TDS не пали след месец стоене в гараж - проблема открит

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

TDS не пали след месец стоене в гараж - проблема открит

Мнение от E30_DK » 05 Ное 2011, 19:01

Здравейте колеги,
поради здравословни проблеми не мога да си карам колата, но те сега се пренесоха и върху нея :(
Проблема е следния: след около 30 дни в покой се опитах да запаля колата да поработи малко - въртеше, но не можеше да запали... работата беше ясна - заредих акомулатора и на другия ден запали, повозихме се малко и вс. беше ОК! След още 10 дни се опитах пак да я запаля... въртеше както преди - малко неравномерно, но не мога да определя заради стартера ли или просто някои цилиндри са на ръба да запалят, но в крайна саметка не можеше да запали - помислих си, че пак е акумолатора, заредих го отново, но и тогава не запали - само върти и излиза смръдлив пушек от ауспоха.
Започнах да търся утечка, която евентуално да топи акумолатора - след като "заспи" колата консумацията е 0,15 ампера... след като махна бушона, който е за радио, CD чейнджър, нави и т.н. от тези в багажника (преди това вадих всичките бушони от жабката, нефабричната аларма откачвах, от там нищо не излезе) консумацията пада до 0,05 ампера - ел. техник каза, че такава консумация не е опасна за акумолатора.
Върнах се на проблема с паленето... все пак опитах с друг акомулатор от дизелова кола, давах ток, но пак не пали - само върти!
В резервоара имаше около 20-25л. - сипах още 20л., проверих и за балончета в тръбата от филтъра до гнп-то - няма. Бях решил, че е помпата в резервоара, но сега вече не знам.
Имаше една грешка в компа на мотора, изтрих я с Инпата, но и това не помогна.
Четох теми, в които се говори за неизправен стартер... и моя "чатка" понякога малко като връщам ключа, но така си работи откакто я имам, а и това мисля че е бендикса, който май няма отношение към паленето след като захапва да върти... възможно ли е от веднъж да здаде багажа тоя стартер като не е ползван толкова време?
За друго не се сещам и преди да завлека колата на професионална диагностина исках да видя и вашето мнение.

Поздрави :)
Последна промяна E30_DK на 07 Ное 2011, 19:42, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Re: TDS не пали след месец стоене в гараж

Мнение от **Novobraneca » 05 Ное 2011, 20:22

Здрасти колега, започни с това да си провериш подгревните свещи, бушона на релето им или самото реле, може и датчика който подава инфо на релето, че мотора е студен да е заминал, огледай също така в кутията където се намира компа на мотора има едни бушони които са закрити с общ пластмасов "кожух" и излизат заедно, огледай си и кабела на дебитомера, дали не е залепнал за тръбата на АГР клапана ;) Поздрави
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: TDS не пали след месец стоене в гараж

Мнение от E30_DK » 06 Ное 2011, 14:49

...започнах със свеците както посъветва колегата и се оказа, че всичките за изгорели :confused: Реших да проверя дали изобщо ходи ток до тях като дам на контакт, но още докато закачих мултицета и той отчете 12V :shock: ...а ключа от колата ми е още в джоба!!! Предполагам това не е нормално...
Въпроса ми сега е: каде се намират датчика, който го управлява релето и самото реле?

П.С. как да разбера дали релето и датчика са развалени? Има ли връзка това, че винаги до сега свещитите са подгрявали едно и също време без значение дали ще паля на топъл или студен мотор или при -10 и +30 градуса?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: TDS не пали след месец стоене в гараж

Мнение от NAPSTERS » 06 Ное 2011, 19:15

мултицета лъже понякога,направи проверката с пробна лампа.
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Re: TDS не пали след месец стоене в гараж

Мнение от **Novobraneca » 06 Ное 2011, 21:47

Датчика се намира на главата, той е един кръгъл с букса 4 кабела, но имам съмнения, че релето ти е залепнало ;)
ПП: За да свалиш датчика може да се наложи да свалиш и колектора, но не е задължително ;)
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 11.11.2008
Пол: Мъж
Кара: Е39 525TDS

Re: TDS не пали след месец стоене в гараж

Мнение от RaKi » 07 Ное 2011, 9:53

Колеги и аз имам подобен проблем върти а неиска да запали отзад дими ужасно също и мирише но не трагва взе да изпуска бендикса смених стартера из цяло и пак същата работа.вчера я запалих с голям зор и мн въртене а отзад така изпуши голяма чернилка откарах я на майстор и каза че или има вода в двигатела или поема от някаде въздух :dunno: аааа... иначе като запали после нямаше никакъв проблем цял ден и на сутринта пак същата история

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 2.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е38 740d
Мечтае да кара: P1

Re: TDS не пали след месец стоене в гараж

Мнение от gangstafenoss » 07 Ное 2011, 18:32

RaKi написа:Колеги и аз имам подобен проблем върти а неиска да запали отзад дими ужасно също и мирише но не трагва взе да изпуска бендикса смених стартера из цяло и пак същата работа.вчера я запалих с голям зор и мн въртене а отзад така изпуши голяма чернилка откарах я на майстор и каза че или има вода в двигатела или поема от някаде въздух :dunno: аааа... иначе като запали после нямаше никакъв проблем цял ден и на сутринта пак същата история


минах през тва колега,оказа се че сам бил само с две работещи подгревни свещи.на твое място бих ги проверил
\\//

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: TDS не пали след месец стоене в гараж

Мнение от E30_DK » 07 Ное 2011, 19:30

Проблема с паленето е решен - 6 нови свещи и сега пали само щом стартера чукне... благодаря на колегата **Novobraneca, че ме насочи към тях :bchug: През лятото е палела някакси(въртеше 1-2сек. да запали), още беше топло когато я оставих в гаража, сега температурите паднаха и тя без свещи е нямала шанс.
Остана обаче да ме гложде въпроса дали релето и датчика са ОК? Датчика го намерих, но не го свалях, защото кабелчетата му отиват в един дебел сноп жици, който нз каде отива и се отказах... а и не знам как да го проверя дали работи! Релето обаче въобще не го намерих :( страх ме е ако не са ОК да не ми стопят и тези свещи.

Има и друго, което недоумявам - защо това БМВ пълно с датчици и компютри не ми показа, че има изгорели свещи?!? Вкъщи имаме и една скапана Фронтера 2.3ТД и на нея като й изгоряха свещи реотанчето мигаше като индикатор след като мотора заработи, а БМВ-то не!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Re: TDS не пали след месец стоене в гараж - проблема открит

Мнение от **Novobraneca » 07 Ное 2011, 22:04

Колега провери си релето, ако е залепнали ще прецака и новите свещи, намира се при компа на мотора. ;)
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 11.11.2008
Пол: Мъж
Кара: Е39 525TDS

Re: TDS не пали след месец стоене в гараж - проблема открит

Мнение от RaKi » 08 Ное 2011, 14:37

колеги днес пак запалих колата с голям зор за да я карам на сервиз за смяна на свещи и като я подместих отдолу имаше петна от нафта взех да оглеждам по двигатела нищо не се вижда реших да махна капака горе за да видя дюзите и какво да видя всички са пълни с нафта и излизат некви мехурчета от долу :shock: . сега я оставих защото ме е страх да я карам така какво да правя :kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Руси
Пол: Мъж
Кара: Го на Ракйя
Мечтае да кара: на ракия и да си разреждам с вода или бърза HONDA

Re: TDS не пали след месец стоене в гараж - проблема открит

Мнение от em1l » 08 Ное 2011, 14:40

Заминавай да ги лепят тия дюзи.На мен ми беше прокапала една карах така 7-8 месеца :mhihi: :mhihi: накрая отидох да ми я залепят и сега няма помен от теч.Та варви някдае да ги ги лепят или ако не става 2ра ръка от форума но не е сигурно дали и тя няма да просълзи.

Успех колега.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: TDS не пали след месец стоене в гараж - проблема открит

Мнение от vladobate » 09 Ное 2011, 1:02

Кво и се лепи на дюзата , че нещо не схващам :dunno: . А колкото до нафтата то те дюзите трябва да са пълни иначе са пълни с въздух и затва не пали колега. Ти имаш предвид околодюзното простанство че е пълно с нафта и това е много вероятно да е от маркучлетата за обратната нафта ( смени ги всичките, купуваш 3мм маркучле и после лесно ) естествено и от щуцерите горе на дюзата може пък и самата дюза в тялото ам докат не подсушиш и оставиш мотора да работи после гледай отде ще текне, нема да разбереш. А наличието на нафта води до прост извод , през ноща "пие" въздух и на сутринта ако ще и четиринамоткови подгревни свещи да включиш няма да запали или поне ще е мъка голяма докат се обезвъздуши системата. Спри течовете и си пей .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: TDS не пали след месец стоене в гараж - проблема открит

Мнение от sadex5 » 09 Ное 2011, 4:02

Единия колега има предвид че са му лепили дупчицата на умната дюза. В Русе имаше един майстор, ги лепи с епоксидна смолица.
Другият колега има теч от О пръстените на дюзите, или евентуално маркучите за обратна нафта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 11.11.2008
Пол: Мъж
Кара: Е39 525TDS

Re: TDS не пали след месец стоене в гараж - проблема открит

Мнение от RaKi » 09 Ное 2011, 8:54

Да колеги около дюзното пространство е пълно с нафта и сеедно от долу от двигатела излизат мехурчета а не от маркучите за нафтата аа.. колкото до въздъха от къде може да влиза :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: TDS не пали след месец стоене в гараж - проблема открит

Мнение от sadex5 » 09 Ное 2011, 19:06

Да беше прочел по добре какво ти написах :lol: Сменяй О-пръстените и си готов

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook