Въпрос за разхода на парното - за коша
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Anh1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 2.08.2011
- Местоположение: БУРГАС
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320d Touring 2002г.
- Мечтае да кара: нещо M-ково
Re: Въпрос за разхода на парното
slitter написа:Абе момчета, що се надговаряте с глупости бе!???? Първо човека неправилно си е задал въпроса (автора) ама му е простено, защото очевидно не е наясно, макар нещата да са изключително несложни и валидни не само при автомобилите с марака БМВ! Та за уточнение:
1. Парното не оказва влияние върху разхода на гориво в ортодоксалния смисъл на това твърдение! (Косвено, вентилатора, натоварвайки динамото колата харчи с 0,00023% повече гориво!!! За това не е нужен коментар!)
2. Има разлика в показанията на борда и реалния разход при фейслифтовите дизели в по-голяма степен, по някаква причина, незнайна засега защо! Просто прави грешка в изчисленията самото ЕКУ, защото при фейса тази калкулация се прави от моторната електроника, а не от таблото, както е при по-старите автомобили. Защо са го изнесли там, не знам... обаче има тема, която е на съшщата страница и това нещо там сме го коментирали подробно! Има възможност за корекция на това показание в някакви граници и колегата JTD отдели доста време и внимание и проби, за да стигне до някакъв по-задоволителен резултат относно разхода. Повече може да прочетете в самата тема.
3. Климатика и с точност компресора би трябвало да работи и в студените месеци, независимо, че навън температурата е под заложените в купето градуси. Поне при мен работи (включва се), днес случайно го пробвах и при един друг колега, та и при него се включва като натоснеш бутона със снежинката. При по-новите не знам как е направено, може да е заложено в модула да не се включва, но не съм сигурен. За това колегата оци трябва да се изкаже с точност! Но принципно трябва да се включи и евентуално да се изключи не от друго място, а от дефрозер датчика, който го изключва, ако температурата е под 4-5 градуса, за да не замръзва изпарителя. Така е по дифолт!
4. Действително ще харчи повече като се кара на снежинка, щото компресора товари двигателя, ама това принципно би следвало да се изчисли от борда, заедно с другия разход, ако може да се изразя така! Не е изнесе на друго място, нема такива глупости! Въпросът опира пак казвам до някаква грешка, която се получва в изчисленията, особено при дизеловите фейсове! Четете темата, за която ви казах! viewtopic.php?f=34&t=266028
5. Има и нафтови печки, ма разхода от тях, пак би трябвало де е вътре!
Благодаря за информацията колега, че другите се отклониха от темата

ЛЮБОВТА Е ДО ВРЕМЕ, БМВ-то ДО ГРОБ! 

Re: Въпрос за разхода на парното
Aма нафтовата печка не случайно има електроника и комуникация (комуникационни кабели) с другите модули и най-вече с двигателната електроника. Самите грешки на печката излизат към двигателната електроника, не виждам смисъл разхода на печката да е изнесен навън, вижда ми се супер нелогично, при положение, че е пряко свързана работата й с двигателя в крайна сметка. Почти съм убеден, че е така! И кво смятате, разход 8,6/100 км. примерно + 580 мл./час отделно! Аз мисля, че е невъзможно. Принципно разхода трябва да е общ за колата на 100 км. и би трябвало да е калкулиран вътре, но факт - фейсовете правят грешка при изчисленията!!! Четете ТИС, там са го описали това. Не случайно са сложили корекционен коефициент за изправяне, но пак не е на 100% верен, но въпреки това, колегата JTD си го направи относително верен. Защо прави грешка, не знам!!! Защо са решили да го изнесат в двигателната електроника, пак не знам! И освен това изчисленията според мен ги прави по по-сложен начин, отколкото таблото е при старите е46!!! Разбира се за тези твърдения не съм на 100% сигурен, но другото ми се вижда нелогично!
- BMW_1914
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 502
- Регистриран на: 1.05.2011
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 520dA
Re: Въпрос за разхода на парното
shark1986 написа:BMW_1914 написа:dido0o``` написа:Retrofit написа: Относно това, защо не се пуска, доколкото знам ако външната температура е много ниска, то компресора не може да се включи.
интересно как разбира колко е ниска външната темепература, след като външния ми датчик се счупи на един тротоар![]()
След като нямаш външен датик за температурата климатроника го разбира като постоянно минус даже и лятото няма да ти се пусне климатика в режим охлаждане!


външния ми датчик за температурата го нямам от средата на август



Re: Въпрос за разхода на парното
BMW_1914 написа:лятото компресора си работеше съвсем нормално и охлаждаше доста добре
![]()
външния ми датчик за температурата го нямам от средата на августи съм ''вкл. снежинката'' доста пъти след това
интересно ,че сега снежинката свети, но компресора не тръгва...
Ама човек, това не е толкова чудно, защото лятото тръгва дори и без външен датчик, защото дефрозера и вътрешния датчик за температура отмерват високи нива на температура, въпросът е, че тръгва с леко закъснение. Аз също съм карал на климатик без датчик за външна и съм виждал лично, че му е необходимо малко време да се светне, че треа да пусне компресора. Без датчик, както казаха колегите е все едно навън -40, така го възприема. Сега обаче, без външен датчик и с дефрозер, отмерващ ниски нива, климатроникът нема как да се светне да пусне компресора, щот си под нормата, а вътре ти е нагласено на 23 градуса примерно и директно пуска парното, демек пуска топлата вода през клапана и за компресора дори и на снежинка нема и да се сети. Ако сложиш външен датчик вероятно ще почне да се включва и респективно ще се изключва често, в зависимост от това, което измерва дефрозера!!! Поне при мен е така! Включва, и бързо се изключва! Аз го пускам от врема на време , щото ме посъветваха веднъж на една две седмици да поработва дори и зимата, за да изпъва семеринчетата и да не губи фреона от свиването на материалите през зимата! И като се сета го пускам за няколко минути да завърти и го гася, но със сигурност тръгва, аз го усещам!!!
- shark1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 598
- Регистриран на: 4.04.2010
- Местоположение: Мюнхен
- Пол: Мъж
- Кара: 320д Е46 136к.с
- Мечтае да кара: BMW F10
Re: Въпрос за разхода на парното
slitter написа:BMW_1914 написа:лятото компресора си работеше съвсем нормално и охлаждаше доста добре
![]()
външния ми датчик за температурата го нямам от средата на августи съм ''вкл. снежинката'' доста пъти след това
интересно ,че сега снежинката свети, но компресора не тръгва...
Ама човек, това не е толкова чудно, защото лятото тръгва дори и без външен датчик, защото дефрозера и вътрешния датчик за температура отмерват високи нива на температура, въпросът е, че тръгва с леко закъснение. Аз също съм карал на климатик без датчик за външна и съм виждал лично, че му е необходимо малко време да се светне, че треа да пусне компресора. Без датчик, както казаха колегите е все едно навън -40, така го възприема. Сега обаче, без външен датчик и с дефрозер, отмерващ ниски нива, климатроникът нема как да се светне да пусне компресора, щот си под нормата, а вътре ти е нагласено на 23 градуса примерно и директно пуска парното, демек пуска топлата вода през клапана и за компресора дори и на снежинка нема и да се сети. Ако сложиш външен датчик вероятно ще почне да се включва и респективно ще се изключва често, в зависимост от това, което измерва дефрозера!!! Поне при мен е така! Включва, и бързо се изключва! Аз го пускам от врема на време , щото ме посъветваха веднъж на една две седмици да поработва дори и зимата, за да изпъва семеринчетата и да не губи фреона от свиването на материалите през зимата! И като се сета го пускам за няколко минути да завърти и го гася, но със сигурност тръгва, аз го усещам!!!
Последния път като сменях фреона майстора ми каза понякога да пускам снежинката за да се смазва компресора!Иначе наистина дори и при студено време компресора се включва за малко и изключва!При мен преди когато външния датчик за температурата беше развален през лятото не ми работеше климатроника в режим охлаждане защото при +35 градуса реални ми показваше по борд -10 понякога +5 и за това казах по горе,че без датчик климатроника го разбира като постоянно минус!Поне при моята кола е така

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Въпрос за разхода на парното
Колеги такава тема се пуска всяка есен спомням си, че и миналата година по същото време пак същите работи се обсъждаха, а във форума е писано сигурно десетки пъти как работи климатика или климатроника на всяка кола и ако се изчете цялата тема до сега в нея всичко е обяснено.
Накратко принципа е следния няма значение климатик или климатроник на каквато и да е кола, камион, бус или друго превозно средство затоплянето идва от парното на колата като се ползда антифриза, когато сме на затопляне компресора НЕ РАБОТИ /работи само при домашните климатици ама там принципа е друг/.
Когато искаме да се охлажда купето тогава работи компресора.
И сега разликата между климатика и климатроника е в самото управление на процеса при климатриника имаме автоматични управление на клапите за насочване на струята и на температурата в купето също така има и варинт на т.н полуавтоматичен климатроник при който се управляват автоматично само част от функциите.
Управлението на климатроника взима информация за осъществяване на функциите си от няколко датчика колега Жоро ги е изредил; това са датчика за външна температура, датчиците на изпарителя и на топлообменника на парното и вътрешния датчик за температурата в купето.
Когато температурата навън е под 5 градуса и вътрешната в купето е под 16 градуса компресора няма как да се включи защото той е направен да работи в процес на охлаждане и да свали температурата в купето до 16 защото нямаме по ниска, а при температура по ниска от тази не е комфортно и затова не е заложена.
Иначе за да стане ясно как работи климатика и как се постига охаждащия ефект трябва да прочетете за цикъла на Карно и ще ви стане ясно как работи тази машина.
Ето една сламка, а в нета има още хиляди, но въобще не е нужно да задълбаваме никой няма да става специалист по термодинамика.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A6%D0% ... 0%BD%D0%BE
Иначе когато навъне е по топло пускайта си климатика от време на време да се смазва системата така напролет няма да имате проблеми или поне те ще са по-малко.
Накратко принципа е следния няма значение климатик или климатроник на каквато и да е кола, камион, бус или друго превозно средство затоплянето идва от парното на колата като се ползда антифриза, когато сме на затопляне компресора НЕ РАБОТИ /работи само при домашните климатици ама там принципа е друг/.
Когато искаме да се охлажда купето тогава работи компресора.
И сега разликата между климатика и климатроника е в самото управление на процеса при климатриника имаме автоматични управление на клапите за насочване на струята и на температурата в купето също така има и варинт на т.н полуавтоматичен климатроник при който се управляват автоматично само част от функциите.
Управлението на климатроника взима информация за осъществяване на функциите си от няколко датчика колега Жоро ги е изредил; това са датчика за външна температура, датчиците на изпарителя и на топлообменника на парното и вътрешния датчик за температурата в купето.
Когато температурата навън е под 5 градуса и вътрешната в купето е под 16 градуса компресора няма как да се включи защото той е направен да работи в процес на охлаждане и да свали температурата в купето до 16 защото нямаме по ниска, а при температура по ниска от тази не е комфортно и затова не е заложена.
Иначе за да стане ясно как работи климатика и как се постига охаждащия ефект трябва да прочетете за цикъла на Карно и ще ви стане ясно как работи тази машина.
Ето една сламка, а в нета има още хиляди, но въобще не е нужно да задълбаваме никой няма да става специалист по термодинамика.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A6%D0% ... 0%BD%D0%BE
Иначе когато навъне е по топло пускайта си климатика от време на време да се смазва системата така напролет няма да имате проблеми или поне те ще са по-малко.

- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Въпрос за разхода на парното
Oci, благодаря, както винаги си точен. Сега колегите с дизели да си уточнят въпроса с допълнителното отопление- имат нафтова или електрическа печка, очевидно това ще им качва разхода на гориво, как и колко- да се оправят, те си знаят- от горивото са на далавера, от ремонти- жална им майка.
- mistyrain
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 789
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d
- Мечтае да кара: G32
- Детайли за колата: 320d GT B47
Re: Въпрос за разхода на парното
Ето това обяснение на Oci е най-правилно и най-разбираемо обяснено. Вчера пак имах такъв спор с един по възрастен човек който си беше купил супер-дупер-мега-гига страшна Форд Фиеста 2008
и той се опитваше да ми обясни че щом имал климатроник 2-3 минути и почвало да духа топло. Ако нямал нямало да е така. Айде сега ти иди обясни че колата започва да загрява и се поевява парно. ама с котлон може ли да спори човек 


Re: Въпрос за разхода на парното
Aз в такива ситуации като твоята направо побесневам и дори стигам до страшни скандали
Просто както обичам да цитирам Иван и Андрей - "Може да сме малък, но за сметка на това сме много прост народ!"
Понякога просто не е необходимо да си дипломиран инженер, за да схванеш някои причинно-следствени връзки!





- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Въпрос за разхода на парното
Така и така заядохме проблема с парното- тези нафтови или електр. печки на дизелите /но признавам, че никога не съм карал дизел!/ дали се включват веднага след запалване на мотора или са само помощни, ако не достига топлина от мотора? Ако се включват веднага с мотора може-би затоплят поне малко след 2-3 минути??
Re: Въпрос за разхода на парното
NikVanov написа:Така и така заядохме проблема с парното- тези нафтови или електр. печки на дизелите /но признавам, че никога не съм карал дизел!/ дали се включват веднага след запалване на мотора или са само помощни, ако не достига топлина от мотора? Ако се включват веднага с мотора може-би затоплят поне малко след 2-3 минути??
Аз съм с ел. печка.
Включва се веднага със запалването на двигателя.
С нея колата загрява по-бързо. Покрай нея и покрай студа навън съответно харчи и повече гориво.
Аз съм доволен къде от печката, къде от двигателя, защото след запалване и тръгване, то след около 2 километра или около 3 минути колата е на 50 градуса и от духалките излиза доста топло. Ако искате повече яснота, то може да си направя експеримент с това каква е точната температура, която излиза от отворите за вентилация.
п.п. Точен отговор на въпроса в темата - да, парното вдига разхода. Вдига го косвено, защото колата загрява по-бавно (заради топлоотдаването на радиаторчето на парното) и съответно впръсканото количество гориво е по-голямо при по-студен двигател, а от там и по-голям краен разход. След загряване на автомобила, то товара от вентилатора на парното и съпътстваща електроника е пренебрежително малко и реално не може да се усети.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Anh1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 2.08.2011
- Местоположение: БУРГАС
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320d Touring 2002г.
- Мечтае да кара: нещо M-ково
Re: Въпрос за разхода на парното
Въпросът ми беше къде ми се губят тия два литра, но за сметка на това получих повече съпоставки между климатик и климатроник и няколко логични отговора на въпроса ми от колегите по - горе, че при файсовете има фабричен дефект в разходомера. Това ли да разбирам като краен отговор или все пак да проверя и маркучите ?
ЛЮБОВТА Е ДО ВРЕМЕ, БМВ-то ДО ГРОБ! 

- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Въпрос за разхода на парното
Засега всичко е изяснено. Напролет живи и здрави ще се заемем с лошата миризма от изпарителя.
Re: Въпрос за разхода на парното
Anh1 написа:Въпросът ми беше къде ми се губят тия два литра, но за сметка на това получих повече съпоставки между климатик и климатроник и няколко логични отговора на въпроса ми от колегите по - горе, че при файсовете има фабричен дефект в разходомера. Това ли да разбирам като краен отговор или все пак да проверя и маркучите ?
Ами за мен лично трябва да се насочиш към корекция на разхода по борд, отколкото да се занимаваш с парното! Лично мнение де!!!
Re: Въпрос за разхода на парното
Anh1 написа:Въпросът ми беше къде ми се губят тия два литра, но за сметка на това получих повече съпоставки между климатик и климатроник и няколко логични отговора на въпроса ми от колегите по - горе, че при файсовете има фабричен дефект в разходомера. Това ли да разбирам като краен отговор или все пак да проверя и маркучите ?
Аз мисля, че получи отговор.
1. Разхода на БК не е толкова верен. За да си сигурен в него си трябва контрол и ако е необходимо корекция в последствие.
2. Да сипеш 7 литра в един резервоар, да изхарчиш 5 от тях и да се надяваш, че на 60 литра бака, след цялото плицикане ще може да ти хване +-2 литра в него е меко казано несериозно, за да си правиш каквито и да е изводи.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани