Въпрос за разхода на парното - за коша

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 2.08.2011
Местоположение: БУРГАС
Пол: Мъж
Кара: BMW 320d Touring 2002г.
Мечтае да кара: нещо M-ково

Re: Въпрос за разхода на парното

Мнение от Anh1 » 20 Ное 2011, 11:02

slitter написа:Абе момчета, що се надговаряте с глупости бе!???? Първо човека неправилно си е задал въпроса (автора) ама му е простено, защото очевидно не е наясно, макар нещата да са изключително несложни и валидни не само при автомобилите с марака БМВ! Та за уточнение:
1. Парното не оказва влияние върху разхода на гориво в ортодоксалния смисъл на това твърдение! (Косвено, вентилатора, натоварвайки динамото колата харчи с 0,00023% повече гориво!!! За това не е нужен коментар!)
2. Има разлика в показанията на борда и реалния разход при фейслифтовите дизели в по-голяма степен, по някаква причина, незнайна засега защо! Просто прави грешка в изчисленията самото ЕКУ, защото при фейса тази калкулация се прави от моторната електроника, а не от таблото, както е при по-старите автомобили. Защо са го изнесли там, не знам... обаче има тема, която е на съшщата страница и това нещо там сме го коментирали подробно! Има възможност за корекция на това показание в някакви граници и колегата JTD отдели доста време и внимание и проби, за да стигне до някакъв по-задоволителен резултат относно разхода. Повече може да прочетете в самата тема.
3. Климатика и с точност компресора би трябвало да работи и в студените месеци, независимо, че навън температурата е под заложените в купето градуси. Поне при мен работи (включва се), днес случайно го пробвах и при един друг колега, та и при него се включва като натоснеш бутона със снежинката. При по-новите не знам как е направено, може да е заложено в модула да не се включва, но не съм сигурен. За това колегата оци трябва да се изкаже с точност! Но принципно трябва да се включи и евентуално да се изключи не от друго място, а от дефрозер датчика, който го изключва, ако температурата е под 4-5 градуса, за да не замръзва изпарителя. Така е по дифолт!
4. Действително ще харчи повече като се кара на снежинка, щото компресора товари двигателя, ама това принципно би следвало да се изчисли от борда, заедно с другия разход, ако може да се изразя така! Не е изнесе на друго място, нема такива глупости! Въпросът опира пак казвам до някаква грешка, която се получва в изчисленията, особено при дизеловите фейсове! Четете темата, за която ви казах! viewtopic.php?f=34&t=266028
5. Има и нафтови печки, ма разхода от тях, пак би трябвало де е вътре!

Благодаря за информацията колега, че другите се отклониха от темата :)
ЛЮБОВТА Е ДО ВРЕМЕ, БМВ-то ДО ГРОБ! :P

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Въпрос за разхода на парното

Мнение от slitter » 20 Ное 2011, 11:23

Aма нафтовата печка не случайно има електроника и комуникация (комуникационни кабели) с другите модули и най-вече с двигателната електроника. Самите грешки на печката излизат към двигателната електроника, не виждам смисъл разхода на печката да е изнесен навън, вижда ми се супер нелогично, при положение, че е пряко свързана работата й с двигателя в крайна сметка. Почти съм убеден, че е така! И кво смятате, разход 8,6/100 км. примерно + 580 мл./час отделно! Аз мисля, че е невъзможно. Принципно разхода трябва да е общ за колата на 100 км. и би трябвало да е калкулиран вътре, но факт - фейсовете правят грешка при изчисленията!!! Четете ТИС, там са го описали това. Не случайно са сложили корекционен коефициент за изправяне, но пак не е на 100% верен, но въпреки това, колегата JTD си го направи относително верен. Защо прави грешка, не знам!!! Защо са решили да го изнесат в двигателната електроника, пак не знам! И освен това изчисленията според мен ги прави по по-сложен начин, отколкото таблото е при старите е46!!! Разбира се за тези твърдения не съм на 100% сигурен, но другото ми се вижда нелогично!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 502
Регистриран на: 1.05.2011
Местоположение: РУСЕ
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 520dA

Re: Въпрос за разхода на парното

Мнение от BMW_1914 » 20 Ное 2011, 12:21

shark1986 написа:
BMW_1914 написа:
dido0o``` написа:
Retrofit написа: Относно това, защо не се пуска, доколкото знам ако външната температура е много ниска, то компресора не може да се включи.


интересно как разбира колко е ниска външната темепература, след като външния ми датчик се счупи на един тротоар :mhihi: :dunno:

След като нямаш външен датик за температурата климатроника го разбира като постоянно минус даже и лятото няма да ти се пусне климатика в режим охлаждане!


:nono: лятото компресора си работеше съвсем нормално и охлаждаше доста добре :mrgreen:
външния ми датчик за температурата го нямам от средата на август :roll: и съм ''вкл. снежинката'' доста пъти след това ;) интересно ,че сега снежинката свети, но компресора не тръгва... :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Въпрос за разхода на парното

Мнение от slitter » 20 Ное 2011, 12:32

BMW_1914 написа: :nono: лятото компресора си работеше съвсем нормално и охлаждаше доста добре :mrgreen:
външния ми датчик за температурата го нямам от средата на август :roll: и съм ''вкл. снежинката'' доста пъти след това ;) интересно ,че сега снежинката свети, но компресора не тръгва... :dunno:


Ама човек, това не е толкова чудно, защото лятото тръгва дори и без външен датчик, защото дефрозера и вътрешния датчик за температура отмерват високи нива на температура, въпросът е, че тръгва с леко закъснение. Аз също съм карал на климатик без датчик за външна и съм виждал лично, че му е необходимо малко време да се светне, че треа да пусне компресора. Без датчик, както казаха колегите е все едно навън -40, така го възприема. Сега обаче, без външен датчик и с дефрозер, отмерващ ниски нива, климатроникът нема как да се светне да пусне компресора, щот си под нормата, а вътре ти е нагласено на 23 градуса примерно и директно пуска парното, демек пуска топлата вода през клапана и за компресора дори и на снежинка нема и да се сети. Ако сложиш външен датчик вероятно ще почне да се включва и респективно ще се изключва често, в зависимост от това, което измерва дефрозера!!! Поне при мен е така! Включва, и бързо се изключва! Аз го пускам от врема на време , щото ме посъветваха веднъж на една две седмици да поработва дори и зимата, за да изпъва семеринчетата и да не губи фреона от свиването на материалите през зимата! И като се сета го пускам за няколко минути да завърти и го гася, но със сигурност тръгва, аз го усещам!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 598
Регистриран на: 4.04.2010
Местоположение: Мюнхен
Пол: Мъж
Кара: 320д Е46 136к.с
Мечтае да кара: BMW F10

Re: Въпрос за разхода на парното

Мнение от shark1986 » 20 Ное 2011, 14:26

slitter написа:
BMW_1914 написа: :nono: лятото компресора си работеше съвсем нормално и охлаждаше доста добре :mrgreen:
външния ми датчик за температурата го нямам от средата на август :roll: и съм ''вкл. снежинката'' доста пъти след това ;) интересно ,че сега снежинката свети, но компресора не тръгва... :dunno:


Ама човек, това не е толкова чудно, защото лятото тръгва дори и без външен датчик, защото дефрозера и вътрешния датчик за температура отмерват високи нива на температура, въпросът е, че тръгва с леко закъснение. Аз също съм карал на климатик без датчик за външна и съм виждал лично, че му е необходимо малко време да се светне, че треа да пусне компресора. Без датчик, както казаха колегите е все едно навън -40, така го възприема. Сега обаче, без външен датчик и с дефрозер, отмерващ ниски нива, климатроникът нема как да се светне да пусне компресора, щот си под нормата, а вътре ти е нагласено на 23 градуса примерно и директно пуска парното, демек пуска топлата вода през клапана и за компресора дори и на снежинка нема и да се сети. Ако сложиш външен датчик вероятно ще почне да се включва и респективно ще се изключва често, в зависимост от това, което измерва дефрозера!!! Поне при мен е така! Включва, и бързо се изключва! Аз го пускам от врема на време , щото ме посъветваха веднъж на една две седмици да поработва дори и зимата, за да изпъва семеринчетата и да не губи фреона от свиването на материалите през зимата! И като се сета го пускам за няколко минути да завърти и го гася, но със сигурност тръгва, аз го усещам!!!

Последния път като сменях фреона майстора ми каза понякога да пускам снежинката за да се смазва компресора!Иначе наистина дори и при студено време компресора се включва за малко и изключва!При мен преди когато външния датчик за температурата беше развален през лятото не ми работеше климатроника в режим охлаждане защото при +35 градуса реални ми показваше по борд -10 понякога +5 и за това казах по горе,че без датчик климатроника го разбира като постоянно минус!Поне при моята кола е така :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Въпрос за разхода на парното

Мнение от oci » 21 Ное 2011, 12:40

Колеги такава тема се пуска всяка есен спомням си, че и миналата година по същото време пак същите работи се обсъждаха, а във форума е писано сигурно десетки пъти как работи климатика или климатроника на всяка кола и ако се изчете цялата тема до сега в нея всичко е обяснено.
Накратко принципа е следния няма значение климатик или климатроник на каквато и да е кола, камион, бус или друго превозно средство затоплянето идва от парното на колата като се ползда антифриза, когато сме на затопляне компресора НЕ РАБОТИ /работи само при домашните климатици ама там принципа е друг/.
Когато искаме да се охлажда купето тогава работи компресора.
И сега разликата между климатика и климатроника е в самото управление на процеса при климатриника имаме автоматични управление на клапите за насочване на струята и на температурата в купето също така има и варинт на т.н полуавтоматичен климатроник при който се управляват автоматично само част от функциите.
Управлението на климатроника взима информация за осъществяване на функциите си от няколко датчика колега Жоро ги е изредил; това са датчика за външна температура, датчиците на изпарителя и на топлообменника на парното и вътрешния датчик за температурата в купето.
Когато температурата навън е под 5 градуса и вътрешната в купето е под 16 градуса компресора няма как да се включи защото той е направен да работи в процес на охлаждане и да свали температурата в купето до 16 защото нямаме по ниска, а при температура по ниска от тази не е комфортно и затова не е заложена.
Иначе за да стане ясно как работи климатика и как се постига охаждащия ефект трябва да прочетете за цикъла на Карно и ще ви стане ясно как работи тази машина.
Ето една сламка, а в нета има още хиляди, но въобще не е нужно да задълбаваме никой няма да става специалист по термодинамика.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A6%D0% ... 0%BD%D0%BE
Иначе когато навъне е по топло пускайта си климатика от време на време да се смазва системата така напролет няма да имате проблеми или поне те ще са по-малко. :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1031
Регистриран на: 9.11.2010
Пол: Мъж
Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;

Re: Въпрос за разхода на парното

Мнение от NikVanov » 21 Ное 2011, 14:39

Oci, благодаря, както винаги си точен. Сега колегите с дизели да си уточнят въпроса с допълнителното отопление- имат нафтова или електрическа печка, очевидно това ще им качва разхода на гориво, как и колко- да се оправят, те си знаят- от горивото са на далавера, от ремонти- жална им майка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: Въпрос за разхода на парното

Мнение от mistyrain » 21 Ное 2011, 15:40

Ето това обяснение на Oci е най-правилно и най-разбираемо обяснено. Вчера пак имах такъв спор с един по възрастен човек който си беше купил супер-дупер-мега-гига страшна Форд Фиеста 2008 :mhihi: и той се опитваше да ми обясни че щом имал климатроник 2-3 минути и почвало да духа топло. Ако нямал нямало да е така. Айде сега ти иди обясни че колата започва да загрява и се поевява парно. ама с котлон може ли да спори човек :bang:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Въпрос за разхода на парното

Мнение от slitter » 21 Ное 2011, 15:53

Aз в такива ситуации като твоята направо побесневам и дори стигам до страшни скандали :) Просто както обичам да цитирам Иван и Андрей - "Може да сме малък, но за сметка на това сме много прост народ!" :mhihi: :mhihi: :mhihi: :OT: Понякога просто не е необходимо да си дипломиран инженер, за да схванеш някои причинно-следствени връзки!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1031
Регистриран на: 9.11.2010
Пол: Мъж
Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;

Re: Въпрос за разхода на парното

Мнение от NikVanov » 21 Ное 2011, 19:30

Така и така заядохме проблема с парното- тези нафтови или електр. печки на дизелите /но признавам, че никога не съм карал дизел!/ дали се включват веднага след запалване на мотора или са само помощни, ако не достига топлина от мотора? Ако се включват веднага с мотора може-би затоплят поне малко след 2-3 минути??

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Въпрос за разхода на парното

Мнение от JTD » 22 Ное 2011, 10:42

NikVanov написа:Така и така заядохме проблема с парното- тези нафтови или електр. печки на дизелите /но признавам, че никога не съм карал дизел!/ дали се включват веднага след запалване на мотора или са само помощни, ако не достига топлина от мотора? Ако се включват веднага с мотора може-би затоплят поне малко след 2-3 минути??

Аз съм с ел. печка.
Включва се веднага със запалването на двигателя.
С нея колата загрява по-бързо. Покрай нея и покрай студа навън съответно харчи и повече гориво.
Аз съм доволен къде от печката, къде от двигателя, защото след запалване и тръгване, то след около 2 километра или около 3 минути колата е на 50 градуса и от духалките излиза доста топло. Ако искате повече яснота, то може да си направя експеримент с това каква е точната температура, която излиза от отворите за вентилация.

п.п. Точен отговор на въпроса в темата - да, парното вдига разхода. Вдига го косвено, защото колата загрява по-бавно (заради топлоотдаването на радиаторчето на парното) и съответно впръсканото количество гориво е по-голямо при по-студен двигател, а от там и по-голям краен разход. След загряване на автомобила, то товара от вентилатора на парното и съпътстваща електроника е пренебрежително малко и реално не може да се усети.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 2.08.2011
Местоположение: БУРГАС
Пол: Мъж
Кара: BMW 320d Touring 2002г.
Мечтае да кара: нещо M-ково

Re: Въпрос за разхода на парното

Мнение от Anh1 » 22 Ное 2011, 11:30

Въпросът ми беше къде ми се губят тия два литра, но за сметка на това получих повече съпоставки между климатик и климатроник и няколко логични отговора на въпроса ми от колегите по - горе, че при файсовете има фабричен дефект в разходомера. Това ли да разбирам като краен отговор или все пак да проверя и маркучите ?
ЛЮБОВТА Е ДО ВРЕМЕ, БМВ-то ДО ГРОБ! :P

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1031
Регистриран на: 9.11.2010
Пол: Мъж
Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;

Re: Въпрос за разхода на парното

Мнение от NikVanov » 22 Ное 2011, 11:53

Засега всичко е изяснено. Напролет живи и здрави ще се заемем с лошата миризма от изпарителя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Въпрос за разхода на парното

Мнение от slitter » 22 Ное 2011, 12:04

Anh1 написа:Въпросът ми беше къде ми се губят тия два литра, но за сметка на това получих повече съпоставки между климатик и климатроник и няколко логични отговора на въпроса ми от колегите по - горе, че при файсовете има фабричен дефект в разходомера. Това ли да разбирам като краен отговор или все пак да проверя и маркучите ?


Ами за мен лично трябва да се насочиш към корекция на разхода по борд, отколкото да се занимаваш с парното! Лично мнение де!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Въпрос за разхода на парното

Мнение от JTD » 22 Ное 2011, 12:49

Anh1 написа:Въпросът ми беше къде ми се губят тия два литра, но за сметка на това получих повече съпоставки между климатик и климатроник и няколко логични отговора на въпроса ми от колегите по - горе, че при файсовете има фабричен дефект в разходомера. Това ли да разбирам като краен отговор или все пак да проверя и маркучите ?

Аз мисля, че получи отговор.
1. Разхода на БК не е толкова верен. За да си сигурен в него си трябва контрол и ако е необходимо корекция в последствие.
2. Да сипеш 7 литра в един резервоар, да изхарчиш 5 от тях и да се надяваш, че на 60 литра бака, след цялото плицикане ще може да ти хване +-2 литра в него е меко казано несериозно, за да си правиш каквито и да е изводи.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook