Чип тунинг
Модератор: bum_bum
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
а тази картинка как бихте я коментирали тогава?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
във всички книжки на БОШ за L-Jetronic... да по Х е ламбда съотношението.
http://www.conservatory.com/vw/manuals_nyx/Images/FeulInjection/L-JetronicLambda/LJETL-03.GIF
http://www.conservatory.com/vw/manuals_nyx/Images/FeulInjection/L-JetronicLambda/LJETL-03.GIF
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Драги съфорумци.
Следвам вече трета година ДВГ и като чета как се изразявате на места, много терсене ми става.
Бива да попрочетете малко научна литература!
Що за израз: "Дърпа аванса"
По-правилно е да се каже:
1. За бензинов двигател: Изпреварване на подаването на запалителната искра
2. За дизел: Изпреварване на подаването на цикловата порция гориво.
Много добър учебник е " Теория на двигателите с вътрешно горене"
с автори:
проф. Стоян Сталев Маслинков
проф. Цвятко Лилов Стефанов
доц. Трифон анчев Трифонов
доц. Цоньо Иванов Петков
Айде стегнете се малко и се изразявайте човешки!
А графиката горе изразява връзката между моментната мощност и въздушното отношение Алфа (Ламбда зависи от литературата, ползват се и двете).
Както и в теорията е доказано за бензинови двигатели, най-голяма мощност се постига при по-богати смеси с коефициент на въздушно отношение около 0,85-0,95 (карам по спомен), докато при дизелите въпросът не стои така.
Тяхната работа е оптимална при леко обеднени смеси. 1,14-1,16
Толкова по теория
Следвам вече трета година ДВГ и като чета как се изразявате на места, много терсене ми става.
Бива да попрочетете малко научна литература!
Що за израз: "Дърпа аванса"
По-правилно е да се каже:
1. За бензинов двигател: Изпреварване на подаването на запалителната искра
2. За дизел: Изпреварване на подаването на цикловата порция гориво.
Много добър учебник е " Теория на двигателите с вътрешно горене"
с автори:
проф. Стоян Сталев Маслинков
проф. Цвятко Лилов Стефанов
доц. Трифон анчев Трифонов
доц. Цоньо Иванов Петков
Айде стегнете се малко и се изразявайте човешки!
А графиката горе изразява връзката между моментната мощност и въздушното отношение Алфа (Ламбда зависи от литературата, ползват се и двете).
Както и в теорията е доказано за бензинови двигатели, най-голяма мощност се постига при по-богати смеси с коефициент на въздушно отношение около 0,85-0,95 (карам по спомен), докато при дизелите въпросът не стои така.
Тяхната работа е оптимална при леко обеднени смеси. 1,14-1,16
Толкова по теория


- Niikoo_1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 564
- Регистриран на: 26.11.2005
- Местоположение: София
- Кара: кръгчета
Какъв е проблема да се каже "дърпа аванса", нали се разбира за
какво става въпрос.
Сухата материя не е единственото важно нещо и доста неща не са баш така както в книжките писани от някой професор дето е живял и творил през 68 големия студ и виждал само мотор на москвич и зил. И не виждам какво общо има това с чип тунинга.
ти като ходиш по нужка какво казваш
- отивам да издрусам крушата; да дръпна въжето, да се изходя, да мъта, да с@рем и т.н
или научния вариант
- отивам да клекна на разтворя бузи и да разтоваря дебелото черво, а?
какво става въпрос.
Сухата материя не е единственото важно нещо и доста неща не са баш така както в книжките писани от някой професор дето е живял и творил през 68 големия студ и виждал само мотор на москвич и зил. И не виждам какво общо има това с чип тунинга.
ти като ходиш по нужка какво казваш
- отивам да издрусам крушата; да дръпна въжето, да се изходя, да мъта, да с@рем и т.н
или научния вариант
- отивам да клекна на разтворя бузи и да разтоваря дебелото черво, а?
Последна промяна Niikoo_1 на 20 Апр 2006, 0:51, променена общо 3 пъти
Няма никакъв проблем да се казва "Дърпа аванса", но звучи глупаво.
Ако сте чели малко повечко теория на ДВГ, ще видите че много от нещата които се споменават във форума силно се разминават с дефинициите описани в учебниците.
Често тук бъркат детонационното горене със самовъзпламеняването както и доста други неща.
Вярно че е форум, но не трябва да се бърка така. Добиват се грешни представи.
Ако сте чели малко повечко теория на ДВГ, ще видите че много от нещата които се споменават във форума силно се разминават с дефинициите описани в учебниците.
Често тук бъркат детонационното горене със самовъзпламеняването както и доста други неща.
Вярно че е форум, но не трябва да се бърка така. Добиват се грешни представи.

- Breyton
- ентусиаст
-
- Мнения: 1021
- Регистриран на: 8.02.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: E34
1. За бензинов двигател: Изпреварване на подаването на запалителната искра
Даже и това не е напълно павилно.
Казва се:Променяне на ъгъла на запалване.
Всички се радваме че учиш ДВГ,но не се опитвай да ни изкараш по тъпи отколкото сме!
Даже и това не е напълно павилно.
Казва се:Променяне на ъгъла на запалване.
Всички се радваме че учиш ДВГ,но не се опитвай да ни изкараш по тъпи отколкото сме!

CuMo написа:По-правилно е да се каже:
1. За бензинов двигател: Изпреварване на подаването на запалителната искра.
2. За дизел: Изпреварване на подаването на цикловата порция гориво.
А при кой от двата случая се изразявам правилно:
по точка 1 - Променям ъгъла на изпреварване на запалването или 'тука леко ше бутна аванса'.
по точка 2 - Променям ъгъла на изпреварване на впръскване или 'ша направа центровка на ГНП-то'.
Но имам едно условие, искам да попиташ лично проф.инж. Петър Димитров, за да може мнението да е безпристрастно от една страна, и да е меродавно от друга.


Driver's Racing Team
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
темата се разводни с глупости 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
някой от вас знаели стандартните стойности на ъглите на запалване на повечето бмв-та
като е станало на въпрос да уточним дали случайно някой знае колко градуса преди горна мъртва точка се подава искрата на М42B18 или na M20B25 например. и евентуално къде може да се намери това инфо
като е станало на въпрос да уточним дали случайно някой знае колко градуса преди горна мъртва точка се подава искрата на М42B18 или na M20B25 например. и евентуално къде може да се намери това инфо
ludiagsm написа:някой от вас знаели стандартните стойности на ъглите на запалване на повечето бмв-та
като е станало на въпрос да уточним дали случайно някой знае колко градуса преди горна мъртва точка се подава искрата на М42B18 или na M20B25 например. и евентуално къде може да се намери това инфо
според мен ти трябва таблицата на аванса тъй като при различни обороти и натоварване аванса е различен, информация евентуално в някое ръководство за ремонт и подръжка на дадения мотор и там най-верочтно ще има базовия аванс.....но конкретната карта ....
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
CuMo написа:Няма никакъв проблем да се казва "Дърпа аванса", но звучи глупаво.
Ако сте чели малко повечко теория на ДВГ, ще видите че много от нещата които се споменават във форума силно се разминават с дефинициите описани в учебниците.
Често тук бъркат детонационното горене със самовъзпламеняването както и доста други неща.
Вярно че е форум, но не трябва да се бърка така. Добиват се грешни представи.
симо, защо да е глупаво определението? защото някои професор от меи го е написал по-различно като фразата през 60те години?


за грешките във писанията ни- тука сме самоуки. учиме се от личен и взаимен опит. учебници не четеме защото за нашите цели те са загуба на време. а и това ни е хоби - не професия (на повечето от нас).
лудия, предполагам че максималния ти аванс ако компа не се е уплашил е 30-32 градуса преди горна мъртва точка.. концепцията на бмв е за сносни глави които са горе долу "бързи" и не им трябва много изпреварване.. за разлика от френските коли където 40 градуса аванс е срещано явление.. но ако ти трябва точната стойност.. не съм сигурен че дори във сервизните книги го има защото то не е нагласяемо, само базовото се наглася (примерно 8 градуса) и след това се управлява от компа като гледа сенсора на коляновия вал, газ, обороти, поток, темп на антифриза, аф и слуша сенсора за детонации (ако има)...
за
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
ми до колкото аз знам. като има детонации цилиндрите на блока резонират в собствената си честота на трептене, която можеше да се сменте грубо по някаква формула спрямо диаметъра и хода на буталото... та този сензор е пиезокристал който резонира в някава тясна честотна лента около тази честота... след това как става обработката на сигнала не знам, но е нещо сложно. следи се само еди си колко градуса преди запалване и на ниски обороти, защото иначе има много шум.
мен по интересен ми е метода с ionization current на свещите, който се ползва в М5
но всички казват, че е доста екзотичен.
btw, звука от детонациите е именно звука от резонирането на блока
мен по интересен ми е метода с ionization current на свещите, който се ползва в М5

btw, звука от детонациите е именно звука от резонирането на блока

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани