проблем с е36 320 м52б20

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 25.07.2011
Пол: Мъж
Кара: 320 купе
Мечтае да кара: M3

проблем с е36 320 м52б20

Мнение от trabifen » 19 Дек 2011, 22:36

Колеги,имам 320ка купе 97ма година проблема е следния:сутрин пали от раз колата е супер..разботи около 40-50 сек .и се почват ядовете...губи ниски обороти няма мощност и киха в смукателните труби.Закачх я на диагностика не излизат никакви грешки..загрее ли мотора сичко се оправя.Колата има газов инжекцион.Другото е че понякога докато работи на празен ход тресе мотора..оборотите са около 600което мисля че е нормално за 6так но мотора тресе стабилно веднъж е така веднъй си е бомба .Замислям се за датчик колянов вал или разпределителен вал или пък да е блокирал вануса...Според мен проблема идва от аванса.Кажете си мнението.Благодаря предварително

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 25.07.2011
Пол: Мъж
Кара: 320 купе
Мечтае да кара: M3

Re: проблем с е36 320 м52б20

Мнение от trabifen » 28 Дек 2011, 13:42

днес се заиграх мина ми през ума че може на някоя сонда да не и бачка подгряването..откачих ги но промяна нямаше на студено няма сила прекусва и киха..почнах да вадя бубините една по една и установих че пурвите 3 цилиндъра не работят като колата е студена смис няма никаква промяна в работата на мотора..друго което ми направи впечтление е че като и правя настроика на гаста виждам че 3 цилиндъра работят с един тайминг на дюзите а на другите 3 тайма е по-голям??? това нормално ли е...възможно ли е самия комп на колата да е сгюбрил??

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 12.01.2012
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: На червено

Re: проблем с е36 320 м52б20

Мнение от zlatan_yovchev » 18 Яну 2012, 22:01

trabifen написа:Колеги,имам 320ка купе 97ма година проблема е следния:сутрин пали от раз колата е супер..разботи около 40-50 сек .и се почват ядовете...губи ниски обороти няма мощност и киха в смукателните труби.Закачх я на диагностика не излизат никакви грешки..загрее ли мотора сичко се оправя.Колата има газов инжекцион.Другото е че понякога докато работи на празен ход тресе мотора..оборотите са около 600което мисля че е нормално за 6так но мотора тресе стабилно веднъж е така веднъй си е бомба .Замислям се за датчик колянов вал или разпределителен вал или пък да е блокирал вануса...Според мен проблема идва от аванса.Кажете си мнението.Благодаря предварително

здравей колега и аз имах подобен проблем и ми излезе дебитомера! Пробвай да извадиш кабела които влиза във дебитомера и я покарай ако спре проблема значи е дебитомера,ако ли не датчик колянов вал или ламда сондата..Успех и поздрави :ok: :ok:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: проблем с е36 320 м52б20

Мнение от BiTurbo » 19 Яну 2012, 11:34

Аз също имам подобен проблем, чел съм живи данни, сменял съм дебитомер, свещи, сондите са в норма, всичко е ок. При мен обаче има само леко зачудване докато излезе от синьото после всичко е ок.
Тва, което ще сменя сега са лулите м/у бобината и свещта, разбрах, че на М52 подобни проблеми се пораждат от там.............. 15-тина лв за брой. Тези лули по принцип могат да се замерят на някво съпротивление, ама понеже са адски стари и постоянно топло/студено има умора в материала и често изваждането им от бобината води до тяхното разрушаване, затова направо ще ги сменя и ще видим какво ще се получи ;)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 25.07.2011
Пол: Мъж
Кара: 320 купе
Мечтае да кара: M3

Re: проблем с е36 320 м52б20

Мнение от trabifen » 19 Яну 2012, 12:11

дебитомера го смених на живи данни е ок направи ми впечатление че като загасне сама и е студена върти на нямане на компресия...дали някоя верига не е удължена?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е34 М50Б20
Мечтае да кара: М....power

Re: проблем с е36 320 м52б20

Мнение от Kregec » 19 Яну 2012, 12:49

Колега това придърпване го прави когато е студена като превключи на газ или още като е на бензин? Защото аз съм с М50Б20 с газов инжекцион, и когато превключи на газ работи все едно на 3 цилиндъра и придърпва яко. Но това са първите 1-2 мин. след като е превключила, след което всичко се оправя. Ходих при газаджията и каза, че при ниски температури е нормално да прави така на газ. Но ако при теб го прави на бензин вече е друга бира. Можеш да си провериш и стъпковото моторче и да го почистиш може да се оправи. Нали принципно то поддържа оборотите на празния ход на мотора и когато е затлачено и почва да прави тези мизерии. Не знам на М52 къде се намира но на старата ми Е36-ца с М43 имах подобен проблем и беше от него. Дано се оправи че е много гадно така. Успех...
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 25.07.2011
Пол: Мъж
Кара: 320 купе
Мечтае да кара: M3

Re: проблем с е36 320 м52б20

Мнение от trabifen » 19 Яну 2012, 22:24

Прави го докато е на бенз..не е стъпков мотор смисъл изгасне ли мотора няма мощност пука придърпва..за мен е нш свързано с аванса но на диагностиката нш се излиза не записва грешки

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 12.01.2012
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: На червено

Re: проблем с е36 320 м52б20

Мнение от zlatan_yovchev » 26 Яну 2012, 23:53

колега може и да е ламбдата!Щом на диагностиката ти не излиза нищо може да я провериш по един изпитан номер :lalala: 1. отваряш капака! :mhihi: 2. отваряш кутията с бушоните и там ще видиш една по малка кутиика(правоъгълна) в горния ляв ъгъл! 3. отваряш и нея и виждаш три броя релета(такива едни квадратни) 4. изваждаш най вътрешното(това което е към предното стъкло) 5. и ако проблема ти се оправи сменяш ламбда сондата или караш така!!! P.S. релето го вкл. само когато си сложил новата сонда!!!! иначе ще продалжи проблема :ok: :ok: :ok:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: проблем с е36 320 м52б20

Мнение от BiTurbo » 27 Яну 2012, 12:44

Kregec написа:Колега това придърпване го прави когато е студена като превключи на газ или още като е на бензин? Защото аз съм с М50Б20 с газов инжекцион, и когато превключи на газ работи все едно на 3 цилиндъра и придърпва яко. Но това са първите 1-2 мин. след като е превключила, след което всичко се оправя. Ходих при газаджията и каза, че при ниски температури е нормално да прави така на газ. Но ако при теб го прави на бензин вече е друга бира. Можеш да си провериш и стъпковото моторче и да го почистиш може да се оправи. Нали принципно то поддържа оборотите на празния ход на мотора и когато е затлачено и почва да прави тези мизерии. Не знам на М52 къде се намира но на старата ми Е36-ца с М43 имах подобен проблем и беше от него. Дано се оправи че е много гадно така. Успех...


Изобщо не е нормално да го прави, аз миналата година като беше -15 пак бях с ГИ и си обръщаше на 30 градуса и си работеше перфектно и зима и лете. От няколко дни и при мен обаче започна да тресе при по-ниски темп. и да се пооправя, като загрее, но не на цяло. Открих че проблема е в 1-ви цилиндър при мен, защото при включване на 2-6 на газ а само 1-ви на бензин и работи перфектно, като цъкна и 1-ви на газ и почва да тресе и ИНПА-та покзава голям engine roughness на 1-ви веднага. Вчера си взех 6 лули + 6 свещи, че вече моите са на 25 000км и в събота като имам време ще ги сменя и ще видим какво ще стане :wave:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 6.12.2009
Пол: Мъж

Re: проблем с е36 320 м52б20

Мнение от krisu » 29 Яну 2012, 21:29

Филтър картерни газове. Маркучите за въздуха към колекторите. Не казвам, че проблема е 100 % от тях, но е добре да ги провериш. Много 20-ки, им играят оборотите заради тоя филтър. Друго ми е интересно, като се опиташ да форсираш леко колата, усещаш ли забавяне, сякаш се дави докато се форсира качествено ?
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 25.07.2011
Пол: Мъж
Кара: 320 купе
Мечтае да кара: M3

Re: проблем с е36 320 м52б20

Мнение от trabifen » 29 Яну 2012, 22:15

да дави се колега...също като изгасне веднъж после върти на нямане на компресия...също киха във всмукателния колектор

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 6.12.2009
Пол: Мъж

Re: проблем с е36 320 м52б20

Мнение от krisu » 29 Яну 2012, 22:48

Замерете една компресия на цилиндрите, мисля че към 10 трябваше да даде. Провери маркучите, към колектора, може някой да е разхлабен и да смуче въздух. Аз съм с същия мотор и подобен на твоя проблем, реших с смяната на филтъра за картерните както и пълна инспекция на всички маркучи. Един имах разхлабен :yes:
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 25.07.2011
Пол: Мъж
Кара: 320 купе
Мечтае да кара: M3

Re: проблем с е36 320 м52б20

Мнение от trabifen » 29 Яну 2012, 23:11

на студен мотор компресията е 14...тези дни мисла да сваля колектора...и мен ме съмнява някой маркуч..междодругото понякога когато е топла и работи на място мотора почва да трресе адски много когат му подам съвсем леко гас даже и не променя оборотите тресенето изчезва...може да смуче въздух или тпс..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 6.12.2009
Пол: Мъж

Re: проблем с е36 320 м52б20

Мнение от krisu » 30 Яну 2012, 15:26

Аз да ти кажа на моята компресия не съм мерил. Чувал съм, че 12 било отлично. Май е зле ако е по-ниска. С тия 14... деда знам баце, не съм особено в час. Т'ва с тресенето, вибрира ли ти скоростния лост на свободна? Щото и мен преди ми играеше и като и подам много финно газ, до кам 800-900 оборота, спира. А тя на свободна ми държи 600 на загрял мотор. Предполагам и аз трябва да зърна пак да не се е откачило нещо, щото аз имам и сменян колектор и е имало игра там с маркучите. Тия глупости дето ще ти излязат на някои диагностики, ако въобще излязат си имай едно на ум. При игра с тия обороти, нищо чудно да ти излезнат грешки от рода на Потенциометър на дроселова клапа (което в случая ти е TPS) или някъв дебитомер. Може пък и стъпково моторче. Абе излезе ли ти нещо от тия в диагностиката, не го сменяй веднага. Намери от некой излишен, смени ги с твоите и провери кво ще е поведението след смяната. Щото в някой сервиз, ще те навътрят с 100-200 лв за тия глупости, пак то може да се окаже друго. Както мен тука един дето е изгонен вече, ми беше искал 2 бона за ремонт щото колата ми не държеше обороти и гаснеше. Та същия ремонт му реших проблема за 30 лв - една мембрана. :yes:
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 25.07.2011
Пол: Мъж
Кара: 320 купе
Мечтае да кара: M3

Re: проблем с е36 320 м52б20

Мнение от trabifen » 30 Яну 2012, 20:21

на диагностика няма грешки...

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook