение от rende69 » 01 Фев 2012, 19:25

Със сигурност умната дюза.При много студено ти пада нафтата и въртиш докато качи.Аз го имах същия проблем.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 20.08.2010
Пол: Мъж

Re: 318 tds много трудно палене при минусови температури?

Мнение от sixsixone » 01 Фев 2012, 22:10

Благодаря ви много за отговорите :bchug:

Днес проверихме свещите, бачкат всичките. Релето също е проверено и то работи.

Забелязах обаче, че в прозрачните маркучи около фиктъра, като запаля, минават доста балончета (оставих я да поработи една минута, но не спряха да минават) ... Също в момента на изгасяне забелязах, че в маркучето преди филтъра (от страната на резервоара) сякаш нафтата се дръпна назад към резервоара и се появи голям балон въздух на нейно място.
Това какво трябва да означава, че системата е разхерметизирана? Или възвратния клапан на ел.помпата не работи (ако има такъв де)? Или се разхерметизира само от теча на умната дюза (макар, че споменах само къде се дръпна нафтата, което сякаш изключва дюзата... или греша)?

Какво ще ме посъветвате освен смяната на дюзата. Нещо мога ли да разбера или поправя около ел.помпата? :dunno:

Също остава въпроса, защо на първо палене, при врътване на ключа светят и "дюзичка" и "подгрев" за около 20 сек и чак след това реално включва подгрева???

П.П. Днес запали от втория път, с по-енергично въртене (демек за по 10-тина сек.), без топли води. :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: 318 tds много трудно палене при минусови температури?

Мнение от vladobate » 02 Фев 2012, 0:04

Дюзичката светва първоначално на контакт щот компа си прави проверка на системите и трябва да загасне ама не след 20-на секунди ами примерно максимум 3-4сек. , подгрева си светка веднага също и почва да подгрява обаче 20-на сек. пак мноо то за това време вече е изключил даже. Та ако тия времена с в повече на дюзичката примерно мога да го свържа с теча от умната примерно оркъдето ти прави мизериите с паленето , хич не се чуди от това съм патил точно нещеше да откъне къде на третия път палеше само че сълзеше горката. Подгрева да свети токлоз също май не е нормално и нямам обяснение , та бързичко си оправи или смени умната дюза , пък и втора ръка рециклирани също се предлагат като добър вариант. После му мисли ама то вече може и всичко на място да си дойде. Успех.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1909
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: G05 xdrive 40i
Мечтае да кара: трезвен

Re: 318 tds много трудно палене при минусови температури?

Мнение от S7 » 02 Фев 2012, 14:14

Може да е само от дифтунгата на дюзата не е задължително да се сменя дюза ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 12.10.2010
Пол: Мъж
Кара: турбо дизел
Мечтае да кара: би-турбо дизел

Re: 318 tds много трудно палене при минусови температури?

Мнение от SHTILL » 09 Мар 2012, 1:57

И аз съм така, колега, че даже и по-зле... моето палене е 5 минути пред блока. След първото подгряване и въртене на стартера мотора се опитва да пали, но като чели на 2-3 цилиндара, които с всяко въртене на стартера се усещат как "работят" повече (работят е по-скоро да припали мотора на съвсем ниски обороти и само ТРЕСЕ цялата кола :D ) :( Направих ревизия на ГНП-то, смених си маркучите, сложих клапан (еднопосочен). Другото е, че като реши да запали тръгва от някакви можеби да са 200тина оборота и пак тресе цялата кола и лееко по леко оборотите се вдигат до нормалните (за студен тдс ! ), а отзад не виждам блока, на 4 метра от мен от сурова нафта (тъмно СИВ пушек) 4-5 секунди и после си е съвсем нормално всичко. През деня си паля от раз, но престои ли вечерта... за*би... та мисълта ми е, че утре сутринта, пради да съм палил колата ще ида да си купя 4 нови свещи и ще видя как е. Ще пиша за резултат тук до неделя. Поздрави
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 12.10.2010
Пол: Мъж
Кара: турбо дизел
Мечтае да кара: би-турбо дизел

Re: 318 tds много трудно палене при минусови температури?

Мнение от SHTILL » 12 Мар 2012, 8:04

SHTILL написа:И аз съм така, колега, че даже и по-зле... моето палене е 5 минути пред блока. След първото подгряване и въртене на стартера мотора се опитва да пали, но като чели на 2-3 цилиндара, които с всяко въртене на стартера се усещат как "работят" повече (работят е по-скоро да припали мотора на съвсем ниски обороти и само ТРЕСЕ цялата кола :D ) :( Направих ревизия на ГНП-то, смених си маркучите, сложих клапан (еднопосочен). Другото е, че като реши да запали тръгва от някакви можеби да са 200тина оборота и пак тресе цялата кола и лееко по леко оборотите се вдигат до нормалните (за студен тдс ! ), а отзад не виждам блока, на 4 метра от мен от сурова нафта (тъмно СИВ пушек) 4-5 секунди и после си е съвсем нормално всичко. През деня си паля от раз, но престои ли вечерта... за*би... та мисълта ми е, че утре сутринта, пради да съм палил колата ще ида да си купя 4 нови свещи и ще видя как е. Ще пиша за резултат тук до неделя. Поздрави

... та нали обещах резултат - НИТО една изгоряла свещ... и сега какво ?
не ми течат никакви дюзи от никъде, смених маркучетата за излишната нафта, доставящата помпа в резервоара си прави налягане + това НЯМАМ БАЛОНЧЕТА ПО МАРКУЧИТЕ. Никъде не смуче въздух. Кажете как да процедирам. Студена, закачена на диагностика ли ?
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: 318 tds много трудно палене при минусови температури?

Мнение от vld » 12 Мар 2012, 9:39

SHTILL написа:
SHTILL написа:И аз съм така, колега, че даже и по-зле... моето палене е 5 минути пред блока. След първото подгряване и въртене на стартера мотора се опитва да пали, но като чели на 2-3 цилиндара, които с всяко въртене на стартера се усещат как "работят" повече (работят е по-скоро да припали мотора на съвсем ниски обороти и само ТРЕСЕ цялата кола :D ) :( Направих ревизия на ГНП-то, смених си маркучите, сложих клапан (еднопосочен). Другото е, че като реши да запали тръгва от някакви можеби да са 200тина оборота и пак тресе цялата кола и лееко по леко оборотите се вдигат до нормалните (за студен тдс ! ), а отзад не виждам блока, на 4 метра от мен от сурова нафта (тъмно СИВ пушек) 4-5 секунди и после си е съвсем нормално всичко. През деня си паля от раз, но престои ли вечерта... за*би... та мисълта ми е, че утре сутринта, пради да съм палил колата ще ида да си купя 4 нови свещи и ще видя как е. Ще пиша за резултат тук до неделя. Поздрави

... та нали обещах резултат - НИТО една изгоряла свещ... и сега какво ?
не ми течат никакви дюзи от никъде, смених маркучетата за излишната нафта, доставящата помпа в резервоара си прави налягане + това НЯМАМ БАЛОНЧЕТА ПО МАРКУЧИТЕ. Никъде не смуче въздух. Кажете как да процедирам. Студена, закачена на диагностика ли ?


Просто и измери компресията, ако е под 22 на няколо цилидъра , си за ремонт.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook