Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 24.04.2011
Пол: Мъж

Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе

Мнение от the_tupan » 18 Яну 2012, 19:17

Здравейте ентусиасти!
Последните 3 години се подвизавах във форума на ВАГ, но от една седмица съм горд притежател на БМВ Е 36 купе с М50Б206 С2 мотор и тъй като БМВ е все още тера инкогнита за мен реших да споделя с вас въпросите и притесненията ми относно настоящата ми кола.
Преди да ме препратите към търсачката искам да кажа, че изчетох доста теми, но не намерих синтезирана информация по въпросите, които ме интересуват.
А ето и нещата които ме тревожат и все още не знам доколко са нормални и дали са повод за притеснение.
1.От двигателя се чува неспецифичен шум, който е еднакъв с този на клипа: http://www.youtube.com/watch?v=7xQV-O1jjW0 . След смяна на двата пистови ремъка и една паразитна ролка шумът си остана. Вече съм си купил и водна помпа, но как мога да съм сигурен дали проблема е в нея, при положение, че няма никакви други проблеми по охладителната система?
2. От предната част на мотора се чува едно доста гадно чукане. Предполагам, че е от ваноса, защото като си сложа ръката върху капака му в момента на чукването усещам и удар по самия капак. Най-интересното е че когато двигателя е студен няма и помен от този звук. Дали е възможно този шум да се дължи на некачествено или старо масло (все още не съм го сменил) или трябва да се ремонтира ваноса по някакъв начин? :dunno:
3. Само сутрин когато колата е студена скоростите влизат трудно. След 3-4 км. каране вече няма абсолютно никакви проблеми. Маслото в кутията има.
4. Има една част между кутията и кардана...мисля, че се казва гумено каре или нещо подобно, която е напукана. Това опасно ли е?
Иначе колата е невероятна. Няма нищо общо с VW :mhihi: и има невероятна стойка.
Надявам се, че ще се получи една полезна дискусия, която ще е полезна за доста хора.
Последна промяна the_tupan на 20 Яну 2012, 15:19, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1055
Регистриран на: 16.09.2006
Кара: осем цилиндрови

Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе

Мнение от .::Братоев::. » 18 Яну 2012, 21:21

Ами общо взето има инфо по въпросите ти.
За първия този шум явно е от ролка или водната помпа... такова стържене според мен няма от какво друго да е.
Втория ти въпрос ...задължително си смени маслото и тогава гледай за шумове от мотора...вануса като се прецака се чува като "джагъркане" като подаваш газ.Подлежи на ремонт има изписано по темата.
Третия ти въпрос скоростите ти влизат трудно = смени си маслото в кутията.Кутиите на БМВ са относително здрави и проблема ти почти сигурно ще се реши след смяна на маслото.
И относно последния ти въпрос добре е да го смениш да :yes:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 24.04.2011
Пол: Мъж

Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе

Мнение от the_tupan » 18 Яну 2012, 22:02

Ами и аз си мисля, че шума най-вероятно се дължи на водната помпа понеже вече не останаха ролки, които не са сменени. А трудна ли е смяната? Гледам май ще се наложи да се свали виското. Иначе си купих водна помпа на Сваг. Не знам доколко е читава. :confused: Купих и червен антифриз Г12 на Феби, но не знам дали е проблем да го налея или да го заменя със жълт Г11 понеже никъде не намерих точно с какъв антифриз трябва да се кара. Само разбрах, че според аутодатата трябва да се сменя на 24 месеца.
Относно "чукането" от вануса звучи така: http://www.youtube.com/watch?v=K-QgTlEs7Uw , но го няма това виене при форсиране и пак казвам на студен двигател няма и помен от него. Не го чувам дори като си допра ухото до капака на ваноса. За масло съм си избрал Мотул. Само се двуомя между Синерджи 6100+ 10В40 и Синерджи 6100 15В50. Кое да избера.
Маслото в скоростите ще се смени още утре щом така казвате. То трябва да е декстрон 2 АТЕ нали?
В най-скоро време ще се смени и това чудо на кардана. :mrgreen:
Мотора работи изключително стегнато, пали и работи чудесно, подържа обороти на ПХ без проблем и звука като се развърти шестака е уникален, но ми прави впечатление, че когато мотора е запален току що и смачкам газта рязко до долу се замисля и прекъсва за момент преди да се форсира. Това така ли е при вас?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе

Мнение от u`F`o » 19 Яну 2012, 3:07

само не разбрах кое й е невероятното на колата с толкова проблеми ?
Освен, че няма нищо общо с VW. Колко пари я пазари ? Не набивай пари в този мотор. М50Б20 необорудван струва 250лв. Да ремонтираш ваноса на 20ска не си струва. 400+ лв е :idea:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 10.07.2010
Пол: Мъж
Кара: е36 318i
Мечтае да кара: m5

Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе

Мнение от andreygg » 19 Яну 2012, 4:21

u`F`o написа:само не разбрах кое й е невероятното на колата с толкова проблеми ?
Освен, че няма нищо общо с VW. Колко пари я пазари ? Не набивай пари в този мотор. М50Б20 необорудван струва 250лв. Да ремонтираш ваноса на 20ска не си струва. 400+ лв е :idea:


Стойката.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 24.04.2011
Пол: Мъж

Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе

Мнение от the_tupan » 19 Яну 2012, 7:04

u`F`o написа:само не разбрах кое й е невероятното на колата с толкова проблеми ?
Освен, че няма нищо общо с VW. Колко пари я пазари ? Не набивай пари в този мотор. М50Б20 необорудван струва 250лв. Да ремонтираш ваноса на 20ска не си струва. 400+ лв е :idea:

E колко проблеми да има?! Смяната на ролки, ремъци и водна помпа с антифриз така или иначе е задължителна.
След смяна на маслото в СК пред полагам, че проблема ще се реши. Гумения тампона на кардана си е болка на тия БМВ-та и не е кой знае колко скъп, а чукането от ваноса се надявам да изчезне след смяна на маслото.
В този ред на мисли ваноса постоянно ли се чува или има някаква температурна зависимост?

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 24.04.2011
Пол: Мъж

Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе

Мнение от the_tupan » 19 Яну 2012, 20:25

.::Братоев::. написа:Ами общо взето има инфо по въпросите ти.
За първия този шум явно е от ролка или водната помпа... такова стържене според мен няма от какво друго да е.
Втория ти въпрос ...задължително си смени маслото и тогава гледай за шумове от мотора...вануса като се прецака се чува като "джагъркане" като подаваш газ.Подлежи на ремонт има изписано по темата.
Третия ти въпрос скоростите ти влизат трудно = смени си маслото в кутията.Кутиите на БМВ са относително здрави и проблема ти почти сигурно ще се реши след смяна на маслото.
И относно последния ти въпрос добре е да го смениш да :yes:

Здравей, колега!
Благодаря ти за коректния отговор. Днес смених маслото на скоростите и проблема с превключването се реши. Просто старото масло си беше изпяло песента отдавна. Тези дни ще сменя и водната помпа та се надявам и шума, за който тя е заподозряна да изчезне.
Искам обаче да те питам за чукането от ваноса (ако изобщо е от него). Ако наистина проблема е в него, той постоянно ли чука. В смисъл на студен и загрял мотор има ли разлика в шума при проблем с ваноса.
При мен на студен мотор не се чува абсолютно нищо притеснително и колкото повече загрява мотора толкова повече се усилва чукането. Най-силно се чува когато след дълъг преход оставя колата да работи на празен ход.
След десетина дена ще сменя и маслото, но искам да съм подготвен ако не се оправи след смяната му.
Ти знаеш ли откъде да си купя ремонтен комплект за ваноса (разбрах че комплекта се състои от някакви подложки и болтове, даже гледах смяната им в клип по интернет) и колко горе долу струва.
Благодаря ти предварително!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 560
Регистриран на: 19.07.2008
Местоположение: Перник.
Пол: Мъж
Кара: E61/530XD
Мечтае да кара: на по-евтино гориво.

Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе

Мнение от MPOWERfan » 19 Яну 2012, 21:02

Колега добре дошъл и честито за покупката,само гуми и масло да сменяш! :yes:
Моят ванос също леко се чува при загрял мотор,но мисля че сега ремонта не е спешен.По въпроса с скоростите и на мен напоследък ми прваи впечатление,че сутрин влизат малко трудно и скоро ще сменям масло и ще пиша какъв е резултатъ,ако ме изпревариш пиши ти.И качи някоя друга снимка да видим придобивката. ;) И аз от скоро карам моето M50 и добре разбирам радоста ти в момента. :lol:
E36/E39/E39/E46/E39/E61/E87/61

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 24.04.2011
Пол: Мъж

Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе

Мнение от the_tupan » 19 Яну 2012, 21:08

Маслото в скоростите вече е сменено и проблема е решен. Това, което изтече от кутията беше с цвета на течен шоколад.
Сега на дневен ред е водната помпа.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 25.07.2011
Пол: Мъж
Кара: 320 купе
Мечтае да кара: M3

Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе

Мнение от trabifen » 19 Яну 2012, 22:25

маслото е мн рядко сипи си ново по възмоност 15/40 ...аз сега карам с 5/40 и сутрин ми притракват повдигачи и верига..иначе тоя мотор се оказва мн издръжлив и аз преди карах голф и сега разбирам колко бях заблуден..капака се дига само да долея вода..мързи ме да оправя един теч :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе

Мнение от maxpower » 19 Яну 2012, 22:59

the_tupan написа:Ами и аз си мисля, че шума най-вероятно се дължи на водната помпа понеже вече не останаха ролки, които не са сменени. А трудна ли е смяната? Гледам май ще се наложи да се свали виското. Иначе си купих водна помпа на Сваг. Не знам доколко е читава. :confused: Купих и червен антифриз Г12 на Феби, но не знам дали е проблем да го налея или да го заменя със жълт Г11 понеже никъде не намерих точно с какъв антифриз трябва да се кара. Само разбрах, че според аутодатата трябва да се сменя на 24 месеца.
Относно "чукането" от вануса звучи така: http://www.youtube.com/watch?v=K-QgTlEs7Uw , но го няма това виене при форсиране и пак казвам на студен двигател няма и помен от него. Не го чувам дори като си допра ухото до капака на ваноса. За масло съм си избрал Мотул. Само се двуомя между Синерджи 6100+ 10В40 и Синерджи 6100 15В50. Кое да избера.
Маслото в скоростите ще се смени още утре щом така казвате. То трябва да е декстрон 2 АТЕ нали?
В най-скоро време ще се смени и това чудо на кардана. :mrgreen:
Мотора работи изключително стегнато, пали и работи чудесно, подържа обороти на ПХ без проблем и звука като се развърти шестака е уникален, но ми прави впечатление, че когато мотора е запален току що и смачкам газта рязко до долу се замисля и прекъсва за момент преди да се форсира. Това така ли е при вас?

Смяната на водната помпа е елементрано и няма да те затрудни. Евентулано ваденето на старата помпа ако не става с дърпане има два отвора в помпата празни-навиваш по един болт и те избутват помпата навън без да се потиш :yes: .
Антифриза дето си взел става. Наливай от него даже сега е момента да го смениш и него направо. Като източиш антифриза от радиатора(има синя пробка в долния ляв ъгъл), има още една на блока от дясната страна под задния изпускателен колектор. Като източиш от всякъде и смениш водната помпа, ако това дето е изтекло е бистро се приготви да налееш към 9л антифриз+вода за предпочитане дейонизирана. В краен случай става и с чешмяна, ако при вас е "мека", както е в София примерно.
Внимавай с обезвъздушаването- на тези коли е много лесно. Спираш колата на равно или още по добре под наклон с предницата нагоре. Отвиваш малката пробка до капачката на радиатора. Почваш да наливаш през капачката на радиатора(сега е хубаво да си припомниш дали си затворил всички пробки от които си точил :mhihi: ), наливаш бавно докато почне да прелива през малката пробка. Трябва да побере поне 8л ако си източил хубаво. Затваряш пробката(леко с нятягането, че се чупят, навиваш докато спре и не натягаш повече). Затваряш капачката на радиатора. Пускаш парното на макс, вентилатора на първо деление, чак след това палиш и чакаш. Гледаш темп на таблото, гледаш дали от някъде не тече и чакаш да отвори термостата. Като се замисля, не е лоша идея да имаш готовност и него да смениш. Като отвори термостата развиваш малката пробка леко- ще почне да съска и веднага след като протече антифриз завиваш-готов си. Следващите няколко дена ще долееш още малко докато нивото на антифриза се установи.

Тракането ти със сигурност е от ваноса, прави го на загрял мотор, защото тогава маслото става по тънко и няма кой да обере луфтовете, това не означава, че с по гъсто масло ще решиш този проблем. Щом си видял вече какво се сменя, ще ти кажа и цените- частите, които ще ти трябват нови в ДаруКар са около 130-140лв. Трябват ти специализирани инструменти, за да стане зацепването на веригите както трябва,може да си направиш може и някой да ти услужи с тях.

Маслото- препоръчвам ти 5в40 или 10в40 в краен случай. Мотул е добър избор, ще останеш доволен. 15в50 е бая по гъстичко и освен ако не караш екстремно не е нужно толкова гъсто масло.

Иначе добре дошъл и да знаеш ,че това БМВ-то е бездънна яма, сам ще разбереш като почнеш да му правиш разни подобрения :mhihi:
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 6.12.2009
Пол: Мъж

Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе

Мнение от krisu » 20 Яну 2012, 2:32

Честито и добре дошъл.

Ролки и ремъци + водна помпа, ако питаш мен са си консуматив за тия коли. Мойто лично мнение е, че водната помпа е добре да бъде с чугунени отливки, щото тия с металните перчици... много бързо згъват. Относно скоростната кутия, смени маслото ... при теб мисля, че беше MTF LT 2. Tе го дават несменяемо... ама се пак тия 12-13 год, да сменяш скорости, вътре става гняс. За маслото 5w40 е добър избор, стига да напипаш марката. Ако не се лъжа и заводски ти препоръчват тоя вискозитет. 10w40 също е варянт, една идея по гъстичко. Мен ми се бяха разтропали повдигачи от менте Мобил 2000 10w40, смених го с хубаво Mobil Super 3000 5w40 и забравих що е то е повдигач и как трака :mhihi: ЗАДЪЛЖИТЕЛНО внимавай с избора на масло и мястото от където го купуваш щото ако ти се разтропат клапаните после идва гадния случай... понеже сме 24 винтилови, ще ти трябват 24 клапанчета. Смятай ги по 25-30 лв на парче за нови. Гуменото каре на кардана също го спомена май... сменяй го, ако е нацепено. Не е скъпо и ще си спестиш излишни луфтове и тракане завбъдеще, евентуално от там.

П.С... спирачна течност, маркучите огледай т'ва онва... абе консумативчета са си. Снимки на новата придобивка има ли?
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook