Клапата за топлото, въпрос?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Клапата за топлото, въпрос?
Колеги, взе да ми прави проблем, ту духа топло, ту по някое време почва студено, при нормално загряла кола. Барах маркучите една сутрин като загря колата и този след клапата беше студен, а до нея си беше горещ. Разкачих буксата на клапата и и подадох директно от акомулатора + за да я видя дали ще претрака и си отваряше-затваряше нормално като и подавах директно захранване. Сложих буксата и цял ден карах и си духаше топло (помислих, че като съм размърдал клапата с директно захранване и се е оправила). Реших да пробвам от вътре да върна врътката на студено и после пак на топло за да видя дали системата си работи, но в момента, който дадох на студено и взе да духа студено, после върнах пак на топло обаче не духаше топло, остана си студено. Като я покарам в обороти съвсем малко и почва пак да духа топло за известно време. Мисля, че не е водна помпа, защото колата си заковава на 12 часа, загрява си нормално (за 2-4 километра в студа), по-скоро мисля, че може да е нещо отвътре самия потенциометър на врътката. Аз съм с врътките без климатик 92". Друго, което направих е, че дадох директно 1 + от акумулатора и така карах за да я задържа в отворено положение за да видя дали пак ще вземе да духа студено по някое време и така да разбера, че не е клапата, но уви като я свързах дирекно и сложих буксата и запалих колата май съм я изгорил клапата, та и това исках да питам дали съм я прецакал, понеже сега като дам дирекно от акумулатора + не чатка, а вчера хубаво си чаткаше...
Благодаря ви предварително колеги!
Весели празници!
Благодаря ви предварително колеги!
Весели празници!
- BorisMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: 25.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 92,318 sedan
Re: Клапата за топлото, въпрос?
Ако врътката за топло-студено се движи със съпротивление,както и преди,вероятно няма нищо разкачено,но ако си изгоорил клапана,може да е останал в затворено положение и тогава няма да имаш топло.Ако искаш да имаш топло,го разглабяш,махаш онези метални конусчета вътре,за да минава топлата водакъм радиатора на парното,докато си намериш ново клапанче.
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
- PROPELLER
- SPACEMAN!
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: Ловеч / Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: USS ENTERPRISE
- Мечтае да кара: ЗВЕЗДОЛЕТ
Re: Клапата за топлото, въпрос?
Може и самия клапан да ти е правил проблеми! Вътре в него с годините се натрупват много мизерии и идва момента в който почва да прави проблеми--ту не отваря ,ту не затваря и според мен по-вероятно е проблема ти да е от него, а не в самата врътка която е за топло-студено вътре на таблото!
Аз имах такъв проблем с тия клапи /двете/ с клима съм, и се наложи да ги дам да ги пренавият намотките на бубинките им щото въобще не реагираха, и после всичко си беше ОК!
Аз имах такъв проблем с тия клапи /двете/ с клима съм, и се наложи да ги дам да ги пренавият намотките на бубинките им щото въобще не реагираха, и после всичко си беше ОК!
- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Клапата за топлото, въпрос?
Много интересно се получи, явно не съм я прецакал клапата. Днес пак рекох да я видя и и подадох директен + от акумулатора. Прецъка пак и гледах така да цъкне така, че да ми се стори като на отворена(нали знаете ключовете за лампите (в домовете примерно) как си имат звук като ги цъкате за вкл/изкл.) и я оставих така. Сега имам топло, но и предния път имах докато не размърдах врътката отвътре от крайно топло наляво.
Самата система с врътката не е ли реостат, който подава напрежение към тази клапа. Когато връткаш отвътре наляво към студеното дефакто мърдаш самата клапа и вероятно ако нещо са се скапали намотките, за това при някакво положение просто се прецаква и след това когато си иска тръгва, когато си иска - не? Защото ако е така, тогава наистина е възможно да са се прецакали нещо намотките вътре на самата клапа...
И още нещо, при смяна на клапата после трябва да се обезвъздуши системата, нали?
PROPELLER написа:Може и самия клапан да ти е правил проблеми! Вътре в него с годините се натрупват много мизерии и идва момента в който почва да прави проблеми--ту не отваря ,ту не затваря и според мен по-вероятно е проблема ти да е от него, а не в самата врътка която е за топло-студено вътре на таблото!
Аз имах такъв проблем с тия клапи /двете/ с клима съм, и се наложи да ги дам да ги пренавият намотките на бубинките им щото въобще не реагираха, и после всичко си беше ОК!
Самата система с врътката не е ли реостат, който подава напрежение към тази клапа. Когато връткаш отвътре наляво към студеното дефакто мърдаш самата клапа и вероятно ако нещо са се скапали намотките, за това при някакво положение просто се прецаква и след това когато си иска тръгва, когато си иска - не? Защото ако е така, тогава наистина е възможно да са се прецакали нещо намотките вътре на самата клапа...
И още нещо, при смяна на клапата после трябва да се обезвъздуши системата, нали?
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1671
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Клапата за топлото, въпрос?
Аз пък мислех,че клапана има само две положения: отворен или затворен.Според това дали му е подадено 12В или не.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Клапата за топлото, въпрос?
ildivvy написа:Аз пък мислех,че клапана има само две положения: отворен или затворен.Според това дали му е подадено 12В или не.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Клапата за топлото, въпрос?
Ами не съм сигурен дали е като на тези с клима. Ето снимка с подобна на моята клапа. Моята е абсолютно същата само, че с една бобинка, а не като на снимка, където са две.


- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Клапата за топлото, въпрос?
Ясно. Според мен трябва да прегледаш клапана, ако не си убеден ще ти пратя снимки да видиш какво става вътре...
Когато не иска да духа топло слез и го чукни с нещо, пиши има ли ефект.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Клапата за топлото, въпрос?
~Мишо~ написа:Ясно. Според мен трябва да прегледаш клапана, ако не си убеден ще ти пратя снимки да видиш какво става вътре...Когато не иска да духа топло слез и го чукни с нещо, пиши има ли ефект.
Това с почукването беше първото нещо, което направих хаха, ама уви... Забелязах, че сега като му дадох директно от акумулатора + и тя цъкна, вътре врътката беше на максимално топло си духа топло, а бая километри навъртях тия дни. Но като мръдна врътката надясно да не е максимално топло и почва с номерата. Явно може вътре бобинката прави някакви бели когато размърдам врътката отвътре... Точно това се чудя как точно работи самата клапа за да разбера дали е възможно вътре бобинката просто да не реагира на сигнала от врътката или да търся проблема между бобината и врътката...
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Клапата за топлото, въпрос?
Не е бобината, клапана работи отворено/затворено. Вероятно гумените части вътре са се разпаднали и задържат.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- plboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 23.07.2008
- Пол: Мъж
- Кара: m20b20 turbo, E38 725tds
Re: Клапата за топлото, въпрос?
Клапанчетата са отворени когато на буксата няма напрежение, те за да минажа през тях жодата не трябва да има напрежение или можеш директно да махнеш буксата на бобинките. Това ти гарантира, че при изправни клапанчета ще имаш парно. Пробвай го това и ако работи търси проблема по тоците. Ако пак има проблеми трябва да провериш тия клапанчета - достатъчно е да откачиш маркучите и да надуеш от единичния маркуч при разкачена букса - трябва да минава бъздуха свободно и като подадеш напрежение трябва да спира минаването на въздуха. Проблем може да е и в допълнителната водна помпа под клапанчетата - някой от моделите имат като Е34 за каква кола става въпрос....
King Regards, 0888 750 222
- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Клапата за топлото, въпрос?
Ами аз в първият пост писах - м40 двигател, 92', без клима. Ще трябва явно да я сменя тази клапа..., аз ако я сваля ще я пробвам с надуване да видя дали работи както трябва, но да видим кога ще я сваля...
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Клапата за топлото, въпрос?
batkoto написа:Ами аз в първият пост писах - м40 двигател, 92', без клима. Ще трябва явно да я сменя тази клапа..., аз ако я сваля ще я пробвам с надуване да видя дали работи както трябва, но да видим кога ще я сваля...
Този клапан съм го изолирал,като му махнах буталцето вътре в клапана.Климатика си ми работи като врътна и на студено,топло духа като врътна да духа топло,водата с антифриза сега циркулира постоянно в радиаторчето и няма опасност да затлачва и да запушва питите...и после няма въпроси ту работи ту неработи

БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Клапата за топлото, въпрос?
Е, аз не съм превърженик на тези "подобрения", можех още да си карам жигулито ако ще премахвам "екстрите". Просто са на годинки колите - нормално. Ще си намеря читава клапа или ще ремонтирам моята, то се е видяло и ще пиша какво е станало, но когато това стане 

- plboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 23.07.2008
- Пол: Мъж
- Кара: m20b20 turbo, E38 725tds
Re: Клапата за топлото, въпрос?
Махнеш ли конусчето на клапанчето преминава антифриз постоянно към радиаторчето за парното в купето и то няма как да не се нагрява, а пак като пуснеш климатика се изстудява другият радиатор така, че не може да ти духа студено след като струята минава през двете радиаторчета - едното топло а другота студено. На климатик може да ти духа нещо средно м/у горещо и студено ....
King Regards, 0888 750 222
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани