Проблем при смяна на антифриз

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 14.02.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Проблем при смяна на антифриз

Мнение от kluna_ » 26 Окт 2011, 19:17

Здравейте, проблема се получи поради незнание, за което съжалявам.
Исках да си смяня стария син антифриз с нов розов.
Казаха ми, че може да се източи всичкият антифриз(10,5л.) от щуцера най-отдолу на радиатора като се развие той и капачката - и това при напълно студен двигател. Да обаче след като източих неизвестно количесто на земята и си мислех, че това е всичко налях новия червен но само 5 литра от него :cry: .
Въпроса ми е дали е възможно да е останало 5 л някъде в блока и/или радиатора на парното и възможно ли е да се случи нещо при смесването на двата вида антифриз?
А нужно ли е обезвъздуаване на с/мата или затова е капачката на разирителния съд?
колата е 520и 97година
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: Проблем при смяна на антифриз

Мнение от im0tep » 26 Окт 2011, 20:15

Нужно е обезвъдушаване да,писано е много кратно във форума как става това.Не отваряй капачката на разширителния съд при работна температура,защото ще направиш въздушен джоб.Кара ли колата след като смени антофриза? Долива ли е после?

П.П: Сигурен ли си за количеството на антофориза? Аз имам някакъв спомен за към 6-7 литра? :roll: Прочети тази тема внимателно ! viewtopic.php?f=35&t=120261&hilit

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 14.02.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: Проблем при смяна на антифриз

Мнение от kluna_ » 26 Окт 2011, 20:34

Мерси за бързия отговор :yes:
За литрите 10,5л. така пише в аутодата-та
Карах колата и видях че е паднало малко нивото - утре ще долея до чертата и така няколко студени старта...
Иначе градусите си ги гледам на борда и не са мръднали над 91
п.с.: и двата маркуча са топли, така че термостата е отворил
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Проблем при смяна на антифриз

Мнение от anzak » 26 Окт 2011, 20:47

всичкия антифриз малко трудно ще го източиш има пробка на блока ама по добре не барай там 5 литра концентрат е напълно достатъчно да си освежиш антифриза и едва ли ще се е пресякъл от това че си ги смесил така че карай спокойно
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Проблем при смяна на антифриз

Мнение от Dirty M5 driveR » 27 Окт 2011, 7:18

10.5 литра събира системата. От пробката на радиатора се източва около половината. Останалото от пробката на блока на двигателя. Според мен не е хубаво това, че си смесил син с червен, но... нека колегите с опит да кажат. За обезвъздушаването - 2 пробки имаш - на съдинението, дето иде от термостата, и на разширителния съд. Има страшно много писано за това, но ако не се чувстваш сигурен по-добре помоли някой да ти я оправи, че после може да си докараш големи ядове.
Това, че нивото е намаляло е нормално - системата все още поема. След няколко дни ще се стабилизира (ако естествено нямаш течове и прочие).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Проблем при смяна на антифриз

Мнение от sadex5 » 29 Окт 2011, 21:19

Колега стига писа измислици и заблуждава човека ! Можеш ли да ми кажеш марка антифриз, който не е на основа етиленгликол ?
Виждал ли си ти лично, дори и в интернет, снимка на пресечен антифриз ?????

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Проблем при смяна на антифриз

Мнение от Владо » 29 Окт 2011, 22:34

колега, смесил си 2 типа антифриз, което само по себе си не е чак такъв проблем...
проблема идва от факта, че едната част е всъщност стар антифриз... при всички случаи добавката на новия го е подобрила, но доколко, няма кой да каже... в антифриза има набор от добавки с различно действие, които с времето отслабват своето действие...

смята се, че антифриза е запазил своите качества, ако е с рн над 7 /някои казват 6,5/, тоест с основен характер...
от магазин за работни и предпазни средства /а и от други места/ можеш да си вземеш лентички за рн измерване, и лесно да си провериш какво си сътворил :yes: ...
както и всички ние де :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 4.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i M52B20TU

Re: Проблем при смяна на антифриз

Мнение от mishoval » 29 Окт 2011, 22:49

sadex5 написа:Колега стига писа измислици и заблуждава човека ! Можеш ли да ми кажеш марка антифриз, който не е на основа етиленгликол ?
Виждал ли си ти лично, дори и в интернет, снимка на пресечен антифриз ?????


Абсолютно си прав, :clap: всеки антифриз е етиленгликол, смъртоносна отрова през устата/блокира бъбреците и води до ОБН/. Другото е смазващи добавки - едната е боракс, ако не греша!
А каква е разликата м/у червен и син антифриз? Доколкото ме информираха, червения предпазвал алуминиевите части на дв. от окисления, или са ме излъгали? :cry:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 14.02.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: Проблем при смяна на антифриз

Мнение от kluna_ » 30 Окт 2011, 14:46

благодаря ви за отговорите..
поразгледах различни видове антифриз (и от най-евтините - сини, червени ....) на всичките пишеше моноетилен глюкол :yes:
Изображение

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook