M52TUB20 -> Губи обороти и гасне

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне

Мнение от vassil_bk » 05 Яну 2012, 18:13

kostadink написа:Не, няма грешки в електрониката на мотора. Това, което съм забелязал е, че със по скъп бензин(карера 100) проблема се появява по радко от колкото с обикновен 95, но може и да си внушавам.
Хммм, много странна работа.
Да ти кажа при мен след като почистиха дебитомер, дросел и т.н. нещата се подобриха значително. Но при мен оборотите бяха малко високи преди това - редовно стояха към 800-850.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне

Мнение от sub_eleven » 05 Яну 2012, 18:48

Не съм чел темата, но скоро на друга кола имах подобен проблем - отвратително. Реши се със смяна на стъпковото моторче и датчик на дросел - нещо такова помня, но беше голям зор.

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне

Мнение от kostadink » 05 Яну 2012, 19:29

При мен дросела изглеждаше чист, като разглобявахме да чистим стъпковото моторче. Ще пробвам да почистя дебитомера, дано има положителен ефект! Ако не ще почистя и дросела. Проблема явно е труден за откриване и вероятно не се дължи само на едно нещо. За това се интересувам, дали някой го е решил напълно и ако да, как?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 19.01.2007
Пол: Мъж
Кара: 320ci 00"

Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне

Мнение от gogo911 » 07 Яну 2012, 16:56

Здравейте колеги!
Аз имах същия проблем и в опитите си да го реша смених следните работи:
Vanos о пръстените
датчиците на двата разпределителни вала
моторчето за празния ход
гарнитура всмукателен колектор
гарнитура капак глава
тръбите от кутията до дросела
почистване на дросела
датчици за температура антифриз и двата.
И пак не се оправи!!!!!
Най-накрая просто дигнах оборотите на працен ход с 50 от ДИС-а.

Сега е ОК.

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне

Мнение от kostadink » 10 Яну 2012, 19:05

Благодаря, колеги, на всички, които откликнахте! Дадохте ми насоки, някой доста разнопосочни, но ще започна от по-простите и евтини неща. Ако намеря решение ще пиша, какво е!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне

Мнение от vassil_bk » 13 Яну 2012, 17:59

kostadink написа:Благодаря, колеги, на всички, които откликнахте! Дадохте ми насоки, някой доста разнопосочни, но ще започна от по-простите и евтини неща. Ако намеря решение ще пиша, какво е!
Аз вчера смених датчик на разпределителния вал на изходящите клапани. За сега няма грешки и колата работи на 6+. Чакам резултат като покарам малко да видим какво ще се случи... :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 27.05.2011
Местоположение: Asenovgrad
Пол: Мъж
Кара: 328ci e46
Мечтае да кара: X5

Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне

Мнение от relogin » 13 Яну 2012, 19:51

Датчика на разпределителния вал. не винаги го записва като грешка но си прави проблеми особено с оборотите и с гаснене.

Е46нтусиаст
Е46нтусиаст
Аватар
Мнения: 1800
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M3 E46
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox

Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне

Мнение от Runnaway » 13 Яну 2012, 20:11

vassil_bk написа:
kostadink написа:Благодаря, колеги, на всички, които откликнахте! Дадохте ми насоки, някой доста разнопосочни, но ще започна от по-простите и евтини неща. Ако намеря решение ще пиша, какво е!
Аз вчера смених датчик на разпределителния вал на изходящите клапани. За сега няма грешки и колата работи на 6+. Чакам резултат като покарам малко да видим какво ще се случи... :roll:


Определено ме дръж в течение..

:bchug:
"Съборът" >>> ЦЪК!
"Поредният работен ден" - до Част 7 >>> ЦЪК!
"Разходката" >>> ЦЪК!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне

Мнение от vassil_bk » 18 Яну 2012, 12:50

Такаааа, имам малко по-нова информация по темата...

Грешката от датчика вече не излиза. До тук добре...
Сега обаче, оборотите на празен ход са с около 100-150 повече, но това става само когато съм на място!
Ако се движа по инерция и съм освободил от скорост всичко е ток (дори и да се влача с 1-2 км/ч), в момента в който спра и оборотите веднага се вдигат... :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне

Мнение от nikolae » 19 Яну 2012, 10:29

vassil_bk написа:Такаааа, имам малко по-нова информация по темата...

Грешката от датчика вече не излиза. До тук добре...
Сега обаче, оборотите на празен ход са с около 100-150 повече, но това става само когато съм на място!
Ако се движа по инерция и съм освободил от скорост всичко е ток (дори и да се влача с 1-2 км/ч), в момента в който спра и оборотите веднага се вдигат... :dunno:


Горе-долу и при мене е така. Аз съм с м54 с ГИ. Една вечер пуснах почти всички тестове от дис-а :-)
Сега забелязвам, но не мога да разбера дали почти винаги, но на място са малко по-високи, като се движа на свободна
~730 /направих ги толкова заради газта/
п.с.
При мене няма проблем с гасненето, за който е темата, просто споделям.

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне

Мнение от kostadink » 22 Яну 2012, 12:59

Здравейте Колеги! При мен има развитие по въпроса! Първото което реших да направя беше ъпдейт на софтуера на DME! От тогава съм минал около 200км, основно градско и определено има промяна! На обороти на свободен ход, колата има "сила", мога да паркирам без изобщо да подавам газ на задна, само като отпускам съединителя, не е менила обороти или гаснала след ъпдейта! Освен това значително намаляха придръпванията при рязко подаване на газ на втора предавка под 1000 оборота(до сега ги приемах за нормални) и като цяло нещата са някак по плавни в ниските обороти. Няма промяна във мощността, като цяло, за разхода още не мога да кажа. Ъпдейта го извършихме със ДИС, като оставихме, той автоматично да избере, коя версия да сложи. Манипулацията продължи около 20 минути. Според ИНПА стария софт беше версия 50, новия е версия 81. Надявам се, че със това реших проблема, въпреки, че съм минал все още малко километри. Ако проблема се появи отново след време ще пиша. Още веднъж благодаря на всички отзовали се! Дано съм бил полезен!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне

Мнение от vassil_bk » 24 Яну 2012, 12:02

kostadink написа:Здравейте Колеги! При мен има развитие по въпроса! Първото което реших да направя беше ъпдейт на софтуера на DME! От тогава съм минал около 200км, основно градско и определено има промяна! ...
Може ли да споделиш къде направи операцията и колко ти излезе? Може ли да се обнови софта само на ЕКУ-то на мотора без да се пипат останалите модули в колата?

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне

Мнение от kostadink » 24 Яну 2012, 20:15

Ъпдейта го направихме с един приятел в моя гараж, така че нищо не ми струваше, освен парите за кабел! Да, може да се ъпдейтне само ЕКУ-то, ние така направихме. То всеки модул се ъпдейтва по отделно, даже не знам могат ли всички заедно. Изчетохме тази тема viewtopic.php?f=34&t=221277 и още малко неща от чужди форуми. Лесно е програмата е интуитивна и сама те води(за ДИС става въпрос). Предполагам всеки колега, който работи със ДИС може да го ъпдейтне.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: София/Свиленград
Кара: с удоволствие
Мечтае да кара: по хубави пътища
Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017

Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне

Мнение от g_mihalev » 05 Апр 2012, 11:53

Здравейте колеги имам проблем със същия двигател: е46 320и 1999г
Колата има газова Landi Renzo (от около 1500км)

Сменени до момента:
Датчици разпределителни валове (оригинални) - преди 12000км
Филтър картерни газове + 2 от маркучите към него - преди 18000км
свещи (NGK -каквито трябва да са за този мотор) - преди 12000 км
дебитомер (VDO) - 800 км
Сменяни са о-пръстените на ванос-а - 25000 км.

Когато колата се кара не гасне и върви що годе добре (понякога ми се струва че губи мощност но може да е субективно :) ), но ако съм в задръстване или пък примерно карам и наближа светофар и натисна съединител и изключа от скорост оборотите почват да падат и гасне ако не успея да подам м/увременно газ.
Прави го само като е топла (поне така съм засичал). Започна преди 2-3 седмици, като в началото го правеше супер рядко 1 на седмица. Тази сутрин ми изгасна 4 пъти :ranting: .
Виждал съм преди да го прави още като нямаше газ, но като че ли ЕКУ-то компенсираше (падат до 200-300 и екуто успяваше да компенсира). Пак се случваше в задръствания (като съм по дълго време на първа спра първа спра и т.н.)
Ако има значение при подаване на газ като се движа бавно има едно такова като придърпване (на газ и на бензин).
Като цяло ако не реши че ще прави проблем си държи оборотите около 700 и не играят изобщо освен в посочените ситуации!!!

Гледах я за грешки (инпа и гт1) но няма нищо, а колата си гасне.
Мислих за датчик колянов вал, но нямам никакъв проблем с паленето :dunno:

Преположенията са ми:
1.смуче въздух ? (някакъв тест за това)
2.някоя свещ/лула прави мизерия
3.катализаторите са задръстени (ако някои знае как мога да ги тествам)
4.компресия на цилиндрите не е в ред
5. прецакал се е филтър картерни газове(малко вероятно според мен)
6. някое реле датчик не винаги сработва ( някъде мернах за Main DME Relay че може да е )

Благодаря на всички отзовали се :bowdown:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535ix, 2012

Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне

Мнение от landolin » 05 Апр 2012, 12:14

Ако си с двойния ванос колега освен да видиш ДИСА клапата в какво състояние е, друго незнам всичко си сменил и проверил :dunno:
При мен като се бъгнеше ДИСА-та и не затваряше се получаваха тези екстри с неравномерна мощност, клатене на обороти, придърпвания и т.н

Филтъра на картерните си го сменил, но оригинален ли е, чуваш ли като загасиш колата гаден свистящ звук? Смени ли и маркучите към него, обикновенно са стари и напукани и може да дърпа въздух от тях?

На бензин падат ли ти оборотите и да ти гасне по същия начин в задръстванията? Ако не, може проблема да ти е в газовата - настройки, газов комп, кабели и т.н.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook