Чип тунинг

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 14 Апр 2006, 1:38

Изображение

а тази картинка как бихте я коментирали тогава?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 16 Апр 2006, 23:01

за какъв тип мотор е тази графика ?

по оста Х предполагам е ламбдата ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 17 Апр 2006, 15:57

във всички книжки на БОШ за L-Jetronic... да по Х е ламбда съотношението.

http://www.conservatory.com/vw/manuals_nyx/Images/FeulInjection/L-JetronicLambda/LJETL-03.GIF
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 1.02.2006

Мнение от CuMo » 19 Апр 2006, 23:15

Драги съфорумци.
Следвам вече трета година ДВГ и като чета как се изразявате на места, много терсене ми става.
Бива да попрочетете малко научна литература!

Що за израз: "Дърпа аванса"

По-правилно е да се каже:
1. За бензинов двигател: Изпреварване на подаването на запалителната искра
2. За дизел: Изпреварване на подаването на цикловата порция гориво.

Много добър учебник е " Теория на двигателите с вътрешно горене"
с автори:
проф. Стоян Сталев Маслинков
проф. Цвятко Лилов Стефанов
доц. Трифон анчев Трифонов
доц. Цоньо Иванов Петков

Айде стегнете се малко и се изразявайте човешки!

А графиката горе изразява връзката между моментната мощност и въздушното отношение Алфа (Ламбда зависи от литературата, ползват се и двете).
Както и в теорията е доказано за бензинови двигатели, най-голяма мощност се постига при по-богати смеси с коефициент на въздушно отношение около 0,85-0,95 (карам по спомен), докато при дизелите въпросът не стои така.
Тяхната работа е оптимална при леко обеднени смеси. 1,14-1,16

Толкова по теория ;)
:smoke:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 564
Регистриран на: 26.11.2005
Местоположение: София
Кара: кръгчета

Мнение от Niikoo_1 » 20 Апр 2006, 0:49

Какъв е проблема да се каже "дърпа аванса", нали се разбира за
какво става въпрос.
Сухата материя не е единственото важно нещо и доста неща не са баш така както в книжките писани от някой професор дето е живял и творил през 68 големия студ и виждал само мотор на москвич и зил. И не виждам какво общо има това с чип тунинга.

ти като ходиш по нужка какво казваш
- отивам да издрусам крушата; да дръпна въжето, да се изходя, да мъта, да с@рем и т.н

или научния вариант

- отивам да клекна на разтворя бузи и да разтоваря дебелото черво, а?
Последна промяна Niikoo_1 на 20 Апр 2006, 0:51, променена общо 3 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 10.10.2004
Местоположение: Sofia\Pleven\Sliven

Мнение от pantata » 20 Апр 2006, 0:49

Ашкулсун ве Симо :clap: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 1.02.2006

Мнение от CuMo » 20 Апр 2006, 8:47

Няма никакъв проблем да се казва "Дърпа аванса", но звучи глупаво.
Ако сте чели малко повечко теория на ДВГ, ще видите че много от нещата които се споменават във форума силно се разминават с дефинициите описани в учебниците.
Често тук бъркат детонационното горене със самовъзпламеняването както и доста други неща.
Вярно че е форум, но не трябва да се бърка така. Добиват се грешни представи.
:smoke:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 20 Апр 2006, 9:03

1. За бензинов двигател: Изпреварване на подаването на запалителната искра
Даже и това не е напълно павилно.
Казва се:Променяне на ъгъла на запалване.

Всички се радваме че учиш ДВГ,но не се опитвай да ни изкараш по тъпи отколкото сме! :winky:

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 20 Апр 2006, 10:23

CuMo написа:По-правилно е да се каже:
1. За бензинов двигател: Изпреварване на подаването на запалителната искра.
2. За дизел: Изпреварване на подаването на цикловата порция гориво.

А при кой от двата случая се изразявам правилно:
по точка 1 - Променям ъгъла на изпреварване на запалването или 'тука леко ше бутна аванса'.
по точка 2 - Променям ъгъла на изпреварване на впръскване или 'ша направа центровка на ГНП-то'.

Но имам едно условие, искам да попиташ лично проф.инж. Петър Димитров, за да може мнението да е безпристрастно от една страна, и да е меродавно от друга. :lol:
Изображение
Driver's Racing Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 20 Апр 2006, 10:51

темата се разводни с глупости :(
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 20 Апр 2006, 10:55

някой от вас знаели стандартните стойности на ъглите на запалване на повечето бмв-та


като е станало на въпрос да уточним дали случайно някой знае колко градуса преди горна мъртва точка се подава искрата на М42B18 или na M20B25 например. и евентуално къде може да се намери това инфо

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 20 Апр 2006, 11:40

ludiagsm написа:някой от вас знаели стандартните стойности на ъглите на запалване на повечето бмв-та


като е станало на въпрос да уточним дали случайно някой знае колко градуса преди горна мъртва точка се подава искрата на М42B18 или na M20B25 например. и евентуално къде може да се намери това инфо


според мен ти трябва таблицата на аванса тъй като при различни обороти и натоварване аванса е различен, информация евентуално в някое ръководство за ремонт и подръжка на дадения мотор и там най-верочтно ще има базовия аванс.....но конкретната карта ....
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 20 Апр 2006, 14:28

CuMo написа:Няма никакъв проблем да се казва "Дърпа аванса", но звучи глупаво.
Ако сте чели малко повечко теория на ДВГ, ще видите че много от нещата които се споменават във форума силно се разминават с дефинициите описани в учебниците.
Често тук бъркат детонационното горене със самовъзпламеняването както и доста други неща.
Вярно че е форум, но не трябва да се бърка така. Добиват се грешни представи.


симо, защо да е глупаво определението? защото някои професор от меи го е написал по-различно като фразата през 60те години? :) същия този професор които във учебника си споменава думата "ДВГ" по-малко на брой пъти от колкото бройки бутала някои хора във форума са строшили? ;) иначе ти разбирам благородното намерение и оценявам мнението ти.

за грешките във писанията ни- тука сме самоуки. учиме се от личен и взаимен опит. учебници не четеме защото за нашите цели те са загуба на време. а и това ни е хоби - не професия (на повечето от нас).

лудия, предполагам че максималния ти аванс ако компа не се е уплашил е 30-32 градуса преди горна мъртва точка.. концепцията на бмв е за сносни глави които са горе долу "бързи" и не им трябва много изпреварване.. за разлика от френските коли където 40 градуса аванс е срещано явление.. но ако ти трябва точната стойност.. не съм сигурен че дори във сервизните книги го има защото то не е нагласяемо, само базовото се наглася (примерно 8 градуса) и след това се управлява от компа като гледа сенсора на коляновия вал, газ, обороти, поток, темп на антифриза, аф и слуша сенсора за детонации (ако има)...





за
алекс
трабант 601с
разни други возила

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 20 Апр 2006, 15:54

искам да попитам за кнок сензаора или датчика за детонации.. как точно компютъра приема сигнала от него (1) има / няма детонации или (2) - отчита и "голлемината" на детонациите , а можеби (3) - отчита колко градуса преди Г.М.Т се появяват детонации??
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 20 Апр 2006, 16:18

ми до колкото аз знам. като има детонации цилиндрите на блока резонират в собствената си честота на трептене, която можеше да се сменте грубо по някаква формула спрямо диаметъра и хода на буталото... та този сензор е пиезокристал който резонира в някава тясна честотна лента около тази честота... след това как става обработката на сигнала не знам, но е нещо сложно. следи се само еди си колко градуса преди запалване и на ниски обороти, защото иначе има много шум.

мен по интересен ми е метода с ionization current на свещите, който се ползва в М5 :) но всички казват, че е доста екзотичен.

btw, звука от детонациите е именно звука от резонирането на блока :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook