Трансплантация М52В20-М52В28

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 17.06.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60 528xi
Мечтае да кара: M10
Детайли за колата: Panda

Трансплантация М52В20-М52В28

Мнение от ayaks90 » 01 Дек 2011, 19:34

Здравейте на всички.На път съм да заменя моя М52В20 с М52В28,но този В28 е от Е39(5-та серия) и искам даго монтирам на мястото на моя В20 Е36(3-та серия).До колкото разбрах разликата на ДВГ-тата между Е36 и Е39 е само в картера(а моя картер бил сащия като за 2.8 мотора)и другата им разлика била в дебитомера и кутията на въздушния филтър,също разбрах че и компютъра бил със същите букси и щял да стане само с едно препрограмиране на компа и всичко щяло да баде "ток",другите части които били съвместими с мотора Б28 са били радиатор,виско,стартер,динамо и исходящи колектори(входящите имали разлика).Моля даме поправите ако някаде ми е грешна информацията.Та...сега на същинския вапрос:

1.Захвата на ДВГ-то от този Е39 дали е като моя захват на Е36 (или ако не е сащия,можели дасе "натамани" без дасе налагат големи корекции).
2.Скоростната ми кутия(от е36) дали болтовете ще паснат на ДВГ-то от е39.
3.Ще имали проблем с кардановия вал дасе монтира и той на този двигател (разбрах че моя кардан е до 2.5 за 2.8 бил друг но аз няма да ходя по дрифт състезания такаче ме увериха че щял да издаржи на напана).
4.Тази Е39-ка имали някакви други датчици (по ДВГ-то) които аз нямам и дали кабелите на моя компютър ще минават по сащия начин и на този двигател "донор".
5.Генерацията дали ще пасне от моя мотор на този от Е39 и ако пасва ще се спанели колата (неме интересува звука несам маняк на тази тема),а ако не става и си взема такава от 2.8 Е36 дали пък тя ще пасне на този ДВГ. :)
6.Саединителната "кутия" или там както се нарича (несам запознат с името и) ще мога ли в нея да сложа саединителния диск на 2.8 мотор?
7.Моля ако съм пропуснал нещо по процеса дами се каже какво да правя преди да я оплескам :lol:


ПС:Доста време чета из форуми и сравнявам частите в базата на RealOEM.com ,и разпитвам за тази трансплантация докато вече несе наложи да направя тема зада доизясня някои от въпросите си на коите не поличих отговор,надявам се тука даго получа. :)
Благодаря предварително на всички ви. :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Трансплантация М52В20-М52В28

Мнение от bum_bum » 01 Дек 2011, 19:39

Това с компютъра, дето го мислиш няма да стане.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 17.06.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60 528xi
Мечтае да кара: M10
Детайли за колата: Panda

Re: Трансплантация М52В20-М52В28

Мнение от ayaks90 » 01 Дек 2011, 20:03

bum_bum написа:Това с компютъра, дето го мислиш няма да стане.

Благодаря за отговора колега,но ще исчакам и други мнения понеже друг колега от форума на Е39 ме увери че компа ставал но с препрограмиране.... и сега вече незнам дали става или не става :lol:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Трансплантация М52В20-М52В28

Мнение от bum_bum » 01 Дек 2011, 20:27

Щом има програма, която ще управлява още един ванос значи нямаш проблеми ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Трансплантация М52В20-М52В28

Мнение от maxpower » 01 Дек 2011, 20:33

ayaks90 написа:Здравейте на всички.На път съм да заменя моя М52В20 с М52В28,но този В28 е от Е39(5-та серия) и искам даго монтирам на мястото на моя В20 Е36(3-та серия).До колкото разбрах разликата на ДВГ-тата между Е36 и Е39 е само в картера(а моя картер бил сащия като за 2.8 мотора)и другата им разлика била в дебитомера и кутията на въздушния филтър,също разбрах че и компютъра бил със същите букси и щял да стане само с едно препрограмиране на компа и всичко щяло да баде "ток",другите части които били съвместими с мотора Б28 са били радиатор,виско,стартер,динамо и исходящи колектори(входящите имали разлика).Моля даме поправите ако някаде ми е грешна информацията.Та...сега на същинския вапрос:

1.Захвата на ДВГ-то от този Е39 дали е като моя захват на Е36 (или ако не е сащия,можели дасе "натамани" без дасе налагат големи корекции).
2.Скоростната ми кутия(от е36) дали болтовете ще паснат на ДВГ-то от е39.
3.Ще имали проблем с кардановия вал дасе монтира и той на този двигател (разбрах че моя кардан е до 2.5 за 2.8 бил друг но аз няма да ходя по дрифт състезания такаче ме увериха че щял да издаржи на напана).
4.Тази Е39-ка имали някакви други датчици (по ДВГ-то) които аз нямам и дали кабелите на моя компютър ще минават по сащия начин и на този двигател "донор".
5.Генерацията дали ще пасне от моя мотор на този от Е39 и ако пасва ще се спанели колата (неме интересува звука несам маняк на тази тема),а ако не става и си взема такава от 2.8 Е36 дали пък тя ще пасне на този ДВГ. :)
6.Саединителната "кутия" или там както се нарича (несам запознат с името и) ще мога ли в нея да сложа саединителния диск на 2.8 мотор?
7.Моля ако съм пропуснал нещо по процеса дами се каже какво да правя преди да я оплескам :lol:


ПС:Доста време чета из форуми и сравнявам частите в базата на RealOEM.com ,и разпитвам за тази трансплантация докато вече несе наложи да направя тема зада доизясня някои от въпросите си на коите не поличих отговор,надявам се тука даго получа. :)
Благодаря предварително на всички ви. :)

Някой колега беше писал наскоро,че е сложил м52 от е39 и си пасвал с неговия си картер, в краен случай можеш да сложиш и твоя еднакви са за всичко м52 при е36.

1. Ще ползваш лапите за мотора от твоя двигател.
2. Пасват, но имай в предвид, че този мотор (28) по принцип е с кутия ZF, а твоята е Гетраг. Ще стане, но имай в предвид, че е по кекава от ЗФ-а.
3. Слагаш твоята кутия, следователно оставаш с твоя кардан. Трябва да внимаваш и с дифа, защото твоя по принцип не е за такива въртящи моменти и не е изключено да го слчупиш ако не внимаваш.
4.Прехвърляш ел. инсталацията от твоя мотор на този от е39, не се опитвай да нагаждаш инсталацията от е39 на твоята кола. Тука е хубаво да се уточни коя година е твоя двигател- капака на клапаните и капака на масления филтър- алуминиеви ли са или са пластмасови? Защото по старите м52 на е36 с алуминиевите капаци имат по различна ел. инталация от тези с пластмасовия. Ако си от по новите с пластмасови капакци няма да имаш ядове.
5.Става генерациятам всичко ще си пасне. Като за начало можеш да караш с 20-ковата и в последствие да я' смениш с по голяма. Разбирасе тази генерация е малка за този двигател и е нормално да го позапуши малко, но нищо фатално.
6.Какво е това съединителна кутия :dunno: . Ако питаш дали скоростната кутия ще пасне на съединителя от 328, мисля, че става. В краен случай можеш да си прехвърлиш и съединителя с маховика от стария мотор, ако съединителя на новия е заминал-пак с уговорката, че не е баш за този мотор, но временно става.

7, Да проппуснал си да кажеш е39-ката с ръчни или автоматични скорости е?
Евентуално можеш да имашпроблми с ЕВС-а(имобилайзера) това не знам как стоят нещата при е39. Двигателите новия и стария имат ли АСЦ?В краен случй 328 ще работи и с компютъра от 20ката :mhihi: -тествано :winky:
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 17.06.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60 528xi
Мечтае да кара: M10
Детайли за колата: Panda

Re: Трансплантация М52В20-М52В28

Мнение от ayaks90 » 01 Дек 2011, 21:05

maxpower написа:Някой колега беше писал наскоро,че е сложил м52 от е39 и си пасвал с неговия си картер, в краен случай можеш да сложиш и твоя еднакви са за всичко м52 при е36.

1. Ще ползваш лапите за мотора от твоя двигател.
2. Пасват, но имай в предвид, че този мотор (28) по принцип е с кутия ZF, а твоята е Гетраг. Ще стане, но имай в предвид, че е по кекава от ЗФ-а.
3. Слагаш твоята кутия, следователно оставаш с твоя кардан. Трябва да внимаваш и с дифа, защото твоя по принцип не е за такива въртящи моменти и не е изключено да го слчупиш ако не внимаваш.
4.Прехвърляш ел. инсталацията от твоя мотор на този от е39, не се опитвай да нагаждаш инсталацията от е39 на твоята кола. Тука е хубаво да се уточни коя година е твоя двигател- капака на клапаните и капака на масления филтър- алуминиеви ли са или са пластмасови? Защото по старите м52 на е36 с алуминиевите капаци имат по различна ел. инталация от тези с пластмасовия. Ако си от по новите с пластмасови капакци няма да имаш ядове.
5.Става генерациятам всичко ще си пасне. Като за начало можеш да караш с 20-ковата и в последствие да я' смениш с по голяма. Разбирасе тази генерация е малка за този двигател и е нормално да го позапуши малко, но нищо фатално.
6.Какво е това съединителна кутия :dunno: . Ако питаш дали скоростната кутия ще пасне на съединителя от 328, мисля, че става. В краен случай можеш да си прехвърлиш и съединителя с маховика от стария мотор, ако съединителя на новия е заминал-пак с уговорката, че не е баш за този мотор, но временно става.

7, Да проппуснал си да кажеш е39-ката с ръчни или автоматични скорости е?
Евентуално можеш да имашпроблми с ЕВС-а(имобилайзера) това не знам как стоят нещата при е39. Двигателите новия и стария имат ли АСЦ?В краен случй 328 ще работи и с компютъра от 20ката :mhihi: -тествано :winky:


Исклиучтелно много благодаря за подробния отговор :lalala: :lalala: :lalala:
За електрониката да точно това имах на впредвит че ще монтирам моята инсталация на този от Е39 и само с препрограмиране да станат нещата.
За капаците ами масления филтър е сас алуминиев капак....сега какви ще сами ядовете по електрониката?? ще могали да накарам този ДВГ да работи без проблеми??? или ваобще дасе откажа от мисалта че ще забравя какво е да набирам с календар в раката защото това 320 е много мудно и бавно :/.....моята колата е 1994-та година 10-ти месец прикачих снимка за ДВГ-то ми (ако ваобще помогне с нещо)
DSCF0333.JPG

Този Е39 е с ръчни скорости но сега забелязах нещо което го няма на Е36 дори на 2.8 мотора
E39 M50B28.JPG
какво е това което го има на Е39 точно до масления филтър ?и го няма на Е36 ?
а отностно скоростната кутия какво да правя ? Човека който продава двигателя си продава и скоростната кутия за 200 лв дая вземали и нея ? и дали ще мога да я монтирам на мойто купе? (ще се поместили отдолу без дасе налага дасе реже?) и ако я сложа сигорно моя кардан и деференциал няма да станат и ще се наложи и тях да сменя ако сменя кутията ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна ayaks90 на 01 Дек 2011, 21:46, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 17.06.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60 528xi
Мечтае да кара: M10
Детайли за колата: Panda

Re: Трансплантация М52В20-М52В28

Мнение от ayaks90 » 01 Дек 2011, 21:06

bum_bum написа:Щом има програма, която ще управлява още един ванос значи нямаш проблеми ;)

И двата двигателя са с по един ванос (моя грешка че забравих даго спомена извинявам се)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Трансплантация М52В20-М52В28

Мнение от bum_bum » 01 Дек 2011, 21:42

Ми тогава си го вземи с компютъра, ползвай твойта инстанация и смени само компютрите и ЕВС, за какво да даваш пари за ремап?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 17.06.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60 528xi
Мечтае да кара: M10
Детайли за колата: Panda

Re: Трансплантация М52В20-М52В28

Мнение от ayaks90 » 01 Дек 2011, 21:48

bum_bum написа:Ми тогава си го вземи с компютъра, ползвай твойта инстанация и смени само компютрите и ЕВС, за какво да даваш пари за ремап?

Нямали дами излезе по ефтино ако го взема без компа да ползвам моята инсталация и да препрограмирам моя комп ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: Трансплантация М52В20-М52В28

Мнение от 6estaka » 01 Дек 2011, 23:54

Колега това което се чудиш какво е...е казанчето за хидравлична течност...има го и твоята е36ца и е цяло чудо че до сега не си го забелязал...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 17.06.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60 528xi
Мечтае да кара: M10
Детайли за колата: Panda

Re: Трансплантация М52В20-М52В28

Мнение от ayaks90 » 02 Дек 2011, 0:23

6estaka написа:Колега това което се чудиш какво е...е казанчето за хидравлична течност...има го и твоята е36ца и е цяло чудо че до сега не си го забелязал...

Еми колега аз съм сложил снимка на моя двигател и снимка на този от Е39.Там кадето каза че е казанчето за хидравличната течност аз на нейно място имам въздоховод идващ от бъбреците ми :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 28.12.2008
Местоположение: Панагюрище
Пол: Мъж
Кара: на дядо си е30ската
Мечтае да кара: подводница с шпер

Re: Трансплантация М52В20-М52В28

Мнение от Войводата » 02 Дек 2011, 0:23

Колега по добре вземи компютъра от е39-ката с ЕВС-а и чипа в ключа за да ти е мирна главата. Скоростната кутия от е39-ката май няма да стане да влезне в твойто купе тя ще влезне но ще стой малко настрани. А и мисля че лапите на мотора се местеха с една дупка напред но не съм сигурен дали беше на е30-ската или на е36-цата това в процеса на работа ще го видите. Маховикa може да стане и твоя но е по добре да вземеш неговият си защото на 2,8 е 240мм а твоя е 228мм пък може и от м20 да сложиш :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 17.06.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60 528xi
Мечтае да кара: M10
Детайли за колата: Panda

Re: Трансплантация М52В20-М52В28

Мнение от ayaks90 » 02 Дек 2011, 0:39

Войводата написа:Колега по добре вземи компютъра от е39-ката с ЕВС-а и чипа в ключа за да ти е мирна главата. Скоростната кутия от е39-ката май няма да стане да влезне в твойто купе тя ще влезне но ще стой малко настрани. А и мисля че лапите на мотора се местеха с една дупка напред но не съм сигурен дали беше на е30-ската или на е36-цата това в процеса на работа ще го видите. Маховикa може да стане и твоя но е по добре да вземеш неговият си защото на 2,8 е 240мм а твоя е 228мм пък може и от м20 да сложиш :mhihi:

Благодаря колега.За маховика ако го сложа от 2.8 ще влезели в мойта кутия ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Трансплантация М52В20-М52В28

Мнение от bum_bum » 02 Дек 2011, 9:38

Да
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: Трансплантация М52В20-М52В28

Мнение от 6estaka » 02 Дек 2011, 10:58

Колега при теб на е36 казанчето за хидравлика е някъде по кутията за въздушния филтър...позагледай се малко...И да кажа няма как да предвидиш и уточниш всички неща по трасплантацията тук по форума...Според мен вземи си двигателя с неговото ЕКУ като ползваш твоята инсталация и се оглеждай ръчна кутия от е36 328 или м3 3.0 задължително с кардана
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook