сваляне и монтиране гнп на 525тдс

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 6.07.2010
Пол: Мъж

сваляне и монтиране гнп на 525тдс

Мнение от brinks » 15 Ное 2011, 23:06

трябва да сваля гнп-то защото тече яко нафта та въпроса е следния,ако го сваля и после го монтирам както си е било[kaто преди това съм го белязал естествено]има ли няква вероятност да го зацепя неправилно?искам да си го направя сам защото не сам в бг и не ми се дават 500 евро за тая процедура.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс

Мнение от NAPSTERS » 16 Ное 2011, 22:51

неможеш да объркаш зацепването, защото оста на ГНП-то е с шпонка. прикарваш мотора на белези и тогава разцепваш. ще ти е нужен и малко по-специален инструмент като фиксатори за маховика и разпределителния вал, както и скоба за да извадиш оста на помпата от зъбното колело.ако си нямаш ни най малка представа за какво става въпрос, по-добре не се захващай.
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: Madrid-Плевен
Пол: Мъж
Кара: Е39 528i
Мечтае да кара: комбайн в парламента

Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс

Мнение от LUBO 555 » 17 Ное 2011, 22:16

Ако нямаш инструмент,който да застане на мястото на помпата докато я вадиш(влиза отпред,докато вадиш помпата назад) може да падне веригата.Тогава става страшно.
ИзображениеИзображение

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 7.10.2009
Местоположение: Велинград
Пол: Мъж
Кара: БМВ 525 TDS

Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс

Мнение от vihar1968 » 17 Ное 2011, 22:23

http://bmw.dulaine.com/tips/replacing_i ... n_pump(M51).pdf
колега погледни този линк също така има много писано и в е-34 раздела
:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс

Мнение от NAPSTERS » 17 Ное 2011, 22:34

веригата неможе да падне, но с подходящ инструмент шанса да обърка нещо е минимален. въпреки, че ми се е случвало да ми прескочи зъб на веригата при стягането на оста на ГНП-то. ама веригите и оптегачите му бяха на п***а :mhihi:
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс

Мнение от anzak » 19 Ное 2011, 21:00

LUBO 555 написа:Ако нямаш инструмент,който да застане на мястото на помпата докато я вадиш(влиза отпред,докато вадиш помпата назад) може да падне веригата.Тогава става 0страшно.

ако поне си заглеждал една схема на ангренажа на 2.5 тдс нямаше да пишеш този пост при 2.5 тдс както и при повечето дизели на БМВ има 2 вериги една от коляновия вал до ГНП и една от там до разпределителния вал като зъбното 9колело на ГНП е с двойна зъбчатка и двете вериги не му позволяват да падне на никъде (едната го дърпа нагоре другата на долу )
Барай шишарката Минкеее ....

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 6.07.2010
Пол: Мъж

Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс

Мнение от brinks » 19 Ное 2011, 23:03

благодаря ви за отговорите колеги.ще пробвам пък квото стане.ще пиша за последиците.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 6.07.2010
Пол: Мъж

Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс

Мнение от brinks » 20 Ное 2011, 23:16

днес успях да сменя двете гарнитурки на капачетата които се намират отдолу на помпата без да я свалям.сега остава о-пръстена отзад на помпата кадето излизат тръбичките за дюзите.но там дали ще успея без сваляне на помпата?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс

Мнение от Пресиян Василев » 21 Ное 2011, 9:01

brinks написа:днес успях да сменя двете гарнитурки на капачетата които се намират отдолу на помпата без да я свалям.сега остава о-пръстена отзад на помпата кадето излизат тръбичките за дюзите.но там дали ще успея без сваляне на помпата?

Ще видиш зор.На място освен да я счупиш друго няма да стане.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс

Мнение от NAPSTERS » 21 Ное 2011, 20:55

послушай Пресиян , на място НЕ отваряи помпата отзад!!!!
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс

Мнение от cls6666 » 21 Ное 2011, 21:07

Аз съм сменял на място дихтунгите на 6-те щуцера ...оттам ми течеше изгубих единия отсичащ клапан,добре че имам една резервна помпа,оправи се ,не тече но не бих повторил на място ,иначе съм разглобявал свалена иска си внимание и инструмент
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: Madrid-Плевен
Пол: Мъж
Кара: Е39 528i
Мечтае да кара: комбайн в парламента

Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс

Мнение от LUBO 555 » 26 Ное 2011, 22:22

anzak написа:
LUBO 555 написа:Ако нямаш инструмент,който да застане на мястото на помпата докато я вадиш(влиза отпред,докато вадиш помпата назад) може да падне веригата.Тогава става 0страшно.

ако поне си заглеждал една схема на ангренажа на 2.5 тдс нямаше да пишеш този пост при 2.5 тдс както и при повечето дизели на БМВ има 2 вериги една от коляновия вал до ГНП и една от там до разпределителния вал като зъбното 9колело на ГНП е с двойна зъбчатка и двете вериги не му позволяват да падне на никъде (едната го дърпа нагоре другата на долу )

Май малко тдски си отворил,ама ти харесва да критикуваш.Скобата,която избутва помпата назад остава на мястото на остта и, и така се задържа веригата да не падне.
А почети малко и без да се сърдиш ;)
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/31/06
ИзображениеИзображение

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс

Мнение от anzak » 27 Ное 2011, 9:12

ами точно защото съм свалял помпи на ТДС-ки ти го казвам ама нека да се изкаже някой колега който е свалял помпи дали колелото и веригата падат някъде из мотора като се свали гнп-то на ТДС хубаво е след прочитането на ТИС малко и да практикуваш и ще откриеш някои разлики а пък ако някой ден ти се случи да видиш отворен ангренаж на ТДС ще разбереш защо зъбното колело и веригата нямат къде да отидат
Барай шишарката Минкеее ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: Madrid-Плевен
Пол: Мъж
Кара: Е39 528i
Мечтае да кара: комбайн в парламента

Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс

Мнение от LUBO 555 » 27 Ное 2011, 9:50

anzak написа:ами точно защото съм свалял помпи на ТДС-ки ти го казвам ама нека да се изкаже някой колега който е свалял помпи дали колелото и веригата падат някъде из мотора като се свали гнп-то на ТДС хубаво е след прочитането на ТИС малко и да практикуваш и ще откриеш някои разлики а пък ако някой ден ти се случи да видиш отворен ангренаж на ТДС ще разбереш защо зъбното колело и веригата нямат къде да отидат

То и на мен,така като на теб ми се е случвало да отворя 1-2 мотора
Ако обърнеш внимание на първия ми пост,казвам,че МОЖЕ да падне.Не,че задължително ще падне.Идеяата ми е,колегата да предотврати всеки възможен проблем свързан с демонтажа и да работи сигурно.Иначе като свалиш тапите на ангренажа,се вижда,че около колелото има 4 ограничителя,които го държат да не падне,но позволяват движението му(2–3мм) достатъчно да прехвърли зъб.Както каза колегата NAPSTERS.
п.п.Аз на тис му имам доверие.А ти?
ИзображениеИзображение

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс

Мнение от anzak » 27 Ное 2011, 11:32

за тис спор няма все пак е фирмена програма за ремонт но нито веригата нито зъбното колело ще паднат някъде из мотора така че преспокойно може да се махнеи зъб прескача като стягаш помпата а тогава скобата е извадена така че ... от това никой не е застрахован
Барай шишарката Минкеее ....

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook