Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе
Здравейте ентусиасти!
Последните 3 години се подвизавах във форума на ВАГ, но от една седмица съм горд притежател на БМВ Е 36 купе с М50Б206 С2 мотор и тъй като БМВ е все още тера инкогнита за мен реших да споделя с вас въпросите и притесненията ми относно настоящата ми кола.
Преди да ме препратите към търсачката искам да кажа, че изчетох доста теми, но не намерих синтезирана информация по въпросите, които ме интересуват.
А ето и нещата които ме тревожат и все още не знам доколко са нормални и дали са повод за притеснение.
1.От двигателя се чува неспецифичен шум, който е еднакъв с този на клипа: http://www.youtube.com/watch?v=7xQV-O1jjW0 . След смяна на двата пистови ремъка и една паразитна ролка шумът си остана. Вече съм си купил и водна помпа, но как мога да съм сигурен дали проблема е в нея, при положение, че няма никакви други проблеми по охладителната система?
2. От предната част на мотора се чува едно доста гадно чукане. Предполагам, че е от ваноса, защото като си сложа ръката върху капака му в момента на чукването усещам и удар по самия капак. Най-интересното е че когато двигателя е студен няма и помен от този звук. Дали е възможно този шум да се дължи на некачествено или старо масло (все още не съм го сменил) или трябва да се ремонтира ваноса по някакъв начин?
3. Само сутрин когато колата е студена скоростите влизат трудно. След 3-4 км. каране вече няма абсолютно никакви проблеми. Маслото в кутията има.
4. Има една част между кутията и кардана...мисля, че се казва гумено каре или нещо подобно, която е напукана. Това опасно ли е?
Иначе колата е невероятна. Няма нищо общо с VW
и има невероятна стойка.
Надявам се, че ще се получи една полезна дискусия, която ще е полезна за доста хора.
Последните 3 години се подвизавах във форума на ВАГ, но от една седмица съм горд притежател на БМВ Е 36 купе с М50Б206 С2 мотор и тъй като БМВ е все още тера инкогнита за мен реших да споделя с вас въпросите и притесненията ми относно настоящата ми кола.
Преди да ме препратите към търсачката искам да кажа, че изчетох доста теми, но не намерих синтезирана информация по въпросите, които ме интересуват.
А ето и нещата които ме тревожат и все още не знам доколко са нормални и дали са повод за притеснение.
1.От двигателя се чува неспецифичен шум, който е еднакъв с този на клипа: http://www.youtube.com/watch?v=7xQV-O1jjW0 . След смяна на двата пистови ремъка и една паразитна ролка шумът си остана. Вече съм си купил и водна помпа, но как мога да съм сигурен дали проблема е в нея, при положение, че няма никакви други проблеми по охладителната система?
2. От предната част на мотора се чува едно доста гадно чукане. Предполагам, че е от ваноса, защото като си сложа ръката върху капака му в момента на чукването усещам и удар по самия капак. Най-интересното е че когато двигателя е студен няма и помен от този звук. Дали е възможно този шум да се дължи на некачествено или старо масло (все още не съм го сменил) или трябва да се ремонтира ваноса по някакъв начин?

3. Само сутрин когато колата е студена скоростите влизат трудно. След 3-4 км. каране вече няма абсолютно никакви проблеми. Маслото в кутията има.
4. Има една част между кутията и кардана...мисля, че се казва гумено каре или нещо подобно, която е напукана. Това опасно ли е?
Иначе колата е невероятна. Няма нищо общо с VW

Надявам се, че ще се получи една полезна дискусия, която ще е полезна за доста хора.
Последна промяна the_tupan на 20 Яну 2012, 15:19, променена общо 1 път
- .::Братоев::.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1055
- Регистриран на: 16.09.2006
- Кара: осем цилиндрови
Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе
Ами общо взето има инфо по въпросите ти.
За първия този шум явно е от ролка или водната помпа... такова стържене според мен няма от какво друго да е.
Втория ти въпрос ...задължително си смени маслото и тогава гледай за шумове от мотора...вануса като се прецака се чува като "джагъркане" като подаваш газ.Подлежи на ремонт има изписано по темата.
Третия ти въпрос скоростите ти влизат трудно = смени си маслото в кутията.Кутиите на БМВ са относително здрави и проблема ти почти сигурно ще се реши след смяна на маслото.
И относно последния ти въпрос добре е да го смениш да
За първия този шум явно е от ролка или водната помпа... такова стържене според мен няма от какво друго да е.
Втория ти въпрос ...задължително си смени маслото и тогава гледай за шумове от мотора...вануса като се прецака се чува като "джагъркане" като подаваш газ.Подлежи на ремонт има изписано по темата.
Третия ти въпрос скоростите ти влизат трудно = смени си маслото в кутията.Кутиите на БМВ са относително здрави и проблема ти почти сигурно ще се реши след смяна на маслото.
И относно последния ти въпрос добре е да го смениш да

Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе
Ами и аз си мисля, че шума най-вероятно се дължи на водната помпа понеже вече не останаха ролки, които не са сменени. А трудна ли е смяната? Гледам май ще се наложи да се свали виското. Иначе си купих водна помпа на Сваг. Не знам доколко е читава.
Купих и червен антифриз Г12 на Феби, но не знам дали е проблем да го налея или да го заменя със жълт Г11 понеже никъде не намерих точно с какъв антифриз трябва да се кара. Само разбрах, че според аутодатата трябва да се сменя на 24 месеца.
Относно "чукането" от вануса звучи така: http://www.youtube.com/watch?v=K-QgTlEs7Uw , но го няма това виене при форсиране и пак казвам на студен двигател няма и помен от него. Не го чувам дори като си допра ухото до капака на ваноса. За масло съм си избрал Мотул. Само се двуомя между Синерджи 6100+ 10В40 и Синерджи 6100 15В50. Кое да избера.
Маслото в скоростите ще се смени още утре щом така казвате. То трябва да е декстрон 2 АТЕ нали?
В най-скоро време ще се смени и това чудо на кардана.
Мотора работи изключително стегнато, пали и работи чудесно, подържа обороти на ПХ без проблем и звука като се развърти шестака е уникален, но ми прави впечатление, че когато мотора е запален току що и смачкам газта рязко до долу се замисля и прекъсва за момент преди да се форсира. Това така ли е при вас?

Относно "чукането" от вануса звучи така: http://www.youtube.com/watch?v=K-QgTlEs7Uw , но го няма това виене при форсиране и пак казвам на студен двигател няма и помен от него. Не го чувам дори като си допра ухото до капака на ваноса. За масло съм си избрал Мотул. Само се двуомя между Синерджи 6100+ 10В40 и Синерджи 6100 15В50. Кое да избера.
Маслото в скоростите ще се смени още утре щом така казвате. То трябва да е декстрон 2 АТЕ нали?
В най-скоро време ще се смени и това чудо на кардана.

Мотора работи изключително стегнато, пали и работи чудесно, подържа обороти на ПХ без проблем и звука като се развърти шестака е уникален, но ми прави впечатление, че когато мотора е запален току що и смачкам газта рязко до долу се замисля и прекъсва за момент преди да се форсира. Това така ли е при вас?
- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе
само не разбрах кое й е невероятното на колата с толкова проблеми ?
Освен, че няма нищо общо с VW. Колко пари я пазари ? Не набивай пари в този мотор. М50Б20 необорудван струва 250лв. Да ремонтираш ваноса на 20ска не си струва. 400+ лв е
Освен, че няма нищо общо с VW. Колко пари я пазари ? Не набивай пари в този мотор. М50Б20 необорудван струва 250лв. Да ремонтираш ваноса на 20ска не си струва. 400+ лв е

- andreygg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 10.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: е36 318i
- Мечтае да кара: m5
Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе
u`F`o написа:само не разбрах кое й е невероятното на колата с толкова проблеми ?
Освен, че няма нищо общо с VW. Колко пари я пазари ? Не набивай пари в този мотор. М50Б20 необорудван струва 250лв. Да ремонтираш ваноса на 20ска не си струва. 400+ лв е
Стойката.
Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе
u`F`o написа:само не разбрах кое й е невероятното на колата с толкова проблеми ?
Освен, че няма нищо общо с VW. Колко пари я пазари ? Не набивай пари в този мотор. М50Б20 необорудван струва 250лв. Да ремонтираш ваноса на 20ска не си струва. 400+ лв е
E колко проблеми да има?! Смяната на ролки, ремъци и водна помпа с антифриз така или иначе е задължителна.
След смяна на маслото в СК пред полагам, че проблема ще се реши. Гумения тампона на кардана си е болка на тия БМВ-та и не е кой знае колко скъп, а чукането от ваноса се надявам да изчезне след смяна на маслото.
В този ред на мисли ваноса постоянно ли се чува или има някаква температурна зависимост?
Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе
.::Братоев::. написа:Ами общо взето има инфо по въпросите ти.
За първия този шум явно е от ролка или водната помпа... такова стържене според мен няма от какво друго да е.
Втория ти въпрос ...задължително си смени маслото и тогава гледай за шумове от мотора...вануса като се прецака се чува като "джагъркане" като подаваш газ.Подлежи на ремонт има изписано по темата.
Третия ти въпрос скоростите ти влизат трудно = смени си маслото в кутията.Кутиите на БМВ са относително здрави и проблема ти почти сигурно ще се реши след смяна на маслото.
И относно последния ти въпрос добре е да го смениш да
Здравей, колега!
Благодаря ти за коректния отговор. Днес смених маслото на скоростите и проблема с превключването се реши. Просто старото масло си беше изпяло песента отдавна. Тези дни ще сменя и водната помпа та се надявам и шума, за който тя е заподозряна да изчезне.
Искам обаче да те питам за чукането от ваноса (ако изобщо е от него). Ако наистина проблема е в него, той постоянно ли чука. В смисъл на студен и загрял мотор има ли разлика в шума при проблем с ваноса.
При мен на студен мотор не се чува абсолютно нищо притеснително и колкото повече загрява мотора толкова повече се усилва чукането. Най-силно се чува когато след дълъг преход оставя колата да работи на празен ход.
След десетина дена ще сменя и маслото, но искам да съм подготвен ако не се оправи след смяната му.
Ти знаеш ли откъде да си купя ремонтен комплект за ваноса (разбрах че комплекта се състои от някакви подложки и болтове, даже гледах смяната им в клип по интернет) и колко горе долу струва.
Благодаря ти предварително!
- MPOWERfan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 560
- Регистриран на: 19.07.2008
- Местоположение: Перник.
- Пол: Мъж
- Кара: E61/530XD
- Мечтае да кара: на по-евтино гориво.
Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе
Колега добре дошъл и честито за покупката,само гуми и масло да сменяш!
Моят ванос също леко се чува при загрял мотор,но мисля че сега ремонта не е спешен.По въпроса с скоростите и на мен напоследък ми прваи впечатление,че сутрин влизат малко трудно и скоро ще сменям масло и ще пиша какъв е резултатъ,ако ме изпревариш пиши ти.И качи някоя друга снимка да видим придобивката.
И аз от скоро карам моето M50 и добре разбирам радоста ти в момента. 

Моят ванос също леко се чува при загрял мотор,но мисля че сега ремонта не е спешен.По въпроса с скоростите и на мен напоследък ми прваи впечатление,че сутрин влизат малко трудно и скоро ще сменям масло и ще пиша какъв е резултатъ,ако ме изпревариш пиши ти.И качи някоя друга снимка да видим придобивката.


E36/E39/E39/E46/E39/E61/E87/61
Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе
Маслото в скоростите вече е сменено и проблема е решен. Това, което изтече от кутията беше с цвета на течен шоколад.
Сега на дневен ред е водната помпа.
Сега на дневен ред е водната помпа.
- trabifen
- Потребител
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 25.07.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 320 купе
- Мечтае да кара: M3
Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе
маслото е мн рядко сипи си ново по възмоност 15/40 ...аз сега карам с 5/40 и сутрин ми притракват повдигачи и верига..иначе тоя мотор се оказва мн издръжлив и аз преди карах голф и сега разбирам колко бях заблуден..капака се дига само да долея вода..мързи ме да оправя един теч 

- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе
the_tupan написа:Ами и аз си мисля, че шума най-вероятно се дължи на водната помпа понеже вече не останаха ролки, които не са сменени. А трудна ли е смяната? Гледам май ще се наложи да се свали виското. Иначе си купих водна помпа на Сваг. Не знам доколко е читава.Купих и червен антифриз Г12 на Феби, но не знам дали е проблем да го налея или да го заменя със жълт Г11 понеже никъде не намерих точно с какъв антифриз трябва да се кара. Само разбрах, че според аутодатата трябва да се сменя на 24 месеца.
Относно "чукането" от вануса звучи така: http://www.youtube.com/watch?v=K-QgTlEs7Uw , но го няма това виене при форсиране и пак казвам на студен двигател няма и помен от него. Не го чувам дори като си допра ухото до капака на ваноса. За масло съм си избрал Мотул. Само се двуомя между Синерджи 6100+ 10В40 и Синерджи 6100 15В50. Кое да избера.
Маслото в скоростите ще се смени още утре щом така казвате. То трябва да е декстрон 2 АТЕ нали?
В най-скоро време ще се смени и това чудо на кардана.![]()
Мотора работи изключително стегнато, пали и работи чудесно, подържа обороти на ПХ без проблем и звука като се развърти шестака е уникален, но ми прави впечатление, че когато мотора е запален току що и смачкам газта рязко до долу се замисля и прекъсва за момент преди да се форсира. Това така ли е при вас?
Смяната на водната помпа е елементрано и няма да те затрудни. Евентулано ваденето на старата помпа ако не става с дърпане има два отвора в помпата празни-навиваш по един болт и те избутват помпата навън без да се потиш

Антифриза дето си взел става. Наливай от него даже сега е момента да го смениш и него направо. Като източиш антифриза от радиатора(има синя пробка в долния ляв ъгъл), има още една на блока от дясната страна под задния изпускателен колектор. Като източиш от всякъде и смениш водната помпа, ако това дето е изтекло е бистро се приготви да налееш към 9л антифриз+вода за предпочитане дейонизирана. В краен случай става и с чешмяна, ако при вас е "мека", както е в София примерно.
Внимавай с обезвъздушаването- на тези коли е много лесно. Спираш колата на равно или още по добре под наклон с предницата нагоре. Отвиваш малката пробка до капачката на радиатора. Почваш да наливаш през капачката на радиатора(сега е хубаво да си припомниш дали си затворил всички пробки от които си точил

Тракането ти със сигурност е от ваноса, прави го на загрял мотор, защото тогава маслото става по тънко и няма кой да обере луфтовете, това не означава, че с по гъсто масло ще решиш този проблем. Щом си видял вече какво се сменя, ще ти кажа и цените- частите, които ще ти трябват нови в ДаруКар са около 130-140лв. Трябват ти специализирани инструменти, за да стане зацепването на веригите както трябва,може да си направиш може и някой да ти услужи с тях.
Маслото- препоръчвам ти 5в40 или 10в40 в краен случай. Мотул е добър избор, ще останеш доволен. 15в50 е бая по гъстичко и освен ако не караш екстремно не е нужно толкова гъсто масло.
Иначе добре дошъл и да знаеш ,че това БМВ-то е бездънна яма, сам ще разбереш като почнеш да му правиш разни подобрения

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
Re: Няколко въпроса и мнения за едно БМВ Е 36 купе
Честито и добре дошъл.
Ролки и ремъци + водна помпа, ако питаш мен са си консуматив за тия коли. Мойто лично мнение е, че водната помпа е добре да бъде с чугунени отливки, щото тия с металните перчици... много бързо згъват. Относно скоростната кутия, смени маслото ... при теб мисля, че беше MTF LT 2. Tе го дават несменяемо... ама се пак тия 12-13 год, да сменяш скорости, вътре става гняс. За маслото 5w40 е добър избор, стига да напипаш марката. Ако не се лъжа и заводски ти препоръчват тоя вискозитет. 10w40 също е варянт, една идея по гъстичко. Мен ми се бяха разтропали повдигачи от менте Мобил 2000 10w40, смених го с хубаво Mobil Super 3000 5w40 и забравих що е то е повдигач и как трака
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО внимавай с избора на масло и мястото от където го купуваш щото ако ти се разтропат клапаните после идва гадния случай... понеже сме 24 винтилови, ще ти трябват 24 клапанчета. Смятай ги по 25-30 лв на парче за нови. Гуменото каре на кардана също го спомена май... сменяй го, ако е нацепено. Не е скъпо и ще си спестиш излишни луфтове и тракане завбъдеще, евентуално от там.
П.С... спирачна течност, маркучите огледай т'ва онва... абе консумативчета са си. Снимки на новата придобивка има ли?
Ролки и ремъци + водна помпа, ако питаш мен са си консуматив за тия коли. Мойто лично мнение е, че водната помпа е добре да бъде с чугунени отливки, щото тия с металните перчици... много бързо згъват. Относно скоростната кутия, смени маслото ... при теб мисля, че беше MTF LT 2. Tе го дават несменяемо... ама се пак тия 12-13 год, да сменяш скорости, вътре става гняс. За маслото 5w40 е добър избор, стига да напипаш марката. Ако не се лъжа и заводски ти препоръчват тоя вискозитет. 10w40 също е варянт, една идея по гъстичко. Мен ми се бяха разтропали повдигачи от менте Мобил 2000 10w40, смених го с хубаво Mobil Super 3000 5w40 и забравих що е то е повдигач и как трака

П.С... спирачна течност, маркучите огледай т'ва онва... абе консумативчета са си. Снимки на новата придобивка има ли?
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани