M52TUB20 -> Губи обороти и гасне
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
65 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне
Хммм, много странна работа.kostadink написа:Не, няма грешки в електрониката на мотора. Това, което съм забелязал е, че със по скъп бензин(карера 100) проблема се появява по радко от колкото с обикновен 95, но може и да си внушавам.
Да ти кажа при мен след като почистиха дебитомер, дросел и т.н. нещата се подобриха значително. Но при мен оборотите бяха малко високи преди това - редовно стояха към 800-850.
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне
Не съм чел темата, но скоро на друга кола имах подобен проблем - отвратително. Реши се със смяна на стъпковото моторче и датчик на дросел - нещо такова помня, но беше голям зор.
- kostadink
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 24.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525i
Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне
При мен дросела изглеждаше чист, като разглобявахме да чистим стъпковото моторче. Ще пробвам да почистя дебитомера, дано има положителен ефект! Ако не ще почистя и дросела. Проблема явно е труден за откриване и вероятно не се дължи само на едно нещо. За това се интересувам, дали някой го е решил напълно и ако да, как?
Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне
Здравейте колеги!
Аз имах същия проблем и в опитите си да го реша смених следните работи:
Vanos о пръстените
датчиците на двата разпределителни вала
моторчето за празния ход
гарнитура всмукателен колектор
гарнитура капак глава
тръбите от кутията до дросела
почистване на дросела
датчици за температура антифриз и двата.
И пак не се оправи!!!!!
Най-накрая просто дигнах оборотите на працен ход с 50 от ДИС-а.
Сега е ОК.
Аз имах същия проблем и в опитите си да го реша смених следните работи:
Vanos о пръстените
датчиците на двата разпределителни вала
моторчето за празния ход
гарнитура всмукателен колектор
гарнитура капак глава
тръбите от кутията до дросела
почистване на дросела
датчици за температура антифриз и двата.
И пак не се оправи!!!!!
Най-накрая просто дигнах оборотите на працен ход с 50 от ДИС-а.
Сега е ОК.
- kostadink
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 24.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525i
Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне
Благодаря, колеги, на всички, които откликнахте! Дадохте ми насоки, някой доста разнопосочни, но ще започна от по-простите и евтини неща. Ако намеря решение ще пиша, какво е!
- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне
Аз вчера смених датчик на разпределителния вал на изходящите клапани. За сега няма грешки и колата работи на 6+. Чакам резултат като покарам малко да видим какво ще се случи...kostadink написа:Благодаря, колеги, на всички, които откликнахте! Дадохте ми насоки, някой доста разнопосочни, но ще започна от по-простите и евтини неща. Ако намеря решение ще пиша, какво е!

- relogin
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 27.05.2011
- Местоположение: Asenovgrad
- Пол: Мъж
- Кара: 328ci e46
- Мечтае да кара: X5
Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне
Датчика на разпределителния вал. не винаги го записва като грешка но си прави проблеми особено с оборотите и с гаснене.
- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне
vassil_bk написа:Аз вчера смених датчик на разпределителния вал на изходящите клапани. За сега няма грешки и колата работи на 6+. Чакам резултат като покарам малко да видим какво ще се случи...kostadink написа:Благодаря, колеги, на всички, които откликнахте! Дадохте ми насоки, някой доста разнопосочни, но ще започна от по-простите и евтини неща. Ако намеря решение ще пиша, какво е!
Определено ме дръж в течение..

- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне
Такаааа, имам малко по-нова информация по темата...
Грешката от датчика вече не излиза. До тук добре...
Сега обаче, оборотите на празен ход са с около 100-150 повече, но това става само когато съм на място!
Ако се движа по инерция и съм освободил от скорост всичко е ток (дори и да се влача с 1-2 км/ч), в момента в който спра и оборотите веднага се вдигат...
Грешката от датчика вече не излиза. До тук добре...
Сега обаче, оборотите на празен ход са с около 100-150 повече, но това става само когато съм на място!
Ако се движа по инерция и съм освободил от скорост всичко е ток (дори и да се влача с 1-2 км/ч), в момента в който спра и оборотите веднага се вдигат...

Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне
vassil_bk написа:Такаааа, имам малко по-нова информация по темата...
Грешката от датчика вече не излиза. До тук добре...
Сега обаче, оборотите на празен ход са с около 100-150 повече, но това става само когато съм на място!
Ако се движа по инерция и съм освободил от скорост всичко е ток (дори и да се влача с 1-2 км/ч), в момента в който спра и оборотите веднага се вдигат...
Горе-долу и при мене е така. Аз съм с м54 с ГИ. Една вечер пуснах почти всички тестове от дис-а :-)
Сега забелязвам, но не мога да разбера дали почти винаги, но на място са малко по-високи, като се движа на свободна
~730 /направих ги толкова заради газта/
п.с.
При мене няма проблем с гасненето, за който е темата, просто споделям.
- kostadink
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 24.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525i
Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне
Здравейте Колеги! При мен има развитие по въпроса! Първото което реших да направя беше ъпдейт на софтуера на DME! От тогава съм минал около 200км, основно градско и определено има промяна! На обороти на свободен ход, колата има "сила", мога да паркирам без изобщо да подавам газ на задна, само като отпускам съединителя, не е менила обороти или гаснала след ъпдейта! Освен това значително намаляха придръпванията при рязко подаване на газ на втора предавка под 1000 оборота(до сега ги приемах за нормални) и като цяло нещата са някак по плавни в ниските обороти. Няма промяна във мощността, като цяло, за разхода още не мога да кажа. Ъпдейта го извършихме със ДИС, като оставихме, той автоматично да избере, коя версия да сложи. Манипулацията продължи около 20 минути. Според ИНПА стария софт беше версия 50, новия е версия 81. Надявам се, че със това реших проблема, въпреки, че съм минал все още малко километри. Ако проблема се появи отново след време ще пиша. Още веднъж благодаря на всички отзовали се! Дано съм бил полезен!
- vassil_bk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне
Може ли да споделиш къде направи операцията и колко ти излезе? Може ли да се обнови софта само на ЕКУ-то на мотора без да се пипат останалите модули в колата?kostadink написа:Здравейте Колеги! При мен има развитие по въпроса! Първото което реших да направя беше ъпдейт на софтуера на DME! От тогава съм минал около 200км, основно градско и определено има промяна! ...
- kostadink
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 24.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525i
Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне
Ъпдейта го направихме с един приятел в моя гараж, така че нищо не ми струваше, освен парите за кабел! Да, може да се ъпдейтне само ЕКУ-то, ние така направихме. То всеки модул се ъпдейтва по отделно, даже не знам могат ли всички заедно. Изчетохме тази тема viewtopic.php?f=34&t=221277 и още малко неща от чужди форуми. Лесно е програмата е интуитивна и сама те води(за ДИС става въпрос). Предполагам всеки колега, който работи със ДИС може да го ъпдейтне.
- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне
Здравейте колеги имам проблем със същия двигател: е46 320и 1999г
Колата има газова Landi Renzo (от около 1500км)
Сменени до момента:
Датчици разпределителни валове (оригинални) - преди 12000км
Филтър картерни газове + 2 от маркучите към него - преди 18000км
свещи (NGK -каквито трябва да са за този мотор) - преди 12000 км
дебитомер (VDO) - 800 км
Сменяни са о-пръстените на ванос-а - 25000 км.
Когато колата се кара не гасне и върви що годе добре (понякога ми се струва че губи мощност но може да е субективно
), но ако съм в задръстване или пък примерно карам и наближа светофар и натисна съединител и изключа от скорост оборотите почват да падат и гасне ако не успея да подам м/увременно газ.
Прави го само като е топла (поне така съм засичал). Започна преди 2-3 седмици, като в началото го правеше супер рядко 1 на седмица. Тази сутрин ми изгасна 4 пъти
.
Виждал съм преди да го прави още като нямаше газ, но като че ли ЕКУ-то компенсираше (падат до 200-300 и екуто успяваше да компенсира). Пак се случваше в задръствания (като съм по дълго време на първа спра първа спра и т.н.)
Ако има значение при подаване на газ като се движа бавно има едно такова като придърпване (на газ и на бензин).
Като цяло ако не реши че ще прави проблем си държи оборотите около 700 и не играят изобщо освен в посочените ситуации!!!
Гледах я за грешки (инпа и гт1) но няма нищо, а колата си гасне.
Мислих за датчик колянов вал, но нямам никакъв проблем с паленето
Преположенията са ми:
1.смуче въздух ? (някакъв тест за това)
2.някоя свещ/лула прави мизерия
3.катализаторите са задръстени (ако някои знае как мога да ги тествам)
4.компресия на цилиндрите не е в ред
5. прецакал се е филтър картерни газове(малко вероятно според мен)
6. някое реле датчик не винаги сработва ( някъде мернах за Main DME Relay че може да е )
Благодаря на всички отзовали се
Колата има газова Landi Renzo (от около 1500км)
Сменени до момента:
Датчици разпределителни валове (оригинални) - преди 12000км
Филтър картерни газове + 2 от маркучите към него - преди 18000км
свещи (NGK -каквито трябва да са за този мотор) - преди 12000 км
дебитомер (VDO) - 800 км
Сменяни са о-пръстените на ванос-а - 25000 км.
Когато колата се кара не гасне и върви що годе добре (понякога ми се струва че губи мощност но може да е субективно

Прави го само като е топла (поне така съм засичал). Започна преди 2-3 седмици, като в началото го правеше супер рядко 1 на седмица. Тази сутрин ми изгасна 4 пъти

Виждал съм преди да го прави още като нямаше газ, но като че ли ЕКУ-то компенсираше (падат до 200-300 и екуто успяваше да компенсира). Пак се случваше в задръствания (като съм по дълго време на първа спра първа спра и т.н.)
Ако има значение при подаване на газ като се движа бавно има едно такова като придърпване (на газ и на бензин).
Като цяло ако не реши че ще прави проблем си държи оборотите около 700 и не играят изобщо освен в посочените ситуации!!!
Гледах я за грешки (инпа и гт1) но няма нищо, а колата си гасне.
Мислих за датчик колянов вал, но нямам никакъв проблем с паленето

Преположенията са ми:
1.смуче въздух ? (някакъв тест за това)
2.някоя свещ/лула прави мизерия
3.катализаторите са задръстени (ако някои знае как мога да ги тествам)
4.компресия на цилиндрите не е в ред
5. прецакал се е филтър картерни газове(малко вероятно според мен)
6. някое реле датчик не винаги сработва ( някъде мернах за Main DME Relay че може да е )
Благодаря на всички отзовали се

- landolin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 25.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 535ix, 2012
Re: M52TUB20 -> Губи обороти и гасне
Ако си с двойния ванос колега освен да видиш ДИСА клапата в какво състояние е, друго незнам всичко си сменил и проверил
При мен като се бъгнеше ДИСА-та и не затваряше се получаваха тези екстри с неравномерна мощност, клатене на обороти, придърпвания и т.н
Филтъра на картерните си го сменил, но оригинален ли е, чуваш ли като загасиш колата гаден свистящ звук? Смени ли и маркучите към него, обикновенно са стари и напукани и може да дърпа въздух от тях?
На бензин падат ли ти оборотите и да ти гасне по същия начин в задръстванията? Ако не, може проблема да ти е в газовата - настройки, газов комп, кабели и т.н.

При мен като се бъгнеше ДИСА-та и не затваряше се получаваха тези екстри с неравномерна мощност, клатене на обороти, придърпвания и т.н
Филтъра на картерните си го сменил, но оригинален ли е, чуваш ли като загасиш колата гаден свистящ звук? Смени ли и маркучите към него, обикновенно са стари и напукани и може да дърпа въздух от тях?
На бензин падат ли ти оборотите и да ти гасне по същия начин в задръстванията? Ако не, може проблема да ти е в газовата - настройки, газов комп, кабели и т.н.
65 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани