Ламда сонда

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 856
Регистриран на: 19.08.2005
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 530i SMG

Ламда сонда

Мнение от PIPERKOV » 22 Апр 2006, 19:19

Искам да попитам трябва ли да има разлика в оборотите на двигателя и форсирването му при откачена Ламбда сонда и при зака4аена Ламбда сонда,щото при мене няма разлика,и какво озна4ава това ако е нередно(смисал 4е няма разлика с отка4ена и зака4ена сонда).Мерси предварително...


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Ламда сонда

Мнение от ivoo » 22 Апр 2006, 19:28

То по принцип няма разлика дали го форсираш или не. Обаче пробвай да караш с откачена ламбда една седмица и после ще питаш ;;ВЪЗмОЖНО лИ Е ДА мИ ГОрИ 15-16л на 100км.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 22 Апр 2006, 19:46

високия разход идва от дефектна а не от откачена ламбда .. като е откачена екуто си взема средни стойности и си бичи на тях ,разхода и да се вдигне е с 0.5/100 най много


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Мнение от ivoo » 22 Апр 2006, 20:02

Прав си колега заблудил съм се нещо. Извинения ако може.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 856
Регистриран на: 19.08.2005
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 530i SMG

Мнение от PIPERKOV » 22 Апр 2006, 20:06

На мен то4но толкова ми гори както си е зака4ена сондтат и при савсем нормално каране без реза4ки

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 15.12.2005
Местоположение: Софийския див див югозапад
Пол: Мъж
Кара: 525XD LCI

Мнение от Lacho » 22 Апр 2006, 20:06

Е добре де ако се вдига само с 0.5/100 какъв е смисъла да я сменяш. :?:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 856
Регистриран на: 19.08.2005
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 530i SMG

Мнение от PIPERKOV » 22 Апр 2006, 20:09

Имам в предвид вазможно ли е когато натисна газта по рязко двигателя да заглъхва за момент и после да си се ускорява нормално.Вазможно ли е това да е от прецакана сонда

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 15.12.2005
Местоположение: Софийския див див югозапад
Пол: Мъж
Кара: 525XD LCI

Мнение от Lacho » 22 Апр 2006, 20:15

PIPERKOV написа:Имам в предвид вазможно ли е когато натисна газта по рязко двигателя да заглъхва за момент и после да си се ускорява нормално.Вазможно ли е това да е от прецакана сонда


Колега и на мен ми прави така понякога и аз се чудя от какво е.Нека ако някой знае да си каже. :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 30.12.2005
Местоположение: с. Монтана, някъде из Бавария

Мнение от bavareza » 22 Апр 2006, 20:44

Възможно е - при дефектирала /забавяща/ ламбда /не премахната, колегата каза за осредняването в ЕКУ-то в тоя случай/. Колата е неустойчива в ниските и при даване на газ, когато се вкарва повече гориво отколкото кислород и двигателят се "дави" при каране на ниска предавка. На висока предавка не се усеща, единствено разхода може да бъде показател.
Уважавай това което имаш, защото утре може да го нямаш!


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Мнение от ivoo » 22 Апр 2006, 20:47

Значи трябва да обясня;; Ламбда сондата(кислородният датчик) измерва съдържанието на кислород в отработените газове при автомобилите с регулируем катализатор и изпраща съответни сигнали към ЕБУ. На базата на получените сигнали ЕБУпроменя съотношението гориво:въздух в цилиндрите за да се постигне по -пълно изгаряне и оптимален състав на отработените газове в катализатора. Така че именно когато ламбдата не работи ЕБУ взема средни стойности и от там идва повишеният разход на гориво. Смея да твърдя че когато сондата не работи или е изключена за ЕБУ няма никакво значение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 22 Апр 2006, 21:03

поясняваш ,ама трябва да ти се изясни първо на тебе .. регулируем катализатор ? няма такова животно .. катализатора е една метална решетка от благородни метали .. (чиято функция е да преобразува въглеродните окиси - които са много отровни - във въгглеродни двуокиси)тази функция се нарушава ако сместа е много богата/бедна и може да доведе до трайно повреждане на катализатора .. за това има ламбда сонда .. тя гледа кислородното съдържание преди катализатора и казва на ЕКУ-то - сместа е твърде богата/бедна - коригирай я .. ако ЕКУто не вижда сондата си казва - напоследак тя ми казваше това и това ,и така ще си работя .. виж ако я вижда и тя му казва глупости е съвсем друго нещо ,тогава може да гори много ,да прекъсва и да се дави ,зависи какво казва сондата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 15.12.2005
Местоположение: Софийския див див югозапад
Пол: Мъж
Кара: 525XD LCI

Мнение от Lacho » 22 Апр 2006, 21:06

А ако сондата си мълчи какво се получава :?:


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Мнение от ivoo » 22 Апр 2006, 21:23

Колега Алекси това което съм го написал не съм си го измислил докато съм чоплил семки.То го казва Д-Р Ханс Рудигер Етцолд - дипломиран инженер по автомобилна техника. ТОМ 67 BMW 5er Reihe Limousine om 9-87#7-95' А колкото до катализатора уверявам те че знам какво е . Хайде със здраве. Весели празници на всички BMW фенове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 22 Апр 2006, 21:24

ами писал съм какво се получава .. взимат се осреднени стойности ,при което даже мога да кажа че няма забележимо повишение на разхода като цяло..естествено катализатора трябва отдавна да го няма :mhihi:


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Мнение от ivoo » 22 Апр 2006, 21:50

Значи се получава следният парадокс : На който му се прецака ламбдата просто я изключва от буксата.ЕБУ взема ср. стойности колата си работи без видими аномалии и разхода се вдига само с 0.5л. Ами задавам си въпроса ?Защо тогава толкова се дискутира този въпрос след като е толкова елементарно.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook