сваляне и монтиране гнп на 525тдс
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
сваляне и монтиране гнп на 525тдс
трябва да сваля гнп-то защото тече яко нафта та въпроса е следния,ако го сваля и после го монтирам както си е било[kaто преди това съм го белязал естествено]има ли няква вероятност да го зацепя неправилно?искам да си го направя сам защото не сам в бг и не ми се дават 500 евро за тая процедура.
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс
неможеш да объркаш зацепването, защото оста на ГНП-то е с шпонка. прикарваш мотора на белези и тогава разцепваш. ще ти е нужен и малко по-специален инструмент като фиксатори за маховика и разпределителния вал, както и скоба за да извадиш оста на помпата от зъбното колело.ако си нямаш ни най малка представа за какво става въпрос, по-добре не се захващай.
- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс
Ако нямаш инструмент,който да застане на мястото на помпата докато я вадиш(влиза отпред,докато вадиш помпата назад) може да падне веригата.Тогава става страшно.
- vihar1968
- Потребител
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: 7.10.2009
- Местоположение: Велинград
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 525 TDS
Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс
http://bmw.dulaine.com/tips/replacing_i ... n_pump(M51).pdf
колега погледни този линк също така има много писано и в е-34 раздела

колега погледни този линк също така има много писано и в е-34 раздела

- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс
веригата неможе да падне, но с подходящ инструмент шанса да обърка нещо е минимален. въпреки, че ми се е случвало да ми прескочи зъб на веригата при стягането на оста на ГНП-то. ама веригите и оптегачите му бяха на п***а 

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс
LUBO 555 написа:Ако нямаш инструмент,който да застане на мястото на помпата докато я вадиш(влиза отпред,докато вадиш помпата назад) може да падне веригата.Тогава става 0страшно.
ако поне си заглеждал една схема на ангренажа на 2.5 тдс нямаше да пишеш този пост при 2.5 тдс както и при повечето дизели на БМВ има 2 вериги една от коляновия вал до ГНП и една от там до разпределителния вал като зъбното 9колело на ГНП е с двойна зъбчатка и двете вериги не му позволяват да падне на никъде (едната го дърпа нагоре другата на долу )
Барай шишарката Минкеее ....
Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс
благодаря ви за отговорите колеги.ще пробвам пък квото стане.ще пиша за последиците.
Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс
днес успях да сменя двете гарнитурки на капачетата които се намират отдолу на помпата без да я свалям.сега остава о-пръстена отзад на помпата кадето излизат тръбичките за дюзите.но там дали ще успея без сваляне на помпата?
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс
brinks написа:днес успях да сменя двете гарнитурки на капачетата които се намират отдолу на помпата без да я свалям.сега остава о-пръстена отзад на помпата кадето излизат тръбичките за дюзите.но там дали ще успея без сваляне на помпата?
Ще видиш зор.На място освен да я счупиш друго няма да стане.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс
послушай Пресиян , на място НЕ отваряи помпата отзад!!!!
- cls6666
- ентусиаст
-
- Мнения: 1327
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс
Аз съм сменял на място дихтунгите на 6-те щуцера ...оттам ми течеше изгубих единия отсичащ клапан,добре че имам една резервна помпа,оправи се ,не тече но не бих повторил на място ,иначе съм разглобявал свалена иска си внимание и инструмент
- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс
anzak написа:LUBO 555 написа:Ако нямаш инструмент,който да застане на мястото на помпата докато я вадиш(влиза отпред,докато вадиш помпата назад) може да падне веригата.Тогава става 0страшно.
ако поне си заглеждал една схема на ангренажа на 2.5 тдс нямаше да пишеш този пост при 2.5 тдс както и при повечето дизели на БМВ има 2 вериги една от коляновия вал до ГНП и една от там до разпределителния вал като зъбното 9колело на ГНП е с двойна зъбчатка и двете вериги не му позволяват да падне на никъде (едната го дърпа нагоре другата на долу )
Май малко тдски си отворил,ама ти харесва да критикуваш.Скобата,която избутва помпата назад остава на мястото на остта и, и така се задържа веригата да не падне.
А почети малко и без да се сърдиш

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/31/06
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс
ами точно защото съм свалял помпи на ТДС-ки ти го казвам ама нека да се изкаже някой колега който е свалял помпи дали колелото и веригата падат някъде из мотора като се свали гнп-то на ТДС хубаво е след прочитането на ТИС малко и да практикуваш и ще откриеш някои разлики а пък ако някой ден ти се случи да видиш отворен ангренаж на ТДС ще разбереш защо зъбното колело и веригата нямат къде да отидат
Барай шишарката Минкеее ....
- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс
anzak написа:ами точно защото съм свалял помпи на ТДС-ки ти го казвам ама нека да се изкаже някой колега който е свалял помпи дали колелото и веригата падат някъде из мотора като се свали гнп-то на ТДС хубаво е след прочитането на ТИС малко и да практикуваш и ще откриеш някои разлики а пък ако някой ден ти се случи да видиш отворен ангренаж на ТДС ще разбереш защо зъбното колело и веригата нямат къде да отидат
То и на мен,така като на теб ми се е случвало да отворя 1-2 мотора
Ако обърнеш внимание на първия ми пост,казвам,че МОЖЕ да падне.Не,че задължително ще падне.Идеяата ми е,колегата да предотврати всеки възможен проблем свързан с демонтажа и да работи сигурно.Иначе като свалиш тапите на ангренажа,се вижда,че около колелото има 4 ограничителя,които го държат да не падне,но позволяват движението му(2–3мм) достатъчно да прехвърли зъб.Както каза колегата NAPSTERS.
п.п.Аз на тис му имам доверие.А ти?
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: сваляне и монтиране гнп на 525тдс
за тис спор няма все пак е фирмена програма за ремонт но нито веригата нито зъбното колело ще паднат някъде из мотора така че преспокойно може да се махнеи зъб прескача като стягаш помпата а тогава скобата е извадена така че ... от това никой не е застрахован
Барай шишарката Минкеее ....
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани